5 Pilihan Makanan Barat Terbaik Di Kl Rindunya Sebab Dah Lama Tak Makan


Perut kenyang, rasa happy. Memang betul. Jika dah kenyang tu terasa lebih happy dan relaks. Lagi-lagi jika selepas menikmati makanan kegemaran. Antara makanan yang saya suka adalah menu masakan barat. Tapi kadang tu, susah juga nak dapat lokasi western food near me yang berbaloi dan sedap. 

Makanan barat ini sendiri ada pelbagai jenis. Kebanyakannya menjanjikan rasa kenyang dengan rasa yang best saat menikmatinya. Dan antara menu-menu makanan barat yang disukai adalah seperti di bawah ini. 

1. Charlie’s Cafe



Image : malaysianflavours.com

Pada mulanya, tempat ini dimulakan sebagai perusahaan sosial oleh seorang Kadazan yang bernama Desonny Tuzan bersama isterinya Debra Leong yang berasal dari Sabah. 

Pasangan ini memulakan Charlie’s Cafe dengan harapan dapat menolong mereka yang tidak bernasib baik, kehilangan tempat tinggal dan terutamanya orang asli. Oleh itu, mereka membeli bahan yang segar terus daripada Komuniti Orang Asli di Malaysia untuk membuat hidangan di restoran mereka. 

Sedikit potongan ayam mereka yang sederhana tetapi enak dibuat dengan bahan-bahan yang segar yang dihasilkan dengan keringat dan air mata orang asli, bukan sahaja keinginan anda akan ditenangkan tetapi hati anda juga akan dihangatkan. 

Dan yang paling baik adalah mereka mempunyai konsep yang sangat unik di mana para pengunjung boleh membayar RM5 sebagai sumbangan dalam bentuk resit di mana ia dapat dijadikan sebagai baucar untuk makanan percuma yang boleh dituntut oleh masyarakat miskin dan yang kurang bernasib baik. 



2. The Steakhouse


Image : ninjafound.com

The Steakhouse sangat sesuai untuk pasangan membuat janji temu atau makan malam bersama dengan tempatnya yang lembut dan romantis. Seperti namanya, The Steakhouse sangat terkenal dengan stik mereka dengan kebanyakan daripadanya diperbuat dengan bahan-bahan terbaik yang diimport. 

Dari pembuka selera, hidangan utama dan pencuci mulut, tempat ini pasti akan memuaskan selera anda dan suasana juga sesuai untuk ibu bapa anda. Bukan sahaja stik yang dihidangkan di sini, terdapat beberapa hidangan lain lagi yang anda boleh cuba seperti salad itik, escargot, cod fillet dan banyak lagi. 

Untuk mendapatkan sedikit keselesaan dalam makanan Barat yang sesuai dengan selera anda, cubalah stik mereka untuk perubahan kerana ia boleh dimasak dengan perasa yang minimum dan mereka akan menyediakan beberapa beberapa perasa yang lain dan sos untuk dihidangkan bersama stik anda. 

Untuk melengkapkan lagi hidangan anda dengan rasa yang manis, anda disyorkan untuk mendapatkan Tiramisu Itali Klasik. Tetapi ianya tidak dihidangkan dalam bentuk kek, tetapi di dalam 2 sudu yang diletakkan di atas pinggan. 


3. Kaki Corner 


Image : timeout.com


Mencuba untuk kelihatan seperti jenama tempatan dengan baiknya, Kaki Corner telah menjadi kegemaran penduduk sekitarnya selama lebih dari satu dekad. Restoran barat di KL ini merupakan tempat yang sesuai untuk mengadakan perjumpaan keluarga dan juga berkumpul dengan rakan.

Anda akan mendapati bahawa terdapat banyak makanan yang terdapat di dalam menu mereka untuk dipilih oleh anda ketika anda berkunjung ke sini. Anda tidak perlu lagi untuk mencari hidangan Barat seperti Chicken Chop, Chicken Maryland, daging kambing atau lembu, makanan laut, dan spagetti untuk merancakkan lagi malam anda di sana. Harga setiap hidangan sangat berpatutan dan suasana yang sesuai untuk berkumpul, ia juga merupakan pilihan yang terbaik. 



4. Maria’s Steak Café


Image : lipstiq.com

Maria’s Steak Cafe merupakan tempat yang bagus dengan pencahayaan dan suasananya yang selesa dan juga sangat terkenal dengan stik dan sempurna untuk menikmati makanan Barat. Jangan lupa untuk mendapatkan semua yang anda ingin nikmati di kafe ini bermula dari pembuka selera hingga pencuci mulut mereka yang sedap. 

Untuk memulakan makan anda di sini, sepotong Rib-eye merupakan pilihan yang baik untuk semua penggemar stik. Ianya dipanggang mengikut kemahuan anda, dan anda juga boleh meminta mereka untuk mencadangkan cara panggangan yang lain. Lebih lembut dan sedap, stik Maria sangat sesuai dengan harganya. Selain Rib-eye, mereka juga menghidangkan Wagyu, Black Angus dan bahkan New Zealand Lamb Cutlets. 



5. SKY 360


Image : Jomjalan.com 

Restoran SKY 360 yang terletak di eCity Hotel di One City ini menawarkan pelbagai jenis makanan yang bergaya bufet dengan pemandangan yang indah. Dengan menghadap pemandangan yang indah di Lembah Klang, makan malam anda di sini bersama keluarga sememangnya tidak dapat dilupakan. 

Pada waktu siang, tidak ada lampu yang dinyalakan dan mereka menggunakan pencahayaan semula jadi semata-mata dan anda dapat menikmati pemandangan matahari terbenam jika anda berkunjung ke sana pada waktu senja. 

Dengan pilihan bufet yang terdiri daripada hidangan negara-negara lain semestinya akan terdapat banyak makanan yang boleh anda nikmati, bermula dari makanan sejuk, makanan laut, daging, hidangan Barat, dan banyak lagi. 



Terus terang memang rindu sangat-sangat rindu! Terasa nak makan semua menu sedap yang ada di Malaysia. Waktu keadaan yang kurang baik ini membuatkan rasa teringin tu membuak-buak. Nak masak sendiri, faham-fahamlah bukannya setiap masa punya rasa rajin. 

Walaubagaimanapun, rakyat Malaysia agak beruntung kerana punya servis penghantaran seperti Foodpanda Malaysia. Walau di mana jua berada, dapat buat pesanan penghantaran makanan dengan mudah. Lebih menyeronokkan ada pelbagai pilihan makanan hingga tahap rambang mata dibuatnya. Ohya, pasikan status halalnya dulu sebeluma mula buat pesanan.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.fadzirazak.com/2021/06/5-pilihan-makanan-barat-terbaik-di-kl.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lama Tak Makan Nasi Lemak Bungkus Daun Pisang

Lama Tak Makan Nasi Lemak Bungkus Daun Pisang

papar berkaitan - pada 23/6/2021 - jumlah : 353 hits
Lama Tak Makan Nasi Lemak Bungkus Daun Pisang Jaranglah tengok penjual yang menjual nasi lemak yang dibungkus dengan daun pisang Umi suka kalau beli nasi lemak bungkus daun pisang ni Aroma Nasi lemak yang dibungkus dengan daun pisang lain t...
Sambal Belacan Lebih Sedap Tahan Lama Buat Petua Ni Bertambah Makan Nasi

Sambal Belacan Lebih Sedap Tahan Lama Buat Petua Ni Bertambah Makan Nasi

papar berkaitan - pada 3/6/2021 - jumlah : 248 hits
Sambal belacan dianggap sebagai pembuka selera bila makan dengan nasi Hanya satu lauk je ada nasi panas panas dan ulam sikit memang boleh bertambah makannya Cuma cara membuat sambal belacan ni ada pelbagai versi Tapi ingat sambal belacan ni...
Hiburan Rayyan Khalaf Tak Makan Cekodok Elfira Loy Nafi Anak Sulungnya Memilih Makanan

Hiburan Rayyan Khalaf Tak Makan Cekodok Elfira Loy Nafi Anak Sulungnya Memilih Makanan

papar berkaitan - pada 15/6/2021 - jumlah : 316 hits
Pelakon dan juga usahawan Elfira Loy tampil menjelaskan beberapa kekeliruan melibatkan anak lelakinya Muhammad Rayyan Khalaf yang dianggap sebagai seorang bayi yang memilih makanan ataupun picky eater oleh segelintir netizen Kata Elfira ata...
Rayu Majlis Raja Raja Terbaik Lah Jangan Harap Pak Lebai Nak Kekalkan Kuasa Walau Makan Gaji Buta

Rayu Majlis Raja Raja Terbaik Lah Jangan Harap Pak Lebai Nak Kekalkan Kuasa Walau Makan Gaji Buta

papar berkaitan - pada 5/6/2021 - jumlah : 268 hits
Terkini Hasanuddin rayu Majlis Raja Raja Melayu bertindak selamatkan keadaan negara yang semakin parahJune 4 2021 Rakyat kini sudah tidak ada sekelumit kepercayaan kepada kerajaan Perikatan Nasional yang berasaskan tamak kuasa bertopengkan ...
Gula Gula Biskut Kerepek Kentang Segala Makan Manis Punca Gigi Anak Berlubang Hadkan Makanan Manis

Gula Gula Biskut Kerepek Kentang Segala Makan Manis Punca Gigi Anak Berlubang Hadkan Makanan Manis

papar berkaitan - pada 9/6/2021 - jumlah : 212 hits
Alamak Gigi anak berlubang dan rosak Apakah punca gigi berlubang yang mungkin tidak anda sedari Jom selidiknya dan ketahui cara pencegahannya Masalah gigi anak berlubang Dental caries atau lebih mudah dipanggil sebagai masalah gigi berluban...
Pengumuman Radzi Serah 12 887 Laptop Hanya Mengulang Berita Lama

Pengumuman Radzi Serah 12 887 Laptop Hanya Mengulang Berita Lama

papar berkaitan - pada 7/6/2021 - jumlah : 225 hits
POSTED BY AMIR WRLRMenteri Pendidikan Dr Radzi Jidin dipersoalkan kerana pengumuman pemberian laptop kepada murid murid yang mengikuti sesi Pengajaran dan Pembelajaran di Rumah jumlahnya sama dengan yang diumumkan pada April lalu Ahli Parli...
Video Amuk Di Klinik Pengkalan Kubor Video Lama

Video Amuk Di Klinik Pengkalan Kubor Video Lama

papar berkaitan - pada 4/6/2021 - jumlah : 133 hits
BH ONLINE Video yang tular di media sosial mengenai seorang lelaki yang dikatakan mengamuk berkaitan vaksin di Klinik Kesihatan Pengkalan Kubor sejak Selasa lalu adalah video yang dirakam tahun lalu KOTA BHARU Video yang tular di media sosi...
Cili Kisar Tahan Lebih Lama Nak Masak Pun Senang Ini Cara Mudah Simpan Cili Kisar

Cili Kisar Tahan Lebih Lama Nak Masak Pun Senang Ini Cara Mudah Simpan Cili Kisar

papar berkaitan - pada 7/6/2021 - jumlah : 403 hits
Berbanding bahan memasak lain cili kisar antara bahan wajib ada di dalam peti ais di rumah kita Semua ini bagi menjadikan masa memasak terutama masakan bersambal jadi lebih pantas dan menjimatkan masa Pun begitu stok cili kisar yang selalu ...
Covid 19 Varian Lama Vs Varian Baru

Covid 19 Varian Lama Vs Varian Baru

papar berkaitan - pada 4/6/2021 - jumlah : 385 hits
Gelombang kali ini berbeza kerana ada varian baru yang boleh lepasi saringan tiada simptom dan cepat merebak dalam tubuh Empat varian COVID19 membimbangkan di Malaysia Virus varian India Virus varian United Kingdom Virus varian Afrika Selat...
Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Get To Know About And Benefits Of Bulk Sms For Business

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Buat Apa Jika Terseliuh



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Secret To Effortless Living Collaboration With Ashdown Studio

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Alhamdulillah Hujan Turun Lebat

Wajibkan Fasih Bm Untuk Dapat Warganegara Pemuda Umno