5 Juadah Berbuka Paling Popular Sewaktu Bulan Puasa



Bila sampai je bulan puasa, pasti ramai yang tak sabar untuk melaluinya. Salah satu yang paling best bila bulan puasa ni adalah korang dapat pergi bazaar ramadhan yang buka setiap hari selama sebulan! Best kan?

Apa agaknya benda pertama yang akan bermain di fikiran bila korang bayangkan bazaar ramadhan? Pastinya korang akan terbayang banyak makanan yang boleh dikatakan hanya ada pada bulan puasa dan susah untuk kita dapatkan pada bulan biasa.

1. Murtabak
Pergh, bila sebut je pasal murtabak memang akan terbayang murtabak yang disusun tinggi-tinggi. Mana tidaknya, murtabak ni antara yang paling popular di bazaar ramadhan dan korang akan nampak 5 hingga 6 peniaga menjual menu ini. Apa yang bezakan semua ni, sedap atau tak je.

2. Ayam Percik
Inilah racun paling bahaya yang buatkan bau asapnya menusuk ke hidung. Baru je sampai bazaar, pasti korang akan disambut dengan aroma ayam percik yang biasanya akan berada di bahagian paling hadapan.

3. Popia Basah
Tak payah cakap banyak. Memang tak lengkap rasanya kalau balik dari bazaar tak beli Popia Basah ni. Lagi-lagi kalau dapat inti yang penuh dan kacang banyak gila, perghhh nikmat. Cara nak tahu Popia Basah mana yang sedap senang jer, kalau nampak orang ramai beratur tu, pasti sedap.

4. Air Katira
Untuk minuman pula, air Katira lah yang pasti akan menjadi pilihan semua orang terutama pada hari pertama puasa. Dari jauh korang boleh nampak warna yang hijau Katira ni yang penuh dengan macam-macam isi kat dalam. Air Katira ni antara minuman yang boleh dikatakan bermusim dan banyak dijual masa bulan puasa je.

5. Kambing Golek
Fuhh! Ini paling 'rare' sikit. Mana tidaknya, bila korang masuk jer bazaar ramadhan, pasti akan ada peniaga yang jual Kambing Golek, Ayam Golek, Kambing Bakar dan semua makanan ini memang akan buat nafsu makan korang membuak-buak lepas tu.

Jika korang rancang untuk berpuasa di Melaka, Hotel Casa del Rio Melaka antara yang akan menyediakan hidangan Kambing Golek untuk korang berbuka puasa.

Sajian Citarasa BondaHotel Casa del Rio yang merupakan sebuah butik hotel pertama di Melaka yang terletak betul-betul di tebing 'River Cruise' Melaka atau di Jalan Kota Laksamana akan menyediakan pelbagai juadah berbuka puasa dan menawarkan pada harga yang sangat berbaloi.


Selain daripada pelbagai hidangan 'Buffet Dinner', korang juga akan disediakan Sajian Citarasa Bonda yang takkan korang dapat dekat hotel lain. Dengan menghidangkan masakan warisan melayu seperti Kambing Golek, Nasi Biryani Buah Gajus, Ikan Keli Berlado, Ayam Bakar Sos Percik dan pelbagai hidangan tradisional yang lain.

Hotel Casa del Rio turut menyediakan banyak stesen masakan secara langsung daripada chef terbaik mereka untuk korang lihat sendiri cara masakan dan penyediaan mereka dan selepas itu bolehlah korang nikmati makanan yang korang pilih bersama keluarga dan rakan-rakan.


Hotel Casa del Rio ni perlu menjadi destinasi wajib untuk korang singgah dan berbuka puasa tahun ini dan nikmati kelainan berbuka di tepi Sungai Melaka yang merupakan antara tempat termegah di sana.

Tempat: The River Grill, Ground Floor (Hotel Casa del Rio)
Tarikh: 6 Mei - 4 Jun 2019
Masa: 6.30pm - 10.00pm
Harga: RM88/nett (Potongan 50 peratus untuk kanak-kanak berumur 6 hingga 11 tahun)









Sumber: Oh! Media

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.terengganu11.com/2019/04/5-juadah-berbuka-paling-popular-sewaktu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ini 5 Resepi Menu Kerabu Kelantan Yang Sedap Untuk Juadah Berbuka Puasa

Ini 5 Resepi Menu Kerabu Kelantan Yang Sedap Untuk Juadah Berbuka Puasa

papar berkaitan - pada 17/4/2019 - jumlah : 1323 hits
Ini 5 Resepi Menu Kerabu Kelantan Yang Sedap Untuk Juadah Berbuka Puasa Salam semua entri lepas post pasal menu kerabu pauh terlintas pulak nak tengok dah berapa menu kerabu yang post di blog Emm rupanya tak banyak mana lagi ni Nanti lah pe...
Buffet Ramadan 2019 Berbuka Puasa Juadah Kampung Di Restoren Umi The Top Komtar Penang

Buffet Ramadan 2019 Berbuka Puasa Juadah Kampung Di Restoren Umi The Top Komtar Penang

papar berkaitan - pada 3/5/2019 - jumlah : 1524 hits
Assalamulaikum gais Pejam celik dah masuk bulan puasa Mesti waktu siang kita terpikir nak makan apa time berbuka nanti eh Menu popular tiap kali terlintas dalam hati mesti masakan kampung kan Lagi lagi juadah tu mengubat rindu air tangan em...
Semarak Rasa Ramadhan Di Hotel Tower Regency Ipoh Perak Memenuhi Citarasa Hidangan Berbuka Puasa Ala Kampung

Semarak Rasa Ramadhan Di Hotel Tower Regency Ipoh Perak Memenuhi Citarasa Hidangan Berbuka Puasa Ala Kampung

papar berkaitan - pada 19/4/2019 - jumlah : 831 hits
Semarak Rasa Ramadhan di Hotel Tower Regency Ipoh Perak Memenuhi Citarasa Hidangan Berbuka Puasa Ala Kampung Assalamualaikum dan salam sejahtera Beberapa hari lepas Sha berpeluang merasai buffet Ramadhan yang disediakan oleh Hotel Tower Reg...
Pilihan Berbuka Puasa Menarik Di Semarak Rasa Tower Ramadan Buffet Tower Regency Ipoh

Pilihan Berbuka Puasa Menarik Di Semarak Rasa Tower Ramadan Buffet Tower Regency Ipoh

papar berkaitan - pada 18/4/2019 - jumlah : 1032 hits
Pilihan Berbuka Puasa Menarik di Semarak Rasa Tower Ramadan Buffet Tower Regency Ipoh Beberapa hari yang lepas cik en berkesempatan untuk mencuba Ramadhan Buffet Preview di Tower Regency Hotel Apartment di Ipoh Perak Bertemakan Semarak Rasa...
Jadual Berbuka Puasa Dan Imsak 2019 Sarawak

Jadual Berbuka Puasa Dan Imsak 2019 Sarawak

papar berkaitan - pada 24/4/2019 - jumlah : 692 hits
Berikut adalah jadual waktu berbuka puasa dan imsak sepanjang bulan Ramadhan 1440H 2019M bagi setiap zon di seluruh negeri Sarawak sepertimana dikeluarkan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia Jadual atau takwim ini diharap dapat membantu um...
Cafe Cerita Kambing Menu Masakan Kambing Enak Ketika Berbuka Puasa

Cafe Cerita Kambing Menu Masakan Kambing Enak Ketika Berbuka Puasa

papar berkaitan - pada 24/4/2019 - jumlah : 714 hits
Assalammualaikum dan Salam SejahteraBulan puasa dah dekat mesti ramai yg buntu dan tercari cari tempat makan yg sedap kan Ha ni nak habaq kat korang bagi penggemar masakan kambing berbuka puasa kat Cafe Cerita Kambing memang satu pilihan yg...
Hukuman Bagi Orang Yang Ponteng Puasa Sepanjang Bulan Ramadhan

Hukuman Bagi Orang Yang Ponteng Puasa Sepanjang Bulan Ramadhan

papar berkaitan - pada 1/5/2019 - jumlah : 456 hits
Awal Ramadhan bakal menjengah umat Islam dalam beberapa hari saja lagi dan kita diwajibkan berpuasa selama sebulan bermula dari terbit fajar hinggalah terbenam matahari berserta niat Di Selangor Jabatan Agama Islam Selangor akan melaksanaka...
Tahukah Anda Cara Berbuka Puasa Tidak Betul Boleh Undang Padah

Tahukah Anda Cara Berbuka Puasa Tidak Betul Boleh Undang Padah

papar berkaitan - pada 17/4/2019 - jumlah : 342 hits
KUALA TERENGGANU 17 April Cara berbuka puasa tidak menepati amalan Rasulullah SAW boleh menyebabkan berlaku pertambahan penyakit di bulan Ramadan Pensyarah Perubatan Fakulti Perubatan Universiti Sultan Zainal Abidin Prof Dr Harmy Mohamed Yu...
5 Sebab Berbuka Puasa Dengan Buffet Ramadan

5 Sebab Berbuka Puasa Dengan Buffet Ramadan

papar berkaitan - pada 26/4/2019 - jumlah : 428 hits
5 sebab berbuka puasa dengan Buffet Ramadan Bulan puasa dah dekat Emak emak pasti sudah mula berfikir menu apa nak dimasak untuk berbuka Tak kurang juga ada yang mencari Buffet Ramadan Ini antara 5 sebab mommy memilih berbuka puasa dengan B...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Mushroom Jellyfish House By Ttdesign Vn In Tan Hiep Vietnam

Vanishing Landscape

Dapat Hadiah Hari Jadi

Keyakinan