Ada Juga Yang Bodo Tak Semua Cerdik Kalau Semua Cerdik Umno Pas Lama Dah Berkubur


 
Orang Melayu tak bodoh percaya serangan kaum anti-DAP, kata Hassan.

K. Parkaran -November 16, 2022 Hassan Karim dalam kempennya di Pasir Gudang, Johor. (Gambar Facebook)PASIR GUDANG: Calon Pakatan Harapan (PH) Hassan Karim, yang bertanding mempertahankan Parlimen Pasir Gudang berkata, beliau simpati dengan rakan sekutunya, DAP susulan berterusan menjadi mangsa serangan berbaur perkauman dan agama oleh Perikatan Nasional (PN).
Peguam berusia 71 tahun itu berkata, serangan termasuk tuduhan DAP membawa agenda komunis dan anti-raja ialah dakwaan tidak masuk akal, selain menjadi “lagu lama” yang kembali didendangkan PAS serta sekutunya setiap kali menjelang pilihan raya.
“Sebenarnya, saya simpati dengan rakan saya dalam DAP. Saya bekerja rapat bersama mereka lebih berdekad-dekad, dan jika benarlah mereka parti komunis, mengapa masih dibenarkan parti itu masuk bertanding pilihan raya? Saya mahu beritahu kamu, Melayu tidak sebodoh itu untuk percaya propaganda seperti itu lagi.
“Mereka cukup arif bahawa PAS dan Bersatu (kini dalam PN) pernah bekerjasama dengan DAP sebelum ini untuk berkuasa. Mereka sedia mengetahui pemimpin DAP sudah menandatangani dokumen bersama pemimpin PH lain mengiktiraf Islam sebagai agama rasmi di negara ini dan menjunjung hak Perlembagaan Raja-Raja,” katanya ketika ditemui dalam lawatannya di kawasan Parlimen itu.
Hassan, yang juga bekas ketua PKR negeri, menewaskan bekas menteri besar Johor dan ketua Umno negeri ketika itu, Khaled Nordin, di Parlimen Pasir Gudang pada pilihan raya umum (PRU) 2018 dengan majoriti 24,726 undi, sekali gus menempa gelaran sebagai “giant killer”.
“Di Johor, PRU14 menyaksikan PH menyapu bersih kawasan lingkaran selatan di mana kami menang besar di kerusi Iskandar Puteri, Johor Bahru, Pasir Gudang dan Tebrau, menewaskan nama besar yang bertanding,” katanya.
Bekas ahli Parti Rakyat Malaysia itu menyertai PKR pada 1999, ketika gerakan “reformasi” susulan Anwar Ibrahim dipecat daripada jawatan timbalan perdana menteri.
Menjelang PRU15 pada Sabtu, Hassan berkata, beliau terdahulu sudah memaklumkan kepada Anwar mahu memberi laluan kepada calon lebih muda bagi membolehkan parti memilih dalam kalangan ramai ahli lain sebagai calon.
“Bagaimanapun, Anwar berpandangan pengalaman saya masih diperlukan parti selain prestasi saya mendapat maklum balas positif dari akar umbi. Jadi, saya bersetuju pertahankan kerusi ini sekali lagi,” katanya.
Mengulas berhubung peluangnya, beliau tidak mahu meremehkan cabaran daripada calon lebih muda ditampilkan parti lawan memandangkan sukar menilai kecenderungan kira-kira 70,000 pengundi baharu di kawasan berkenaan.
“Tiada siapa yang pasti ke mana undi mereka akan pergi. Kerusi ini mempunyai hampir 51% pengundi Melayu, 37% Cina, 10% India dan 2% lain-lain (terutama dari Sabah dan Sarawak). Saya cukup gembira jika mampu dapat 15% ke 20% undi Melayu kerana ini akan memberikan saya kelebihan untuk menang,” katanya.
Selain sentiasa turun padang ketika menjadi Ahli Parlimen, Hassan menganggap sikap merendah dirinya sebagai kekuatan dan tidak gentar berdepan lawan yang lebih muda.
“Saya masih menggunakan kereta terpakai berusia tujuh tahun. Jumlah aset terkumpul hanya kira-kira RM140,000 sahaja,” katanya.
Hassan berdepan saingan empat penjuru menentang Noor Azleen Ambros daripada Barisan Nasional (BN), Mohamad Farid Abdul Razak (PN) dan Mohammad Raffi Beran (Pejuang).


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/11/ada-juga-yang-bodo-tak-semua-cerdik.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kj Kalau Cerdik Lama Dah Dia Keluar Umno

Kj Kalau Cerdik Lama Dah Dia Keluar Umno

papar berkaitan - pada 15/11/2022 - jumlah : 69 hits
Lawan Zahid KJ tiada masa depan dalam Umno kata pemimpin Amanah November 15 2022 Pengarah Strategi Amanah Dzulkefly Ahmad berkata beliau yakin tiada tempat dalam Umno bagi Khairy Jamaluddin kerana bercanggah dengan presidennya Ahmad Zahid H...
Pas Umno Paling Teruk Berpecah Pru 15

Pas Umno Paling Teruk Berpecah Pru 15

papar berkaitan - pada 11/11/2022 - jumlah : 91 hits
Pas Umno paling teruk berpecah PRU 15Posted By on November 10 2022Pilihan Raya Umum ke 15 boleh memberi kelebihan kepada Pakatan Harapan kerana parti lawan yang utama seperti Umno dan Pas berpecah begitu teruk Hal itu kerana kata Presiden A...
Cmk Dedah Pas Minta Beliau Bertandiing Di Prk Dun Chini Ketika Parti Itu Dan Umno Bersama Mn

Cmk Dedah Pas Minta Beliau Bertandiing Di Prk Dun Chini Ketika Parti Itu Dan Umno Bersama Mn

papar berkaitan - pada 18/11/2022 - jumlah : 133 hits
KUANTAN Blogger kontroversi yang juga aktivis masyarakat Mohd Shukri Mohd Ramli hari ini mendedahkan bahawa beliau bertanding bebas pada Pilihan Raya Kecil DUN Chini pada Julai 2020 atas perkenan PAS Beliau berkata ketika itu PAS dan UMNO m...
Hadi Finally Explains Pas Reason In Choosing Perikatan Says Umno Too Hungry For Power

Hadi Finally Explains Pas Reason In Choosing Perikatan Says Umno Too Hungry For Power

papar berkaitan - pada 4/11/2022 - jumlah : 130 hits
Umno has too many power crazy individuals who are willing to pawn their religion for PAS to be able to work with in the 15th general election the Islamist party s president Datuk Seri Abdul Hadi Awang said today After months of holding his ...
Umno Bn Berputih Mata Kalah Semua Kerusi Di Melaka

Umno Bn Berputih Mata Kalah Semua Kerusi Di Melaka

papar berkaitan - pada 20/11/2022 - jumlah : 169 hits
agendaily com20 11 2022Calon Perikatan Nasional Datuk Mas Ermieyati Samsudin mempertahankan kerusi Parlimen Masjid Tanah dalam PRU 15 setelah menang majoriti 4 411 undi UMNO dan Barisan Nasional mengalami tamparan paling hebat apabila semua...
Punya Miskin Calon Rupanya Umno Ini Calon Pun Kutip Daripada Pas

Punya Miskin Calon Rupanya Umno Ini Calon Pun Kutip Daripada Pas

papar berkaitan - pada 4/11/2022 - jumlah : 92 hits
UMNO mempunyai ahli seramai 3 4 juta orang dan merupakan parti terbesar di negara ini Di dalamnya terkumpul segala macam jenis manusia daripada cerdik pandai usahawan golongan kaya ahli korporat pendidik agamawan profesional dan pelbagai la...
Che Lah Isi Borang Sebagai Calon Umno Selepas Tidak Dicalonkan Pas

Che Lah Isi Borang Sebagai Calon Umno Selepas Tidak Dicalonkan Pas

papar berkaitan - pada 3/11/2022 - jumlah : 192 hits
BORHAN AHMADBekas Ahli Parlimen Tumpat dikatakan akan bertanding atas tiket Barisan Nasional selepas tidak dicalonkan oleh Pas dalam pengumuman calon Perikatan Nasional malam tadi Menurut aktivis Umno Mohd Yusof Solu Datuk Che Abdullah Mohd...
Full Rafizi Tolak Pemimpin Melayu Sakau Pas Dan Umno Maki Saya Seolah Saya Sudah Bukan Melayu

Full Rafizi Tolak Pemimpin Melayu Sakau Pas Dan Umno Maki Saya Seolah Saya Sudah Bukan Melayu

papar berkaitan - pada 14/11/2022 - jumlah : 136 hits
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini Cukup lah hanya sekali Terima kasih Please Click the advertisment Once is enough Thank YouAIK BACA JE KOMEN LA SIKIT sumber
Umno Bukanlah Kawan Semasa Bersatu Dan Pas Memerlukan

Umno Bukanlah Kawan Semasa Bersatu Dan Pas Memerlukan

papar berkaitan - pada 23/11/2022 - jumlah : 129 hits
UMNO SANGGUP jadi pengkhianat SANGGUP tidak menyokong Semata mata kerana sendiri gagal Ismail Sabri bukan tidak kenal Muhyiddin dan Hadi malah dia diangkat menjadi seorang PM secara lancar dan padu oleh sokongan mereka BERSATU dan PAS boleh...
Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Absolute Power Corrupts Absolutely

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

Pas Quashing Of Zafrul S Affidavit Raises Concerns About Govt S Integrity



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Bella Astillah Feat Didi Astillah Bermanja Manja Chord

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Moto Distracto Steady Garage Customizes The New Honda Motocompacto

Udon Noodle Soup

Beli Hadiah Untuk Ibu Tanpa Rasa Terbeban Siap Dapat Diskaun Boleh Bayar Kemudian Guna Je Aplikasi Best Ni