8 Perkara Yang Harus Dilakukan Untuk Hari Yang Awesome Di Yokohama



Sesiapa yang pernah ke Tokyo akan memberitahu anda bahawa ia adalah tempat yang sangat menarik, terutamanya untuk yang datang pertama kali . Tetapi jika anda mencari sesuatu yang berbeza, mungkin di suatu tempat yang lebih perlahan dan boleh diliputi dalam sehari, tidak d perlu cari jauh hanya di bandar pelabuhan Yokohama.
 
Terletak di selatan Tokyo, Yokohama hanya berjarak 30 minit perjalanan dengan kereta api ekspres dari Shinjuku, Shibuya atau Shinagawa. Terdapat banyak perkara yang boleh dilakukan di sini – dan dengan senarai kami, anda akan dapat memanfaatkan bandar terbesar kedua di Jepun dalam masa yang paling singkat.
 
Sankeien Garden  

Taman gaya tradisional Jepun ini harus menjadi perkara pertama yang anda lawati sebaik sahaja anda berada di Yokohama City. Dibuka oleh peniaga sutera Sankei Hara pada tahun 1906, Sankeien Garden adalah rumah kepada kolam, sungai kecil, bambu dan bunga bermusim.
 

Ia popular di kalangan penduduk tempatan untuk bunga ceri (pada akhir bulan Mac dan April), bunga teratai merah jambu (Julai dan Ogos) dan daun keemasan yang indah pada musim luruh . Sejumlah bangunan bersejarah telah dipindahkan dari seluruh Jepun ke Sankeien Garden, termasuk pagoda tiga tingkat yang pada mulanya dibina di Kyoto pada pertengahan tahun 1400-an! Semasa anda di sini, anda juga boleh menikmati teh hijau Jepun yang disediakan oleh pembuat teh mahir.
 
Waktu Operasi: 9 pagi – 5 petang (Ditutup dari 29 hingga 31 Disember)
Bayaran: 500 JPY
Alamat: 58-1 Honmokusannotani, Naka Ward, Yokohama
Hubungi: + 81-45-621-0634 | Laman web

 
Muzium Mee Cawan  

Muzium Noodles Cup adalah muzium yang menyeronokkan dan interaktif yang diperlihatkan sejarah ramen segera dan pemikiran kreatif lelaki yang bertanggungjawab untuk semua itu – Momofuku Ando adalah bapa ramen segera. Kebanyakan penjelasan adalah dalam bahasa Jepun tetapi anda boleh mengambil alat untuk dengar terjemahan Bahasa Inggeris percuma dari pejabat depan.

 
Tingkat lima muzium ini ialah kedai hadiah, teater, taman permainan kanak-kanak, replika kerja rumah Momofuku Ando, ​​bazar mi dan yang terbaik, tempat untuk mereka bentuk dan buat mie cawan segera sendiri!
 

Dengan 300 JPY, anda dapat membuat mee cawan anda sendiri, pilih asas sup dan tentukan empat topping untuk pergi bersamanya. Walaupun ia bukan halal untuk penggunaan kami (ia mungkin mengandungi daging babi dan alkohol), ciptaan anda sendiri menjadikan cenderahati yang mengagumkan!
 
Tip: Terdapat bilik solat dengan sejadah dan kompas Qibla di tingkat enam dari Yokohama World Porters , yang berjarak 5 minit berjalan kaki dari Muzium Mie Cup.
 
Waktu Operasi: 10 pagi – 6 malam (Ditutup dari 29 hingga 31 Disember)
Bayaran: 500 JPY
Alamat: 2-3-4 Shinko, Naka-ku, Yokohama
Hubungi: + 81-45-345-0825 | Laman web

 
Yokohama Cosmoworld  

Sukar untuk terlepas Yokohama Cosmoworld dan roda ferris berwarna-warni apabila anda keluar dari Muzium Mee Cawan. Yokohama Cosmoworld dibahagikan kepada tiga zon mengikut kesesuaian umur dan tidak seperti taman hiburan yang lain, tidak ada bayaran masuk. Sebaliknya, anda hanya membayar untuk tunggangan yang menarik minat anda.
 
Sekiranya anda kesuntukan masa, terus ke roda ferris Cosmo Clock 21. Ia mempunyai pemandangan panorama seluruh wilayah dan Tokyo Bay. Pada hari yang sangat jelas, anda dapat melihat Shinjuku dan Mt. Fuji dari atas.
 
Waktu Operasi: 11 pagi – 9 malam (Ditutup pada hari Khamis dan beberapa hari cuti)
Yuran : 300 dan 500 JPY untuk perjalanan kiddie, dan 700 JPY untuk perjalanan dewasa
Alamat: 2-8-1, Shinko, Naka-ku, Yokohama
Laman web: http://cosmoworld.jp/

 
Gudang Batu Merah Yokohama  

Gudang Batu Merah Yokohama terdiri daripada dua mercu tanda bersejarah yang dibina pada awal 1900-an dan sejak itu telah ditukar menjadi salah satu tempat keluarga yang paling popular di Yokohama.
 

Di dalam bangunan terdapat 40 kedai unik dan tempat makan, sementara banyak acara berlangsung di luar sepanjang tahun.
 
Waktu Operasi: 10 pagi – 7 malam (Bangunan 1) dan 11 pagi – 8 malam (Bangunan 2)
Alamat: 1-1-2, Shinko, Naka-ku, Yokohama
Hubungi: + 81-45-227-2002 | Laman web

 
Teh Hijau Nana  

Sukakan teh hijau?
 
Anda boleh menikmati teh Jepun tanpa bimbang tentang bahan-bahan di Teh Hijau Nana (Nana’s Green Tea). Terdapat lima cawangan di Yokohama, satu yang betul-betul di Yokohama Red Brick House. Beberapa item menu mereka adalah selamat * untuk orang Muslim, seperti Matcha Latte, Soft Cream Shiroko, Warabi Mochi dan Onigiri Setto.
 
Waktu Operasi: 11 pagi hingga 9 malam
Alamat: 1F Yokohama Redbrick Warehouse, 1-1-2 Shinko, Naka-ku, Yokohama
Hubungi: + 81-45-664-2707 | Laman web

 
* Perhatikan bahawa ini bukan bersertifikat halal, dan kami menasihati semua pembaca untuk melakukan pemeriksaan sendiri terhadap bahan-bahan dan untuk membeli mengikut budi bicara anda sendiri.
 
Osanbashi Pier  

Berdekatan dengan Gudang Batu Merah Yokohama ialah Osanbashi International Penumpang Terminal atau lebih dikenali sebagai Pier Osanbanshi. Dikelilingi oleh laut, laluan pejalan kaki yang bercirikan kayu adalah panorama yang sempurna untuk berjalan-jalan sambil menikmati pemandangan terbaik dari kaki langit Minato Mirai. (Dan pada hari yang cerah, anda juga dapat melihat Gunung Fuji!)
 
Waktu Operasi: Dibuka 24 jam sehari
Alamat: 1-1-4, Kaigandori, Naka-ku, Yokohama
Nombor Telefon: + 81-45-227-2002
 
Shin-Yokohama Raumen Museum  
Anda pernah melihatnya di saluran memasak dan dalam filem animasi. Sekarang anda berada di Jepun, anda perlu memuaskan keinginan ramen itu, bukan? Tempat yang lebih baik untuk dikunjungi daripada Shin-Yokohama Raumen Museum.
 
Selain memaparkan sejarah ramen, muzium ini menyajikan pelbagai jenis ramen dari seluruh Jepun – tanpa perlu menaiki shinkansen.
 

Paling penting, anda boleh mencuba halal ramen di sini, terima kasih kepada inisiatif muzium pada tahun 2013 untuk memperkenalkan menu “Ramen Standard Global” untuk pelawat vegetarian dan Muslim.
 
Tip: Muzium ini mempunyai bilik solat dilengkapi sinki, sejadah dan kompas Qibla supaya anda tidak perlu risau tentang mencari tempat bersolat.
 
Waktu Operasi: 11 pagi – 11 malam (Ditutup pada akhir tahun dan cuti tahun baru)
Yuran: 310 JPY
Alamat: 2-14-21 Shinyokohama, Kohoku-ku, Yokohama
Hubungi: + 81-45-471-0503 | Laman web

 
Reptiles Cafe  

Bosan dengan kafe kucing? Ternyata Yokohama mempunyai kafe reptilia di mana anda dapat minum teh dan mengunyah manisan bertemankan haiwan reptilia seperti, ular,, kura-kura, katak dan iguana.
 
Sumber: Where in Tokyo Walaupun tidak ada caj perlindungan atau had masa, selagi anda memilih sesuatu dari pilihan menu mereka seperti teh dan pencuci mulut gaya Cina, anda boleh berehat dengan rakan-rakan bersisik anda selama yang anda mahukan.
 
Waktu Operasi: 11 pagi hingga 7 malam
Alamat: 2F, 8-133, Chojamachi, Naka-ku, Yokohama
Hubungi: + 81-45-263-4015 | Laman web

 
Keseronokan tidak perlu berhenti di sana! Jika anda mempunyai lebih banyak masa di Yokohama, lihat Motomachi Shopping Street, Muzium Kanak-kanak dan Mall Anpanman, Kuil Shomyoji, Zoorasia Yokohama Zoological Gardens, dan Yokohama Hakkeijima Sea Paradise.
 
Sumber: Have Halal Will Travel 
The post 8 Perkara Yang Harus Dilakukan Untuk Hari Yang Awesome di Yokohama (Mesra Muslim) appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/8-perkara-yang-harus-dilakukan-untuk-hari-yang-awesome-di-yokohama-mesra-muslim/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ibu Berpatang Perlu Tahu Bila Boleh Bertungku Bagi Kelahiran Normal Caesarean Amalan Ini Perlu Dilakukan Setiap Hari

Ibu Berpatang Perlu Tahu Bila Boleh Bertungku Bagi Kelahiran Normal Caesarean Amalan Ini Perlu Dilakukan Setiap Hari

papar berkaitan - pada 20/2/2019 - jumlah : 647 hits
Bertungku memang sinonim dengan rawatan berpantang selepas ibu melahirkan bayinya Usai tempoh itu anda sangat digalakkan untuk terus mengamalkan rutin bertungku Sebenarnya mana mana wanita yang tidak berpantang boleh mengamalkan rutin bertu...
Sila Ambil Tahu Dan Fahamkan Apakah Maksud Simbol Am4ran Kenderaan Apa Yang Harus Dilakukan Apabila Ianya Berlaku

Sila Ambil Tahu Dan Fahamkan Apakah Maksud Simbol Am4ran Kenderaan Apa Yang Harus Dilakukan Apabila Ianya Berlaku

papar berkaitan - pada 26/2/2019 - jumlah : 479 hits
Setiap pemandu kenderaan harus mengambil tahu dan mempelajari apakah maksud di sebalik simbol amaran pada semua kenderaan Apabila berlaku kecemasan dan tanda simbol itu muncul sekurang kurang kita faham apa yang berlaku atau tahu apa yang h...
Selamat Hari Jadi Mama

Selamat Hari Jadi Mama

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 309 hits
Selamat Hari Jadi Mama Selamat Hari Lahir Semoga sentiasa dirahmati dan diberkati Allah selalu Sambut besday simple simple kat rumah aje Order pizza hut Pizza ketam baq ang Tapau sekali kek lava dia tu Suka tul si iqi dan ici terbaeekkk kip...
Bila Wuduk Sempurna Tubuh Bercahaya Pada Hari Kiamat Rileks Media

Bila Wuduk Sempurna Tubuh Bercahaya Pada Hari Kiamat Rileks Media

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 306 hits
Al Hafiz Ibnu Hajr rahimahullah berkata Perkataan wuduk diambil dari pecahan perkataan al wadha ah yang bererti bercahaya Ia dinamakan demikian kerana orang yang mengerjakan solat menyucikan dirinya sehingga menjadi bercahaya Hal yang semak...
Main Game 2 Hari Nonstop Anak Ini Selalu Disusul Ibunya Ke Warnet Untuk Disuapi Makan

Main Game 2 Hari Nonstop Anak Ini Selalu Disusul Ibunya Ke Warnet Untuk Disuapi Makan

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 305 hits
Bermain game memang sering bikin orang menjadi lupa waktu sama seperti kisah seorang bocah asal Filipina bernama Carlito yang bisa menghabiskan 2 hari secara nonstop di warnet untuk main Rules of Survival Seperti yang dilansir HAI dari Dail...
Amalkan Pengambilan Pisang Dan Air Suam Setiap Hari Ini Khasiatnya Kepada Tubuh Badan Kita

Amalkan Pengambilan Pisang Dan Air Suam Setiap Hari Ini Khasiatnya Kepada Tubuh Badan Kita

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 292 hits
Pisang merupakan buah yang sering kita temui di Malaysia Ia mudah didapati di semua tempat pada harga yang berpatutan Pisang sering digunakan sebagai pencuci mulut Rasanya yang manis menjadi kegemaran ramai Ia enak dimakan begitu saja ataup...
Kenapa Kaum Wanita Perlu Minum Air Halia Setiap Hari Khasiatnya Sungguh Menakjubkan

Kenapa Kaum Wanita Perlu Minum Air Halia Setiap Hari Khasiatnya Sungguh Menakjubkan

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 397 hits
Halia memang terbukti punya banyak khasiat lebih lebih lagi buat kaum wanita yang sudah berkahwin Antaranya ia mampu membuang angin dalam badan memb akar lemak memanaskan tubuh menguatkan sistem pertahanan tubuh dari penyakit dan banyak lag...
Ini Pesan Menaker Di Hari Ulang Tahun Kspsi

Ini Pesan Menaker Di Hari Ulang Tahun Kspsi

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 219 hits
Menurut Hanif pergerakan buruh memiliki peran yang sangat penting dalam mendorong terpenuhinya hak hak pekerja untuk menciptakan perekonomian yang berkeadilan
Towards More Comprehensive Pension Reform

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Makanan Perlis Paling Popular

Panduan Produk Kesihatan

Tafsir Mimpi Gajah

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Tiada Peruntukan

How Working For Google Amazon And Microsoft Lost Dream Job Status

5 Rekomendasi Laptop Untuk Mahasiswa Akuntansi Terbaru

Amang Seksual Inspektor Polis Ditahan Kerja

Lyodra Tak Selalu Memiliki Chord

No Campaign Elements In Kkb Hari Raya Open House Selangor Mb Tells Bersih