5 Soundtrack Terbaik Film Aquaman


5 Soundtrack Terbaik Film Aquaman - Aquaman berhasil membawa kesegaran baru untuk film DC Extended Universe. Nggak cuma visualisasi Atlantis aja yang keren, musik dan lagu yang digunakan sepanjang film ternyata berhasil membuat penonton terlena.

Jarang banget lho ada lagu dari film superhero yang bisa bikin orang hanyut dan terbawa suasana. Biasanya lagu-lagu itu cuma muncul di trailer, makanya lagu berikut ini bisa jadi soundtrack terbaik Aquaman.

5 Soundtrack Terbaik Film Aquaman
1. "Saeglopur" by Sigur RosLagu berbahasa Islandia yang mengiringi kisah romantis antara Tom Curry dan Atlanna dinyanyikan oleh grup band asal Islandia Sigur Ros, dengan judul "Saeglopur". Lagu ini pertama kali dirilis tahun 2006 sebagai salah satu track dalam album Takk.
Lagu ini dinyanyikan dalam bahasa Islandia, tapi juga menggunakan bahasa buatan sendiri yang mirip dengan pelafalan bahasa Islandia. Saeglopur berarti "Hilang di lautan" atau "Pelaut yang hilang", yang bisa menggambarkan Tom Curry dan Arthur, sebelum dan sesudah Atlanna muncul dalam kehidupannya. 
2. "Ocean to Ocean" by Pitbull (Cover "Africa by Toto")Ketika Arthur dan Mera melarikan diri dari Atlantis di mulut seekor ikan paus, lalu tiba di pantai barat Gurun Sahara, mereka keluar dari air diiringi dengan dentuman suara Pitbull yang meng-cover lagu Africa yang dinyanyikan Toto.
Lagu ini di-cover oleh Pitbull menjadi bergaya nge-rap dengan sentuhan musik yang penuh semangat, menjadi lagu "Ocean to Ocean". Inilah kedua kalinya Pitbull bekerja sama dengan James Wan setelah dulu sempat berada dalam proyek film "Fast and Forius 6".
3. "It's No Good" by Depeche ModeSebenarnya yang secara nggak langsung membunuh ayah dari Black Manta adalah Aquaman sendiri, sehingga sejak saat itu Manta bersumpah untuk membalaskan dendamnya. King Orm pun memberinya teknologi persenjataan Atlantis, dengan harapan agar Black Manta membunuh Calon Raja Atlantis tersebut.
Sebelum menyempurnakan persenjataannya, Black Manta pun perlu melakukan beberapa konfigurasi. Musik yang digunakan pada saat itu adalah "It's No Good" oleh Depeche Mode, liriknya pun cukup mendukung. Dilihat dari beberapa kalimatnya, seperti "I'm going to take my time" atau "I have all the time in the world" atau "You can run but you cannot hide".
4. "She's a Mystery to Me" by Roy OrbisonPada saat Arthur dan Mera berada di Sicilia, Italia Mengalirlah sebuah lagu yang enak banget. Seolah-olah dibuat untuk film-film romantis Disney pada umumnya. Saat itu Mera terpesona melihat keindahan dunia permukaan dan Arthur juga terpesona dengan kecantikan Mera.
Lagu tersebut adalah lagu "She's a Mystery to Me" yang dinyanyikan oleh Roy Orbinson dan ditulis ulang oleh Bono dan the Edge dari U2. Lagu ini dirilis dalam album terakhir Orbinson, Mystery Girl pada tahun 1989. Lagu ini cocok banget untuk Arthur dan Mera, bahkan lagu ini adalah salah satu lagu favorit James Wan di Film Aquaman.
5. "Everything I Need" By Skylar GreyUntuk ending, penonton disuguhi lagu dari Skylar Grey "Everything I Need" saat end credit. Namun nggak cuma saat end credit, lagu ini juga sebenarnya digunakan sepanjang film lho.
James Wan mengatakan kalo Skylar Grey menulis lagu ini untuk ending dan juga untuk tema lagu cinta Mera dan Arthur sepanjang film. Sama seperti yang dilakukan James Cameron di film Titanic, lagunya dinyanyikan oleh Celine Dion, tapi lagunya selalu muncul sepanjang film.
Kalo menurut kamu, dari 5 Soundtrack yang sudah disebutkan tadi mana yang paling earcatchy?

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://feedproxy.google.com/~r/wendyandriyan/BeeB/~3/PLDUZRFprL4/5-soundtrack-terbaik-film-aquaman.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Daftar Film Animasi Kartun Terbaik Terpopuler Sepanjang Masa

Daftar Film Animasi Kartun Terbaik Terpopuler Sepanjang Masa

papar berkaitan - pada 2/1/2019 - jumlah : 498 hits
Film animasi atau kartun merupakan salah satu genre film paling disukai dan digemari oleh semua orang didunia mulai dari anak anak remaja hingga dewasa pun juga suka Banyak juga yang tidak pernah bosan untuk menontonnya walaupun sudah berul...
11 Tadika Terbaik Di Malaysia Mana Satu Prasekolah Pilihan Ibu Bapa

11 Tadika Terbaik Di Malaysia Mana Satu Prasekolah Pilihan Ibu Bapa

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 1396 hits
Ranking Tadika terbaik di Malaysia Review Tadika Pilihan ibu bapa Budak budak sekarang tak macam dulu Ada yang baru masuk 6 tahun mak ayah baru hantar nak masing masing ke tadika Sekarang Tidak boleh Masing masing ibu bapa tidak mahu keting...
Krim Anti Aging Terbaik Untuk Cegah Penuaan Wajah

Krim Anti Aging Terbaik Untuk Cegah Penuaan Wajah

papar berkaitan - pada 20/12/2018 - jumlah : 981 hits
KITA TIDAK BOLEH MENGHENTIKAN PENUAAN TAPI KITA BOLEH MENCEGAH ATAU MEMERLAMPATKAN PENUAAN PADA WAJAH BAGAIMANA CARANYA SALAH SATU CARA ADALAH DENGAN MENGGUNAKAN PRODUK ANTI AGING ATAU ANTI PENUAAN Jika di muka korang sudah nampak tanda tan...
Berada Di Tahap Terbaik Van Dijk Sifatkan Liverpool Tidak Perlu Takut Ancaman Manchester United

Berada Di Tahap Terbaik Van Dijk Sifatkan Liverpool Tidak Perlu Takut Ancaman Manchester United

papar berkaitan - pada 16/12/2018 - jumlah : 224 hits
Pertahanan Liverpool Virgil Van Dijk menegaskan bahawa tiada apa yang perlu ditakutkan oleh pasukannya bagi menanti asakan Manchester United ketika pertembungan di Anfield pada 17 Disember ini Walaupun skuad bimbingan Jose Mourinho itu keli...
Daftar Lagu Dead By April Enak Didengar Populer Dan Terbaik

Daftar Lagu Dead By April Enak Didengar Populer Dan Terbaik

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 334 hits
Daftar Lagu Dead By April Enak Didengar Populer dan Terbaik Dead By April adalah sebuah band metal yang berasal dari Gothenburg Swedia dibentuk pada Februari 2007 ketika Jimmie Strimell penyanyi utama Nightrage memutuskan untuk berkolaboras...
Himpunan Teknik Terbaik Loan Asb

Himpunan Teknik Terbaik Loan Asb

papar berkaitan - pada 18/12/2018 - jumlah : 277 hits
Perkara asas yang perlu kita faham untuk memaksimumkan pulangan pelaburan Loan ASB ASB Financing adalah seperti berikut Teknik Asas dan Strategi Loan ASB 1 Tempoh Pembiayaan Maksimum 30 Tahun Sebab Semakin panjang tempoh pembiayaan semakin ...
Zahid Masih Orang Terbaik Ketuai Umno Kata Penganalisis

Zahid Masih Orang Terbaik Ketuai Umno Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 17/12/2018 - jumlah : 264 hits
Astro Awani Geostrategis Prof Madya Azmi Hassan berkata Zahid mempunyai kekuatan mental untuk terus mengetuai UMNO Foto Astro AWANI Shahir Omar KUALA LUMPUR Pengunduran 17 ahli Parlimen dari UMNO setakat ini tidak bermakna Presidennya Datuk...
Nurul Izzah Pilihan Terbaik Ganti Waytha Moorthy

Nurul Izzah Pilihan Terbaik Ganti Waytha Moorthy

papar berkaitan - pada 20/12/2018 - jumlah : 385 hits
KUALA TERENGGANU Pemuda Parti Amanah Negara Terengganu mahu Nurul Izzah Anwar menggantikan Senator P Waytha Moorthy sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri Ketuanya Mohd Hasbie Muda berkata Nurul Izzah adalah pilihan terbaik sebagai Ahli...
218 Fibonaci

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Persediaan Awal Haji

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Biodata Faisal Halim Pemain Bolasepak Viral Malaysia

Kkb Poll Indian Voters Might Make All The Difference



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat

Wanita Terkejut Melihat Bawang Hijau Dijual Pada Harga Rm9 45 Sekilogram

Kuda Putih Sarawak Cable Boleh Jadi Menunggang Sendiri

Video Bersih Kesal Lantikan Ahli Baharu Spr Tidak Telus Mungkir Janji

Altimet Panjat Doa Di Masjid Nabawi Mahu Terus Lihat Faisal Halim Di Padang

Pemain Bola Diekori Sebelum Diserang Kata Polis