5 Tips Rancang Sendiri Honeymoon Ke Bali


Ini ringkasan untuk rancang sendiri honeymoon ke Bali. Tidak perlu guna ejen atau travel company. Cuma perlu bersusah-payah sedikit je. Tips ni berdasarkan pengalaman sendiri rancang bulan madu ke Bali untuk adikku. Dah selamat sampai pun dia ke Bali semalam. Hehe. Boleh baca kisah panjang lebar Pilih Flight ke Bali untuk Honeymoon dan Pilih Hotel Honeymoon di Bali.
Yang ini ringkasannya:
1. Pilih cheapest flight to Bali. Selalunya promo AirAsia memang the best, tapi sekarang Malindo dan MAS pun selalu sangat buat promotion. Especially kalau plan nak beli agak lewat, i.e. sebulan sebelum nak fly.
Extra tips: Kalau perlu baggage, jangan lupa bandingkan harga tiket AirAsia+baggage tau. Jangan semata bandingkan harga tiket je.
2. Guna Skyscanner as Shorcut. Kalau pening nak check AirAsia, Malindo, MAS, Lion Air, Garuda dll satu-persatu, guna je Skyscanner. Cuma isi destinasi dengan tarikh pilihan je. Kan mudah? Cuma ingat, kalau AirAsia harga tiket belum termasuk harga additional baggage.
3. Pilih Accomodation Pelbagai Cara Sekarang terlalu banyak pilihan untuk accomodation. Ini antara cara-cara yang boleh digunakan:AgodaBooking.comAirAsiaGo (flight+hotel)Malindo Holidays (flight+hotel)Pakej Bali GrouponDan banyak lagi sebenarnya i.e Expedia, Hotels.com. Cuma 5 cara di atas tu, the best price yang aku jumpa hari tu.
Extra tips: Cari room yang luas ( > 30m2), private villa, yg ada bathtub, yg ada garden/sea view. Ada sesetengah tu siap ada private pool lagi, dan takde la mahal sangat pun..
4. Request Honeymoon Deco for FREE Memang banyak hotel kat Bali yang ada honeymoon package untuk suite, villa, romantic dinner, couple massage dan macam-macam laaa. Tapi harganya? Mahal bangat... So tips nya, sebelum pilih hotel, email hotel dan tanya boleh ke diorang arrange simple honeymoon deco. Contohnya, ni email aku (takde sebut free pun, hehe).5. Cari Supir (kalau perlu) Indonesia memang sinonim dengan supir (driver). Memang ada pilihan untuk sewa basikal/motor di Bali, tapi untuk short distance ok la. Lagipun untuk berbulan madu di Bali kan, manjakan diri sikit. 
Untuk minimumkan kos, cuma upah supir di Bali untuk 2 hari pun cukuplah. Selebihnya explore dengan motor or free shuttle yang ada. Kalau hotel takde free return transfer to airport, boleh upah supir untuk hari pertama/terakhir. Especially kalau flight sampai awal/berangkat lewat. 
Extra tips: Pilih supir Muslim untuk better suggest tempat makan halal. Di Bali, "halal" juga bermaksud "tidak dicuri". So babi pun halal kat sana. hehe.

Harap-harap post ni bermanfaat kalau korang pun berkira-kira nak honeymoon ke Bali. Untuk ke tempat lain pun, boleh guna some of the tips =)

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://jalanography.blogspot.com/2015/01/5-tips-rancang-sendiri-honeymoon-ke-bali.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pilih Hotel Honeymoon Di Bali

Pilih Hotel Honeymoon Di Bali

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 170 hits
Sambungan kisah adik aku Soalan selalu orang tanya kalau ke Bali Mahu pilih Kuta Kuta Legian Seminyak atau lain lain tempat Kalau backpackers lazimnya ramai pilih Kuta and Legian Tapi ni sebab honeymoon aku tanya adik aku dulu Nak tempat ya...
Honeymoon Travel Tips

Honeymoon Travel Tips

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 103 hits
So you re planning your honeymoon travel Congratulations The honeymoon is an important part of the wedding experience and a much needed escape after months of exciting yet exhausting wedding planning To unlock the secrets of honeymoon bliss...
Tips Photography Fireworks

Tips Photography Fireworks

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 253 hits
Visualization of a spectacular fireworks in the sky is very interesting to do Although he must somehow different compared to traditional methods it is not too hard to do One good thing about shooting fireworks in the background is always bl...
Nak Buruk Kan Ph Dengan Ketua Menteri Tetapi Ketua Menteri Parti Sendiri Pun Masih Haru Biru

Nak Buruk Kan Ph Dengan Ketua Menteri Tetapi Ketua Menteri Parti Sendiri Pun Masih Haru Biru

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 134 hits
LIYANA MARZUKIAda yang spin katanya bakal CM PH ialah YB Sam Buat poster bagai nak burukkan lawan Tapi heran tak berani nyatakan bakal KM sendiri Adakah Rauf atau Sulaiman Rafiq atau Elly Kalau geng sendiri pun takut nak umum macam mana la ...
Tindakan Menjatuhkan Kerajaan Sendiri Di Melaka Tak Bermoral Kata Hadi

Tindakan Menjatuhkan Kerajaan Sendiri Di Melaka Tak Bermoral Kata Hadi

papar berkaitan - pada 13/11/2021 - jumlah : 180 hits
AGENDA DAILY Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengumumkan Jawatankuasa PAS Pusat membuat keputusan parti itu akan menggunakan lambang Perikatan Nasional dalam Pilihan Raya Negeri Melaka bulan ini Kejatuhan kerajaan negeri Melaka seb...
Resipi Pajeri Nenas Dan Air Nenas Sedap Hasil Tanaman Sendiri

Resipi Pajeri Nenas Dan Air Nenas Sedap Hasil Tanaman Sendiri

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 138 hits
Resipi Pajeri Nenas dan Air Nenas Sedap Hasil Tanaman Sendiri Buah nenas antara buah kegemaran kami sekeluarga Rasanya yang manis memang sedap kalau dimakan begitu sahaja atau dimasak buat lauk Kalau dapat buah nenas ni memang tak payah tun...
Kalau Nampak Bayi Main Sendiri Biarkan Usah Ganggu Dia Sedang Belajar Berdikari

Kalau Nampak Bayi Main Sendiri Biarkan Usah Ganggu Dia Sedang Belajar Berdikari

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 130 hits
Fasa keresahan pemisahan adalah perkembangan normal dan mesti di lalui semua bayi Ia berlaku seawal usia 6 bulan hingga sekitar 20 bulan dan menyaksikan bayi menjadi lebih 3C Crying Cranky Clingy Berikut adalah tip yang boleh mengurangkan s...
Sibuk Urus Anak Miera Liyana Tiada Masa Untuk Diri Sendiri

Sibuk Urus Anak Miera Liyana Tiada Masa Untuk Diri Sendiri

papar berkaitan - pada 13/11/2021 - jumlah : 285 hits
SIBUK menjalankan tanggungjawab sebagai ibu pada Mei lalu pelakon Miera Liyana mengakui dia tidak mempunyai masa untuk diri sendiri Menurut Miera atau nama sebenarnya Miera Liyana Seri Kasmi dia sememangnya memberikan keutamaan kepada bayin...
Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Pengalaman Kerja Sambil Belajar

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Terkejut Dr M Rakib Sampai Di Pelabuhan Udara Bandung

Cara Atasi Rambut Gugur Dengan Mudah

Medical Follow Up With Dato Dr Marina Di Kpj Seremban

Sarapan Di Kacang Pool Haji Larkin