6 Mitos Bisnes Sendiri Yang Anda Perlu Tahu



Saya kongsikan pandangan dari seseorang yang sering bertanya kepada mereka yang sudah berjaya dalam kerjaya bisnes, tak kira dalam bidang perniagaan sendiri, pendapatan komisen seperti jurujual, mahupun seorang full-time trader dalam pasaran saham.
Semua ini dikelaskan sebagai bisnes, sebab anda sendiri yang mengawal aliran keluar masuknya dan kemampuan untuk bergerak. Jika anda tidak komited untuk berjaya dalam tempoh masa yang panjang, anda cenderung untuk menemui kegagalan.
Ini kerana kejayaan memerlukan komitmen, displin dan satu tempoh masa. Jadi berikut adalah beberapa mitos berkaitan dengan menjalankan bisnes yang jarang dikongsi, khususnya yang berada di peringkat awal bisnes.
Mitos 1: Dah Jadi Boss, Dah Tak Perlu Lagi Dengar Boss BerleterDalam sesetengah perkara, ya, memang anda tak perlu lagi dengar boss anda berleter dan komen tentang anda. Tetapi sebagai seorang boss mesti selalu bersedia untuk menjawab soalan-soalan daripada ‘Real Boss’.
Iaitu dari pelanggan yang menyumbang kepada pendapatan dan keuntungan perniagaan. Kalau buka syarikat, perlu bersedia menjawab soalan-soalan dari pekerja, rakan kongsi, pelabur, pembekal, dari pihak bank dan bermacam-macam lagi.
Mitos 2: Jadi Kaya Apabila Memiliki Perniagaan SendiriIni biasa terjadi bagi mereka yang bekerja dan ada mentaliti pekerja.
Mungkin majikan anda teruk dan anda bagus dalam sesuatu perkara, maka menyangkakan boss anda buat banyak duit hasil daripada kerja anda.
Kemudian anda beranggapan berniaga sendiri adalah cara pintas untuk menjadi kaya. Tetapi apa yang anda tidak tahu, di sebalik keuntungan ada perbelanjaan (marketing, pekerja, kos tersembunyi) yang perlu dibayar.
Jangan lupakan risiko-risiko yang bakal anda tempuhi. Memulakan perniagaan dalam talian dan mengharapkan jualan utama daripada saluran media sosial juga ada risiko, seperti risiko akaun Facebook/Instagram digodam, iklan tak jalan dan sebagainya.
Mitos 3: Boleh Bekerja Pada Bila-Bila MasaSekiranya anda tidak tahan dengan komitmen masa untuk tempoh waktu yang panjang, anda akan terlepas banyak peluang untuk berkembang, peluang untuk tambah pendapatan dan peluang untuk berjaya.
Kerana anda bukan pemilik bisnes sebenar, tetapi hakikatnya anda perlu bekerja sepanjang masa.
Mitos 4: Boleh Buat Apa Yang Saya SukaMemang betul anda boleh buat apa anda suka kerana ini bisnes anda. Tetapi bila mula bekerja sendiri, suka atau tidak, anda kena belajar dan lakukannya untuk kembangkan game ini, tidak boleh hanya fokus kepada perkara yang anda suka sahaja.
Perlu ambil tahu semuanya, sebab ini bisnes korang. Bila salah kena perbaiki, bila dah elok kena lebih perkemaskan lagi.
Mitos 5: Bisnes Akan Untung Sejak Hari Pertama LagiHanya beberapa bisnes saja yang berjaya dapat keuntungan pada hari pertama. Yang lain semuanya ambil masa.
Ini kerana setiap bisnes akan ada perbelanjaan (kos sewa, kos harian, kos kesilapan, kos barang). Jika pemilik tidak mempunyai modal yang besar dan holding power untuk menampung kos yang ditanggung sehinggalah perniagaan mencapai keuntungan pertama, maka bisnes anda akan gagal kerana menghadapi masalah cash flow.
Mitos 6: Boleh Letak Gaji Sesuka HatiKemampuan bertahan dalam perniagaan adalah lebih penting daripada kemahuan dan kehendak anda sebagai pemilik bisnes.
Bila mana perniagaan anda perlukan sesuatu, anda perlu korbankan bahagian sendiri terlebih dahulu supaya perniagaan mampu untuk berkembang dan dahulukan perkara-perkara penting lain seperti gaji pekerja dan bil-bil.

KesimpulanSatu hari nanti kalau anda bernasib baik, kemahuan dan kehendak anda akan direalisasikan selepas perniagaan anda stabil dan ada pendapatan yang konsisten.
Oleh itu, hadamkan dulu mitos-mitos ini. Bila rasa dah yakin untuk mula bekerja sendiri, maka usah berlengah lagi dan mulalah hari ini.





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://tipsbantuniaga.blogspot.com/2023/08/6-mitos-bisnes-sendiri-yang-anda-perlu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ikhtiar Cara Merawat Anxiety Dan Stress Dengan Sendiri

Ikhtiar Cara Merawat Anxiety Dan Stress Dengan Sendiri

papar berkaitan - pada 26/9/2023 - jumlah : 175 hits
Ikhtiar Untuk Merawat Anxiety Dan Stress Secara Berkesan Dengan Sendiri 10 Minit Sehari Artikel kali ini Paksu ingin berkongsi ikhtiar The post appeared first on
Mahalnya Nak Putihkan Gigi Ni Tips Jimat Yang Korang Boleh Cuba Sendiri Dekat Rumah

Mahalnya Nak Putihkan Gigi Ni Tips Jimat Yang Korang Boleh Cuba Sendiri Dekat Rumah

papar berkaitan - pada 26/9/2023 - jumlah : 86 hits
Gigi kuning atau kurang berseri boleh menyebabkan masalah kurang keyakinan diri Tapi korang tahu tak sebenarnya ada satu cara mudah untuk putihkan gigi yang korang boleh buat sendiri dari rumah Cuma guna berus pen je Haa var currentUrlTwo
Isu Tafsir Sendiri Ayat Al Quran Howard Lee Beri Keterangan Kepada Polis Selasa Ini

Isu Tafsir Sendiri Ayat Al Quran Howard Lee Beri Keterangan Kepada Polis Selasa Ini

papar berkaitan - pada 25/9/2023 - jumlah : 181 hits
IPOH Ahli Parlimen Ipoh Timur Howard Lee Chuan How akan memberi keterangan kepada polis berhubung siasatan terhadap beliau yang didakwa membuat tafsiran sendiri ayat al Quran Selasa ini Pihak polis telah menghubungi saya dan saya akan membe...
Lirik Lebih Baik Sendiri Awan Senna

Lirik Lebih Baik Sendiri Awan Senna

papar berkaitan - pada 25/9/2023 - jumlah : 120 hits
lama tlah kitajalani cinta berduaucap janji setiaapadaya pun tak bisatak ingin lagi berdustakau sakiti aku tuk kesekian kalinyanamun sulit tuk pergikarna takut sendiri lewati hari harikutanpa kau ada di sisitapi jika beginitak mampu ku berd...
Kaesang Saya Masuk Politik Salah Satu Inspirasinya Bapak Sendiri

Kaesang Saya Masuk Politik Salah Satu Inspirasinya Bapak Sendiri

papar berkaitan - pada 28/9/2023 - jumlah : 119 hits
Hal itu dikatakan Kaesang saat membacakan pidato politik usai dilantik sebagai ketua umum di Djakarta Theater Jakarta Pusat Senin malam
Video Pesan Kaesang Untuk Jokowi Diangkat Ketum Psi Tempuh Jalan Ninja Sendiri

Video Pesan Kaesang Untuk Jokowi Diangkat Ketum Psi Tempuh Jalan Ninja Sendiri

papar berkaitan - pada 28/9/2023 - jumlah : 58 hits
Kaesang dalam pidato perdananya menyampaikan pesan khusus untuk ayah sekaligus Presiden Jokowi
Pasangan Selebriti Terkenal Ini Selalu Curi Harta Mak Ayah Sendiri Tengking Kalau Minta Tak Dapat

Pasangan Selebriti Terkenal Ini Selalu Curi Harta Mak Ayah Sendiri Tengking Kalau Minta Tak Dapat

papar berkaitan - pada 30/9/2023 - jumlah : 55 hits
Pasangan selebriti terkenal ini selalu curi harta mak ayah sendiri tengking kalau minta tak dapat Memetik Boom satu kisah panas membabitkan pasangan suami isteri bergelar selebriti dikhabarkan telah berkelakuan buruk terhadap orang tua mere...
Puad Zarkashi Tak Harus Berlebih Lebih Menganjing Rakan Sendiri

Puad Zarkashi Tak Harus Berlebih Lebih Menganjing Rakan Sendiri

papar berkaitan - pada 30/9/2023 - jumlah : 82 hits
Meskipun baru balik daripada mengikuti rombongan Perdana Menteri dalam lawatan ke UNGA di New York dan kemudian membuat posting atau hantaran di media sosial yang mempertahankan Anwar Ibrahim daripada kritikan pembangkang ia bukanlah lesen ...
Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Absolute Power Corrupts Absolutely

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

10 Toner Untuk Kulit Berminyak 2024

Pas Quashing Of Zafrul S Affidavit Raises Concerns About Govt S Integrity



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Negeri Sembilan Akan Menaikan Gaji Penjawat Awam

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Bella Astillah Feat Didi Astillah Bermanja Manja Chord

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Moto Distracto Steady Garage Customizes The New Honda Motocompacto

Udon Noodle Soup