5687 Malakat Mall Bakal Perluas Pasaran Produk Muslim Di Indonesia Sinar Harian 22 01 2020



CYBERJAYA - Koperasi Pembangunan Pengguna Islam Malaysia (KoPPIM) bercadang untuk memperluaskan rangkaian perniagaan dalam memasarkan produk Muslim menerusi Malakat Mall di Indonesia.

Ketua Pengarah Operasi KoPPIM, Fadzil Hashim memaklumkan, pihaknya turut meletakkan sasaran untuk membuka 1,000 Malakat Mall di Indonesia dalam tempoh 10 tahun akan datang.

"Sebenarnya dalam perancangan kita nak mulakan di Malaysia dahulu sebab ini yang mudah (kerana) berada di sini, tetapi kena ingat kita kena harus yakin bahawa perancangan ALLAH punya perancangan sendiri.

"Kalau Malakat Mall di Malaysia 100, paling kurang 1,000 Malakat Mall di Indonesia sebab di Indonesia kesannya akan memberi satu kekuatan kebangkitan seluruh umat Islam yang jumlahnya hampir dua bilion," katanya.
Fadzil (dua dari kanan) sempena Pra Pelancaran Malakat Mall Cyberjaya di sini malam tadi. Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita pada majlis Munajat Perdana dan Solat Hajat Kebangkitan Ekonomi Islam sempena Pra Pelancaran Malakat Mall Cyberjaya di sini malam tadi.

Sesi zikir munajat dan solat hajat itu dipimpin oleh tokoh ulama terkenal Indonesia iaitu Habib Agil Yahya, Kiyai Pasentren Wali Songo, Maulana Wan Tahir Al-Mazahiri dan Kiai KH Dr Zainul Ariffin.

Hadir sama, Presiden Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Nadzim Johan, Presiden Pembela, Aminuddin Yahaya, bekas Pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi), Datuk Che Mat Che Ali serta lebih 1,000 pelajar tahfiz.
Lebih 1000 pelajar tahfiz menyertai majlis Munajat Perdana dan Solat Hajat Kebangkitan Ekonomi Islam sempena Pra Pelancaran Malakat Mall Cyberjaya di sini malam tadi. Mengulas lanjut, menurut Fadzil apa yang cuba dicetuskan dalam KoPPIM melalui projek strategik Malakat Mall itu adalah bersifat sistematik dengan mempunyai satu sasaran yang sangat jelas.

"Maka sekiranya kekuatan ini dapat kita garapkan dan dapat kita kembangkan dan laksanakan kita yakin dan pastilah penguasaan ekonomi khusus dalam bidang peruncitan akan dikuasai orang Islam," katanya.

Beliau turut menyifatkan kehadiran kesemua jemputan pada majlis tersebut sebagai satu sejarah baharu di negara ini apabila zikir, munajat dan doa-doa dipanjatkan kepada ALLAH SWT di pusat beli-belah itu.

“Ia bukan sesuatu yang kita pernah lihat sebelum ini. Ribuan anak tahfiz sekolah pondok, guru sekolah pondok dan para ulama Nusantara, melakukan zikir dan munajat untuk kejayaan usaha kita ini,” katanya.

Artikel oleh: Sinar Harian

MALAKAT MALL BAKAL PERLUAS PASARAN PRODUK MUSLIM DI INDONESIA

https://www.sinarharian.com.my/article/66968/BISNES/Malakat-Mall-bakal-perluas-pasaran-produk-Muslim-di-Indonesia

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://ppim4u.blogspot.com/2020/01/5687-malakat-mall-bakal-perluas-pasaran.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
5686 Malakat Mall Akan Ke Indonesia Melayubangkitnews 22 01 2020

5686 Malakat Mall Akan Ke Indonesia Melayubangkitnews 22 01 2020

papar berkaitan - pada 22/1/2020 - jumlah : 891 hits
CYBERJAYA Pengasas Malakat Mall Mohd Fadzil Hashim memaklumkan beliau telah dijemput oleh ulamak Indonesia untuk ke negara tersebut bagi membuat pembentangan berhubung konsep dan strategi dalam membangunkan pusat beli belah Malakat Mall Men...
5685 2000 Bermunajat Di Malakat Mall Melayubangkitnews 22 01 2020

5685 2000 Bermunajat Di Malakat Mall Melayubangkitnews 22 01 2020

papar berkaitan - pada 22/1/2020 - jumlah : 309 hits
CYBERJAYA Pengasas Pusat Beli Belah Islam pertama di Malaysia Mohd Fadzil Hashim melahirkan rasa setinggi tinggi kesyukuran atas kehadiran hampir 2000 golongan agamawan termasuk beberapa tokoh ulamak nusantara guru tahfiz pelajar tahfiz dan...
5662 Malakat Mall Cetus Kebangkitan Ekonomi Islam Melayubangkitnews 14 01 2020

5662 Malakat Mall Cetus Kebangkitan Ekonomi Islam Melayubangkitnews 14 01 2020

papar berkaitan - pada 15/1/2020 - jumlah : 390 hits
CYBERJAYA Pusat beli belah Malakat Mall adalah Pencetus Kebangkitan Ekonomi Islam kata Pengasas pusat beli belah Muslim pertama di Malaysia Mohd Fadzil Hashim Mohd Fadzil berkata Malakat Mall diwujudkan bertujuan untuk memperbetulkan ketida...
Kemendagri Bakal Cek Anggaran Pilkada Serentak 2020 Di Berbagai Daerah

Kemendagri Bakal Cek Anggaran Pilkada Serentak 2020 Di Berbagai Daerah

papar berkaitan - pada 17/1/2020 - jumlah : 161 hits
Kemendagri Bakal Cek Anggaran Pilkada Serentak 2020 di Berbagai Daerah Meski demikian masih kata dia Kemendagri mempunyai Jajaran Inspektorat Jenderal Jajarannya akan diturunkan untuk mengecek anggaran tersebut ke setiap pemerintah daerah
Final Indonesia Predator League 2020 Jadi Game Changer Industri Esports Indonesia

Final Indonesia Predator League 2020 Jadi Game Changer Industri Esports Indonesia

papar berkaitan - pada 19/1/2020 - jumlah : 180 hits
Babak Final Indonesia pada Asia Pacific Predator League 2020 segera dimulai besok Pertarungan 16 tim PUBG dan 8 tim DOTA 2 terbaik Indonesia dipastikan berlangsung seru dan menarik
Dana Asing Rp272 7 Triliun Bakal Masuk Ke Indonesia

Dana Asing Rp272 7 Triliun Bakal Masuk Ke Indonesia

papar berkaitan - pada 17/1/2020 - jumlah : 237 hits
Presiden Joko Widodo mengatakan pemerintah kini tengah memfinalisasi pembentukan badan usaha pengelola investasi negara atau Sovereign Wealth Fund Dengan terbentuknya badan usaha tersebut akan ada dana asing segar senilai USD 20 miliar yang...
Crossfaith Atreyu Amp Banyak Lagi Band Gempak Bakal Meriahkan Rockaway Fest 2020

Crossfaith Atreyu Amp Banyak Lagi Band Gempak Bakal Meriahkan Rockaway Fest 2020

papar berkaitan - pada 17/1/2020 - jumlah : 245 hits
Perayaan rock terbesar Rockaway Fest 2020 dengan bangganya mengumumkan barisan lengkap festival tersebut dengan barisan nama nama besar kumpulan muzik antarabangsa legenda dari tempatan serta barisan band band baru yang sedang mencipta nama...
12 Proyek Hulu Migas Bakal Beroperasi Di 2020

12 Proyek Hulu Migas Bakal Beroperasi Di 2020

papar berkaitan - pada 16/1/2020 - jumlah : 148 hits
Kepala Satuan Kerja Khusus Pelaksana Kegiatan Hulu Minyak dan Gas Bumi Dwi Soetjipto mengatakan ada 12 proyek hulu migas yang akan beroperasi di 2020 seiring dengan selesainya pembangunan fasilitas produksi migas yang baru
Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Patut Tak Boleh Daftar

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan

Attacks On Govt By Minority Groups Need To Be Curbed Zahid



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Welcome 2024

Akhirnya Berjaya Cara Betulkan Kalendar Hijrah Ramadan Di Iphone Untuk Tahun 2024

Pengalaman Masuk Hospital Kpj

Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo