5 Sebab Kenapa Perlu Tukar Duit Raya Anak Anak Kepada Emas


Nak tahu 5 sebab kenapa perlu tukar duit raya anak-anak kepada emas pelaburan? Dah berapa kali anak-anak berhari raya dan dapat duit raya hingga ratusan Ringgit tapi dalam akaun bank anak-anak macam masih tak bertambah sejak buka akaun dulu.
su**********@gm***.com#.ZEsxMDRcLGE.link" target="_blank" rel="noreferrer noopener"> Dah masuk seminggu dah beraya.
Rasa macam pernah cakap kepada anak-anak untuk masuk tabung semua duit raya yang mereka dapat. Tapi apa yang berlaku tak seperti yang diharapkan.
Nak pergi bank masukkan duit raya tapi tak berkesempatan. Kalau dah sampai di bank pun, alamak ramainya orang beratur di mesin Cash Deposit Machine (CDM)!
Kalau nak ke kaunter kena tunggu hari bekerja pula.
Akhirnya, kena tangguhkan masa nak depositkan duit raya anak dalam akaun bank. Lebih menyesal lagi bila duit raya anak-anak tak sempat nak dimasukkan dalam bank atau Tabung Haji sebab anak-anak dah habiskan buat belanja itu dan ini.
Biasalah.. budak-budak macam kita dulu pun begitu kan?
Cari Instrumen Kewangan Yang Betul Untuk Simpan Duit Raya Anak-Anak Inilah salah satu sebab mengapa saya mencari instrumen kewangan yang boleh menyelamatkan duit raya anak-anak daripada cepat dibelanjakan entah ke mana! Alhamdulillah! Saya dah jumpa dan selesaikan masalah kebocoran duit raya anak-anak daripada habis dibelanjakan.
jawapannya… Tukar duit raya anak-anak kepada emas.
Cuma ada yang bertanya saya emas jenis apa yang sesuai untuk disimpan? Adakah duit raya anak-anak sesuai ditukarkan kepada emas hiasan atau barang kemas?
Jawapannya… Tukar duit raya anak-anak kepada emas pelaburan 999.9 sebab kadar selisih harga beli dan jual balik (dipanggil spread dalam bahasa Inggeris) sangat rendah iaitu sekitar 6 hingga 9% sahaja berbanding 25-40% bagi emas hiasan.
5 Sebab Kenapa Perlu Tukar Duit Raya Anak-anak Kepada Emas 1. Emas memiliki nilai yang lebih stabil Emas memiliki nilai yang lebih stabil: Emas memiliki nilai yang lebih stabil dalam jangka panjang berbanding dengan wang kertas. Nilai wang kertas boleh jatuh atau meningkat terlalu cepat dalam tempoh singkat, manakala nilai emas cenderung lebih stabil dalam tempoh yang lebih panjang.
2. Emas menyimpan nilai aset Menyimpan nilai aset: Menukar duit raya kepada emas adalah satu cara untuk menyimpan nilai aset. Emas adalah komoditi yang biasa digunakan sebagai simpanan nilai, kerana ia mempunyai nilai intrinsik dan diiktiraf di seluruh dunia. Oleh itu, ia boleh menjadi alternatif kepada menyimpan wang tunai atau duit raya di dalam akaun bank yang mungkin tidak mempunyai kestabilan nilai.
3. Emas melindungi daripada inflasi Melindungi daripada inflasi: Inflasi adalah keadaan di mana harga barang dan perkhidmatan meningkat dengan cepat. Menukar duit raya kepada emas boleh membantu melindungi nilai aset daripada inflasi. Ini kerana harga emas cenderung naik seiring dengan kenaikan harga barang dan perkhidmatan.
4. Emas berpotensi berikan pulangan yang baik Berpotensi untuk memberikan pulangan yang baik: Emas boleh memberikan pulangan yang baik dalam jangka masa panjang. Walaupun harganya mungkin naik dan turun dalam jangka pendek, namun emas biasanya memberikan pulangan yang stabil dan bertahan dalam jangka masa panjang.
5. Emas boleh diwarisi atau dihadiahkan Boleh diwarisi atau dihadiahkan: Emas boleh diwarisi atau dihadiahkan sebagai hadiah yang berharga kepada orang yang disayangi. Ini adalah cara yang baik untuk menyimpan nilai harta benda dan memberikan hadiah yang bertahan lama kepada orang yang penting dalam hidup kita.
Nak Menabung Emas Di Mana? Perasaan kanak-kanak sekarang dapat duit RM10 berbanding 10 tahun lepas macam dapat RM5 je.
Walaupun inflasi rasmi negara cuma 20% dalam 10% setahun, tapi kenaikan tu “dirasai” macam 50%.
Jadi, kalau duit raya anak-anak tu agak-agak nak simpan untuk jangka masa panjang (tak nak guna dalam tempoh 2 tahun ke atas), elakkan simpan dalam akaun bank atau akaun-akaun paper asset yang lain sekalipun (e.g Tabung Haji & ASB).
Dulu anak-anak ada tabung duit. Tapi risiko bocor tu sangat tinggi. Jadi untuk kurangkan risiko dimakan inflasi dan risiko bocor simpanlah dalam bentuk emas.
Nak menabung emas tu, beli emas yang betul, supaya kita dapat tinggikan peluang keuntungan dan rendahkan risiko kerugian.
Antaranya emas Public Gold. Saya dapati Public Gold merupakan syarikat trading emas terbesar di Malaysia.
Semua peringkat usia anak-anak selepas dapat sijil lahir terus boleh buka akaun tabungan emas untuk anak-anak di GAP Junior di Public Gold.
Pendaftaran percuma, tiada sebarang yuran ahli, modal tabungan emas serendah RM100 dan tiada komitmen bulanan. Boleh keluarkan emas fizikal bila-bila senang.
Nak saya bantu daftarkan? Whatsapp saya terus di sini.
The post 5 Sebab Kenapa Perlu Tukar Duit Raya Anak-anak Kepada Emas first appeared on Pelaburan Emas Tips Mudah Menabung dan Melabur Emas.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.pelaburanemas.org/5-sebab-kenapa-perlu-tukar-duit-raya-anak-anak-kepada-emas/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Jual Emas Untuk Dapat Duit Tunai Dengan Harga Tinggi

Cara Jual Emas Untuk Dapat Duit Tunai Dengan Harga Tinggi

papar berkaitan - pada 17/10/2023 - jumlah : 307 hits
Nak tahu cara jual emas untuk dapat harga tinggi Dulu ada masa harga emas semasa melambung tinggi sejak kesan BREXIT pada akhir bulan Jun 2016 Pada 17 9 2016 harga emas terendah telah dikesan pada awal bulan September serendah RM182 00 g Pa...
Anak Mahu Lapor Polis Ibu Tidak Beri Duit Beli Burung

Anak Mahu Lapor Polis Ibu Tidak Beri Duit Beli Burung

papar berkaitan - pada 22/10/2023 - jumlah : 144 hits
KOSMO Rizam dinasihati ketua polis Cibeber sambil ditemani ibunya TikTokJAKARTA Indonesia Seorang budak lelaki berusia tujuh tahun di Cianjur Jawa Barat mahu membuat laporan polis terhadap ibunya selepas dia tidak diberi wang untuk membeli ...
Tak Payah La Nak Berjuang Kalau Nak Kutip Duit Malu Ke Anak Anak Muda

Tak Payah La Nak Berjuang Kalau Nak Kutip Duit Malu Ke Anak Anak Muda

papar berkaitan - pada 17/10/2023 - jumlah : 116 hits
Aku nak bagi tau Dayang Ku Intan nak lawan Anwar sampai minta derma Reformis lawan Mahathir dulu ada yang kena tukar tempat kerja sebab ramai macai Termasuk yang kena tangkap dan dibuang kerja Nak bagitahu reformis 25 tahun lwn Mahathir Naj...
Semai Benih Padi Sawah Alihkan Anak Pisang Emas Raised Beds

Semai Benih Padi Sawah Alihkan Anak Pisang Emas Raised Beds

papar berkaitan - pada 21/10/2023 - jumlah : 160 hits
Adakah raised beds penyelesaian terbaik untuk berkebun secara berkesan Bolehkah raised beds membantu selesaikan masalah keselamatan makanan food security Jadi satu cara untuk pastikannya adalah dengan mencubanya melakukan sedikit eksperimen...
Warga Emas Terkejut Kaki Digigit Disangka Biawak Rupa Rupanya Anak Buaya

Warga Emas Terkejut Kaki Digigit Disangka Biawak Rupa Rupanya Anak Buaya

papar berkaitan - pada 7/10/2023 - jumlah : 88 hits
Seorang warga emas berusia 65 tahun terkejut ketika melangkah kaki keluar rumah pada waktu pagi apabila digigit oleh seekor binatang Dalam kejadian yang berlaku di Masjid Tanah Melaka itu Faridah Abd Ghani menyangkakan kakinya digigit oleh ...
Shuhada Struggle Cari Duit Hafidz Roshdi Didakwa Hanya Bagi Nafkah Rm100 Setiap Anak

Shuhada Struggle Cari Duit Hafidz Roshdi Didakwa Hanya Bagi Nafkah Rm100 Setiap Anak

papar berkaitan - pada 19/10/2023 - jumlah : 190 hits
Baru baru ni bekas isteri kepada Hafidz Roshdi iaitu Nurul Shuhada dituduh tak move on apabila memuat naik gambar lama mereka
Emas Koleksi 1 Gram Gold Bar Edisi Khas Hari Raya Aidilfitri 1444h Dah Dilancarkan

Emas Koleksi 1 Gram Gold Bar Edisi Khas Hari Raya Aidilfitri 1444h Dah Dilancarkan

papar berkaitan - pada 17/10/2023 - jumlah : 130 hits
Alhamdulillah Akhirnya emas koleksi 1 gram gold bar Edisi Khas Hari Raya Aidilfitri 1444H dah dilancarkan Kepada peminat dan pengumpul emas koleksi boleh dapatkan emas koleksi Edisi Khas Hari Raya Aidilfitri 1444H ini secara atas talian mel...
Anak Diberhentikan Prasekolah Ibu Bapa Tuntut Permohonan Maaf Ganti Rugi Rm100 000

Anak Diberhentikan Prasekolah Ibu Bapa Tuntut Permohonan Maaf Ganti Rugi Rm100 000

papar berkaitan - pada 10/10/2023 - jumlah : 159 hits
Peguam Muhammad Hariz Md Yusoff menunjukkan laporan polis oleh seorang wanita mengenai sebuah pusat prasekolah antarabangsa di sini kerana didakwa memberhentikan anak lelakinya yang bersekolah di situ atas alasan kurang munasabah di perkara...
Resipi Mudah Sarapan Pagi Bekalan Anak Ke Sekolah Masak Guna Air Fryer Je

Resipi Mudah Sarapan Pagi Bekalan Anak Ke Sekolah Masak Guna Air Fryer Je

papar berkaitan - pada 9/10/2023 - jumlah : 177 hits
Resipi Mudah Sarapan Pagi Bekalan Anak Ke Sekolah Masak Guna Air Fryer Je Menu sarapan pagi untuk anak anak biasanya yang mudah dan ringkas Bagi memancing selera anak anak untuk makan terutama sarapan pagi mama terpaksalah kreatif ketika me...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Bila Duit Nak Masuk

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Nak Tau 5 Langkah Menjadi Insan Hebat

Vanny Vabiola Sudahi Saja Chord

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H

Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Faisal Halim Alami Kecederaan Disimbah Asid

Lemas Tiga Beranak Ditemukan Tidak Lagi Bernyawa Selepas Mandi Manda Di Sungai Balak