7 Tips Rahsia Pasti Lulus Temuduga



7 Tips rahsia pasti lulus temuduga! | Assalamualaikum dan salam sejahtera. Al kisah, semalam terbaca 1 post dekat facebook, cerita rakan yang pergi temuduga dan pelbagai pengalaman yang dia kongsikan. Agak menarik juga perkongsian beliau tentang Tips Lulus Temuduga Kerajaan ni. Tapi dalam banyak banyak yang dikongsikan, ada tips yang buat aku tersenyum iaitu, mesti ada “orang dalam”. Itu kita tak boleh nak kata apa la kan. Apa pun, aku kongsikan beberapa tips ini, yang kalau korang buat, korang pasti akan lulus temuduga!

7 Tips rahsia pasti lulus temuduga!
Ok. Yang sebenarnya, tips ini bukan untuk temuduga Jawatan Kerajaan sahaja, tapi boleh sahaja di gunakan untuk apa kerja sekalipun. Orait, jom ketahui rahsia pasti lulus temuduga ini!

#1. Ketahui semua tentang pekerjaan tersebut.

Contoh, kalau korang minta bahagian perubatan. Kena tahu nama pengarahnya siapa. Kena tahu skop kerja jawatan yang korang minta tu macamana. Kena tahu cara kerjanya macamana. Ibarat, kita macam dah kerja pun. Dah tahu semua. Macamana nak tahu? Boleh je google atau lebih baik kalau korang ada kawan yang kerja dekat situ.  Boleh tahu lebih detail. Kalau tak ada kawan, cari kawan baru. Ha!

#2. Penampilan haruslah kemas!

Datang temuduga, pastikan kemas. Baju kemas. Pakai pakaian yang bersesuaian. Rambut pendek. Muka kasi bersih. Kasut bersih dan sesuai. Lihat semua yang ada pada diri, pastikan ianya kemas! Aku pernah dengar dari seorang rakan yang biasa temuduga orang ni. Katanya, dia pernah reject seseorang yang datang temuduga hanya kerana orang itu pakai seluar jeans!

Jadi nak Lulus Temuduga dengan Berjaya? Pastikan semuanya kemas!

#3. Datang awal.

Ini paling penting. Dan ianya di lihat dekat mana mana sahaja yang ada temuduga ini. Tak kiralah temuduga kerajaan atau swasta. Pemikiran mereka yang mahu mengambil kita kerja ini mudah sahaja. Kalau temuduga pun kita datang lewat, tak mustahil, bila dapat kerja nanti pun kita akan datang lewat. Jadi, plan masa kita dengan baik. Datang awal.

#4. Pakai wangi wangian.

Tolonglah. Maaf. Buat mereka yang mengalami masalah bau badan, pakailah wangian. Ini juga beri factor kepada Berjaya atau tidak korang lulus temuduga ini. Tak jadi masalah kalau korang spray minyak wangi banyak banyak. Yang jadi masalah kalau badan berbau.

Dan satu lagi tips pasti lulus temuduga adalah, pastikan mulut kita tidak berbau. Ahh! Si penemuduga pasti akan terganggu kalau mulut kita berbau. Kena pula kalau tempat temuduga itu kecil. Pasti berkali ganda terganggu. Boleh sahaja kita makan gula gula sebelum temuduga. Jangan makan waktu temuduga ya!

#5.  Gunakan bahasa dan ton suara yang sopan.

Bahasa sangat penting. Sebab kita datang nak minta kerja. Jangan gunakan bahasa yang kasar. Sentiasa bercakap dengan sopan. Ton suara juga sangat penting. Jangan menjerit ketika bercakap. Ini akan memberikan 1 persepsi tidak baik kepada korang. Tapi janganlah pula korang cakap perlahan sangat. Cakap biasa biasa sudah. Ok?

#6. Perlihatkan apa yang mampu kita berikan pada syarikat.

Ini tips kalau korang buat, aku berani jamin, korang akan dapat kerja tu. Beritahu apa yang korang mampu berikan pada syarikat jika mereka ambil korang berkerja di sana. Sebagai contoh, korang mampu gandakan keuntungan syarikat berkali ganda. Korang mampu minimunkan perbelanjaan tahunan syarikat. Itu bagus tu. Dan apa sahaja yang memberi keuntungan pada syarikat.

Nak lulus dengan Berjaya dalam temuduga? Buat tips #6 ini!

#7. Buat syarikat rasa sangat rugi kalau tak ambil kita bekerja.

Ahh! Tips rahsia pasti lulus temuduga yang terakhir ini kalau kena dengan caranya, mereka tak boleh kata tidak pada kita melainkan akan Tanya, bila kita boleh mula bekerja. Nyatakan sebab-sebab yang kukuh kenapa mereka perlu ambil kita bekerja dan nyatakan juga sebab mereka akan sangat rugi kalau tak ambil kita.

Kena ingat ya, nyatakan sebab sebab yang kukuh. Bukan paksaan untuk mereka ambil kita bekerja ya! Kena faham betul betul konsep itu.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.mrejoy.com/2019/11/rahsia-lulus-temuduga-dengan-mudah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lima Tanda Hidup Anda Tidak Berkat No Tiga Dan No Empat Pasti Terkejut Dan Tak Sedar

Lima Tanda Hidup Anda Tidak Berkat No Tiga Dan No Empat Pasti Terkejut Dan Tak Sedar

papar berkaitan - pada 12/11/2019 - jumlah : 318 hits
Lima Tanda Hidup Anda Tidak Berkat No Tiga dan No Empat Pasti Terkejut dan Tak Sedar Okay kali ni saya nak cerita sikit pasal keberkatan dalam hidup kita saya bukannya alim tapi sekadar perkongsian dan rujukan di buku buku ustaz dan interne...
Presiden Jokowi Ada Yang Halangi Saya Selesaikan Masalah Defisit Pasti Saya Gigit

Presiden Jokowi Ada Yang Halangi Saya Selesaikan Masalah Defisit Pasti Saya Gigit

papar berkaitan - pada 12/11/2019 - jumlah : 138 hits
Presiden Joko Widodo menyampaikan Indonesia sudah berpuluh tahun menanggung masalah defisit neraca berjalan dan perdagangan Presiden memastikan telah menyiapkan sejumlah strategi penyelesaian untuk mengatasinya dalam tiga hingga empat tahun...
9 Resepi Aneka Kuih Talam Yang Sedap Belaka Pasti Menggiurkan Tekak

9 Resepi Aneka Kuih Talam Yang Sedap Belaka Pasti Menggiurkan Tekak

papar berkaitan - pada 12/11/2019 - jumlah : 897 hits
Kuih talam adalah antara resepi turun temurun orang Melayu yang sentiasa mendapat perhatian orang ramai dengan citarasanya yang sedap Di sini aku nak simpan resepi aneka kuaih talam yang sedap untuk lebih senang aku mencarinya apabila di pe...
Sukaneka Pasti Kawasan Besut Meriah

Sukaneka Pasti Kawasan Besut Meriah

papar berkaitan - pada 14/11/2019 - jumlah : 245 hits
Oleh Saifullah JusohFoto Syafika Husin BESUT Sukaneka Pusat Asuhan Tunas Islam Kawasan Besut yang melibatkan 26 buah PASTI berlangsung meriah dengan seramai 200 orang pelajar menyertainya Pelbagai acara menarik telah diadakan antaranya acar
Kenal Pasti Tanda Tanda Awal Tanah Runtuh Di Persekitaran Anda

Kenal Pasti Tanda Tanda Awal Tanah Runtuh Di Persekitaran Anda

papar berkaitan - pada 18/11/2019 - jumlah : 251 hits
shikinrazalidotcom Malaysianblogger bloggerTerengganu bloggerSepang mypersonaljournal
Seorang Lelaki Bergelar Bapa Pasti Akan Rasa Sebak Bila Melihat Anak Dipertanggungjawabkan Kepada Orang Lain

Seorang Lelaki Bergelar Bapa Pasti Akan Rasa Sebak Bila Melihat Anak Dipertanggungjawabkan Kepada Orang Lain

papar berkaitan - pada 10/11/2019 - jumlah : 564 hits
Ayah kita ni kadang kadang memang dari riak wajah nampak garang dan tak banyak bercakap tapi sebenarnya dalam hati seorang ayah dialah paling pantang anaknya diusik walaupun hanya seekor nyamuk Tetapi biasa juga kita dengar yang anak lelaki...
Pasti Dan Kafa Dun Rantau Abang Terima Sumbangan

Pasti Dan Kafa Dun Rantau Abang Terima Sumbangan

papar berkaitan - pada 9/11/2019 - jumlah : 184 hits
Oleh Nooreni Abu Bakar DUNGUN Sepuluh buah Pusat Asuhan Tunas Tunas Islam dan lapan buah Kelas Fardhu Ain di dalam Dewan Undangan Negeri Rantau Abang telah menerima sumbangan untuk menampung perbelanjaan ihtifal yang bakaldiadakan n
Sudah Kenal Pasti Pengganti Pemain Import Baharu

Sudah Kenal Pasti Pengganti Pemain Import Baharu

papar berkaitan - pada 6/11/2019 - jumlah : 193 hits
Kuala Terengganu PENGENDALI Terengganu FC Nafuzi Zain sudah mengenal pasti penyerang dari Afrika Eropah dan Amerika Selatan bagi menggantikan bekas penyerang sensasi dari Ivory Coast Kipre Tchetche dalam mengharungi saingan Liga Malaysia mu...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan

Kronologi Serangan Israel Terhadap Iran

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City