8 Beradik Anak Yatim Piatu Hidup Sendiri Dan Tak Mahu Dipisahkan Walau Apapun Yang Berlaku




Bila saudara kamu dipisahkan dan tinggal di keluarga lain, pasti rasanya sangat kesepian dan kehilangan. Begitulah, 8 bersaudara ini tidak ingin tinggal terpisah, orang tua mereka tidak sanggup menghidupi mereka dan membiarkan mereka diadopsi. Namun, sulit untuk menemukan keluarga yang bersedia menampung mereka semua sekaligus.

Jacob Smith adalah seorang mahasiswa di Florida, As. Dia dan istrinya Peggy belum punya anak, namun mereka sangat termotivasi untuk membantu banyak orang. Tahun lalu di suatu malam, Jacob seperti biasa membuka facebook, menggulir halaman demi halaman berandanya. Ia akhirnya menemukan orang-orang yang membutuhkan bantuannya. Ia membaca sebuah postingan yang mengenalkan 8 bersaudara yang membutuhkan keluarga adopsi.


Yang paling kecil masih bayi dan yang paling besar baru 14 tahun. Mereka tidak bisa dipisah, jadi inilah masalah besar yang mereka hadapi. Jacob langsung terenyuh melihat kisah dan foto mereka. “Foto mereka muncul begitu saja di depan mata saya, waktu itu langsung terbersit pikiran ini, wah, 1 keluarga yang indah.” Peggy juga tergerak, namun mereka yang masih muda tidak sanggup untuk menampung 8 anak sekaligus.

Tidak berapa lama kemudian, solusi muncul begitu saja di hadapan mereka. Ternyata ayah ibu Jacob juga membaca kisah 8 anak malang itu dan berniat untuk membantu. Rumah orang tua Jacob dan Jacob tidak jauh, orang tuanya mempunyai banyak pengalaman merawat anak, mereka pernah menjadi homestay, menampung anak-anak luar negeri yang dititipkan sekolah di rumah mereka.

Ibu Jacob, Loryn sejak mengetahui kisah 8 bersaudara itu selalu berniat untuk membantu mereka, namun dirinya sendiri sudah cukup renta, tidak mungkin ia dan suaminya bisa menjaga begitu banyak anak bersamaan. Ia lalu berharap semoga ada jalan keluar dari masalah ini. Saat Loryn mengetahui Jacob juga berkehendak mengadopsi, ia langsung tahu bahwa ini jalan keluar yang diberi Tuhan.

Ia menelepon anaknya menanyakan apakah mereka serius. Jacob mengaku kepada ibunya bahwa dirinya tidak mampu secara finansial, ibunya pun lalu mengatakan solusi dari masalah ini : 8 anak itu dibagi menjadi 2, mereka masing-masing mengadopsi 4 anak. Jacob dan Peggy kemudian mengadopsi 4 anak yang masih kecil, kakak dan abang mereka diadopsi ayah ibu Jacob.

Begitulah, dua pasang suami istri ini tidak tertekan dan 8 anak ini masih bisa hidup bersama karena rumah mereka tidak berjauhan. Tidak berapa lama kemudian, 8 anak itu akhirnya tinggal di rumah keluarga Smith. “Beberapa hari kemudian, 4 anak berdiri di depan pintu rumah kami.” Jacob tertawa bercerita. “Awalnya kami yang tidak punya anak dalam sekejap mempunyai 9 anak.” Loh kok 9? Bukannya 8? “Kami sebenarnya tidak tahu ada anak ke-9.” Peggy menjelaskan, “Di postingan facebook hanya tertulis 8 anak, namun kami kemudian menerima email memberitahukan bahwa ibu anak-anak itu baru saja melahirkan anak ke-9.”

Mendapat kejutan tak disangka itu, Peggy mengaku bahwa bayi laki-laki itu lucu seperti sebuah mimpi indah (cute like a dream). Dua keluarga Smith itu membagi tugas, mungkin kedengarannya mudah, tapi mereka harus bertanggung jawab dan berkomitmen. “Kami tahu, mungkin ini hal tersulit yang kami ingin lakukan dalam hidup kami.” ujar Peggy.

Namun ia juga percaya bahwa ini hal yang HARUS mereka kerjakan. “Kami pikir kami gila, tapi kami juga merasa, kenapa tidak? Kenapa tidak membantu mereka? Kami sudah punya keluarga kecil, kenapa tidak membuatnya menjadi besar?”






Keluarga Smith dari kiri ke kanan, Thad, Jacob, Loryn, Peggy

Anak-anak adopsi Smith, Annaleigh baju pink (anak adopsi pertama Thad dan Loryn), Jorge, Desiree, Angel, Jayden, Heavenly, Evan, Brianna, Jaylene, dan bayi.

Semoga kisah mereka bisa menjadi inspirasi bagi kita semua. Setiap orang dari kita bisa membantu, setiap bantuan kecil dari kita bisa mengubah hidup orang lain. Percayalah itu.




Sesungguhnya Jika Allah SWT Berkehendak Allah akan letakkan pada setiap insan hati yang baik dan bersifat mengasihani jadi marilah kita semua mengambil pemberian dari Allah SWT dan gunakannya pada jalan yang baik.

sumber : Chemanfans.info © copyright 2018 – All rights reserved
BLOGMAZEER.COM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.blogmazeer.com/2019/01/10-gambar-8-beradik-anak-yatim-piatu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
2 000 Anak Yatim Piatu Di Bogor Dapat Santunan Peringati Hari Ibu

2 000 Anak Yatim Piatu Di Bogor Dapat Santunan Peringati Hari Ibu

papar berkaitan - pada 21/12/2018 - jumlah : 64 hits
Kemudian di era kabinet kerja pemerintahan Jokowi ada 7 menteri dari perempuan Kabinet kerja juga mencetak sejarah dengan mengalokasikan 7 perempuan tangguh jadi menteri Jokowi
5 Bulan Dia Tak Balik Dan Tiba Tiba Dia Balik Buat Kejutan Tengok Reaksi Mak Dia Bila Terkena Kejutan Anak Dia Sendiri

5 Bulan Dia Tak Balik Dan Tiba Tiba Dia Balik Buat Kejutan Tengok Reaksi Mak Dia Bila Terkena Kejutan Anak Dia Sendiri

papar berkaitan - pada 22/12/2018 - jumlah : 127 hits
5 Bulan Dia Tak Balik Dan Tiba Tiba Dia Balik Buat Kejutan Tengok Reaksi Mak Dia Bila Terkena Kejutan Anak Dia Sendiri5 Bulan Dia Tak Balik Dan Tiba Tiba Dia Balik Buat Kejutan Tengok Reaksi Mak Dia Bila Terkena Kejutan Anak Dia Sendiri
Gaya Hidup Rasulullah Sebagai Pengetahuan Dan Pengajaran Kepada Kehidupan Diri Sendiri Di Hari Ini 8995

Gaya Hidup Rasulullah Sebagai Pengetahuan Dan Pengajaran Kepada Kehidupan Diri Sendiri Di Hari Ini 8995

papar berkaitan - pada 5/1/2019 - jumlah : 149 hits
Kadang diri ini berlaku sombong kepada diri sendiri Tentu telah berlaku tidak adil hamba Nya terhadap Yang Maha Mencipta Astaghfirullahalazim Ada orang yang memasuki aliran kesufian dengan tujuan mendapatkan kebolehan yang luar biasa kerana...
Kanak Kanak Perempuan Yatim Piatu Dari China Dibesarkan Oleh Keluarga Amerika Transformasinya Sangat Menakjubkan

Kanak Kanak Perempuan Yatim Piatu Dari China Dibesarkan Oleh Keluarga Amerika Transformasinya Sangat Menakjubkan

papar berkaitan - pada 30/12/2018 - jumlah : 73 hits
Pasangan dari Ohio Becca dan Dan yang sudah mempunyai dua orang anak membuat keputusan untuk membesarkan keluarga mereka kepada lima pada tahun 2015 Selepas membayar yuran untuk mengambil anak angkat sebanyak 30 000 pasangan itu pergi
Ditinggal Sendiri Di Rumah Anak Polisi Hilang Diduga Diculik Orang

Ditinggal Sendiri Di Rumah Anak Polisi Hilang Diduga Diculik Orang

papar berkaitan - pada 21/12/2018 - jumlah : 48 hits
Bayi laki laki yang baru berusia 11 hari anak dari pasangan Brigpol Rasyid anggota Brimob Batalyon C Bone dan Anugrah Nurika diduga diculik oleh seseorang saat ibunya di dapur Kamis
Selagi Divorced Parents Boleh Jaga Hubungan Baik Anak Boleh Hidup Bahagia Farah Lee Nasihatkan Netizen

Selagi Divorced Parents Boleh Jaga Hubungan Baik Anak Boleh Hidup Bahagia Farah Lee Nasihatkan Netizen

papar berkaitan - pada 2/1/2019 - jumlah : 103 hits
Farah Lee Insta famous dan Blogger yang terkenal telah memuatnaik gambar anaknya Maream Esable ketika berada di Portugal Menerusi posting tersebut beliau telah menjelaskan berkenaan anaknya Maream apabila hubungannya bersama bekas suami All...
Kalau Rezeki Anak Tu Milik Kami Nanti2 Lah Dia Bagi Noh Salleh Mizz Nina Tidak Kisah Jika Hanya Hidup Berdua

Kalau Rezeki Anak Tu Milik Kami Nanti2 Lah Dia Bagi Noh Salleh Mizz Nina Tidak Kisah Jika Hanya Hidup Berdua

papar berkaitan - pada 20/12/2018 - jumlah : 116 hits
Kalau rezeki anak tu milik kami nanti2 lah Dia bagi Noh Salleh Mizz Nina tidak kisah jika hanya hidup berdua Mendirikan rumah tangga bersama penyanyi Mizz Nina atau nama sebenar Shazrina Azman 38 pada 1 Julai 2011 lalu Noh Salleh dan isteri...
Majlis Makan Malam Amal Bersama Anak Yatim Dan Anak Oku

Majlis Makan Malam Amal Bersama Anak Yatim Dan Anak Oku

papar berkaitan - pada 1/1/2019 - jumlah : 117 hits
Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar sekali semuanya sudah habis hehe acara berjalan seperti yang diharapkanMajlis makan malam amal yang dianjurkan oleh Kumpulan Sukarelawan Amal Al Ikhlas Kuan...
Wanita Lahirkan Anak Walaupun Sudah Bedekat Hidup Dalam Koma

Wanita Lahirkan Anak Walaupun Sudah Bedekat Hidup Dalam Koma

papar berkaitan - pada 6/1/2019 - jumlah : 402 hits
NEW YORK Polis Phoenix sedang menyiasat laporan serangan seksual ke atas seorang wanita yang melahirkan seorang anak walaupun berada di dalam keadaan koma sejak beberapa dekad lalu di sebuah hospital Menurut media tempatan wanita itu dirawa...
Suami Isteri Tak Perlu Tunjuk Sangat Gambar Cium Mulut

Ular Berkaki Korban Kebakaran Hutan Di Riau Indonesia

Melampau Akhbar Terbitkan Gambar Disunting Zahid Dan Hadi Kahwin

Akhirnya Terjawab Filem Remp It 2 Dibatalkan

Aina Berubat Di Bukit Awang

Ladang Persendirian Haram Seluas 35 Hektar Diserbu Bazookapenaka

Sinopsis Hotel Del Luna

Sorok Dadah Dalam Bebola Daging



Carta Kedudukan Dan Markah Peserta Konsert Big Stage 2019 Minggu Keenam

Senarai Pemenang Anugerah Bintang Popular Berita Harian 32 ABPBH32

Bolehkah Majikan Memecat Anda Kerana Mengambil MC Terlalu Banyak

5 Pemain Bola Sepak Terkenal Yang Akhirnya Diisytiharkan Bankrap

Selepas Perang Dagang US China Jualan Iphone 11 Hambar di China


Buy Muslim First Bmf Berkesankah

Kool Radiator Treatment Hasil Teknologi Inovasi Bumiputera Dapatkan Segera

Carseat Bagi Kanak Kanak Diwajibkan Tahun 2020

Zuraida Bidas Abdullah Sani Ni Belum Prk Lagi Ni

Road Tested The Icon 1000 Nightbreed Collection

Aperture