7 Makanan Tingkatkan Tenaga Batin Suami Isteri



Makanan tenaga batin bukan sekadar untuk menjadikan hubungan intim antara suami isteri menjadi lebih menarik dan menyeronokkan malah membantu dalam penjagaan kesihatan dalaman wanita dan juga lelaki.

Dalam usaha untuk mengekalkan hubungan suami isteri kekal bahagia, salah satu aspek yang perlu dijaga ialah hubungan intim. Oleh itu, komunikasi dan usaha daripada diri anda sendiri adalah penting. Jadi, bagi para isteri atau suami di luar sana yang ingin bermanja dengan pasangan anda, apa kata anda tetapkan mood romantis melalui makanan.

7 makanan yang dapat meningkatkan tenaga batin anda dan pasangan.

1. Bendi

Ramai mungkin akan berasa hairan melihat bendi dalam senarai makanan tenaga batin ini kerana tiada sesiapa pun yang dapat menyangka sayuran seperti bendi mempunyai nutrien atau nilai kesihatan yang baik untuk organ dalaman, terutamanya organ pembiakan. Bendi kaya dengan vitamin seperti vitamin A, C, K, B6, folat, zink, zat besi, potasium yang baik dalam memastikan rahim anda kekal sihat.

Selain itu, bendi mengandungi magnesium iaitu sejenis penenang semula jadi yang mampu membuatkan diri anda yang gemuruh menantikan saat romantis bersama pasangan kembali tenang. Untuk memastikan khasiat-khasiat ini kekal dalam bendi yang dimasak untuk makan malam romantis anda itu, kukus bendi dan perah sedikit jus lemon di atas.


2. Tongkat ali

Siapa yang tidak tahu tentang khasiat tongkat ali dan khasiat batinnya? Tongkat ali merupakan sejenis herba berkayu yang dikenali sebagai Viagra Malaysia iaitu ubat batin yang berkesan untuk kaum Adam. Kebaikan tongkat ali ini adalah dari segi pemberian stamina dan tenaga selain meningkatkan tahap hormon testeron untuk memastikan tubuh badan anda (yang lelaki sahaja kekal sihat).

Tambahan pula, tongkat ali juga sesuai untuk dimakan bagi golongan yang menghidap penyakit malaria, tekanan darah tinggi, demam dan penat badan. Untuk hasil yang lebih berkesan, pastikan anda makan akar tongkat ali yang sebenar dan bukannya dipaketkan.


3. Kayu manis

Kayu manis, atau cinnamon, adalah sejenis rempah yang lazimnya digunakan dalam masakan berkari atau masakan India. Kayu manis diguna pakai dalam masakan kerana sifat rempah ini yang mengurangkan kepedihan ulu hati atau keasidan dalam perut di samping membawa kadar kandungan gula dalam darah pada tahap normal. Bagaimanapun, tidak ramai yang tahu kayu manis membawa manfaat dalam hubungan intim anda.

Salah satu sebab kayu manis dikelaskan sebagai sejenis rempah adalah disebabkan sifat kayu manis itu sendiri yang dapat memanaskan badan dan apabila badan panas, keinginan anda untuk bersama yang tersayang juga semakin tinggi. Jadi, apabila anda ingin menetapkan mood romantis, jangan lupa untuk hidangan kari yang mengandungi kayu manis ini.


4. Bawang Putih

Apa yang seksi tentang bawang putih? Sudahlah berbau, rasa pun kuat sangat jadi, bagaimana boleh dikelaskan sebagai salah satu makanan tenaga batin? Walaupun bawang putih ini langsung tidak mencerminkan elemen hubungan intim yang wujud antara pasangan suami isteri, tetapi bawang putih mengandungi enzim yang dipanggil alisin yang melancarkan peredaran darah.

Jadi, kaum Adam, ingat ya, semakin lancar peredaran darah anda, semakin bahagia pasangan anda nanti. Jadi, janganlah teragak-agak untuk menyediakan makanan yang mengandungi bawang putih sebelum menjadi intim dengan pasangan anda. Selepas itu, anda boleh berus gigi dan hilangkan bau bawang yang kurang menyenangkan tersebut.


5. Cili

Seperti rempah, cili juga boleh membuatkan udara di sekitar anda dan pasangan anda cukup panas. Di samping itu, cili juga mempunyai manfaat batin lain yang menyebabkan bahan ini layak disenaraikan dalam artikel ini. Cili mengandungi satu kompaun aktif yang dipanggil kapsaikin yang memberikan rasa pedas dan pedih pada cili. Bahan ini juga merangsang pengeluaran endorfin iaitu bahan kimia dalam badan yang membuatkan anda berasa gembira dan dalam keadaan yang positif.

Selain itu, cili juga melancarkan peredaran darah anda dan membuatkan jantung anda mengepam darah 2 kali ganda banyak sehingga menyebabkan anda menjadi panas dan berpeluh-peluh. Tambahan pula, cili juga membuatkan kulit anda lebih sensitif dan peka dengan sebarang sentuhan. Pasti anda berasa teruja untuk makan cili sebelum menghabiskan masa intim bersama pasangan anda.


6. Pisang

Pisang sememangnya diketahui sebagai satu sumber tenaga yang berkesan. Ini kerana pisang kaya dengan vitamin B dan potasium yang memberikan anda tenaga dan juga meningkatkan pengeluaran hormon seksual anda.

Selain itu, pisang juga mengandungi sejenis enzim iaitu bromelain yang meningkatkan tenaga batin dan memberikan rangsangan seksual yang tinggi . Jadi, jangan lupa untuk beli pisang goreng apabila anda ingin bermanja dengan pasangan.


7. Coklat

Siapa yang tak sukakan coklat? Coklat bukan sahaja sedap dimakan, seronok untuk diterima dan diberi sebagai hadiah malah mempunyai nilai khasiat yang menjadikan bahan ini sejenis makanan tenaga batin yang perlu diambil oleh anda, lebih-lebih lagi oleh kaum hawa.

Coklat merangsang pengeluaran bahan kimia feniltilamin yang sama dikeluarkan apabila anda mula-mula jatuh cinta. Jadi, kembalikan kenangan masa baru bercinta bersama pasangan dengan sekotak coklat untuk dikongsi bersama.

Jadi, itulah antara bahan makanan tenaga batin semula jadi untuk anda cuba dan amalkan sebelum menjadi romantis dan bermanja bersama pasangan anda. Hubungan intim bukan sekadar satu aktiviti yang menyeronokkan. Sebaliknya, hubungan intim terjalin untuk mendekatkan lagi dua jiwa yang disatukan dalam satu ikatan perkahwinan yang sah.


FMT

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://bankami.blogspot.com/2019/06/7-makanan-tingkatkan-tenaga-batin-suami.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Isteri Tak Pernah Cakap Diri Penat Suami Hebat Tahu Cara Ceriakan Semula

Isteri Tak Pernah Cakap Diri Penat Suami Hebat Tahu Cara Ceriakan Semula

papar berkaitan - pada 28/6/2019 - jumlah : 536 hits
Isteri di rumah menguruskan anak dan rumah tangga Tidak lupa juga isteri yang bekerja juga kepenatan dengan tugasan Tidak dinafikan senyuman manis kadang kadang bertukar muram tanpa disengajakan Situasi ini mungkin pernah dialami semua pasa...
Membaca Bismillah Sebelum Mengadakan Hubungan Suami Isteri

Membaca Bismillah Sebelum Mengadakan Hubungan Suami Isteri

papar berkaitan - pada 19/6/2019 - jumlah : 351 hits
Soalan Apakah hukum seseorang itu membaca lafaz basmalah sebelum mengadakan hubungan suami isteri Jawapan Pembacaan lafaz basmalah dalam melakukan sesuatu perkara adalah antara perkara yang penting dalam ajaran agama Islam Ini dapat dilihat...
Hebatlah Suami Jaga Isteri Dalam Pantang Lagi Tip Top Kalau Pandai Urus Baby

Hebatlah Suami Jaga Isteri Dalam Pantang Lagi Tip Top Kalau Pandai Urus Baby

papar berkaitan - pada 14/6/2019 - jumlah : 380 hits
Hebatlah jika seorang suami boleh menjaga isterinya dengan baik ketika hamil dan selepas bersalin Lebih lebih lagi jika dapat menjaga bayi yang baru dilahirkan sentuhan daripada papa sendiri tentu lebih bermakna Lazimnya dalam masyarakat se...
Bukan Bapak Kau Yang Bayar Kereta Isteri Menangis Semalaman Dimarahi Suami Kerana Calarkan Sport Rim Baru

Bukan Bapak Kau Yang Bayar Kereta Isteri Menangis Semalaman Dimarahi Suami Kerana Calarkan Sport Rim Baru

papar berkaitan - pada 28/6/2019 - jumlah : 496 hits
The ReporterTergamak seorang suami memarahi membebel dan mengungkit perkara yang tidak sepatutnya hanya kerana si isteri membuatkan sport rim kereta barunya calar secara tidak sengaja Isteri sudah menjelaskan mengenai apa yang berlaku berba...
Saya Lihat Sendiri Video Pernikahan Mereka Isteri Tuntut Cerai Buat Laporan Polis Terhadap Suami Nikahi Adik Kandungnya

Saya Lihat Sendiri Video Pernikahan Mereka Isteri Tuntut Cerai Buat Laporan Polis Terhadap Suami Nikahi Adik Kandungnya

papar berkaitan - pada 3/7/2019 - jumlah : 716 hits
The ReporterHancur luluh hati seorang isteri apabila mengetahui suaminya telah bernikah dengan adik bongsunya sendiri di Daerah Bulukumba Sulawesi Selatan Indonesia beberapa hari lalu Difahamkan sebelum pernikahan itu si suami Ansar 32 dida...
7 Cara Semarakkan Hubungan Suami Isteri Yang Dah Lama Bersama

7 Cara Semarakkan Hubungan Suami Isteri Yang Dah Lama Bersama

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 451 hits
Bagaimanakah cara semarakkan cinta suami isteri yang sudah lama berkahwin Masih adakah cinta atau sekadar melaksanakan tanggungjawab KLIK UNTUK BACA SEPENUHNYA 7 Cara Semarakkan Cinta Suami Isteri Yang Dah Lama Kahwin
Tuduh Curang Isteri Maut Dua Anaknya Selamat Selepas Suami Bakar Rumah

Tuduh Curang Isteri Maut Dua Anaknya Selamat Selepas Suami Bakar Rumah

papar berkaitan - pada 19/6/2019 - jumlah : 530 hits
Phnom Penh Berang menuduh isterinya curang di media sosial seorang lelaki membakar rumah di wilayah Takeo Kemboja dengan dua anaknya masih berada di dalam menyebabkan isterinya maut selepas melecur teruk ketika cuba menghalang tindakan suam...
Nak Anak Jadi Orang Berguna Suami Isteri Sepakat Bagi Anak Nama Google

Nak Anak Jadi Orang Berguna Suami Isteri Sepakat Bagi Anak Nama Google

papar berkaitan - pada 27/6/2019 - jumlah : 440 hits
Menamakan anak dengan nama yang baik merupakan amalan yang dipercayai dapat mempengaruhi sikap dan masa depan anak tersebut Oleh yang demikian kebanyakan ibu bapa akan memilih nama nama yang mempunyai makna yang baik untuk dinamakan kepada ...
Tanggungjawab Suami Bukan Saja Bagi Nafkah Sepatutnya Bawa Anak Isteri Ke Syurga

Tanggungjawab Suami Bukan Saja Bagi Nafkah Sepatutnya Bawa Anak Isteri Ke Syurga

papar berkaitan - pada 15/6/2019 - jumlah : 391 hits
Secara realiti memahami hati seorang isteri tidaklah rumit Sebenarnya apa yang wanita mahu adalah ingin berasa selamat ingin rasa ada ikatan emosi dan merasa yakin bahawa kita akan bersama mereka untuk seumur hidup Sepanjang tempoh perkahwi...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Effective Market Research On A Budget

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Kerana Rasuah Rm100 Pekebun Kena Denda Rm10 000



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Wee Mca Not A Hypocrite

In Kuala Kubu Baharu Support From The Other Side A Distant Dream For Pn Ph

Menu Tengahari Tomyam Bebola Seafood Sawi Goreng Sos Tiram

Understanding The Benefits Of Search As A Service For Business Leaders

Buasir Otak Tv Buang 4 Huruf Belakang Jadi Jenama Telefon Be Like

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy