7 Tempat Berbelanja Murah Di Seoul Untuk Tawaran Harga Terbaik


Jadi anda sudah berbelanja banyak di tiket penerbangan, hotel dan makanan. Mencari tempat untuk menghabiskan duit Korea tanpa melebihi had penjimatan anda? Jika anda seorang pemburu jualan murah seperti kami atau mencintai tawaran diskaun yang baik, anda pasti akan berminat dengan artikle ini. Kami membawa anda membeli-belah terbaik di Seoul yang tidak akan menyebabkan dompet anda cepat kosong.
 
Hongdae “Free Market” Pembeli barangan seni pasti akan gemar di sini. Digelar sebagai lokasi hipster yang popular, pasaran termasuk topi buatan tangan, mainan haiwan, lukisan dan beg tote! Terdapat juga pelbagai hadiah comel berupa haiwan untuk rakan pencinta haiwan anda .

Terdapat juga lukisan anak anjing dan kucing yang comel yang terpahat pada cawan untuk memberikan rasa comel.

Pengunjung pastinya akan meneroka kebanyakan kedai yang penuh dengan hadiah-hadiah artistik yang anda tidak dapat di tempat lain!

Waktu Pembukaan: 1 petang – 6 petang (Sabtu) | Beroperasi pada bulan Mac hingga November sahaja
Lokasi: Taman Kanak-kanak Hongdae
Bagaimana untuk sampai ke sana: Ambil laluan 2 ke Stesen Hongdae (Stesen Universiti Hongik) (Keluar 9) | Ambil laluan kanan pertama dan lurus sehingga anda tiba di simpang-T dimana akan terdapat Universiti Hongik di depan | Belok ke kanan dan lurus kira-kira 20 meter dan taman akan berada di sebelah kanan anda.
 
 
Pasar Vintage Gwangjang Seperti namanya, pasaran pasti merupakan tempat untuk memenuhi semua keperluan vintaj anda. Walaupun pembelian akan terdapat yang mahal, barang disini pada akhirnya akan murah dan tidak salah untuk menambah sekeping atau dua barangan unik ke dalam almari anda.

Jenama mungkin bukan Prada atau Gucci, tetapi kualitinya cukup baik! Berkualiti dan harga yang berpatutan, sekarang itulah yang membuat membeli belah anda bertambah baik. Pergi ke tingkat dua jika anda mencari kain sutera dan sarung katil satin – ini adalah tempat yang paling popular untuk mendapatkannya! Jangan risau akan kami, kami akan berada di sini untuk membeli-belah.

Pembayaran: Tunai sahaja
Waktu Pembukaan: 10 pagi – 7 malam (Isnin-Sabtu)
Lokasi: Tahap 2 Pasar Gwangjang
Bagaimana untuk sampai ke sana: Laluan Subway 1 ke Stesen Jongono 5-ga (“Exit”7 & 8)
 
Seocho Saturday Flea Market Haggle adalah “flea market” local yang terbesar di Seoul! Dari pilihan yang popular seperti pakaian, kasut dan beg tangan ke pilihan lebih eksentrik seperti kasut hiking, “beanies” dan sarung tangan, jumlah item (dan orang) tiada berkesudahan.

Jika anda sedang mencari harga untuk pergi serendah mungkin, tempat ini adalah tawar menawar yang terbaik. Dapat mencari alternatif yang lebih murah untuk buku, barang kemas dan dompet akan mengagumkan anda dengan banyak pilihan .

Waktu Pembukaan: 9 pagi – 3 petang (Sabtu)
Lokasi: Antara Stesen Isu dan Sadang
b Laluan Subway 2 atau Laluan 4 ke Stesen Sadang (“Exit” 14) | Belok ke kiri dan lurus sehingga anda sampai ke pasar untuk pejalan di sepanjang jalan.
 
Pasar Namdaemun Kepada burung – burung hantu, Pasar Namdaemun adalah bandar di Korea yang tidak pernah tidur. Waktu buka bermula dari 11 malam dan berlanjutan sehingga keesokan harinya. Dari pakaian dan aksesori biasa kepada barangan rumah, peralatan gunung dan peralatan menangkap ikan, tiada yang anda tidak dapat cari. Terdapat lebih daripada 17000 item jadi anda pasti akan memerlukan waktu tambahan untuk berbelanja!
Lihatlah bilangan kasut yang HANYA dalam satu kedai! Ia adalah syurga kasut!

Namdaemun juga sesuai untuk memburu hadiah! Dengan barang-barang seperti ini dan banyak lagi, pengunjung akan menghadapi detik – detik  yang sukar untuk memilih barang yang paling baik untuk dibawa pulang untuk orang yang tersayang.

Sudahkah kami memberitahu bahawa pasar ini menjual secara besar – besaran di satu tempat? Pasti akan rambang mata, cari barangan unik Korea bagi memperingat bahawa anda pernah ke sini. Dengan cenderamata anda hanya boleh dapatkan di Korea, itu merupakan hadiah yang terbaik!

Waktu Pembukaan: 23: 00-17: 00, ditutup pada hari Ahad (waktu mungkin berubah bergantung pada kedai)
Lokasi: 21, Namdaemunsijang 4-gil, Jung-gu, Seoul
Bagaimana untuk sampai ke sana: Stesen Hoehyeon (Laluan Subway Seoul 4) | “Exit” 5.
 
Seoul Folk Flea Market Sekiranya anda ingin dibawa kembali ke zaman Korea dahulu kala, anda beruntung! Masuk ke tengah – tengah Korea dengan cenderahati, kraf dan komoditi tradisional yang tidak pernah dilihat sebelum ini. Apa cara yang lebih baik untuk menerokai budaya kaya Korea kalau bukan dengan cara berbelanja?

Mungkin, apa yang menambah minat untuk pelawat adalah dapat melihat barangan kuno Korea, sesuatu yang jarang berlaku pada masa kini.

Waktu Pembukaan: 10 pagi – 7 malam, setiap hari
Lokasi: 109-5 Sinseol-dong, Dongdaemun-gu, Seoul, Korea Selatan
Bagaimana untuk sampai ke sana: Laluan Subway 1 atau 2 ke stesen Sinseoldong (“Exit” 9)
 
Apgujeong Rodeo Street Siapa kata pembelian mewah harus begitu mahal sepanjang masa?  Terletak di sebuah daerah mewah, Apgujeong bukan hanya tempat untuk orang yang ingin mengosongkan dompet mereka dengan murah hati.

Bersiar-siar di sekitar kedai-kedai kecil dan terpaku pada baju mahal tapi dengan harga yang murah! Lebih-lebih lagi, pakaian – pakaian disitu semuanya “trendy” seperti persekitannya!

Dengan pakaian yang dimana bintang-bintang Korea juga akan memakai, ia merupakan idea yang baik untuk berjalan dengan kelihatan seperti seorang fashionista yang sebenar!

Waktu Pembukaan: 11 pagi – 3 pagi
Lokasi: 65, Eonju-ro 172-gil, Gangnam-gu, Seoul
Bagaimana hendak ke sana: Seoul Subway Line 3 ke Stesen Apgujeong (“Exit” 2)
 
 
Edae (Kawasan Universiti Wanita Ewha) Apa cara yang lebih baik untuk mencari produk penjagaan kulit kalau bukan di kampus wanita? Anda akan dapati jenama popular seperti Innisfree, Etude House dan Face Shop menghiasi kawasan itu dengan gah.

Perhatian fashionista! Lorong yang diisi dengan aksesori, pakaian, kasut dan pelbagai lagi. Secara praktikal ia merupakan seperti almari baju yang berjalan!

Waktu Pembukaan: 12 malam – 9 malam
Bagaimana untuk sampai ke sana: Laluan Subway 2 ke Universiti Ewha Wanita (“Exit” 2 atau 3)
 
Dengan 7 lokasi yang mengagumkan untuk memenuhi bajet-pengembara anda, mustahil untuk pulang ke tanah air dengan tangan kosong. Sama ada anda mencari hadiah vintaj, hadiah mewah atau hanya menambah koleksi pakaian anda, anda akan dapatkannya di sini. Jangan bimbang jika anda kehabisan ruang di dalam bagasi anda, anda juga boleh membeli yang baru!
 
Sumber: Have Halal Will Travel
 
The post 7 Tempat Berbelanja Murah Di Seoul Untuk Tawaran Harga Terbaik appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/7-tempat-belanja-belanja-di-seoul-untuk-bargain-terbaik/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ponpes Nurul Firdaus Tempat Rehabilitasi Terbaik Untuk Para Pecandu Game Online

Ponpes Nurul Firdaus Tempat Rehabilitasi Terbaik Untuk Para Pecandu Game Online

papar berkaitan - pada 10/8/2019 - jumlah : 302 hits
Di zaman yang teknologinya sudah mengalami perkembangan pesat ini bukan hal yang aneh lagi jika sudah banyak ditemukan anak anak kecil hingga orang dewasa bekerja yang suka dengan game online atau game dalam jaringan Yang sangat disayangkan...
Tempat Kursus Bahasa Inggris Terbaik Untuk Persiapan Kuliah Di Luar Negeri

Tempat Kursus Bahasa Inggris Terbaik Untuk Persiapan Kuliah Di Luar Negeri

papar berkaitan - pada 14/8/2019 - jumlah : 284 hits
Berkuliah di luar negeri merupakan salah satu impian dari banyak orang Sehingga untuk mencapai hal tersebut ada banyak sekali persiapan yang perlu untuk dilakukan agar dapat untuk menggapai mimpi tersebut Seperti misalnya hal yang perlu dil...
3 Tempat Berburu Oleh Oleh Super Murah Di Kuala Lumpur Malaysia

3 Tempat Berburu Oleh Oleh Super Murah Di Kuala Lumpur Malaysia

papar berkaitan - pada 31/7/2019 - jumlah : 620 hits
Pergi berwisata selalu menjadi hal yang menyenangkan bagi siapapun karena dengan berwisata kalian bisa melepaskan seluruh kepenatan yang selama ini melanda kalian Hal pertama yang harus dipikirkan sebelum pergi berwisata adalah kemana kalia...
Hendak Beli Durian Harga Murah

Hendak Beli Durian Harga Murah

papar berkaitan - pada 9/8/2019 - jumlah : 186 hits
Murahnya durian Nak beli banyak ni Boleh bagi sedekah kepada rakan dan jiran sekampung Yang lebih nanti dibuat lempuk dan tempoyak Memang murah sangatlah Harganya tidak sampai 10 sen sebiji Satu tompok hanya 80 sen Satu tompok mengandungi 8...
Fantastis Harga Rumah Baru Jennifer Dunn Ternyata Rp42 Miliar

Fantastis Harga Rumah Baru Jennifer Dunn Ternyata Rp42 Miliar

papar berkaitan - pada 31/7/2019 - jumlah : 274 hits
Belum lama ini artis kontroversial Jennifer Dunn memperlihatkan video rumah baru nya Ternyata rumah yang diperlihatkan oleh Jennifer itu dibanderol dengan harga fantastis yakni Rp42 miliar
Diskon Harga Rokok Jadi Pendorong Tingkat Kemiskinan

Diskon Harga Rokok Jadi Pendorong Tingkat Kemiskinan

papar berkaitan - pada 31/7/2019 - jumlah : 156 hits
Peneliti Lembaga Demografi Universitas Indonesia Abdillah Ahsan mengatakan murahnya harga rokok di tingkat pedagang eceran yang sebagian besar diakses masyarakat menengah ke bawah berpotensi turut meningkatkan angka kemiskinan
Harga Emas Naik Tajam Pegadaian Nilai Akibat Gejolak Pasar Global

Harga Emas Naik Tajam Pegadaian Nilai Akibat Gejolak Pasar Global

papar berkaitan - pada 31/7/2019 - jumlah : 188 hits
PT Pegadaian turut menanggapi mengenai peningkatan tajam harga emas beberapa waktu belakangan Seperti diketahui beberapa hari terakhir harga emas per gramnya masih bertengger di sekitar Rp 700 000 per gram Dalam 10 tahun terakhir rata rata ...
5 Fakta Kalimantan Jadi Ibu Kota Baru Pemindahan Pns Hingga Harga Tanah Naik

5 Fakta Kalimantan Jadi Ibu Kota Baru Pemindahan Pns Hingga Harga Tanah Naik

papar berkaitan - pada 31/7/2019 - jumlah : 272 hits
Pemerintah akhirnya menyetujui lokasi pemindahan ibu kota jatuh di Kalimantan Selain lahannya yang luas dan diyakini aman dari bencana Kalimantan dipilih karena lokasinya berada di tengah tengah Indonesia
Xiaomi Mi A3 Rasmi Di Malaysia Harga Bermula Rm899

Xiaomi Mi A3 Rasmi Di Malaysia Harga Bermula Rm899

papar berkaitan - pada 31/7/2019 - jumlah : 269 hits
Xiaomi Malaysia hari ini telah pun melancarkan telefon pintar berasaskan Android One untuk pasaran tempatan iaitu Xiaomi Mi A3 Dua variasi dibawa ke Malaysia dan ia akan dijual bermula 3 Ogos 2019 ini Dua model yang ditawarkan adalah varias...
Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Resepi Char Kuew Teow Udang

Kuih Lopes

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

Panduan Menjalankan Sujud Sahwi Dalam Solat Dan Sebab Sebab Perlu Sujud Sahwi

April 18 2024 Pesan Orang Alim