7 Cara Nak Tahu Yang Kita Sebenarnya Tak Bertepuk Sebelah Tangan


7 Cara Nak Tahu Yang Kita Sebenarnya Tak Bertepuk Sebelah Tangan. Tak cuba tak tahu tapi bila cuba dan tak diterima, malu. Beria-ia kita ingat dia melayan dan berkongsi cerita tu sebenarnya dia suka kat kita, padahal kita tak tahu yang dia sebenarnya senang berkawan je dengan kita. Apabila si gadis meluahkan rasa cinta, sayang pada lelaki yang dia suka dan jika lelaki tu memberi respon yang positif dan mempunyai perasaan yang sama, boleh teruskan usaha hingga ke jinjang pelamin.

1. Mengingati Latar Belakang Dan Hal Peribadi Lelaki tu mula berusaha untuk mengingati hal peribadi kau seperti nama penuh, tarikh lahir, asal, tempat tinggal, adik beradik berapa orang, nama mak ayah. Berkemungkinan besar lelaki itu suka ke kau.

2. Selesa Berkongsi Cerita Lelaki tu akan mula bercerita tentang hal peribadi dia, tentang keluarga dia. Dia selesa untuk berkongsi cerita dengan perempuan yang dia suka. Dia juga selesa berkongsi masalah dan juga khabar gembira. Tidak segan silu meminta pendapat jika berada dalam situasi yang sukar.

3. Mengambil Berat Dia mula mengambil berat tentang kau. Selalu tanya sihat ke tidak, dah makan ke belum, macam mana kehidupan seharian, ada masalah ke tidak, apa yang kau suka dan apa yang kau tidak suka. Pertanyaan-pertanyaan itu tak semestinya ditanya secara langsung kepada perempuan yang dia suka.

4. Menjadi Yang Terbaik Contohnya, kau minat mendaki gunung ataupun camping. Dia pun mula nak into ke scene yang kau suka. Dia cuba nak buat benda yang kau suka buat dengan baik dan sempurna. Dia akan cuba tidak melakukan apa-apa kesalahan walaupun sedikit.

5. Stalk Laman Sosial Dia mula add Facebook kau, Wechat, Twitter, Insta. Ada gambar kau dia like. Semua post kau dia like dan komen. Dia juga rapat dengan kawan-kawan perempuan kau.

6. Selalu WhatsApp Sekarang ni WhatsApp antara medium perhubungan yang paling diminati. Jadi, dia selalu WhatsApp kau. Kalau seharian kau tak balas mesej dia akan mula kucar kacir. Kau baca tapi blue tick pun dia mula resah. Mesej pula guna Facebook Messenger.

7. Bersungguh-sungguh Kau boleh nampak dia punya kesungguhan tu. Dia nak jadikan kau yang halal untuk dia. Dia berusaha kumpul duit belanja kahwin. Dia berusaha jumpa mak ayah kau. Bila dah jodoh dan ditakdirkan bersama, Allah akan gerakkan dua hati. Bukan hati kau sorang saja. Kalau si dia tak tunjuk respon positif jangan la berharap lagi. Berhenti berharap. Mungkin kau bukan jodoh dia. Kaum lelaki, kalau dah suka tu teruslah masuk meminang. Tak perlu berkawan lama-lama. Kalau kau suka dengan seseorang perempuan, jangan main-mainkan hati dia. Kalau suka cakap suka, kalau tak suka berterus teranglah.
Artikel Lain

Jadi Diri Sendiri! Lelaki Lebih Suka Wanita Jujur Membina mahligai rumah tangga yang bahagia menjadi impian buat setiap pasangan. Melangkah ke fasa perkahwinan tidak seperti mana anda di zaman percintaan. Di sini anda dapat melihat perubahan sikap pasangan atau kemunculan sikap sebenar pasangan yang tidak pernah anda ketahui sebelum berkahwin. Hadapinya dengan penuh kesabaran.

1. Terima kelemahan pasangan Setiap individu mahukan kesempurnaan. Sebagai pasangan. lengkapkan kelemahan pasangan anda dengan kelebihan yang ada dan jadikan kelebihan pasangan anda sebagai pengukuh kelemahan anda. Jangan terlalu mementingkan kesempurnaan sehingga anda kerap kali bercakap tentang kelemahan pasangan anda. Bimbing dan bantu pasangan anda untuk berubah ke arah yang lebih baik.

2. Luangkan masa untuk bersama Carilah masa untuk berdua dengan pasangan agar lebih mengenali pasangan anda. Masa bersama memberi ruang kepada pasangan mengenali sikap dan hati budi masing-masing sekaligus memahami dan menerima antara satu sama lain.

3. Jangan sering mendesak pasangan Perkara ini harus dielakkan di dalam mengubah sikap negatif pasangan. Jika mahukan perubahan pada pasangan janganlah berharap ia dilakukan serta merta. Apabila pasangan kerap melakukan sesuatu perkara dengan terpaksa dan tidak ikhlas, perubahan yang diinginkan darinya hanya berlaku sementara.Desakan pada pasangan akan lebih mengeruhkan keadaan.

4. Bersikap terbuka dan saling berbincang Belajarlah menjadi seorang yang bersikap terbuka. Jika tidak berpuas hati dengan sesuatu perkara, berbincang dari hati ke hati. Pilih masa dan keadaan yang sesuai untuk berbincang. Jika menegur pasangan biarlah berhemah agar tidak mengguris perasaannya.

5. Tunjuk contoh yang baik Cinta dalam rumahtangga tidak memadai. Ia harus dilengkapi dengan ekonomi rumah tangga yang kukuh dan nilai murni yang disemai. Pastikan anda memainkan peranan dalam rumah tangga terlebih dahulu supaya pasangan anda juga dapat menyedari akan tanggungjawab dan peranannya. Hormati pasangan anda dan tegurlah dia dengan baik.
Sumber: Pesona Pengantin


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/7-cara-nak-tahu-yang-kita-sebenarnya-tak-bertepuk-sebelah-tangan-4/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kebas Kaki Dan Tangan Punca Serta Cara Mengatasinya

Kebas Kaki Dan Tangan Punca Serta Cara Mengatasinya

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 1297 hits
Adakah anda sering mengalami kebas di kaki dan tangan Kebas sebenarnya adalah keadaan di mana berlaku kekurangan rasa Ia sering kali dikaitkan dengan iritasi saraf atau saraf yang terhimpit terutama di bahagian hujung saraf seperti di hujun...
Cara Nak Whatsapp Tanpa Save Nombor

Cara Nak Whatsapp Tanpa Save Nombor

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 633 hits
Rupanya masih ramai yang tak tahu cara nak whatsapp tanpa perlu save no dalam phone anda Jadi saya share caranya Senang aja 1 Buak Apps store dan download apps Open In WhatApp 2 lepas download buka dan masukkan no tel seterusnya klik open 3...
Nak Rasa Oppo R17 Pro Lebih Awal Jom Ikut Cara Ini

Nak Rasa Oppo R17 Pro Lebih Awal Jom Ikut Cara Ini

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 314 hits
Minggu lalu OPPO Malaysia telah memberi bayangan kedatangan peranti baru untuk pasaran dalam negara Terbaru syarikat pengeluar itu sudah mengesahkan OPPO R17 bakal menemui peminat tempatan Berkongsi berita gembira ini OPPO Malaysia turut me...
Nak Hubungan Intim Suami Isteri Makin Bahagia Cara Ini Kena Praktik

Nak Hubungan Intim Suami Isteri Makin Bahagia Cara Ini Kena Praktik

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 647 hits
Dalam membangun rumah menuju kebahagiaan suami dan istri memainkan peran penting dalam membangun keharmonisan dan kasih sayang yang konstan Dengan itu semua orang harus ditentukan untuk menjadi pasangan terbaik dan bahagia Berikut adalah be...
Cara Nak Buat Kek Kukus Coklat Paling Simple Dan Sedap Korang Patut Cubanya Sendiri

Cara Nak Buat Kek Kukus Coklat Paling Simple Dan Sedap Korang Patut Cubanya Sendiri

papar berkaitan - pada 13/11/2018 - jumlah : 729 hits
Cara nak buat kek kukus coklat paling simple dan sedap Korang patut cubanya sendiri Assalamualaikum wbt Zaman sekarang ni kalau boleh semua kita nak cepat kan Begitu juga dalam memasak Tak kiralah masak lauk pauk ke kuih muih ke atau apa sa...
Cara Atasi Sembelit Masa Berpantang Sila Baca Kalau Tak Nak Jahitan Bersalin Terbuka

Cara Atasi Sembelit Masa Berpantang Sila Baca Kalau Tak Nak Jahitan Bersalin Terbuka

papar berkaitan - pada 2/11/2018 - jumlah : 515 hits
Masalahnya ialah ramai ibu berpantang yang alami sembelit terutama dalam minggu pertama lepas bersalin Bila dah sembelit memang pasti la korang akan menerankan Nak Tau Cara Elak Sembelit Masa Pantang
Info Sihat Nak Rosakkan Buah Pinggang Boleh Cuba Cara Ini

Info Sihat Nak Rosakkan Buah Pinggang Boleh Cuba Cara Ini

papar berkaitan - pada 4/11/2018 - jumlah : 728 hits
NAK ROSAKKAN BUAH PINGGANG BOLEH TRY CARA NI Ingat lagi pengalaman saya masa bertugas di klinik kencing manis dulu Dalam masa 2 tahun peningkatan bilangan pesakit diabetes naik lebih 2 kali ganda Serius memang berganda ganda dari tahun ke t...
Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Nostalgia Bedak Sejuk

Moto Distracto Steady Garage Customizes The New Honda Motocompacto

Negeri Sembilan Akan Menaikan Gaji Penjawat Awam



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Orang Bukan Melayu Tak Boleh Terima Perikatan Nasional