5 Anti Virus Terbaik Untuk Windows 7 Yang Gratis Dan Berkualitas


Setiap laptop dan PC harus dilengkapi dengan anti virus. Anti virus akan memberikan perlindungan, ketika laptop dan PC diserang virus. Tanpa anti virus, laptop dan PC bisa diretas oleh virus atau malware, yang menyebabkan banyak kerugian. Berikut 5 anti virus terbaik untuk Windows 7 yang gratis dan berkualitas:
1. Avast AntivirusPertama ada Avast Antivirus, anti virus yang sangat populer. Software antivirus ini sudah terbukti bisa menangkal serangan hacker dan malware berbahaya. Anti virus terbaik untuk Windows 7 satu ini, dilengkapi dengan Cyber Capture yang mampu membersihkan serangan virus. Tidak hanya menangkal virus, Avast Free Antivirus juga mempunyai fitur lainnya.
Fitur lainnya yakni Wifi Inspector, yang berfungsi untuk melindungi jaringan Wifi. Lalu ada Smart Scan, yang berguna sebagai pendeteksi ancaman keamanan. Ada juga Game Mode, dan ada fitur Behavior Shield yang berfungsi untuk mengawasi aplikasi dalam laptop dan PC.
2. Sophos HomeAnti virus yang kedua adalah Sophos Home, antivirus gratis yang sangat berkualitas. Tidak cuma mengamankan laptop dan PC dari malware, antivirus ini juga memberikan perlindungan terhadap situs-situs yang nampak mencurigakan. Jadi antivirus ini akan secara otomatis membatasi sebuah situs, jika terdapat virus dan malware berbahaya.
Tidak cuma fitur terhadap virus dan malware, antivirus ini juga mempunyai fitur Remote Management. Fitur ini berfungsi untuk mengatur keamanan perangkat, dari jarak yang jauh.
3. Kaspersky SecurityKetiga ada Kaspersky Security, software anti virus terbaik menurut para ahli IT. Antivirus satu ini mendapat banyak respon positif, terutama dari para ahli teknologi. Dikatakan sebagai antivirus terbaik, karena fiturnya yang lengkap. Fitur-fitur tersebut ialah Secure Browser, Webcam Protection, VPN, Decent Parental Control, dan Anti theft Protection.
Selain fiturnya yang lengkap, keunggulan lain dari antivirus ini adalah bisa digunakan di berbagai sistem komputer. Jadi tidak hanya di Windows, antivirus ini juga bisa dioperasikan di macOS, iOS, hingga Android.
4. Bitdefender Antivirus FreeKeempat ada Bitdefender Antivirus Free, antivirus yang bekerja di latar belakang. Jadi antivirus ini tidak akan terlihat, kecuali jika ada ancaman atau serangan virus. Bila ada ancaman atau serangan virus, antivirus ini akan mengeluarkan notifikasi. Notifikasi tersebut merupakan peringatan untuk pengguna, bahwa sedang ada ancaman atau serangan malware.
Setelah memberi notifikasi, antivirus ini akan langsung bekerja untuk membasmi virus dan malware. Tidak cuma itu, antivirus ini juga mempunyai fitur Anti Phising dan juga Fraud Protection. Kedua fitur itu berfungsi untuk menandai situs Phising, dan mencegah pengguna memasukkan data nya ke situs yang mencurigakan.
5. Check Point Zone Alarm Free Antivirus+Terakhir ada Check Point Zone Alarm Free Antivirus+. Antivirus ini akan melindungi pengguna saat aktif menggunakan laptop atau komputernya. Saat pengguna mengaktifkan antivirus ini, maka virus dan malware tidak dapat menyerang laptop dan komputernya. Tidak cuma melindungi dari virus serta malware, anti virus ini juga dapat melindungi dari Hacker.
Jadi jika ada Hacker yang ingin mencuri data pengguna, antivirus ini akan langsung melindungi semua data dalam laptop dan komputer. Dijamin laptop dan komputer akan terlindungi, dengan perlindungan dari Check Point Zone Alarm Free Antivirus+.
Itulah 5 anti virus terbaik untuk Windows 7 yang gratis dan berkualitas. Meski gratis, kualitas dari semua anti virus di atas tidak perlu diragukan. Dijamin laptop dan komputer akan aman, dari serangan virus, malware, hingga Hacker sekalipun.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ceritakin.blogspot.com/2022/01/anti-virus-terbaik-untuk-windows-7.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kit Siang Musa Hitam Pm Terbaik Yang Tak Pernah Malaysia Ada

Kit Siang Musa Hitam Pm Terbaik Yang Tak Pernah Malaysia Ada

papar berkaitan - pada 12/1/2022 - jumlah : 222 hits
Imran AriffKUALA LUMPUR Musa Hitam dianggap sebagai Perdana Menteri terbaik yang tidak pernah dimiliki Malaysia kata veteran DAP Lim Kit Siang Bekas Ketua Pembangkang itu bersetuju terhadap cadangan membabitkan Musa selepas diajukan soalan ...
001 Squid Game Cipta Sejarah Menang Pelakon Pembantu Terbaik Anugerah Golden Globe

001 Squid Game Cipta Sejarah Menang Pelakon Pembantu Terbaik Anugerah Golden Globe

papar berkaitan - pada 12/1/2022 - jumlah : 199 hits
001 Squid Game Cipta Sejarah Menang Pelakon Pembantu Terbaik Anugerah Golden Globe OH YOUNG SOO mencipta sejarah sebagai bintang Korea pertama memenangi Anugerah Golden Globe bagi kategori Pelakon Pembantu Terbaik pada Ahad Pelakon berusia ...
Prism X270 Monitor Mampu Milik Yang Terbaik Untuk Permainan

Prism X270 Monitor Mampu Milik Yang Terbaik Untuk Permainan

papar berkaitan - pada 11/1/2022 - jumlah : 204 hits
Ampa pernah tak dengar jenama PRISM Mungkin ada yang nampak mamu buat ulasan model PRISM X290 ataupun nampak iklan depa kat merata tempat PRISM ni merupakan jenama monitor dari jiran negara kita iaitu Singapura yang mana telah pun menapak p...
6 Rekomendasi Yoga Retreat Terbaik Di Indonesia Cocok Untuk Menenangkan Jiwa

6 Rekomendasi Yoga Retreat Terbaik Di Indonesia Cocok Untuk Menenangkan Jiwa

papar berkaitan - pada 11/1/2022 - jumlah : 131 hits
Salah satu kegiatan pada wellness tourism yang nggak hanya untuk refreshing tapi juga bisa menangkan jiwa
Senarai Syarikat Insurans Kereta Terbaik Di Malaysia 2022

Senarai Syarikat Insurans Kereta Terbaik Di Malaysia 2022

papar berkaitan - pada 9/1/2022 - jumlah : 258 hits
8 senarai syarikat insurans kereta yang paling terbaik dan murah di Malaysia tahun 2022 yang perlu anda buat perbandingan Melakukan perbandingan syarikat insurans merupakan satu perkara penting yang perlu anda pertimbangkan ketika mahu mela...
Bella Astillah Merungut Buat Yang Terbaik Pun Ada Yang Tak Suka

Bella Astillah Merungut Buat Yang Terbaik Pun Ada Yang Tak Suka

papar berkaitan - pada 12/1/2022 - jumlah : 121 hits
Bella Astillah merungut buat yang terbaik pun ada yang tak suka Pelakon Bella Astillah bersyukur apabila suaminya Aliff Aziz berjaya mara ke peringkat separuh akhir program Gegar Vaganza kelapan Menerusi perkongsian hantaran di akaun Instag...
Tolak Lie After Lie Show Window Pecah Rekod Rating Terbaik Dalam Sejarah Di Channel A

Tolak Lie After Lie Show Window Pecah Rekod Rating Terbaik Dalam Sejarah Di Channel A

papar berkaitan - pada 12/1/2022 - jumlah : 161 hits
Nampaknya Show Window terus popular dalam kalangan peminat K Drama Menunjukkan prestasi yang baik pada saban episod drama ini berjaya meraih rating tinggi dalam episod terbarunya iaitu 8 366 sekaligus memecahkan rekod peribadinya Malah ia m...
Tiap Hari Simpan Rm2 Dapat Total Rm4436 Memang Terbaik Simpan Duit Cara Ni

Tiap Hari Simpan Rm2 Dapat Total Rm4436 Memang Terbaik Simpan Duit Cara Ni

papar berkaitan - pada 14/1/2022 - jumlah : 154 hits
Ragam kita menyimpan duit bukan sekadar simpan semata mata tetapi berkreatif untuk buat simpanan jadi lebih teruja Nak guna cara apa Idea kreatif ini memang puas hati Mana tidaknya dengan konsep tabungan yang diguna pakai olehnya buat simpa...
Walau Capai Indeks Terbaik Jangan Sesekali Alpa Pm

Walau Capai Indeks Terbaik Jangan Sesekali Alpa Pm

papar berkaitan - pada 14/1/2022 - jumlah : 117 hits
Oleh PERDANA Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mengingatkan semua pihak supaya jangan sesekali alpa walaupun negara telah berada di tangga ke 13 dalam Indeks Pemulihan COVID 19 Nikkei Asia daripada 122 negara lain Pada masa sama Perdan...
Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin

Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Top Instagram Influencers In Malaysia In 2024

Oh Yeah Banana Leaf Brickfields Outlet Ke3 Wajib Korang Singgah

Cyber Eco Hunt 2023 Aktiviti Tahunan Yang Wajar Diadakan Setiap Tahun Oleh Alam Flora Sdn Bhd

5 Tempat Makan Best Di Baling Wajib Singgah Qtt X Kembarojak Fam Trip

Pengalaman Menaiki Ktm Ets Pertama Kali

Embracing Diversity And Empowerment Guardian Malaysia S Celebration Of International Women S Day