6 Tahun Buat Wad Hospital Macam Rumah Sendiri Akhirnya Keluarga Ini Setuju Untuk Berpindah Keluar


Di China seorang lelaki  dan ibu bapanya telah bersetuju untuk berpindah keluar  dari hospital Beijing setelah tinggal di hospital tersebut selama enam tahun, kerana pertikaian mengenai bil hospital dengan institusi perubatan tersebut.

Tak ada sesiapa yang suka ditahan di wad berhari-hati. Tapi berbeza dengan keluarga ini yang memilih untuk menetap di wad yang menempatkan anaknya . Bukan seminggu bukan dua minggu tapi selama 6 tahun 3 beranak ini tinggal di wad hospital malah menjadikan wad tersebut seperti rumah mereka sendiri.
Pada tahun 2014,  Tian dimasukkan ke sebuah hospital besar di Beijing dengan gejala  mual, muntah dan keadaan kaki yang tidak stabil. Dia sepatutnya ditahan di wad hanya beberapa hari setelah menjalani prosedur perubatan. Tetapi setelah berlaku perselisihan faham mengenai bil perubatannya, dia akhirnya memutuskan untuk tidak mahu keluar dari ward tersebut. Dia tinggal di sana selama enam tahun, bersama dengan orang tuanya. 


Awalnya , Tian datang ke hospital dan  mengeluh kerana mengalami mual dan muntah selama dua bulan, dan kaki yang tiba-tiba tidak stabil selama 9 hari. Ibu bapanya menemaninya dan tinggal bersamanya sepanjang tempoh dia mendapat rawatan kerana masalah kesihatannya. Tetapi ketika tiba waktunya dia dibenarkan keluar, Tian mengetahui bahawa dia harus membayar kos tempoh dia menetap di hospital tersebut. Dia menuduh pihak hospital sengaja menahannya lama di hospital dan mengenakan bil yang tinggi. Dia kemudian nya memutuskan untuk tidak keluar dari hospital tersebut. 


Tian dan ibu bapanya juga mengubah bilik hospitalnya menjadi rumah mereka sendiri, membawa periuk dan kuali dan mengisi tempat itu dengan bahan makanan dan barang-barang peribadi yang lain. Walaupun ada beberapa usaha dari hospital untuk membuat mereka pergi, ketiga-tiga mereka tetap tinggal di situ, malah menghabiskan Tahun Baru Cina, cuti umum perayaan, dan apa-apa majlis keluarga  akan dibuat di ward hospital itu.
Pihak hospital sudah beberapa kali membawa hal tersebut hingga ke mahkamah dan pada tahun 2019 mereka  mengetepikan tuntutan untuk kos perubatan 1.26 juta yuan ($ 195,000) untuk membuat keluarga tersebut pergi. 


Mereka memberikan bukti bahawa Tian tidak memerlukan perhatian perubatan lagi dan patut dikeluarkan dari wad hospital dengan alasan dia menggunakan sumber hospital yang dapat digunakan untuk merawat pesakit yang sepatutnya. Namun, tahun lalu Tian menentang dengan mendakwa pihak  hospital melakukan kecuaian perubatan, dan kisahnya berlanjutan.
Minggu lalu, Hakim Luo Shengli dari Mahkamah Rakyat Daerah Xicheng Beijing memutuskan bahawa Tian dan ibu bapanya perlu meninggalkan wad hospital yang mereka duduki selama enam tahun dan  mereka juga akan mendapat pampasan dari hospital.
Keluarga itu menerima 480,000 yuan ($ 73,000) dan bersetuju untuk keluar dari wad. Mereka dibawa pulang dengan ambulans hospital.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.dianarashid.com/2021/01/6-tahun-buat-wad-hospital-macam-rumah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Selepas 12 Tahun Rumah Paling Berhantu Ini Akhirnya Terjual Dengan Harga 240 000

Selepas 12 Tahun Rumah Paling Berhantu Ini Akhirnya Terjual Dengan Harga 240 000

papar berkaitan - pada 4/1/2021 - jumlah : 390 hits
Siapa la yang sanggup tinggal di rumah berhantu Tiba saja waktu malam mesti nak lena pun tak senang Kalau tinggal ramai ramai mungKin kuRang sikit rasa seram tu Tapi kalau tinggal sendirian saja memang ada yang sanggup ke Bunyi pelik sikit ...
Facebook Mengalakkan Anda Menyambut Tahun Baru Di Rumah

Facebook Mengalakkan Anda Menyambut Tahun Baru Di Rumah

papar berkaitan - pada 28/12/2020 - jumlah : 178 hits
Facebook kini mempromosikan penggunaan Messenger Rooms pada laman utama aplikasi Facebook dan pada masa yang sama mengingatkan pengguna untuk menyabut tahun baru di rumah bersama sama rakan melalui Messenger Rooms Seperti ramai sedia maklum...
Tunjukkan Progres Rumah Baru Zaskia Sungkar Ternyata Nabung 5 Tahun Demi Hindari Riba

Tunjukkan Progres Rumah Baru Zaskia Sungkar Ternyata Nabung 5 Tahun Demi Hindari Riba

papar berkaitan - pada 6/1/2021 - jumlah : 215 hits
Akui perjuangan menghindari kredit sangat berat Zaskia bersyukur akhirnya bisa membangun rumah impiannya meski harus menunggu cukup lama
Warga Emas Keluar Beli Santan Hilang Akhirnya Jadi Mayat Di Hutan Paya Bakau

Warga Emas Keluar Beli Santan Hilang Akhirnya Jadi Mayat Di Hutan Paya Bakau

papar berkaitan - pada 27/12/2020 - jumlah : 264 hits
KLANG Kehilangan seorang warga tua yang dilaporkan hilang ketika keluar membeli santan sejak Khamis lalu terjawab apabila mayatnya ditemukan di Jalan Sri Sementa di sini hari ini Mayat R Harikrishnan 75 ditemukan di sebuah hutan paya bakau ...
Anak Frontliners Maut Di Rumah Pengasuh Keluarga Pasrah Harap Tidak Ada Tokok Tambah Cerita

Anak Frontliners Maut Di Rumah Pengasuh Keluarga Pasrah Harap Tidak Ada Tokok Tambah Cerita

papar berkaitan - pada 11/1/2021 - jumlah : 513 hits
Beberapa hari lepas media melaporkan mengenai seorang bayi lelaki disahkan meninggal dunia di rumah pengasuhnya di Presint 9 Putrajaya Selain itu laporan media mengatakan bayi yang berusia empat bulan itu dihantar ke rumah pengasuh dalam ke...
Cico Bukanlah Dis1h1r Tetapi Buka Cerita Uji Rahsid Akhirnya K0ngsi Pend3ritaan Kepada Prof Muhayya Selepas 3 Tahun

Cico Bukanlah Dis1h1r Tetapi Buka Cerita Uji Rahsid Akhirnya K0ngsi Pend3ritaan Kepada Prof Muhayya Selepas 3 Tahun

papar berkaitan - pada 27/12/2020 - jumlah : 227 hits
loading Selepas kira kira tiga tahun menyimpan rahsia penyakit misteri yang dihadapi anaknya biduanita Uji Rashid akhirnya membuat pendedahan ekslusif mengenai kisah mal4ng yang menimpa pelakon Cico Harahap 41
Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka

Are Malaysian Consumers Missing The Target In Anti Israel Boycotts Of Western Brands

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas

Crisis Management 101



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Faedah Sirah Nabi Perang Bani Quraizhah Dan Pelajaran Di Dalamnya

Zim Zim Ala Kazim

Dalia Farhana Curang Chord

Cara Hilangkan Migrain

Untonglah Menantu Zahid Hamidi Dilantik Pengerusi Jiankun

Mad Science A Harley Sportster Grand Prix Racer By A Nuclear Chemist