8 Jenama Air Fryer Terbaik Malaysia 2021


Ramai yang dah mula sedar akan kegunaan airfryer. Banyak kelebihan airfryer ni. Antara yang paling ketara adalah menyediakan makanan bergoreng seperti fries, nugget, ayam, tanpa menggunakan minyak. Dalam artikel ini saya akan senaraikan beberapa jenama airfryer terbaik di Malaysia untuk rujukan anda. 


Instead of minyak, ia cuma menggunakan angin panas untuk memasak makanan. Rasa makanan tu sama dan rangup seperti digoreng. Tepi ia lebih sihat dan banyak membantu mereka yang sedang berdiet.  
 

 
Anda juga boleh re-heat makanan, malah boleh buat kek dengan airfryer! Melalui pengalaman guna air fryer para pembeli, rata-rata berpuas hati dengan hasil hidangan mereka.



Jom tengok antara jenama airfryer terbaik. Saya sertakan link pembelian yang termurah dari seller yang dipercayai. 


1. Russell Taylors Air Fryer
 
Airfryer paling popular di Shopee dengan lebih 24 ribu unit telah terjual. Jenama Russell Taylors ni pun tidak kurang hebatnya, cukup sinonim dalam kategori perkakasan dapur. 
 

 
Berkapasiti 4.8 liter sudah cukup untuk memasak juadah kegemaran keluarga besar. Ia mudah digunakan, boleh set masa dan anda juga diberi guideline tentang cara dan tempoh masakan. Model ini mendapat kelulusan dari Sirim. 


Harga: RM249
Beli di sini: https://invol.co/cl5k15g
 
Baca juga:
+ Resepi Nasi Ayam Hainan Sedap

+ Resepi Pancake Gebu

+ 9 Cara Elak Biskut Jadi Lemau



2. BONGDOU Monda Air Fryer 


Jenama ini semakin pendapat tempat di hati pengguna Malaysia. Mana tidaknya, selain berkualiti tinggi ia turut hadir dengan rekaan trendy dan minimalis. Warnanya sudah cukup untuk membuatkan para suri rumah tertarik. 
 


Menampilkan variasi 4.8 liter & 5.5 liter, BONGDOU Monda Air Fryer boleh memasak aneka juada bergoreng yang mengurangkan 80% lemak. Tetapi rasanya tetap sedap! 
 


 

 Pengguna juga diberikan sebuah buku resepi mengandungi masakan menggunakan airfryer ini. 
 
Harga: dari RM169
Beli di sini:  https://invol.co/cl5k107


3. Russell Taylors Air Fryer Large 3.8 L
 
Berbeza dengan model pertama di atas, model ini cuma 3.8 L sahaja. Boleh dikategorikan sebagai jenama air fryer terbaik Malaysia 2021 kerana sebanyak 59 ribu unit berjaya dijual di Shopee. Cukup untuk keluarga kecil yang ingin makan hidangan yang berkhasiat. Pengguna boleh kawal suhu, dan masa sehingga 30 minit. 
 


 
Nikmati kentang goreng, snek, ayam, yang rangup di luar dan lembut di dalam. Review dari pelanggan juga amat baik. Rata-rata memberi 5 bintang dari segi kualiti dan servis baik penjual. 
 
Harga: RM199

Beli di sini: https://invol.co/cl5k0vy


4. PerySmith 3D Air Fryer Ecohealth Series 4.8L


PerySmith adalah jenama yang tidak asing. Model Ecohealth ini digunakan untuk membebaskan lemak berlebihan dan mengekalkan minyak asli pada makanan. Anda tak perlu defrost makanan terlebih dahulu. 
 


 
Boleh masukkan terus dalam airfryer walaupun masih sejuk beku. Selain itu, ia auto shut-off selepas 30 minit. Ia adalah jenama air fryer jimat elektrik yang berkualiti di pasaran hari ini.



Design nya juga amat menarik dan nampak elegan. 


Harga: RM247

Beli di sini: https://invol.co/cl5k0ur


5. Khind ARF26 Air Fryer 3.5L
 
Jenama airfryer terbaik yang seterusnya adalah dari Khind. Model ARF26 ini merupakan yang basic dan cuma 2.6 liter sahaja. Tapi amat berkualiti dan menjalankan tugasan memanaskan masakan dengan baik. 


Makanan masak sempurna mengikut masa yang ditetapkan. Selepas 60 minit, airfryer ini dimatikan secara automatik sebagai langkah keselematan dan menjimatkan elektrik. 
 


 
Warna biru ini amat menarik sekali, sesuai untuk golongan mudan dan ibu-ibu yang nak kongsi video masakan di TikTok. 


Harga: RM176

Beli di sini: https://invol.co/cl5k0sf



6. PerySmith 4.2L 3D Air Fryer Ecohealth II Series
 
Ini adalah model 2021dan terkini dari PerySmith. Berwarna biru mewah, air fryer ini memiliki 9 bilah alirah udara agar makanan masak sempurna bak menggunakan minyak. 
 


Terdapat panduan memasak di bahagian atas untuk memudahkan pengguna. Malah, ia senang digunakan dan mudah di basuh kerana mempunyai lapisan diamond coating. 



Dengan kapasiti 4.2 liter, anda boleh memasak untuk keluarga dengan hidangan yang lazat dan berkhasiat.  


Harga: RM195
Beli di sini: https://invol.co/cl5k0oz


7. Cornell S3501 3.5L
 
Mungkain antara yang termurah tetapi berkualiti di pasaran. Cuma 3.5 liter, mampu memasak hdangan dengan sempurna dengan 360° overall hot air circulation. Suhu maksimum adalah 200℃, di matikan secara automatik selepas 60 minit. 


Amat berbaloi untuk golongan bujang, pasangan baru berkahwin, dan mereka yang berbajet kecil tapi mahu mengurangkan pengambilan minyak. Recommended!



Harga: RM149
Beli di sini : https://invol.co/cl5k0oa
 

8. Nakada 5 Liter XL Air Fryer NKD1300

Hadir dengan beberapa ciri menarik seperti dual tempreture sensing mode, open pause mode, dan design unik, Nakada air fryer turut menjadi pilihan ibu-ibu untuk memasak sajian kegemaran. 
 


 
Apa yang paling best dengan model ini adalah anda boleh lihat makanan yang dimasakan melalui penutup transparentnya. Testimoni Nakada air fryer juga amat baik sekali, rata-rata memberikannya markah penuh. 


Mana tidaknya, anda boleh masak ikan bilis, biskut, kek, satay, grill, dan stim tanpa air. 


Harga: RM199

Beli di sini:

 
Keburukan guna air dryer? Well, tak semua makanan boleh masak guna air fryer. Selain itu pengguna juga tak digalakkan masak makanan melebihi kapasiti. Khuatir masakan tidak masak sempurna kerana udara panas tidak dapat bergerak bebas.




Semoga artikel ini dapat membantu anda dalam mencari jenama air fryer terbaik. Makanan bukan sahaja sedap, tetapi lebih berkhasiat berbanding menggunakan minyak.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.nikkhazami.com/2021/08/jenama-air-fryer-terbaik.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Resipi Ayam Goreng Ala Kfc Guna Air Fryer Anak Pun Boleh Buat Sendiri

Resipi Ayam Goreng Ala Kfc Guna Air Fryer Anak Pun Boleh Buat Sendiri

papar berkaitan - pada 28/3/2022 - jumlah : 136 hits
Resipi ayam goreng ala KFC memang sentiasa menjadi menu hidangan yang tak jemu dimakan Tak kira kanak kanak mahupun orang dewasa semuanya tetap suka makan ayam goreng Dihidang secara panas panas memang tak sedar berapa ketul dah makan Berta...
Mudahnya Buat Ayam Bakar Guna Air Fryer Juice Menyelerakan

Mudahnya Buat Ayam Bakar Guna Air Fryer Juice Menyelerakan

papar berkaitan - pada 3/4/2022 - jumlah : 134 hits
Resipi Ayam Bakar antara menu yang menjadi pilihan ramai ketika berbuka puasa Tidak susah pun hendak menyediakan menu Ayam Bakar kerana hanya dengan menggunakan air fryer kita boleh menyiapkan ayam bakar dalam tempoh yang singkat Selain men...
5 Keburukan Guna Air Fryer

5 Keburukan Guna Air Fryer

papar berkaitan - pada 11/4/2022 - jumlah : 301 hits
Kegunaan air fryer yang paling best adalah goreng nugget ayam fries dan masak burnt cheese cake Mana tidaknya anda boleh menggoreng tanpa menggunakan minyak Hasilnya makanan lebih berkhasiat Malah ia amat mudah untuk digunakan Walau bagaima...
Nasi Ayam Azie Kitchen Dengan Air Fryer

Nasi Ayam Azie Kitchen Dengan Air Fryer

papar berkaitan - pada 17/4/2022 - jumlah : 215 hits
Alhamdulillah kita telah pun berada dalam fasa 10 malam kedua bulan Ramadhan Sama sama kita memperbanyakkan amalan ibadah dengan seikhlasnya kerana Allah Taala Bila bulan Ramadhan saya pasti terkenangkan pengalaman mengerjakan umrah di bula...
Spicy Tuna Melt Menggunakan Air Fryer

Spicy Tuna Melt Menggunakan Air Fryer

papar berkaitan - pada 7/4/2022 - jumlah : 158 hits
Assalamualaikum dan salam sejahtera Time sahur sahur ni malas sebenarnya nak makan makanan yang berat berat so apa kata kalau kita cuba makanan yang ringan ringkas dan mudah untuk disediakan Tak ambil masa yang lama Resepi ini dikongsikan d...
Pingat Gangsa Untuk Malaysia Badminton Piala Sudirman 2021

Pingat Gangsa Untuk Malaysia Badminton Piala Sudirman 2021

papar berkaitan - pada 3/4/2022 - jumlah : 126 hits
Assalamualaikum semuaSatu kejayaan paling manis buat skuad negara apabila dikalungkan pingat gangsa atas kejayaan muncul sebagai semi finalis bersama Korea dalam Kejohanan Piala Sudirman 2021 Memori 12 tahun kembali menjelma Tahniah Preside...
Terkini Keputusan Separuh Akhir Badminton Piala Sudirman 2021 Malaysia Vs Jepun

Terkini Keputusan Separuh Akhir Badminton Piala Sudirman 2021 Malaysia Vs Jepun

papar berkaitan - pada 3/4/2022 - jumlah : 143 hits
Assalamualaikum semuaSudah lama Malaysia tidak melangkah ke pusingan separuh akhir dalam Kejohanan Badminton Piala Sudirman adalah sesuatu yang sangat bersejarah Kontijen Malaysia yang diketuai oleh Lee Zii Jia berjaya melangkah ke peringka...
Rakyat Malaysia Boleh Merentas Negeri Esok 11 Oktober 2021

Rakyat Malaysia Boleh Merentas Negeri Esok 11 Oktober 2021

papar berkaitan - pada 3/4/2022 - jumlah : 198 hits
Assalamualaikum semuaHari ini tentu ramai yang tertunggu tunggu pengumuman yang telah pun disampaikan oleh Perdana Menteri YB Ismail Sabri Telahan awal rakyat tentang kebenaran untuk merentas negeri betul betul mengena YB Perdana Menteri te...
Varian Omicron Xe Belum Dikesan Di Malaysia Khairy

Varian Omicron Xe Belum Dikesan Di Malaysia Khairy

papar berkaitan - pada 5/4/2022 - jumlah : 146 hits
Varian Omicron XE Belum Dikesan Di Malaysia Khairy Ada dua benda yang kita tengok dengan varian baru ini kebolehjangkitan dia dan keseriusan dia dua perkara Kebolehjangkitan Omicron contohnya lagi tinggi daripada Delta sebab tu kes melambun...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Gaya Hidup Sihat 8 Perkara Yang Perlu Anda Amalkan

Ceo Flutter 2023

Hari Ini 3 Lucu Di M Sia K Jaan Gagal Sayur Kisah Cinta

Boikot Kk Mart Bukan Speedmart

Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music