8 Rekod Paling Gila Maradona Di Piala Dunia Yang Tidak Mungkin Dapat Dipecahkan



Rekod Piala Dunia Diego Maradona yang luar biasa adalah rekod yang tidak mungkin dapat ditandingi
Legenda Argentina itu meninggal pada usia 60 tahun awal pagi rabu, mendorong penghormatan terakhir daripada seluruh dunia bola sepak.

Cerminan kerjayanya akan menyaksikan begitu banyak saat magis yang disempurnakan Maradona, walaupun mungkin paling berkesan adalah ketika eksploitasi pada Piala Dunia 1986 di Mexico, kejohanan terakhir menyaksikan Argentina merangkul Piala Dunia.

Statistik Opta membantu untuk menggambarkan persembahan Maradona yang luar biasa di pentas bola sepak terbesar dan menggariskan betapa sukarnya legasinya dalam kejohanan sukar untuk ditandingi barisan pemain zaman ini.

#1 - Muncul dalam 4 edisi Piala Dunia berturut-turut
Maradona muncul dalam empat Piala Dunia berturut-turut untuk Argentina yang berumur antara 21 dan 33 tahun, bermain yang pertama pada tahun 1982 sebelum mewakili negaranya pada tahun 1986, 1990 dan 1994.

Dia mengakhiri kariernya di Argentina setelah membuat 91 penampilan dan jelas dia berjaya di pentas besar -- hampir satu daripada empat kaps adalah daripada saingan Piala Dunia, di mana dia menikmati rekod kemenangan melebihi 50 peratus.

Dia memegang rekod penampilan terbanyak dalam pertandingan oleh pemain Argentina (21), di hadapan Javier Mascherano (20) dan Lionel Messi (19)

#2 - Menjadi kapten pasukan negara dalam dua final Piala Dunia

Maradona adalah salah satu daripada tiga pemain yang menjadi kapten negaranya dalam dua final Piala Dunia lelaki yang berbeza, setelah melakukannya pada tahun 1990 dan juga kejohanan 1986, di mana dia mencuri tumpuan.

Hanya dua pemain lain yang berjaya sepertinya adalah Karl-Heinz Rummenigge (1982 dan 1986) dan Dunga, yang melakukannya dalam kejohanan berturut-turut selepas Maradona di 1994 dan 1998

#3 - Terlibat 10 jaringan (5 gol dan 5 assist) dalam satu edisi Piala Dunia

Eksploitasi Maradona di 1986 sukar untuk diatasi. Dia terlibat dalam 10 jaringan (lima gol dan lima assist) dalam tujuh perlawanan dan tidak ada pemain yang melakukannya dalam satu edisi Piala Dunia.

Tidak ada pemain lain di kejohanan di Mexico yang berjaya lebih dari enam penyertaan gol, yang menunjukkan tahap keunggulannya.

Hanya Gabriel Batistuta (10) menjaringkan lebih banyak gol Piala Dunia buat Argentina berbanding Maradona, yang mengakhiri karier antarabangsa dengan jumlah lapan.

Maradona juga merupakan salah satu daripada tiga pemain Argentina yang telah menjaringkan gol dalam tiga edisi Piala Dunia yang berasingan (1982, 1986 dan 1994), bersama-sama Messi (2006, 2014 dan 2018) dan Batistuta (1994, 1998, dan 2002)

#4 - Keseluruhan 8 gol dan 8 assist sepanjang 21 penampilan Piala Dunia

Dengan lapan gol dalam saingan Piala Dunia, Maradona juga melakukan mempunyai lapan assist dalam 21 penampilannya dalam empat kejohanan yang dimainkannya. Di seluruh Piala Dunia yang diadakan sejak 1966, tidak ada pemain lain yang mengumpulkan sebanyak itu

#5 - Memenangi 152 sepakan percuma paling banyak di Piala Dunia
Maradona telah memenangi 152 sepakan percuma dalam empat Piala Dunia, paling banyak dalam sejarah pertandingan itu.

Itu adalah dua kali lebih banyak faul yang dimenangi oleh pemain lain, dengan pemain Brazil, Jairzinho menduduki tempat kedua dengan 64.

Rata-rata dia memenangi lebih dari tujuh pelanggaran setiap perlawanan dalam kariernya di Piala Dunia, atau satu setiap 12 minit dan 46 saat

#6 - Pemain paling banyak dikasari dalam tiga edisi Piala Dunia berturut-turut

Dia adalah pemain yang paling banyak dikasari dalam tiga pertandingan berturut-turut dari 1982 hingga 1990, dengan jumlah daripada 1986 (54) kekal sebagai angka tertinggi daripada satu edisi Piala Dunia


#7 - Satu-satunya pemain sejak 1966 yang jaring gol dan assist gol di Piala Dunia
Dia mendahului kedudukan assist dengan lima pada Mexico 86 dan dengan lima jaringan kedua tertinggi di belakang Gary Lineker, yang meledak enam gol

Maradona kekal sebagai satu-satunya pemain sejak 1966 menjaringkan gol dan membantu sebanyak lima gol dalam satu Piala Dunia, rekod yang kelihatan sukar untuk ditandingi

#8 - Paling banyak gelecek pemain lawan dalam satu edisi Piala Dunia

Terkenal dengan kehebatannya yang menggelecek bola, tiada ada pemain yang mengalahkan lawan lebih banyak kali dalam satu Piala Dunia daripada yang dilakukan Maradona pada 1986.

Penyerang itu melintasi pemain lawan sebanyak 53 kali, purata lapan setiap perlawanan. Empat terhasil menerusi satu gerakan, jaringan terbaik sepanjang zaman ketika mengatasi England dalam suku akhir.

Dia bergerak sejauh 51 meter dalam tempoh 10 saat dan menjaringkan salah satu daripada empat gol Piala Dunia sejak 1966 di mana pemain bergerak sejauh itu sebelum menjaringkan gol.

Jarizinho mengatasi pemain lawan 47 kali pada 1970, sementara orang terdekat telah memecahkan rekod Maradona sejak dia bersara adalah Messi 46 pada 2014 dan Eden Hazard 40 pada 2018.

Statistik daripada perlawanan England itu merupakan keseluruhan impak Maradona di Mexico. Dia mencuba percubaan paling banyak berbanding mana-mana pemain di lapangan (tujuh), percubaan tepat ke sasaran (tiga), peluang paling banyak diciptakan (lima) dan melengkapkan gerakan (12), serta memenangi tujuh faul.

Sehingga 2018, Maradona masih lagi memegang rekod paling banyak menggelecek (105) dalam perlawanan Piala Dunia, bilangan yang akhirnya berjaya diatasi oleh Messi (110)

Sumber asal: Stadium Astro

8 Rekod Paling Gila Maradona Di Piala Dunia Yang Tidak Mungkin Dapat Dipecahkan originally from Vidic


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://malaysiaismalaysia.blogspot.com/2020/11/8-rekod-paling-gila-maradona-di-piala.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sesuatu Itu Mungkin Paling Dibenci Tetapi Itu Yang Terbaik Buatmu

Sesuatu Itu Mungkin Paling Dibenci Tetapi Itu Yang Terbaik Buatmu

papar berkaitan - pada 3/12/2020 - jumlah : 1286 hits
Sesuatu Itu Mungkin Paling Dibenci Tetapi Itu Yang Terbaik Buatmu Perhatikan di sekitarmu Apa yang kamu nampak Apa yang kamu lihat Adakah ia menggembirkan bagi dirimu kamu menerima takdir yang kamu anggap ia terburuk bagimu Bertanyalah pada...
2020 Antara 3 Tahun Paling Panas Dunia

2020 Antara 3 Tahun Paling Panas Dunia

papar berkaitan - pada 4/12/2020 - jumlah : 289 hits
GENEVA Tahun 2020 tercatat sebagai satu daripada tiga tahun terpanas kata Pertubuhan Bangsa Bangsa Bersatu pada Rabu dengan ketua badan dunia itu memberi amaran dunia sedang diambang malapetaka iklim Tahun 2011 hingga 2020 merupakan dekad p...
Diego Maradona Meninggal Dunia Berikut Fakta Fakta Menarik Yang Membuatnya Jadi Legenda

Diego Maradona Meninggal Dunia Berikut Fakta Fakta Menarik Yang Membuatnya Jadi Legenda

papar berkaitan - pada 26/11/2020 - jumlah : 293 hits
Sebagai penghormatan pemerintah Argentina bahkan menetapkan hari berkabung nasional selama tiga hari Selamat jalan Legend
Kentang A S Bantu Soh Wai Ching Bertenaga Untuk Cipta Rekod Dunia

Kentang A S Bantu Soh Wai Ching Bertenaga Untuk Cipta Rekod Dunia

papar berkaitan - pada 3/12/2020 - jumlah : 268 hits
Kentang A S Bantu Soh Wai Ching Bertenaga Untuk Cipta Rekod Dunia Assalamualaikum semua Tahniah Soh Wai Ching Bangga bila melihat atlet negara kita mampu untuk mencipta rekod dunia Ha bukan calang calang tau Bagi sis ini membuktikan bahawa ...
Ubat Punca Maradona Meninggal Dunia

Ubat Punca Maradona Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 2/12/2020 - jumlah : 254 hits
Buenos Aires Diego Maradona diberikan koktel dadah termasuk antikemurungan dan antipsikotik yang digunakan untuk merawat penyakit bipolar Ia didapati selepas serbuan yang dilakukan polis Argentina di rumah doktor legenda bola sepak itu Sias...
Ini Senarai Lima Sempadan Antara Dua Negara Paling Tegang Berbahaya Di Dunia

Ini Senarai Lima Sempadan Antara Dua Negara Paling Tegang Berbahaya Di Dunia

papar berkaitan - pada 27/11/2020 - jumlah : 259 hits
loading Negara kita baru sahaja digemparkan dengan insiden tembak menembak antara pihak polis tanah air dengan penyeludup warga Thailand di sempadan Malaysia Thailand baru baru ini
Berjalan Di Atas Tasik Beku Yang Paling Dalam Di Dunia

Berjalan Di Atas Tasik Beku Yang Paling Dalam Di Dunia

papar berkaitan - pada 24/11/2020 - jumlah : 207 hits
Assalamualaikum wbt Awak pernah tengok tak tasik beku yang paling dalam di dunia Tasik Baikal yang terletak di selatan Siberia Rusia ini telah diiktiraf dunia sebagai tasik yang paling dalam di dunia selain daripada tasik yang paling jernih...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik


Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024

Terbukti Pasukan Terengganu Berkualiti

Asan Lembu The Movie

Flavour Mushroom Dadah Baru Kegilaan Remaja Ini Kesan Buruknya