6 Selebriti Yang Tidak Dibenarkan Untuk Beli Kereta Bugatti


Bugatti adalah syarikat pengeluar supercar terkemuka di dunia. Seperti syarikat pengeluar kereta eksotik yang lain seperti Ferrari dan Lamborghini, mereka mempunyai senarai khas individu yang dibenarkan atau tidak dibenarkan untuk membeli produk mereka.

Individu yang berada dalam senarai mereka juga terdiri dari selebriti dengan nama besar dalam dunia hiburan. Apa yang Bugatti inginkan dari pemilik produk mereka ialah seseorang yang mewakili jenama dengan baik, seseorang yang sering memandu produk mereka, dan seseorang yang akan menjadi pelanggan seumur hidup mereka.
Namun, tidak semua orang dapat mematuhi tetepan yang ditetapkan oleh Buggati. Terdapat beberapa selebriti terkenal yang dilarang membeli produk kerana beberapa sebab.
Antara selebriti tersebut ialah:Jenson Button 
Jenson Button adalah bekas pemandu Formula 1, yang mempunyai perjanjian dengan Bugatti setelah dia membeli sebuah produk dari mereka iaitu Bugatti Veyron dan berkongsi tentang pembelian tersebut kepada peminatnya. Tetapi perkongsian itu hanya bertahan dalam beberapa tahun.
Pada tahun 2009, Button menjual Bugatti Veyron miliknya. Jentera tersebut dijual setelah ia menempuh jarak perjalanan sejauh 2,414km dan memperoleh sebanyak $1 juta (RM4.3 juta) hasil dari jualan tersebut.
Bugatti tidak gembira dengan jualan tersebut dan mereka membatalkan hak istimewa Button untuk memiliki produk Bugatti lagi.
2. Xzibit

Seorang rapper iaitu Xzibit, pernah memiliki sebuah Bugatti iaitu Bugatti Veyron Grand Sport bewarna merah matte. Walau bagaimanapun, dia telah berjaya meletakkan Bugatti tersebut dalam proses lelongan.
Jentera tersebut kini dimiliki oleh Floyd Mayweather Jr., yang menjadikannya jentera ketiga dari Bugatti dalam koleksinya.
3. Floyd Mayweather Jr.

Dia mungkin salah satu petinju terbaik sepanjang masa, tetapi gelaran tersebut tidak menghalang namanya dari senarai dilarang untuk membeli Bugatti.
Dia dilarang memiliki Bugatti setelah menjual dua produk dari Bugatti, termasuk Veyron Grand Vitesse 2011, dimana dia memperoleh sebanyak $ 2.45 juta (RM10.45juta) hasil dari jualan tersebut. Hasil jualan Veyron Sport Vitesse 2015 miliknya pula diperoleh sebanyak $ 3.95 juta (RM16.86 juta) melalui lelongan.
Setelah itu, syarikat tersebut melarangnya dari membeli produk mereka kerana Bugatti beranggapan Floyd Mayweather Jr. menyampaikan imej yang tidak baik kepada jenama mereka.
4. Simon Cowell

Penerbit muzik dan juri rancangan X Factor, Simon Cowell pernah memiliki Bugatti Veyron 16.4 tahun 2008, tetapi dia hanya memandunya dua kali dalam tempoh tiga tahun. Perkara tersebut bukan publisiti yang baik untuk syarikat.
Dia kemudian menjual kereta tersebut dengan harga $ 1.6 juta (RM6,8juta) dimana jarak perjalanan kereta tersebut hanyalah 2,092km. Kereta tersebut telah diletakkan di garajnya selama enam tahun sebelum dia menjualnya, bukan seperti sesuatu yang ingin dilihat oleh Bugatti daripada pelanggannya yang berprofil tinggi.
5. Flo Rida

Pada tahun 2011, dia terlibat dalam kem4langan ketika memandu Bugatti dalam keadaan pengaruh alk0hol. Dia mabvk, yang mungkin membahayakan orang lain di jalan raya, terutama ketika memandu kereta yang begitu laju.
Berikutan hal tersebut, Bugatti melarang selebriti tersebut untuk memliki produk dari mereka.
6. Tom Cruise

Bugatti tidak membeza-bezakan selebriti yang dilarangnya untuk memiliki supercar dari mereka. Contohnya Tom Cruise, salah satu pelakon paling terkenal di dunia. Dia memiliki koleksi kendaraan mewah, dan ketika dia memandu Bugatti Veyronnya di karpet merah Mission: Impossible III, dia tidak dapat membuka pintu untuk keluar dari kereta tersebut.
Perkara ini memalukan Bugatti dan syarikat tersebut melarangnya untuk memiliki produk dari mereka, kerana dia membuat Veyron kelihatan susah untuk dikendalikan di khalayak ramai.
Sumber: thethings.com
 
 
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Press
Sumber : Motoqar


via Sinar Viral NetworkBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kotakkopek.blogspot.com/2020/08/6-selebriti-yang-tidak-dibenarkan-untuk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hargai Pekerja Tya Arifin Amp Asyraf Khalid Hadiahkan Kereta Mewah

Hargai Pekerja Tya Arifin Amp Asyraf Khalid Hadiahkan Kereta Mewah

papar berkaitan - pada 31/8/2020 - jumlah : 240 hits
Lebih dua tahun menjalankan perniagaan jamu Mutyara Beauty ahli perniagaan Asyraf Khalid dan isterinya Tya Arifin berkongsi kejayaan dengan menghadiahkan kereta mereka kepada dua pekerja mereka Menurut Asyraf dia meluahkan rasa syukur keran...
Gaduh Pasal Hal Rumah Tangga Rupanya Polis Tahan Lelaki Pukul Tolak Isteri Keluar Dari Kereta

Gaduh Pasal Hal Rumah Tangga Rupanya Polis Tahan Lelaki Pukul Tolak Isteri Keluar Dari Kereta

papar berkaitan - pada 30/8/2020 - jumlah : 414 hits
Polis menahan seorang lelaki bagi membantu siasatan berhubung video tular kejadian pergaduhan menyebabkan suspek menolak isterinya dari dalam kereta dinaiki mereka sehingga menyebabkan wanita itu mengalami kecederaan di Jalan Magazine di Ge...
Tolak Isteri Keluar Kereta Polis Berkas Lelaki Rekod Dadah

Tolak Isteri Keluar Kereta Polis Berkas Lelaki Rekod Dadah

papar berkaitan - pada 31/8/2020 - jumlah : 306 hits
Suspek direman untuk siasatan lanjut bagi membantu siasatan dan kes disiasat mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan Foto iStock com via AFPGEORGE TOWN 30 Ogos Polis menahan seorang lelaki bagi membantu siasatan berhubung video tular kejadian ...
Takut Tesco Tak Bagi Masuk Alasan Ibu Tinggal Bayi Dalam Kereta Undang Kemarahan Netizen

Takut Tesco Tak Bagi Masuk Alasan Ibu Tinggal Bayi Dalam Kereta Undang Kemarahan Netizen

papar berkaitan - pada 31/8/2020 - jumlah : 399 hits
Semalam tular mengenai seorang bayi dipercayai berusia bawah lima bulan ditinggalkan di dalam kereta sendirian di tempat letak kereta di pasar raya Tesco Egate Pulau Pinang Byi berkeneaan ditemui oleh seorang kakitangan Tesco yang kebetulan...
Kereta Saya Tidak Mengalami Apa Apa Kerosakan Pemandu Camry Tampil Serah Diri Akui Cuai

Kereta Saya Tidak Mengalami Apa Apa Kerosakan Pemandu Camry Tampil Serah Diri Akui Cuai

papar berkaitan - pada 1/9/2020 - jumlah : 511 hits
Viral di media sosial semalam video sebuah kereta sedan yang menyalahgunakan lorong kecemasan untuk kepentingan dirinya sehingga menyebabkan dua individu yang menunggang motosikal terbabit dalam kemalangan Dalam kejadian yang berlaku pada p...
Dashcam Merata Jangan Harap Terlepas Video Kereta Putih Masuk Lane Kecem4san Secara Mengejut Sebelum Langgar Motor Lari

Dashcam Merata Jangan Harap Terlepas Video Kereta Putih Masuk Lane Kecem4san Secara Mengejut Sebelum Langgar Motor Lari

papar berkaitan - pada 1/9/2020 - jumlah : 387 hits
Kadang kadang tak faham dengan sikap segelintir pengguna jalan raya ni sikap pentingkan diri tu satu kejam tu pula lagi satu Rasa terkejut sedih dan marah pun ada apabila menyaksikan malang yang menimpa seorang penunggang motorsikal ni Mene...
Asyraf Khalid Tya Arifin Dituduh Riyak Bagi Staf Kereta Mewah

Asyraf Khalid Tya Arifin Dituduh Riyak Bagi Staf Kereta Mewah

papar berkaitan - pada 30/8/2020 - jumlah : 516 hits
Baru baru ini isteri kepada Asyraf Khalid iaitu pelakon Tya Arifin telah menghadiahkan sebuah kereta mewah berjenama Volkswagen kepada dua orang pekerja Mutyara Hadiah tersebut adalah sebagai penghargaan kepada Nur Alia Shuhada Shafie 25 da...
Belasah Amp Tolak Isteri Dari Kereta Lelaki Usia 31 Tahun Ditahan Polis

Belasah Amp Tolak Isteri Dari Kereta Lelaki Usia 31 Tahun Ditahan Polis

papar berkaitan - pada 30/8/2020 - jumlah : 484 hits
Semalam tular di media sosial memaparkan video sebuah kereta dipandu secara berbahaya dengan pintu di bahagian terbuka dan kelihatan seorang wanita sedang bergelut dengan pemandu Menerusi laporan Harian Metro pihak polis telah berjaya menah...
Hiburan Walaupun Tak Romantik Ain Edruce Dedah Suami Sanggup Bayarkan Pinjaman Kereta Setiap Bulan

Hiburan Walaupun Tak Romantik Ain Edruce Dedah Suami Sanggup Bayarkan Pinjaman Kereta Setiap Bulan

papar berkaitan - pada 28/8/2020 - jumlah : 829 hits
Mendedahkan kepada umum bahawa suaminya Amirul Hafiz Mustaffa bukanlah seorang lelaki yang romantik terhadap pasangan pelakon dan pengacara tinggi lampai Ain Edruce akui redha dengan sikap suaminya itu Meskipun begitu sikap tidak romantik s...
218 Fibonaci

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Persediaan Awal Haji

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Biodata Faisal Halim Pemain Bolasepak Viral Malaysia

Kkb Poll Indian Voters Might Make All The Difference



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


3 Cara Menuju Ikn Ibu Kota Negara Baru Indonesia

0138002039 Scammer Maybank Panggilan Palsu

Empat Maut Mpv Dan Kereta Api Berlanggar

Lelaki Ditangkap Curi Kawal 25 000 Akaun Facebook

Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat

Wanita Terkejut Melihat Bawang Hijau Dijual Pada Harga Rm9 45 Sekilogram