5 Tips Amalan Rasullulah Untuk Suami Isteri Bahagia Hingga Ke Jannah


5 Tips Amalan Rasullulah Untuk Suami Isteri Bahagia Hingga Ke Jannah! Tapi dalam sibuk-sibuk meraikan pasangan kesayangan tu, ada ke yang terfikir untuk memperbaiki hubungan sebagai suami isteri yang mungkin telah lama diselaputi debu? Jika benar sayang, haruslah kita lihat keadaan diri kita terlebih dahulu.

1. Suka Memberi Hadiah Jangan asyik isteri je yang perlu jaga anda secara keseluruhan. Cukuplah dia telah mengandung dan melahirkan zuriat untuk anda, cukuplah dia dah menjaga makan dan minum anda selama mana anda telah berkahwin dengannya selama ini, cukuplah dia telah melayan anda meskipun sedang penat tanpa menghiraukan kebajikan diri sendiri kerana suami pun turut memainkan peranan penting dalam membina kebahagiaan dalam sesebuah rumah tangga.

2. Suka Memuji Kita semua suka dipuji. Bagaimana marah pun seseorang itu tetapi kalau dipuji, pasti hatinya akan sejuk serta-merta. Nabi gemar memuji isterinya dan baginda juga suka menggunakan bahasa-bahasa yang romantis apabila berkomunikasi dengan isterinya. Contohnya nama panggilan yang sering digunakan oleh nabi terhadap isterinya Aisyah r.a adalah “Aish” yang bermaksud ‘Hidup’ atau “Humairah” yang bermaksud ‘Yang berpipi kemerah-merahan’.

3. Akan Saling Membantu Pasangan Bukankah sebelum berkahwin anda telah berjanji dengan pasangan bahawa anda sanggup bersusah dan bersenang dengannya? Jadi apabila salah seorang dari anda susah, pasangan yang satunya harus tampil membantu. Tidak kisah remeh mana sekalipun kesusahan itu, anda mesti bantu untuk ringankan beban pasangan.

4. Peruntukan Masa Dengan Pasangan Hanya berdua okay? Kalau dah beranak-pinak tu mintalah tolong sesiapa jagakan anak sebentar. Bawa pasangan pergi bersiar-siar, ambil angin, kongsi kegembiraan dan rasakan nikmat bahagia itu bersama. Jangan jadikan anak-anak sebagai alasan untuk tidak mempunyai waktu bersama pasangan.

5. Amalkan Sentuhan Sudah sah sebagai suami isteri, jadi tiada apa yang bisa menghalang anda dari ‘melebih-lebih’ dengan pasangan. Rajin-rajinkanlah mengucup atau memeluk atau bersentuhan dengan cara apa pun bersama pasangan.
Artikel Lain

Tanda Dia Suka Kita Dalam Diam? Menipulah kalau kamu tak pernah bercinta masa zaman sekolah dulu. Paling tidak, pasti hati pernah terdetik untuk jatuh cinta terhadap seseorang yang menangkap perhatian kamu betul tak? Maklumlah, adakalanya lebih baik mencintai seseorang secara senyap daripada cinta kita itu kemudian ditolak bulat-bulat.
1. Ada Dengan Kita Untuk Hadap Perkara Besar Dalam Hidup Dialah yang ada dengan kita waktu suka dan duka termasuklah masa kita peroleh keputusan PMR/PT3/SPM, sewaktu pegang skrol graduasi di konvokesyen Universiti, waktu kita tertekan menghadap situasi di alam pekerjaan, waktu kita menangis gembira di hari pernikahan, waktu kita meneran melahirkan zuriat untuknya… dari dulu sampai sekarang semua momen berharga dapat dikongsi bersama!

2. Kemungkinan Untuk Bercerai Sangat Rendah Kalau dah kekal sampai hari ni sejak dari zaman sekolah dahulu, sukar rasanya untuk si dia meninggalkan kita sewenangnya. Dari remaja sampai dah berumur macam ni kalau si dia masih sanggup bersama kita, itu adalah cinta yang paling agung dan pasti ramai pasangan lain yang iri melihat.

3. Rapat Dengan Keluarga Mertua Tak dinafikan ada orang yang bercerai sebab tak tahan dengan keluarga mertua. Tapi kalau kita kahwin dengan kekasih zaman sekolah, ibu bapa mereka pasti sudah kenal rapat dengan kita betul tak? Jadi tak ada masalah untuk nak mesra dan jadi rapat dengan ahli keluarga pasangan kita.

4. Bantu Kuatkan Emosi Kita yang dulu bukanlah kita yang sekarang. Waktu muda memang lebih banyak drama daripada yang logik betul tak? Maklumlah masing-masing belum matang. Oleh itu, tempoh waktu perkenalan sudah lebih lama dan pastinya si dia dapat mengenal baik buruk kita secara mendalam. Setakat merajuk dan amarah kita tu, semuanya dalam poket dia. Dia mensti boleh handle!

5. Miliki Hati & Jiwa Kental Sebab dalam tempoh perkenalan yang sangat lama dari zaman sekolah, dah selalu sangat bertengkar, bergaduh, salah faham dll. Jadi bila dah jadi suami isteri, rasanya tak ada masalah pun untuk satu sama lain bergaduh besar. Asalkan keduanya kekal berada di sisi masing-masing, merajuk pun mesti sekejap je.
The post 5 Tips Amalan Rasullulah Untuk Suami Isteri Bahagia Hingga Ke Jannah! appeared first on Apakes.com.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/5-tips-amalan-rasullulah-untuk-suami-isteri-bahagia-hingga-ke-jannah-2/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nak Hubungan Intim Suami Isteri Makin Bahagia Cara Ini Kena Praktik

Nak Hubungan Intim Suami Isteri Makin Bahagia Cara Ini Kena Praktik

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 634 hits
Dalam membangun rumah menuju kebahagiaan suami dan istri memainkan peran penting dalam membangun keharmonisan dan kasih sayang yang konstan Dengan itu semua orang harus ditentukan untuk menjadi pasangan terbaik dan bahagia Berikut adalah be...
Bila Berjauhan Perasaan Rindu Membuak Bila Pulang Suami Nampak Muka Isteri Macam Anjing

Bila Berjauhan Perasaan Rindu Membuak Bila Pulang Suami Nampak Muka Isteri Macam Anjing

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 752 hits
Bila berjauhan perasaan rindu membuak bila pulang suami nampak muka isteri macam anjing Apabila hati manusia telah hitam pelbagai perkara jahil yang dilakukan sehingga melampaui akal fikiran Sikap cemburu yang telah bersarang di dalam hati ...
Pasangan Kejam Isteri Bunuh Bayi Baru Dilahirkan Pass Dekat Suami Pergi Tanam Dekat Kebun

Pasangan Kejam Isteri Bunuh Bayi Baru Dilahirkan Pass Dekat Suami Pergi Tanam Dekat Kebun

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 686 hits
Apa salah si kecil sampai tergamak ibu perlakukan dia macam tu Satu pasangan suami isteri dari Desa Sukaluyu Karawang ditahan selepas perbuatan mereka membunuh dan menanam bayi lelaki baru dilahirkan kantoi lapor Tribun Sumber Facebook Bayi...
Bolehkah Isteri Mengambil Duit Suami Secara Senyap Senyap

Bolehkah Isteri Mengambil Duit Suami Secara Senyap Senyap

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 969 hits
Bolehkah isteri mengambil duit suami secara senyap senyap Assalamualaikum wbt Cikla agak inilah dilema si isteri yang tak bekerja Bukan apa kadangkala duit yang diberi oleh suami setiap bulan hanya cukup untuk belanja dapur dan keperluan ke...
Kiut Kan Lagu Tu Comel Je Suami Layan Ragam Isteri Netizen Suka Lagi Baru Faizal Tahir

Kiut Kan Lagu Tu Comel Je Suami Layan Ragam Isteri Netizen Suka Lagi Baru Faizal Tahir

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 958 hits
Kiut kan lagu tu comel je suami layan ragam isteri Netizen suka lagi baru Faizal TahirGabungan elemen muzik Regagae Pop Yeh Yeh yang diketengahkan membuatkan lagu bertajuk Ragaman ini berbeza dari lagu yang dinyanyikan sebelumnya oleh penya...
Nafkah Yang Sepatutnya Suami Bagi Setiap Bulan Kalau Isteri Tak Halalkan Suami Berdosa Besar

Nafkah Yang Sepatutnya Suami Bagi Setiap Bulan Kalau Isteri Tak Halalkan Suami Berdosa Besar

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 904 hits
TURUTAN NAFKAH SUAMI1 Dalam pemberian nafkah seorang suami hendaklah mendahulukan isteri dan anak anak dari orang lain Turutan nafkah adalah seperti berikut a Diri sendirib Isteric Anakd Bapae Ibuf Cucug Datukh Saudarai Ahli ahli keluarga b...
Subhanallah Inilah Jemaah Pilihan Allah Swt Isteri M3ninggal Dunia Sehari Selepas Pemergian Suami Di Mekah

Subhanallah Inilah Jemaah Pilihan Allah Swt Isteri M3ninggal Dunia Sehari Selepas Pemergian Suami Di Mekah

papar berkaitan - pada 14/11/2018 - jumlah : 367 hits
SubhanAllah Inilah Jemaah Pilihan Allah SWT Isteri M3ninggal Dunia Sehari Selepas Pemergian Suami Di MekahSubhanAllah Inilah Jemaah Pilihan Allah SWT Isteri M3ninggal Dunia Sehari Selepas Pemergian Suami Di Mekah
Petua Nikmat Luar Biasa Di Kamar Bersama Suami Isteri

Petua Nikmat Luar Biasa Di Kamar Bersama Suami Isteri

papar berkaitan - pada 14/11/2018 - jumlah : 1768 hits
Apabila berbicara mengenai hubungan intim apa yang jauh lebih utama adalah skil seseorang Kebanyakan wanita lebih memilih untuk mempunyai pasangan yang bijak mengawal pergerakan dan rentak berbanding lelaki yang rata ratanya agak obses deng...
Video Suami Kaki Pukul Sujud Merayu Menangis Depan Isteri Batalkan Cerai Di Pejabat Agama

Video Suami Kaki Pukul Sujud Merayu Menangis Depan Isteri Batalkan Cerai Di Pejabat Agama

papar berkaitan - pada 14/11/2018 - jumlah : 709 hits
Kesabaran seseorang pasti ada batasnya isteri mana yang tak hilang sabar jika mempunyai suami kaki pukul tak beri nafkah jika sudah diberi peluang berkali kali Jalan terakhir adalah menuntut cerai daripada pihak berkuasa itu maknanya pintu ...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis