4 Bekas Pekerja Dedah Pusat Jagaan Aniaya Warga Emas


Terdahulu, pengusaha pusat jagaan warga emas tampil menafikan dakwaan menganiaya dan mendera 12 penghuni pusat itu, selepas viral video dan gambar tersebut di media sosial. 

Bagaimanapun, empat bekas pekerja pusat jagaan tersebut tampil mendedahkan dengan lebih terperinci mengenai cerita ‘Pusat Jagaan Warga Emas Seremban Neraka’ itu dalam satu sidang media yang diadakan di sebuah restoran, hari ini.

Mereka mendakwa, perbuatan zalim itu dilakukan oleh penyelia wanita pusat berkenaan dan pernah memaklumkan kepada pengusaha, malangnya ia ibarat melepaskan batuk di tangga. 

“PAKCIK DISEPAK TERAJANG, AIR KENCING DICURAH DALAM MULUT”
Ain, 24, yang bekerja di pusat itu sejak 2016 terpaksa mengambil keputusan untuk berhenti pada Julai lalu kerana tidak sanggup melihat penghuni di situ dianiaya. 

“Saya tengok depan mata ada pakcik yang disepak terajang dan air kencing dicurah dalam mulut. Wang bantuan yang diberi juga turut diambil dan ubat kepada penghuni diberi sesuka hati. 

“Saya pernah mengadu kepada pengusaha, tetapi dia tidak pernah mahu dengar. Saya pun ada tegur penyelia tidak baik buat warga emas macam itu, tetapi dia pula ugut mahu mengadu pada pengusaha supaya berhentikan saya,” katanya. 

Ain juga mendakwa dia pernah dipukul oleh penyelia terbabit kerana tidak mahu mendengar arahannya sehingga menyebabkan dia mengalmai trauma. 

PENGHUNI DIPUKUL DENGAN PENYAPU, DITAMPAR DENGAN SELIPAR
Fikri, 24, mendakwa melihat warga emas dilayani dengan teruk sejak tahun pertama bekerja di pusat itu pada November 2018. Namun dia tidak berani melawan.

“Saya pun pernah mengadu pada pengusaha, tetapi tiada tindakan. Lagipun saya tiada bukti kerana premis ini tiada kamera litar tertutup (CCTV).” katanya. 

Menurut Fitri, sudah menjadi kebiasaan penghuni di pusat itu dipukul oleh pelaku dan kejadian yang paling dia tidak dapat lupakan apabila ada penghuni yang dipukul dengan penyapu dan ditampar dengan selipar. 

Pegawai JKM juga katanya, pernah datang melawat premis itu setelah menerima aduan. Malangnya tiada sebarang tindakan yang diambil. 
“Kebanyakan penghuni ada masalah kesihatan. Enam daripadanya terlantar dan nyanyuk pun ada. Itu kadang-kala menguji kesabaran untuk menguruskan mereka, tetapi tidak sepatutnya mereka dipukul,” katanya.

“PENGHUNI DIIKAT PADA KERUSI DALAM KEADAAN BERLUMURAN DARAH” 
Faizal, 26, berkata, dia pernah melepaskan seorang penghuni lelaki yang dikurung di dalam bilik kerana terlalu agresif. Namun penyelia terbabit mengarahkannya mengurung semula lelaki itu dan diikat pada kerusi. 

“Saya tengok pakcik itu diikat dengan kerusi dan keadaannya berlumuran darah serta ada kesan bengkak. 

“Saya jadi geram, tapi yang kesalnya bila mengadu pada bos, dia tidak percaya. Saya tidak berani buat laporan pada pihak lain kerana takut mengganggu kerja,” katanya selain menambah pernah menerima aduan dari penghuni lain yang tidak tahan tinggal di situ. 

“HARAP NASIB MEREKA TERANIAYA ITU TERBELA”
Dila, 24, mula bekerja di pusat itu sejak Mac 2018 dengan gaji RM1,000 sebulan juga tidak tahan bekerja di situ lalu mengambil keputusan untuk berhenti. 

Ini kerana dia sudah tidak tahan melihat warga emas di pusat itu diberi layanan buruk. 

“Cerita yang tular di Facebook itu semuanya betul kerana saya sendiri pernah tengok. Ada waris penghuni yang percaya dan ada yang tidak. 

“Saya harap nasib warga emas yang tinggal di situ terbela kerana saya pun ada emak dan ayah dan tidak mahu perkara sama berlaku kepada mereka,” katanya. 

Empat bekas pekerja itu berkata, mereka tampil memberi kenyataan itu kerana mahu pihak berkuasa menyelamatkan warga emas di pusat jagaan itu dan mengambil tindakan terhadap pusat tersebut. 

Sumber: Sinar Harian
THEREPORTER
The post 4 bekas pekerja dedah pusat jagaan aniaya warga emas appeared first on Media Serius.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mediaserius.my/4-bekas-pekerja-dedah-pusat-jagaan-aniaya-warga-emas/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pekerja Saya Hanya Bergurau Dengan Mereka Pengusaha Pusat Jagaan Nafi Dera Warga Emas

Pekerja Saya Hanya Bergurau Dengan Mereka Pengusaha Pusat Jagaan Nafi Dera Warga Emas

papar berkaitan - pada 19/6/2019 - jumlah : 385 hits
Pengusaha Pusat Jagaan Warga Emas dan Terapi Fitrah Azrin Shala 49 tampil menafikan dakwaan dia mendera warga emas yang dijaganya seperti yang viral di Facebook Menurut Azrin dia kecewa dengan tindakan pihak terbabit yang dipercayai sengaja...
Warga Emas Dipaksa Minum Air Kencing Makan Cili Didera Penyelia Pusat Jagaan Sejak 3 Tahun Lalu

Warga Emas Dipaksa Minum Air Kencing Makan Cili Didera Penyelia Pusat Jagaan Sejak 3 Tahun Lalu

papar berkaitan - pada 19/6/2019 - jumlah : 589 hits
Bukan sahaja penghuni pusat jagaan warga emas diperolokkan secara melampau malah penyelia pusat tersebut didakwa mendera dan mengabaikan penghuninya sejak tiga tahun lalu Menurut pemberi maklumat Cik Pah Cik Ton melalui Facebooknya berkata ...
Jkmhq Siasat Pusat Jagaan Warga Emas Dakwaan Dera Penghuni

Jkmhq Siasat Pusat Jagaan Warga Emas Dakwaan Dera Penghuni

papar berkaitan - pada 21/6/2019 - jumlah : 383 hits
JOHORTIMES MY hubungi kami dengan KLIK LOGO WHATSAPP DI PENJURU KANAN SEMASA MELAYARI DI JOHORTIMES MY DI TELEFON BIMBIT ANDA TERIMA KASIH Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Faceboo...
Kucing Mati Dibiarkan Sehingga Mereput Atas Lantai Tindakan Pusat Jagaan Kucing Ini Dikecam Netizen

Kucing Mati Dibiarkan Sehingga Mereput Atas Lantai Tindakan Pusat Jagaan Kucing Ini Dikecam Netizen

papar berkaitan - pada 19/6/2019 - jumlah : 805 hits
Bagi pencinta kucing si bulu telah dianggap seperti ahli keluarga sendiri dan disayangi sama seperti seorang manusia Namun ada kalanya sebahagian daripada terpaksa berpisah buat sementara waktu atau selama lamanya Jadi bagi mengelakkan kuci...
Warga Emas Curi Pakaian Dalam Wanita

Warga Emas Curi Pakaian Dalam Wanita

papar berkaitan - pada 14/6/2019 - jumlah : 537 hits
Rasanya orang zaman sekarang sudah hilang rasa malu dan segan kalau bercakap tentang seks dan memenuhi keinginan pelik pelik mereka kepada umum Kalau kita kata orang muda saja yang selalu terbabit dalam isu seperti ini korang ternyata salah...
Cari Barang Rongsokan Warga Petobo Temukan Rangka Manusia Di Bekas Likuifaksi

Cari Barang Rongsokan Warga Petobo Temukan Rangka Manusia Di Bekas Likuifaksi

papar berkaitan - pada 17/6/2019 - jumlah : 241 hits
Sembilan bulan pascagempa tsunami dan likuifaksi yang memorak porandakan Kota Palu masih banyak korban belum ditemukan Termasuk korban likuifaksi Kelurahan Petobo
Babi Punya Betina Terkinja Kinja Macam Monyet Netizen Selar Wanita Menganjing Warga Emas

Babi Punya Betina Terkinja Kinja Macam Monyet Netizen Selar Wanita Menganjing Warga Emas

papar berkaitan - pada 18/6/2019 - jumlah : 458 hits
Kenapalah kau buat macam tu dekat orang tua Mana sifat perikemanusiaan kau Melampau betul demikian kata netizen yang kesal dengan tindakan seorang wanita yang mempersendakan wanita warga emas Video tersebut viral di media sosial sejak semal...
Warga Akan Salat Id Di Lahan Bekas Masjid Yang Kini Dibangun Tol Cinere Serpong

Warga Akan Salat Id Di Lahan Bekas Masjid Yang Kini Dibangun Tol Cinere Serpong

papar berkaitan - pada 5/6/2019 - jumlah : 280 hits
Warga di dua wilayah Kelurahan Jombang dan Serua akan menggelar salat idulfitri di lokasi pembangunan badan tol Serpong Cinere Tepatnya di lokasi lama masjid At Taqwa yang sekarang sudah rata dan menjadi badan jalan tol
Warga Emas Mati Digigit Beruk Peliharaan

Warga Emas Mati Digigit Beruk Peliharaan

papar berkaitan - pada 21/6/2019 - jumlah : 278 hits
Seorang warga emas maut selepas digigit beruk peliharaannya dalam kejadian di Kampung Lebang Besar Tepoh Kuala Nerus pada Rabu JOHORTIMES MY hubungi kami dengan KLIK LOGO WHATSAPP DI PENJURU KANAN SEMASA MELAYARI DI JOHORTIMES MY DI TELEFON...
Scientists Reveal The Untapped Potential Of Palm Oil

No Plans To Reactivate National Petroleum Advisory Council Says Azalina

Sbdj Siri 215 Lembaga Hitam Tanpa Kaki

Untuk Pengetahuan Wan Saiful Kluster Jana Wibawa Adalah Golongan Maha Kaya

Plan Boarding Outing

Oh My Pet Bazaar Oct 2024

Pembentangan Resolusi Task Force Rakyat Sidang Media Ppim 23 10 2024

Frances Bean Cobain Birth Chart


echo '';
5 Kelemahan Utama Pakai Kereta EV Yang Rakyat Malaysia Perlu Tahu

Biodata Tengku Muhammad Iskandar Ri ayatuddin Shah Bakal Suami Tengku Natasha Natasya Puteri Tengku Adnan Perkahwinan Diraja

5 Pekerjaan Yang Akan Membuatkan Kita Kenal Sifat Sebenar Manusia

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Andai Tiada Dia Slot Megadrama Astro Ria

Famili Duo 2024 Senarai Peserta Keputusan Markah Lagu Tugasan Cara Undi Format Penjurian Hadiah Dan Segala Info Musim 4


Tutorial For Placing A Credit Deposit On The Official Situs Gacor66

Kek Coklat Indulgence Yang Sedap

Buasir Otak Tv Buasir Otak The Muzik Hilang Kawalan

Apa Kaitan Tahap Kolesterol Tinggi Sakit Jantung Dan Hati Berlemak

Why Pelican Delivers Is The Best Cannabis Delivery Service In The Industry

Kontraktor Bangladesh Didakwa Terima Rasuah Atur Kemasukan Warga Asing Disenarai Hitam Imigresen