Abang Nak Sangat Jadi Polis Ibu Ini Gigih Buat Kostum Polis Guna Baju Putih Kotak Cereal Maskin Tape


Setiap anak pasti memasang impian untuk menjadi polis, askar, doktor suatu hari nanti. Watak-watak disebalik kerjaya ini pastinya watak yang banyak membantu masyarakat. Golongan kanak-kanak memang suka berimaginasi untuk menjadi super power membantu ramai orang jadi tidak hairanlah kerjaya ini menjadi kesukaan kanak-kanak.
Baru-baru ini tular sebuah video di mana seorang ibu gigih menyiapkan pakaian seragam polis trafik buat anak tersayang.

Puan Nadiah Nasrudin berkongsi video anaknya lengkap berpakaian polis trafik di aplikasi TikTok. Menurutnya, video Nayl Muhammad Faris yang berusia enam tahun sebenarnya bukanlah dibuat semata-mata untuk mengiku trend yang kini popular dalam kalangan netizen. Namun kostum polis trafik tersebut dihasilkan sempena sambutan Hari Karier di tadika anaknya, pada Jumaat lalu.

“Bukan buat video content semata-mata, tapi anak saya ada sambutan Hari Karier di tadika. Murid-murid diminta untuk pakai baju kerjaya yang diimpikan bila besar nanti.
“Anak beritahu dia teringin nak jadi polis trafik. Dia tak sebut polis, tapi lebih specific nak pakai baju polis trafik warna putih dan seluar hitam,”

“Anak beritahu ada Hari Karier pada Selasa, jadi malam tu saya dah geledah barang-barang di rumah untuk diguna semula dan jadikan sebagai kostum polis trafik.

“Saya dan suami guna baju cotton putih anak, kemudian print logo-logo PDRM (Polis Diraja Malaysia) dan tampal atas kotak cereal untuk dijadikan name tag, dan lekat guna pin lampin.

“Masking tape dijadikan sebagai jalur putih di tepi seluar hitam. Walkie talkie dan pistol guna permainan anak, dan wayar walkie talkie guna getah rambut adik perempuannya berusia empat tahun,”
“But tu sebenarnya anak pakai untuk tolong suami berkebun di rumah. Tak sangka anak betul-betul nak kami spray but tu dengan warna hitam.

“Selain topi dan tali pinggang hitam sebagai aksesori, rantai wisel pula guna gelang silver. Alhamdulillah kostum polis trafik anak menang sebagai kostum terbaik,” katanya sambil menambah proses pembikinannya dilakukan secara berperingkat sehingga Khamis.

“Bila balik kampung beraya ke Kelantan hari tu nampak polis trafik, pagi-pagi nak ke tadika pun nampak polis trafik untuk mengawal lalu lintas.
“Anak sendiri jadi ‘polis trafik’ dalam kereta, kadang-kadang tegur Abi iaitu ayahnya yang terus memandu bila lampu isyarat bertukar kuning sedangkan ia membawa maksud bersedia untuk berhenti.
“Kalau saya yang memandu nak tukar lorong, guna lorong paling kanan atau potong kenderaan lain, anak sangka saya pandu laju sedangkan tak melebihi had laju. Dia ingat kalau kereta lebih laju daripada kenderaan lain kira pandu laju,” ujarnya secara berseloroh.
Tambah Puan Nadiah, memang tiada yang bekerja sebagai polis dalam kalangan ahli keluarga cuma memang anaknya sangat minat dengan polis trafik.
“Keluarga kami tiada yang latar belakang polis. Anak kata kalau jumpa polis trafik, dia nak minta izin untuk tekan butang bagi bunyi siren pada motosikal atau kereta peronda polis,” katanya.

Video anaknya memakai kostum yang dimuat naik di aplikasi TikTok meraih lebih 800,000 tontonan.
Kredit: Nadiah


Ketahui fungsi caresat di E-Workshop Sayangi Nyawa Anak Dalam Kereta, Let’s Buckle Up! Daftar secara PERCUMA di https://toko.ideaktiv.com/product/sayang-nyawa-anak-dalam-kereta/
Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama) sekarang!
 
The post “Abang Nak Sangat Jadi Polis” Ibu Ini Gigih Buat Kostum Polis Guna Baju Putih, Kotak Cereal & Maskin Tape appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/abang-nak-sangat-jadi-polis-ibu-ini-gigih-buat-kostum-polis-guna-baju-putih-kotak-cereal-maskin-tape/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Ibu Bapa Materialistik Anak Sulung Disuruh Beli Kereta Rumah Family Kalau Nak Kahwin

Hiburan Ibu Bapa Materialistik Anak Sulung Disuruh Beli Kereta Rumah Family Kalau Nak Kahwin

papar berkaitan - pada 18/5/2022 - jumlah : 175 hits
Untuk memegang title sebagai anak sulung bukanlah sesuatu yang mudah untuk seseorang kerana tanggungjawab yang dipikul boleh dikatakan seakan akan sama seperti ibu bapa Apabila seseorang itu merupakan anak pertama di dalam keluarga menjadi ...
Tak Paham Bini Aku Ni Susah Sangat Ke Nak Jaga Anak Seorang Sampai Aku Nak Lepak Dengan Kawan Pun Susah

Tak Paham Bini Aku Ni Susah Sangat Ke Nak Jaga Anak Seorang Sampai Aku Nak Lepak Dengan Kawan Pun Susah

papar berkaitan - pada 18/5/2022 - jumlah : 183 hits
Status WhatsApp seorang lelaki bergelar suami yang meluah rasa tidak puas hati dengan isterinya tular di media sosial Status tersebut dimuat naik kerana lelaki terbabit tidak berpuas hati dengan isterinya menghalang dia keluar untuk lepak b...
Padah Kongsi Video Anak 10 Tahun Pandu Kereta Ibu Bapa Serah Diri Pada Polis

Padah Kongsi Video Anak 10 Tahun Pandu Kereta Ibu Bapa Serah Diri Pada Polis

papar berkaitan - pada 13/5/2022 - jumlah : 218 hits
PONTIAN Berikut video viral anak lelakinya berusia 10 tahun memandu kereta sepasang suami isteri menyerah diri ke Ibu Pejabat Polis Daerah Pontian di sini hari ini Ketua Polis Daerah Pontian Superintendan Mohammad Shofee Tayib berkata Bahag...
Akhirnya Hajat Raisuddin Nak Jumpa Kembar Arw4h Anak Tercapai Tapi Netizen Pula Yang Seb4k Seb4k Sangat Sangat

Akhirnya Hajat Raisuddin Nak Jumpa Kembar Arw4h Anak Tercapai Tapi Netizen Pula Yang Seb4k Seb4k Sangat Sangat

papar berkaitan - pada 1/6/2022 - jumlah : 149 hits
Tidak berapa lama dahulu viral di media sosial tentang seorang wanita yang dikatakan memiliki wajah mirip allahyarham Siti Sarah Raisuddin Dikenali sebagai Emy wanita tersebut dijemput untuk memberi kejutan kepada bapa arw4h iaitu Raisuddin...
Polis Guna Handphone Semasa Memandu Disaman

Polis Guna Handphone Semasa Memandu Disaman

papar berkaitan - pada 16/5/2022 - jumlah : 142 hits
Petaling Jaya Seorang anggota polis disaman kerana menggunakan alat komunikasi ketika memandu di Lebuhraya Persekutuan di sini Ketua Polis Daerah Petaling Jaya Asisten Komisioner Mohamad Fakhrudin Abdul Hamid berkata siasatan mendapati keja...
Hiburan Rakyat Je Ke Kena Saman Viral Polis Guna Telefon Sambil Drive Netizen Persoalkan

Hiburan Rakyat Je Ke Kena Saman Viral Polis Guna Telefon Sambil Drive Netizen Persoalkan

papar berkaitan - pada 16/5/2022 - jumlah : 144 hits
Menggunakan telefon bimbit sambil memandu sememangnya satu kesalahan besar dan sesiapa pun akan dikenakan tindakan undang undang jika tidak mematuhi peraturan berkenaan Bagaimanapun jika pihak berkuasa sendiri yang melakukan kesalahan terba...
Resipi Apam Jagung Yang Senang Nak Buat Guna Jagung Dalam Tin Je

Resipi Apam Jagung Yang Senang Nak Buat Guna Jagung Dalam Tin Je

papar berkaitan - pada 17/5/2022 - jumlah : 150 hits
Tekak teringin nak makan apam jagung tapi jagung pula tiada Apa susahnya boleh sahaja kita gunakan jagung dalam tin Nak buatnya pun senang sahaja dan tidak mengambil masa yang lama pun Kalau tiba tiba ada tetamu hendak datang ke rumah kita ...
Kain Tak Tersel4k Ke Kak Berbaju Kurung Buat Crossfit Ibu Sempoi Ded4h Dulu Pernah Menyelam Pakai Baju Kebangsaan

Kain Tak Tersel4k Ke Kak Berbaju Kurung Buat Crossfit Ibu Sempoi Ded4h Dulu Pernah Menyelam Pakai Baju Kebangsaan

papar berkaitan - pada 31/5/2022 - jumlah : 302 hits
GARA gara merakamkan dirinya melakukan latihan kardio dengan memakai baju senaman yang ketat seorang wanita ditvduh membuat video berunsur luc4h Tidak mel4tah di laman sosial sebaliknya wanita itu kemudian muncul pula berbaju kurung ketika ...
Nurse Pesan Ibu Nak Bersalin Penting Bawa Dokumen Ini Beg Kecil Saja

Nurse Pesan Ibu Nak Bersalin Penting Bawa Dokumen Ini Beg Kecil Saja

papar berkaitan - pada 21/5/2022 - jumlah : 144 hits
Biasa ibu yang bakal bersalin bila bab mengemas beg pakaian untuk dibawa ke hospital mereka masih lagi keliru barang apa yang penting perlu untuk ibu dan bayi Sebolehnya semua nak bawa kan Bagi ibu yang sedang menghitung hari untuk melahirk...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

My Duty Role As Src Director Only Existed In Name Shahrol Tells Court

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Taman Tema Genting Highland

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Tuah Adzmi Zack Zakwan Adikkk Muna Shahirah Wani Syaz Nurul Iman Ya Raya Chord

Neoclassical Apartments Interior Decor Inspirations



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Tadabbur Surah Surah Lazim Qarin Persiapan Mencari Lailatulqadar

Singo Pear Manfaat Pada Kesihatan Dan Petua Redakan Batuk

10 Malam Akhir Ramadan 2024 Kelebihan Tarikh Amalan Sunat

Cara Daftar Lalamove Online Driver Motor Dan Kereta

Hablun Minallah By Dr Hm Rakib S H M Ag Nurul Ikhlas Pekanbaru

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan