5 Keluarga Yang Tinggal Di Rumah Yang Berhantu


The Haunting of Hill House oleh Shirley Jackson menceritakan kisah beberapa orang di salah satu rumah paling berhantu di negara ini. Novel baru-baru ini telah diolah sebagai siri hit di Netflix; penonton yang keluar ketakutan dari menonton rancangan telah diterbitkan.

Watak-watak seram Jackson merupakan karya fiksyen. Walau bagaimanapun apa yang admin kongsikan pada entri ini adalah kejadian yang menimpa keluarga-keluarga berikut dalam alam nyata.Keluarga-keluarga ini keluar dari rumah mereka sendiri, meninggalkan perasan takut yang teramat.
1. Keluarga Smurl

Apabila Janet dan Jack Smurl mula-mula berpindah ke rumah keluarga mereka di Chase Street di West Pittson, Pennsylvania, mereka tahu bahawa rumah itu perlu banyak dibaiki.

Rumah itu perlu dicat semula dan diubah suai, tetapi apa yang mereka tidak tahu ialah pengubahsuaian itu akan menjadi masalah besar kepada mereka.. Selama 13 tahun, mereka dikacau oleh hantu yang menghantui tempat itu.

Janet juga percaya dia telah dicabul dalam tidurnya oleh setan, dan Jack mengatakan bahawa dia diserang secara seksual oleh makhluk halus yang tidak diketauhi ketika dia menonton permainan besbol di TV.

Mereka juga menyaksikan anjing keluarga dilemparkan dengan ganas ke dinding.Demonolog Ed dan Lorraine Warren mengenal pasti ada empat hantu di rumah itu - seorang wanita tua yang tidak berbahaya, gadis muda yang ganas, seorang lelaki yang meninggal dunia di rumah, dan setan yang menguasai tiga roh yang lain.

Pada tahun 1987, keluarga Smurl  serik dengan gangguan tersebut, dan mereka megambil keputusan untuk  melarikan diri dari rumah mereka tanpa niat untuk kembali.






2. Keluarga Perron

Kehidupan keluarga Perron sangat menakutkan yang mana ia telah menjadi ilham untuk pembikinan filem seram 2013 The Conjuring. Pada tahun 1970, Carolyn dan Roger Perron, bersama dengan lima anak kecilnya, berpindah ke rumah ladang di Rhode Island yang dikenali sebagai Ladang Arnold Lama, yang dibina pada tahun 1736.

Penghuni sebelumnya mengeluarkan amaran dengan menyatakan: "Demi keluarga anda, hidupkan lampu pada waktu malam! “Carolyn terjaga di tengah malam kerana digangu oleh hantu seorang wanita tua yang bernama Bathsheba, yang mana kepalanya tergantung.  Makhluk tersebut memberi amaran kepada keluarganya untuk pergi meninggalkan rumah tersebut.

Anak Carolyn juga diganggu oleh semangat seorang budak lelaki yang bernama "Manny," . Budak lelaki tersebut memerhati mereka dari tingkap ketika mereka bermain di luar.

Tidak cukup dengan itu mereka juga diganggu oleh roh-roh jahat yang melemparkan mereka keluar dari tempat tidur, menarik kaki mereka, dan membuatkan dengan bau busuk daging dirumah mereka.setiap pagi pada pukul 5:15 pagi.

Sehingga hari ini, keluarga Perron berusaha untuk menceritkan mengenai apa yang berlaku. Andrea Perron, budak yang diganggu kini merupakan seorang wanita dewasa, berkata, "Anggap sajalah ada roh lelaki yang sangat buruk di rumah, dengan lima gadis kecil."




3. Sumpahan Keluarga Lemp

Dibina pada tahun 1868, Rumah Lemp di Benton Park, St. Louis, Missouri, terdapat sebuah gua di mana keluarga Lamp menyusun bir milik mereka
Pada tahun 1901, William J. Lemp kecewa ketika anak keempatnya Frederick Lemp meninggal dunia akibat sakit. Pada tahun 1904,

William membunuh diri dengan tembakan, dan William J. "Billy" Lemp, Jr mengambil alih urusan keluarga. Pada tahun 1920, Elsa Lemp Wright, anak bungsu termuda, menembak dirinya sejurus selepas perceraiannya.

Kilang bir keluarga Lemp dijual di lelongan selepas mengalami masa sukar, dan Billy Jr juga menembak dirinya sendiri pada tahun 1922. Beberapa tahun kemudian, pada tahun 1949, Charles Lemp, anak ketiga, menembak dirinya di kepala setelah membunuh anjing .

Anak lelaki yang masih hidup, Edwin Lemp, meninggal akibat penyebab semula jadi, dan harapannya untuk setiap pusaka keluarga dimusnahkan.

Tidak hairanlah Rumah Lemp, sekarang yang merupakan sebuah restoran dan penginapan, dikatakan dihantui. Legenda menyatakan bahawa masih ada lagi anak lelaki Lemp yang dilahirkan cacat dan tersembunyi di loteng. semangatnya dipercayai menghantui rumah tersebut..



4. Enfield Poltergeist

Antara tahun 1977 dan 1979, terdapat satu cerita hantu yang menggemparkan dunia. Enfield Poltergeist. Menginap di 284 Green Street di Enfield, England,  Terdapat sebuah rumah keluarga dipinggir bandar yang sunyi.

Di dalam rumah tersebut, ibu tunggal, Peggy Hodgson dan dua anak perempuannya disiksa oleh seorang ahli politik yang ganas. Kakak Margaret yang berusia 13 tahun dan Janet yang berusia 11 tahun mengadu tentang suara ganas, hentakan kuat, dan kerusi yang terbalik di dalam rumah.
Janet juga akan dirasuk dan bercakap dengan suara yang sama seperti Bill Wilkins yang berusia 72 tahun, yang sebelum ini meninggal dunia di rumah itu.

Jurugambar surat khabar Graham Morris, yang diminta untuk melaporkan gangguan itu, mengimbau kembali, "Saya fikir ia adalah kerja biasa sehingga saya masuk ke rumah." Morris berjaya menangkap gambar terkenal muda Janet yang dikatakan melarikan diri dari katilnya ketika dia bertukar-tukar muka dengan seram.



5. Rumah McPikeon

Alton di Madison County, Illinois, dianggap sebagai salah satu tempat paling berhantu di Amerika Syarikat, kerana banyak cerita hantu melanda bandar ini.

Walau bagaimanapun, hanya satu bangunan menarik perhatian.Rumah McPike yang mana dibina dengan 16-bilik di Alby Street untuk keluarganya pada tahun 1869.

Pada tahun 1900-an, rumah itu dijual kepada Paul Laichinger, yang menyewakan bilik-bilik tersebut. Walau bagaimanapun, mereka yang tinggal di sini akan mula mendengar bunyi aneh, termasuk kanak-kanak yang bercakap dan ketawa, walaupun kanak-kanak tidak berada di tinggkat atas .

Ini dikatakan akibat kematian Laichinger pada tahun 1945, rumah itu dibiarkan kosong hingga tahun 1994, ketika Sharyn dan George Luedke membeli harta itu sebagai projek pembaikan.

Sharyn kemudian menyedari bahawa lelaki seperti hantu menatapnya dari tingkap ketika dia sedang berkebun. Gangguan lain dapat dillihat daripada rakaman kamera yang merakam objek belegar berbentuk bola,lain lagi pintu besi yang terbuka dengan sendirinya. Pemburu hantu telah mengesahkan bahawa bilik aktif yang paling paranormal di dalam rumah adalah ruang bawah tanah wain.




6. Rumah Sprague

Pada pertengahan 1800-an, Lucy Chase Sprague kehilangan hartanya dan meninggal dunia di rumah Rumah Sprague terletak di Cranston Street di Cranston, Rhode Island.

Pada tahun 1967, Robert dan Viola Lynch berpindah ke rumah agam itu yang memiliki 28 bilik tidur yang menampilkan Bilik patung yang menyeramkan. Pada penghujung tahun 1960-an, pengawal yang bernama Bob Lynch Jr dan beberapa rakannya mendapati selimut dibuang dari katil mereka. Menggunakan papan Ouija, mereka menghubungi hantu yang tersebut: "Ceritakan kisah saya!" Satu lagi entiti yang menghantui tempat itu adalah hantu dengan nama Amasa Sprague, yang tubuhnya ditemui mati berhampiran rumah itu pada tahun 1843.

Sejak keluarga Lynch berpindah, ahli-ahli paranormal yang melawat rumah itu merakam mata anak patung di Bilik Doll bergerak di kamera. Ruang bawah tanah wain juga merupakan tempat aktiviti paranormal, termasuk bola dan lampu yang tidak dapat dijelaskan.












Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://mediaokofee.blogspot.com/2018/11/5-keluarga-yang-tinggal-di-rumah-yang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pembunuhan 1 Keluarga Saksi Lihat Mobil Melaju Kencang Dari Rumah Korban

Pembunuhan 1 Keluarga Saksi Lihat Mobil Melaju Kencang Dari Rumah Korban

papar berkaitan - pada 14/11/2018 - jumlah : 179 hits
Pembunuhan 1 Keluarga Saksi Lihat Mobil Melaju Kencang dari Rumah Korban Kala sedang menonton televisi di Pos 2 ada mobil Kijang Inova berwarna hitam melaju sangat kencang dari arah rumah korban menuju ke luar jalan ke arah Jalan Pondok Ged...
Fx Ong Tembak Keluarga Dan Dirinya Diduga Orang Ketiga Jadi Pemicu Retaknya Rumah Tangga Korban

Fx Ong Tembak Keluarga Dan Dirinya Diduga Orang Ketiga Jadi Pemicu Retaknya Rumah Tangga Korban

papar berkaitan - pada 26/10/2018 - jumlah : 402 hits
Kasus tewasnya satu keluarga di Palembang baru baru ini menjadi perhatian Pengusaha bernama Fransiskus Xaverius Ong diduga bunuh diri Namun karena tak tega meninggalkan anak istri serta anjingnya dia menembak mereka terlebih dahulu Melansir...
Lion Air 188 Keluarga Korban Sudah Lapor Tinggal Susilo Wahyu Yang Belum

Lion Air 188 Keluarga Korban Sudah Lapor Tinggal Susilo Wahyu Yang Belum

papar berkaitan - pada 1/11/2018 - jumlah : 205 hits
Berdasarkan manifest data penumpang pesawat Lion Air JT610 Susilo Wahyu duduk di kursi penumpang nomor 17F Dari 189 orang yang terdata dalam manifest pesawat 188 keluarga korban telah melapor yang saat ini sedang dalam tahap pencarian dan i...
Saya Mohon Maaf Hanya Risau Keadaan Keluarga

Saya Mohon Maaf Hanya Risau Keadaan Keluarga

papar berkaitan - pada 27/10/2018 - jumlah : 364 hits
MALAYSIAKINI Datuk Seri Najib Razak memohon maaf kerana gagal mengawal perasaannya semasa diwawancara Al Jazeera bagi program 101 East pagi tadi Bekas perdana menteri itu berkata beliau hanya risau dengan keadaan isterinya Datin Seri Rosmah...
Hasil Olah Tkp Rumah Satu Keluarga Korban Pembunuhan Di Bekasi Tak Ditemukan Rusak

Hasil Olah Tkp Rumah Satu Keluarga Korban Pembunuhan Di Bekasi Tak Ditemukan Rusak

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 182 hits
Hasil penyelidikan petugas gabungan kepolisian sejauh ini telah menemukan satu unit kendaraan Nissan X Trail 2 0 CTV bernomor polisi B 1075 U0K berwarna silver Mobil itu ditemukan di indekos daerah Karawang
Ribuan Rumah Di Inhu Riau Terendam Air 1 Meter Status Siaga Banjir

Ribuan Rumah Di Inhu Riau Terendam Air 1 Meter Status Siaga Banjir

papar berkaitan - pada 9/11/2018 - jumlah : 373 hits
Di Kuantan Singingi Edwar belum mendapatkan data lebih lanjut lantaran tidak memiliki perwakilan di sana Di Kuansing tidak ada BPBD Kalau berkoordinasi kita komunikasi dengan Satpol PP di sana kata Edwar
Luahan Noryn Aziz Krisis Rumah Tangga

Luahan Noryn Aziz Krisis Rumah Tangga

papar berkaitan - pada 9/11/2018 - jumlah : 366 hits
PENYANYI Noryn Aziz tidak menafikan emosinya terganggu akibat krisis rumah tangga yang dihadapinya kini Namun Noryn berkata demi masa depannya dia kini lebih memfokuskan diri dengan karier seninya Bila tanya saya mengenai ini tipulah kalau ...
Tmj Cadang Wujudkan Rumah Perlindungan Untuk Gelandangan Di Johor

Tmj Cadang Wujudkan Rumah Perlindungan Untuk Gelandangan Di Johor

papar berkaitan - pada 8/11/2018 - jumlah : 171 hits
JOHOR BARU Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim mencadangkan kerajaan negeri Johor mewujudkan rumah perlindungan sementara untuk para gelandangan Menerusi catatan yang dimuat naik dalam laman Facebook baginda HRH Crown Prince of ...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Bila Duit Nak Masuk

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Rahsia Katil Homestay Bonda Banda Hilir Melaka

Kembali Menulis

Lagu Popular Thailand Tahun 2024

Starting Somewhere

Ktm Kenalkan 4 Model Motosikal Duke Sempena Ulangtahun Ke 30

Sambutan Ulang Tahun Ke 30 Dan Pelancaran 4 Model Motosikal Ktm Duke