5 Langkah Kritikal Memulakan Bisnes Affiliate Yang Wajib Anda Tahu



Saya berjumpa ramai yang mahu memulakan bisnes affiliate tetapi 99% tidak tahu di mana nak bermula.

Ada yang dah mencuba berbagai teknik dan  strategi affiliate, tapi masih keliru mana satu teknik yang benar-benar berkesan? Duit habis membeli ebook susah cakaplah.
Sehingga kini ramai belum berjaya menghasilkan jualan produk affiliate walaupun sudah pelbagai cara pemasaran yang dilakukan.
Ini menyebabkan, 90% daripada mereka sudah berputus asa untuk melakukan affiliate walaupun sudah ribuan ringgit dihabiskan untuk mempelajari bisnes affiliate ini.
Ini ada dua sebab utama kepada situasi di atas:
Pening Kepala Sebab Maklumat Terlampau Banyak
Ini berlaku disebabkan oleh anda terlalu banyak membaca panduan affiliate itu dan ini, samada yang percuma atau berbayar
Sehinggakan otak anda sarat dipenuhi dengan pelbagai cara untuk jana wang affiliate. Tetapi akhirnya anda sendiri tidak tahu di mana sebenarnya untuk bermula?
Tiada Ilmu Bisnes Affiliate
Ini pula faktor yang sebaliknya. Jika faktor pertama di atas adalah disebabkan oleh info yang terlalu banyak, ini pula berbeza. Langsung tidak ada info!
Situasi inilah yang seringkali dihadapi oleh kebanyakan affiliate. Alasannya, malas dan nak berjimat. Mereka malas untuk mencari info tambahan di internet berkenaan affiliate, manakala ada yang menjadikan alasan nak berjimat, jadi mereka tak nak membeli mana-mana panduan affiliate.
Anda pula bagaimana? Adakah anda seorang yang tergolong dalam dua golongan di atas. Tepuk dada tanya selera anda.

Jika anda adalah salah satu daripada golongan di atas, maka artikel ini adalah untuk anda.
Anda sebenarnya tidak perlu risau, kerana ini adalah perkara biasa yang berlaku, sama seperti ketika saya mula-mula terlibat dengan affiliate sekitar penghujung 2009, memang kelabu asap. Lebih-lebih lagi ketika itu saya masih baru dengan bidang perniagaan internet ini.
Justeru, saya menghasilkan artikel ini dan berkongsikan pengalaman tentang bagaimana cara terbaik untuk memulakan bisnes affiliate.
Di luar sana ada pelbagai panduan dan tutorial berkenaan affiliate, namun rata-rata menyediakan terlalu ‘banyak cara’ yang dikatakan efektif sehinggakan orang baru akan menjadi keliru untuk membuat pilihan.
Oleh itu, saya mahu kongsikan cara melakukan pemasaran affiliate sehingga berjaya menjana 4-5 angka komisyen dengan mudah secara konsisten setiap bulan.
Langkah 1: Hasilkan artikel percuma berkaitan topik produk affiliate yang anda ingin promosikanAnda hanya perlu tulis satu report ringkas sekadar 10 muka surat.
Jika anda tidak ada idea untuk menulis report percuma tersebut, anda boleh gunakan bantuan Google untuk mencari artikel yang bersuaian dengan produk affiliate anda dan tulis semula info yang anda peroleh daripada artikel-artikel yang anda baca dalam bentuk gaya bahasa anda sendiri. 
Setelah siap dokumen dalam bentuk words, tukar fail atau convert fail words ke format .pdf. Dah siap. 
Anda kini dah memiliki report .pdf sendiri yang boleh berikan percuma dengan tujuan mengumpul prospek yang disasarkan. 
Langkah 2: Bina kempen khas di autoresponder anda Untuk menyebarkan laporan kepada prospek, anda wajib memilik sistem autoresponder. Sistem autoresponder inilah yang akan membantu banyak kerja promosi anda kelak.
Autoresponder memang terbukti berkesan dan memberi pulangan berlipat kali ganda daripada apa yang anda fikirkan.
Di dalam sistem autoresponder, anda perlu membina satu kempen khas berkenaan dengan report percuma yang anda ingin edarkan. 
Contohnya, jika anda ingin mengedarkan report berkenaan ‘Tips Membaca Al-Quran’ kerana anda mahu mempromosikan produk affiliate yang berkaitan dengan Al-Quran, maka anda boleh namakan kempen tersebut sebagai ‘Al-Quran Percuma’, atau apa sahaja yang bersesuaian dengan cita rasa anda. 
Langkah 3: Siapkan emel susulan Setelah anda membina kempen khas di dalam sistem autoresponder anda, anda kini sudah boleh menghasilkan beberapa siri emel follow up untuk anda masukkan di ruangan Follow Up Emails di dalam kempen autoresponder anda.
Emel-emel inilah yang akan membantu anda membuat susulan atau follow-up secara automatik tanpa perlu duduk 24 jam di depan komputer menghantar emel.
Langkah 4: Sediakan opt-in form untuk mendapatkan maklumat prospekSeteruanya, anda perlu menyediakan opt-in form untuk digunakan bagi mengumpul maklumat prospek anda. Op-in form boleh dihasilkan dengan mudah melalui sistem autoresponder. Hanya klik klik klik, semudah A-B-C-D 
Langkah 5: Menarik trafik ke web andaIni ialah aktiviti paling kritikal yang anda kena untuk lakukan dengan betul.
Jika anda gagal membawa trafik atau pelawat ke laman web anda, maka anda akan gagal untuk mengumpul prospek dan akan gagal menghasilkan pendapatan dan keuntungan bisnes affiliate.
Trafik adalah NYAWA bagi perniagaan internet.
Bayangkan jika anda mempunyai kedai, tetapi tiada pelawat (trafik) yang datang, bagaimana anda boleh menjual produk?
Begitu juga di internet, walau sehebat mana web jualan atau  laman web website anda, tapi tiada pelawat (trafik), maka sudah tentu tidak akan ada jualan.
Kesimpulannya, jika anda berjaya menguasai 5 di atas, saya yakin anda akan berjaya menjana pendapatan melalui internet dan pemasaran affiliate. 
Bagaimana Sistem Jualan Pro 2019 (SJP2019) Jalan Pintas Untuk Berjaya Dalam Bisnes Affiliate
Sekarang ada satu sistem affiliate yang dikenali dengan Sistem Jualan Pro 2019 (SJP2019) bagi menyediakan jalan pintas untuk membantu anda menjana pendapatan secara pasif melalui bisnes affiliate.
Cuba kita semak 5 langkah di atas satu persatu....
Langkah 1: Hasilkan laporan percuma berkaitan topik produk affiliate yang anda ingin promosikan
SJP2019 sudah sediakan laporan percuma - anda tidak perlu sediakan laporan percuma
Langkah 2: Bina kempen di autoresponder anda 
Autoresponder percuma telah disediakan untuk bekerja - anda tidak perlu membeli autoresponder
Langkah 3: Siapkan emel-emel susulan 
SJP2019 telah menyiapkan berpuluh email susulan untuk dihantar kepada prospek anda secara automatik - anda tidak perlu susah-susah nak sediakan email susulan
Langkah 4: Sediakan opt-in form untuk mendapatkan maklumat prospek
SJP2019 telah sediakan Opt-In Form - anda tidak perlu fikir cara membuatnya
Langkah 5: Menarik trafik ke web khas itu
Ini ialah tugas anda. Bila join, anda akan sertai group telegram khas - baru kami tunjuk cara untuk menarik trafik dan mengisi opt-in form.
Sistem telah sediakan satu webpage khas untuk mengumpul senarai email prospek
Anda berpeluang untuk jana komisyen dari pelbagai produk yang dipromosikan melalui sistem ini. 
Ini kerana setiap kali prospek anda melanggan emel mereka melalui webpage tersebut, SJP2019 akan terus merekod ID khas anda untuk dimasukkan secara automatik di dalam siri email follow up.

>>>Saya berminat hendak melanggan Sistem Jualan Pro 2019
Pautan terbaik:
Apakah Bisnes Affiliate Yang Boleh Menjana Pendapatan Pasif Terbaik 2019


Rujukan:http://rahmanbasri.com/nak-mulakan-bisnes-affiliate-ikuti-langkah-ini/






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.addindeen.com/2019/07/5-langkah-kritikal-memulakan-bisnes.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
3 Langkah Buat Bisnes Secara Dropship Di Ebay Ramai Yang Tak Tahu

3 Langkah Buat Bisnes Secara Dropship Di Ebay Ramai Yang Tak Tahu

papar berkaitan - pada 2/7/2019 - jumlah : 399 hits
Artikel kali ini saya nak dedahkan satu teknik yang dipanggil custom dropship khusus berniaga di ebay Sebenarnyam ada seribu satu teknik dropship untuk memulakan jualan di ebay Tapi jarang anda temui teknik yang ditunjuk secara terperinci b...
Resipi Superfood Untuk Bayi Sakit Tumbuh Gigi Atau Demam Dikongsi Ibu Ini Wajib Dicuba Ibu Lain

Resipi Superfood Untuk Bayi Sakit Tumbuh Gigi Atau Demam Dikongsi Ibu Ini Wajib Dicuba Ibu Lain

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 811 hits
Bila ada anak penting untuk ibu ibu tahu resipi superfood untuk bayi Bila bayi sakit tumbuh gigi atau demam memang dia akan merengek sepanjang masa Biasanya si comel akan hilang selera makan termasuk menyusu Sudah tentu ia merisaukan para i...
Begini Trik Ahli Jualan Yang Wajib Kalian Pahami

Begini Trik Ahli Jualan Yang Wajib Kalian Pahami

papar berkaitan - pada 16/7/2019 - jumlah : 241 hits
Topik kita kali ini adalah Reseller yaitu pihak yang membeli produk dari produsen suplier dan menjual kembali produk tersebut Bila Anda ingin berbisnis tanpa modal besar tanpa pusing mikir produk dan ingin memiliki penghasilan tambahan maka...
5 Obyek Wisata Sejarah Di Kota Surabaya Yang Wajib Kamu Kunjungi

5 Obyek Wisata Sejarah Di Kota Surabaya Yang Wajib Kamu Kunjungi

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 333 hits
Untuk dapat mencapai kota terbesar kedua di Indonesia setelah Jakarta ini banyak jenis transportasi yang bisa digunakan Bagi Blogger Borneo sendiri yang tinggal di Pontianak Kalimantan Barat jalur transportasi yang dapat digunakan adalah me...
Hak Pekerja Menurut Perspektif Islam Yang Korang Wajib Tahu

Hak Pekerja Menurut Perspektif Islam Yang Korang Wajib Tahu

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 247 hits
Biasa kita membahaskan tentang Akta Pekerja yang digubal dalam undang undang negara kita Malaysia ini Akta ini menyeluruh meliputi soal pembayaran gaji pekerja hari rehat cuti umum penamatan kontrak kerja dan sebagainya Pun begitu bagaimana...
Tempat Wajib Di Kunjungi Jika Datang Melaka

Tempat Wajib Di Kunjungi Jika Datang Melaka

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 565 hits
AssalamuailaikumSapa pembaca pembaca di sini orang Melaka hahh ngapaaa haha bukan nya apa apapun cuma nak mengabo yang kita memang kenan sangat sangat dengan Negeri Melaka ni ehhh tapi bukannya kita khianat negeri sendiri tau tempat jatuh l...
Melakukan Hubungan Badan Sebelum Istri Mandi Wajib Setelah Haidh

Melakukan Hubungan Badan Sebelum Istri Mandi Wajib Setelah Haidh

papar berkaitan - pada 16/7/2019 - jumlah : 392 hits
Melakukan Hubungan Badan Sebelum Istri Mandi Wajib Pertanyaan Bagaimana hukum melakukan hubungan intim tetapi belum mandi junub setelah haidh Jawaban Bismillah Walhamdulillah Wassholatu wassalamu ala Rasulillah Saudara saudariku semoga Alla...
Bayi Tolak Susu Sebab Keliru Trik Mudah Nak Kembalikan Bayi Ke Payudaya Ibu Wajib Tahu

Bayi Tolak Susu Sebab Keliru Trik Mudah Nak Kembalikan Bayi Ke Payudaya Ibu Wajib Tahu

papar berkaitan - pada 21/7/2019 - jumlah : 387 hits
Bila mama perkenalkan puting biasa bayi mula keliru dan sudahnya bayi anda menolak ketika menyusu Rumit jadinya bila berdepan dengan masalah ini Buat seketika sebaiknya cuba tenangkan bayi terlebih dahulu Beri dia masa dan paling penting ke...
Santai Dengan Jeans Dan Baju Longgar Ini Potret Modis Stephanie Poetri Cewek Selow Wajib Baca

Santai Dengan Jeans Dan Baju Longgar Ini Potret Modis Stephanie Poetri Cewek Selow Wajib Baca

papar berkaitan - pada 13/7/2019 - jumlah : 302 hits
Pelantun lagu I Love You 3000 ini jarang banget dandan apalagi pakai baju berlebihan Tapi tetap saja enak dilihat
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Kerana Rasuah Rm100 Pekebun Kena Denda Rm10 000

Effective Market Research On A Budget

Lirik Lagu Sulit Betrand Putra Onsu

Buah Tin 10 Khasiat Kepada Kesihatan Lelaki Wanita

Waktu Solat Aidil Adha Bila Waktu Sesuai Untuk Bertakbir