5 Lokasi Top 5 Di Kundasang Yang Ramai Tak Tahu Sejuk Macam Dekat New Zealand


5 Lokasi Top 5 Di Kundasang Yang Ramai Tak Tahu, Sejuk Macam Dekat New Zealand! Tempat menarik di Kundasang yang sejuk dan pemandangan yang indah bagaikan berada di negara New Zealand, lawatan tempat menarik di Kundasan sangat menyeronokkan. Tempat menarik di Kundasang ini terletak di daerah Ranau, Sabah, Malaysia.
BACA: 10 Tempat Penginapan Menarik & Unik Di Selangor. Dekat Je!
Daerah kecil Kundasang dipenuhi dengan keindahan alam semulajadi yang menarik ribuan pelawat dari seluruh dunia setiap tahun. Lokasinya yang berhampiran dengan Taman Negara Kinabalu adalah satu lagi sebab mengapa tempat menarik di Kundasang ini menjadapat kunjungan pelancong yang hebat sepanjang tahun.
Puncak Gunung Kinabalu dan Sosodikon Hill menjadi syurga flora dan fauna yang unik yang paling banyak diperhatikan di taman botani, antara lain antara lain sebab utama tarikan pelancong ke Kundasang. Saiz yang padat, daerah ini mempunyai tinggalan sejarah penting peringatan perang yang disenaraikan sebagai perkara-perkara yang harus dilakukan di Kundasang.
Dalam banyak tempat yang harus dikunjungi di Kundasang, ialah pusat penghasilan sayur-sayuran dan buah-buahan segar yang menambah nilai bandar ini. Inilah senarai tempat menarik di Kundasang yang harus dilawati pada setiap perjalanan.
1. Desa Cattle Dairy Farm
Oleh kerana kaya dengan tumbuh-tumbuhan yang subur, Kundasang dianugerahkan dengan ternakan yang sihat yang juga menghasilkan produk tenusu yang terbaik yang mempelbagaikan hasil di daerah ini. Dengan lokasinya tepat di kaki Gunung Kinabalu, Desa Cattle Dairy Farm merupakan daya tarikan yang dicari-cari di daerah ini.

Di sinilah semua produk tenusu Desa Cattle dihasilkan. Ia adalah satu pengalaman yang sangat unik sambil menikmati produk susu yang sangat lazat seperti gelato dan yogurt di sini juga nada dapat menaikmati pemandangan indah alam semulajadi yang sangat menakjubkan.
2. H Benjamin Residence
Bukan sahaja H Benjamin Residence salah satu tempat terbaik untuk tinggal di Kundasang, ia juga merupakan satu tempat di mana anda boleh menikmati makanan yang lazat dan pemandangan panorama yang menakjubkan.
Kawasan tempat duduk di luar residen ini sememangnya sangat menjadi idaman setiap pengunjung untuk duduk makan-makan sambil menikmati panorama dalam suasana sejuk dan nyaman.

Barbeque panas berasap yang lazat merupakan hidangan terbaik yang mereka sediakan. Dengan ketinggian 1,700 meter dari aras laut, Kundasang menawarkan cuaca sejuk yang menyegarkan dan pasti ianya memberikan kelain yang luar biasa apabila anda menginap di sini.
3. Nabalu Kundasang Memandangkan populariti Kundasang sebagai destinasi percutian pelik di Malaysia, tidak ada kekurangan apa-apa pun tempat yang baik dan selesa untuk tinggal di sini. Nabalu Kundasang adalah salah satu contoh yang terbaik dalam hal ini dengan bilik-bilik yang bersih dan luas, belum lagi sebuah lokasi yang sangat mudah.

Jika anda melawat bandar ini semata-mata untuk keindahan alam semulajadi, menginap di sini boleh menjadi idea yang hebat kerana pandangan yang hebat dapat diperoleh dari sini. Berhampiran dengan Taman Kinabalu dan harga yang sangat berpatutan menambah daya tarikan tempat ini.
4. Crystal Hill R
Anda seorang yang sukakan cabaran? Lawati tempat menarik ini, bukan sekadar melihat kambing biri-biri berkeliaran, tetapi darah anda pasti berderau di sana!
Jika anda mencari tempat terbaik untuk tinggal di Kundasang, anda boleh cuba menginap di Crystal Hill R. Bertaraf tiga bintang, dengan bilik-bilik yang bersih dan luas, kemuncak dari keistimewaan homestay ini adalah bilik mandi yang sangat bersih. Setiap bilik di homestay ini menawarkan pemandangan yang luar biasa hebat.
5. Kundasang Greenhill
Salah satu sifat paling menarik yang akan anda alami di Kundasang ialah, Kundasang Greenhill Homestay 2 dicirikan oleh dinding putih yang indah dan bumbung biru yang jelas. Pemandangan Gunung Kinabalu akan mengukuhkan pengalaman anda di sini.

Suhu di sini adalah benar-benar menyenangkan dan pasti membuat anda merangkak ke dalam katil untuk membuat anda berasa selesa dan itulah bagaimana cukup selesa bilik-bilik di sini.
Sumber: The Kaki Cuti
The post 5 Lokasi Top 5 Di Kundasang Yang Ramai Tak Tahu, Sejuk Macam Dekat New Zealand! appeared first on Apakes.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/5-lokasi-top-5-di-kundasang-yang-ramai-tak-tahu-sejuk-macam-dekat-new-zealand/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Azizulhasni Awang Raih Pingat Emas Buat Malaysia Di Cambride New Zealand

Azizulhasni Awang Raih Pingat Emas Buat Malaysia Di Cambride New Zealand

papar berkaitan - pada 8/12/2019 - jumlah : 710 hits
Mohd Azizulhasni Awang jaguh trek berbasikal negara telah membawa berita gembira buat rakyat Malaysia Dia sekali lagi telah melakar nama apabila meraih pingat emas di acara keirin lelaki temasya Piala Dunia Trek di New Zealand pada hari ini...
Percutian Lima Sekeluarga Dari Sabah Berakhir Tragedi Di New Zealand

Percutian Lima Sekeluarga Dari Sabah Berakhir Tragedi Di New Zealand

papar berkaitan - pada 8/12/2019 - jumlah : 492 hits
Innallilahwainnailaihirojiun Utk kawan kawan UKMS FSSA Saya kongsikan perkhabaran sedih kawan kita Sdr Adnan Jeman dimaklumkan terlibat dlm kemalangan nahas ini Kawan kita ini isterinya Dr Rumi dan salah seorang anaknya maut di tempat kejad...
Tiga Rakyat Malaysia Maut Kemalangan Di New Zealand Wisma Putra

Tiga Rakyat Malaysia Maut Kemalangan Di New Zealand Wisma Putra

papar berkaitan - pada 7/12/2019 - jumlah : 473 hits
Tiga rakyat Malaysia maut manakala dua lagi cedera dalam kemalangan jalan raya di Kaik ura New Zealand pada Jumaat waktu tempatan Wisma Putra ketika dihubungi Bernama mengesahkan kejadian berkenaan dan Suruhanjaya Tinggi Malaysia di New Zea...
New Zealand Clamps Down On Foreign Political Donations

New Zealand Clamps Down On Foreign Political Donations

papar berkaitan - pada 6/12/2019 - jumlah : 284 hits
Australia bans foreign donations over A 1 000 while Canada bars those over C 20 and Britain blocks those over 500 New Zealand s parliament has rushed through legislation dramatically lowering the upper limit for foreign political donations ...
Ramah Lingkungan Air New Zealand Mulai Gunakan Cangkir Yang Bisa Dimakan

Ramah Lingkungan Air New Zealand Mulai Gunakan Cangkir Yang Bisa Dimakan

papar berkaitan - pada 16/12/2019 - jumlah : 254 hits
Air New Zealand ujicoba penggunaan cangkir yang bisa dimakan untuk sajikan kopi kepada penumpang
Keluarga Sepakat Kebumi 3 Beranak Maut Dalam Nahas Di New Zealand

Keluarga Sepakat Kebumi 3 Beranak Maut Dalam Nahas Di New Zealand

papar berkaitan - pada 8/12/2019 - jumlah : 440 hits
Kakak kepada arwah Rumihati Abdul Hamid yang terkorban bersama suami dan seorang anaknya iaitu Taisah Jeidah dan Zaiton sebak ketika ditemui di rumah keluarga mereka di Kampung Ulu Putatan di Kota Kinabalu semalam KOTA KINABALU Keluarga 3 b...
Seorang Lagi Mangsa Kemalangan Di New Zealand Meninggal Dunia

Seorang Lagi Mangsa Kemalangan Di New Zealand Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 9/12/2019 - jumlah : 766 hits
Seorang lagi mangsa kemalangan di Kaikoura New Zealand disahkan meninggal dunia pada 6 30 petang waktu tempatan hari ini Mangsa itu adalah Nur Irfan Adanan 15 yang juga anak sulung kepada pasangan suami isteri Dr Rumihati Abd Hamid 49 dan A...
Usaha Cari Mangsa Letusan Gunung Berapi New Zealand Sukar

Usaha Cari Mangsa Letusan Gunung Berapi New Zealand Sukar

papar berkaitan - pada 11/12/2019 - jumlah : 243 hits
Usaha cari mangsa letusan gunung berapi New Zealand sukar Dikemas kini 36 minit yang lalu Diterbitkan pada 11 Dec 2019 12 26P
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Influencer Marketing For Businesses

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024

Buah Sukun 6 Khasiat Yang Tak Ramai Orang Tahu

Aepul Roza I L U Chord

Jadilah Cucu Yang Disayang