3 Zikir Untuk Wajah Kekal Muda Cantik Berseri


3 Zikir Untuk Wajah Kekal Muda & Cantik Berseri! Kulit cantik berseri merupakan idaman setiap manusia tidak kira wanita mahupun lelaki. Untuk menghindari proses penuaan bukanlah perkara yang mustahil walaupun saat tua tetap terjadi dalam hidup mana-mana manusia di dunia ini secara semula jadi. Apatah lagi untuk mengurangkan penambahan usia!
Tidaklah Terlalu sukar Untuk melaksanakannya tidaklah terlalu sukar serta memerlukan belanja yang cukup mahal. Sebaliknya anda hanya perlu melakukan pola hidup yang sihat dan lebih berdisiplin dalam memilih makanan yang akan anda nikmati. Selain itu, anda juga boleh amalkan cara mudah yang tidak memerlukan belanja besar. Anda boleh amalkan kesemua cara ini ataupun boleh mengamalkan satu cara sahaja, asalkan anda istiqamah mengamalkannya.
Cara 1:
Dilakukan selepas solat Isyak Ambil air segelas
Baca Al-Fatihah 1 kali
Ayatul Qursi sekali
Surah Al-Waqiah ayat 35-38 sebanyak 7 kali
Tiup dalam air dan minum. Niat dalam hati untuk menjaga kecantikan diri dan untuk kebahagiaan rumah tangga.
Cara 2: Zikir di bawah ini dibaca agar kita sentiasa kelihatan berseri, awet muda luar dan dalam. Amalkan membaca zikir ini dengan cara seperti berikut:
Baca “Ya Badiyah” 1 kali
Baca “Ya Nur” 1 kali
Baca “Ya Hadi” 1 kali
Baca “Ya Allah” 3 kali
Baca zikir di atas dan tiup pada tapak tangan, kemudian sapu ke muka kita
Lakukan setiap hari
Cara 3: Amalkan membaca ayat ke 35, 36, 37 dan 38 daripada surah Al-Waqiah setiap kali selepas solat Subuh. Selepas membaca ayat-ayat ini, hembuskan pada air dan kemudian minum air tersebut. Kaedah ini diamalkan supaya anda kelihatan cantik, muda serta bertenaga luar dan dalam.
Baca JUGA INI!

Terapi Diri Dengan ‘Istighfar’ BANYAKKAN beristighfar kepada ALLAH mendatangkan banyak manfaat kepada manusia di dunia dan di akhirat di antaranya:
Pertama: Dapat Memenuhi Perintah SWT ALLAH Ta`ala berfirman: “Mohonlah ampun kepada ALLAH. Sesungguhnya ALLAH adalah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.” (Surah al-Nisa’: 106)
ALLAH Ta`ala berfirman: “Mohonlah ampun kepada ALLAH. Sesungguhnya ALLAH Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.” (Surah al-Muzammil: 20)
Kedua: Dapat Menghapuskan Penyakit Dosa Abu Zar r.a berkata: ”Sesungguhnya setiap penyakit ada ubatnya. Sesungguhnya ubat segala dosa ialah Istighfar.” (Riwayat al-Hakim dalam al-Mustadraknya)
Sebahagian salaf berkata: “Sesungguhnya tempat pergantungan orang-orang yang berdosa ialah tangisan dan istighfar. Oleh itu, sesiapa yang diresahkan oleh dosa-dosanya, pasti akan memperbanyakkan istighfar untuk dosa-dosa itu.”
Ketiga: Dapat Membersihkan Kekotoran Hati Sabda Nabi SAW: “Ingatlah, sesungguhnya di dalam tubuh badan manusia ada seketul daging. Apabila ia baik, baiklah seluruh jasad. Dan apabila ia rosak, rosaklah seluruh jasad. Ingatlah, Sesungguhnya ia adalah hati.” (Riwayat al-Bukhari dan Muslim)
Sabda Nabi SAW: “Sesungguhnya jika seorang mukmin melakukan dosa, maka diberikan satu titik hitam di dalam hatinya. Apabila dia bertaubat, meninggalkan dosa tersebut dan memohon keampunan, maka hatinya akan berkilat kembali. Sekiranya dia bertambah melakukan dosa, maka titik hitam itu akan bertambah hingga akhirnya menutup hatinya. Inilah tutup yang telah disebutkan oleh ALLAH di dalam al-Quran. (surah al-Mutaffin, ayat 14):
“Sebenarnya! (ayat-ayat Kami itu tidak ada cacatnya), bahkan mata hati mereka yang telah diselaputi kekotoran (dosa) dengan sebab (perbuatan kufur dan maksiat) yang mereka kerjakan.” (Riwayat Ahmad)
Keempat: Dapat Menambah Kesihatan dan Kekuatan ALLAH berfirman: ”Dan Hud berkata lagi, ”Wahai kaumku! Mintalah ampun kepada Tuhan kamu, kemudian bertaubatlah kepada-Nya semoga Dia menurunkan hujan yang lebat kepadamu dan menambahkan kamu kekuatan di samping kekuatan kamu yang sedia ada. Janganlah kamu membelakangkan seruanku dengan terus melakukan dosa.” (Surah Hud: 52)
Kelima: Dapat Menolak Azab Sebelum Ia Diturunkan Bersama-samalah kita memperbanyakkan beristighfar kepada ALLAH sebagaimana yang telah ditunjukkan oleh Rasulullah SAW dan para sahabatnya. Sabda Nabi SAW: “Demi ALLAH, sesungguhnya aku memohon keampunan ALLAH dan bertaubat kepada-Nya dalam sehari lebih daripada 70 kali.” (Riwayat al-Bukhari)
Sabda Nabi SAW: “Sesungguhnya aku beristighfar kepada ALLAH dalam sehari 100 kali.” (Riwayat Muslim)
Sumber: Tazkirah.net
The post 3 Zikir Untuk Wajah Kekal Muda & Cantik Berseri! appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/3-zikir-untuk-wajah-kekal-muda-cantik-berseri/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Althea Milk Peel Cream Mask Buatkan Kulit Wajah Lebih Berseri

Althea Milk Peel Cream Mask Buatkan Kulit Wajah Lebih Berseri

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 444 hits
Wajah Berseri dengan Althea Milk Peel Cream MaskMai baru pertama kali mencuba mask muka berasaskan susu Mask tersebut adalah Althea Milk Peel Cream Mask Ada yang dah cuba mask ini atau masih belum mencubanya Pertama kali guna terus Mai jatu...
Generasi Muda Perlu Kekal Tinggal Di Luar Bandar Elak Jadi Miskin Bandar Menteri

Generasi Muda Perlu Kekal Tinggal Di Luar Bandar Elak Jadi Miskin Bandar Menteri

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 302 hits
Menteri Pembangunan Luar Bandar Datuk Seri Rina Mohd Harun memberitahu generasi muda perlu kekal tinggal atau mengurangkan proses migrasi ke bandar supaya dapat memain peranan penting memajukan kawasan luar bandar Rina berkata seperti dalam...
039 Kekal Muda 039 Pada Usia 92 Tahun Tun Siti Hasmah Kongsi Tip

039 Kekal Muda 039 Pada Usia 92 Tahun Tun Siti Hasmah Kongsi Tip

papar berkaitan - pada 11/12/2018 - jumlah : 288 hits
Gaya Hidup Malaysia dijangka mencapai status negara tua menjelang 2035 apabila 15 peratus daripada penduduknya terdiri dari warga emas berumur 60 tahun ke atas Namun apa persediaan dari setiap anggota masyarakat hari ini Isteri Perdana Ment...
Nak Kelihatan Muda Dan Berseri Amalkan Doa Ni Setiap Kali Lepas Solat

Nak Kelihatan Muda Dan Berseri Amalkan Doa Ni Setiap Kali Lepas Solat

papar berkaitan - pada 26/11/2018 - jumlah : 706 hits
Nak Kelihatan Muda Dan Berseri Amalkan Doa Ni Setiap Kali Lepas Solat Potongan 2 ayat dari surah dalam Al Quran ini baik untuk dijadikan amalan harian terutama setiap kali mak ayah lakukan lepas solat fardhu Kedua dua ayat pendek ini mengan...
Lebuhraya Pan Borneo Platform Jurutera Muda Tunjuk Bakat

Lebuhraya Pan Borneo Platform Jurutera Muda Tunjuk Bakat

papar berkaitan - pada 29/11/2018 - jumlah : 219 hits
SIPITANG Projek pembinaan Lebuhraya Pan Borneo Sabah menjadi titik tolak kerjaya bagi sekumpulan jurutera muda teknikal yang kesemuanya anak jati Negeri Di Bawah Bayu ini Baca Juga Pembinaan lebuh raya sepanjang 706 kilometer itu yang melib...
Sama Tapi Tidak Serupa Gadis Cantik Seiras Wani Hasrita Ditemui

Sama Tapi Tidak Serupa Gadis Cantik Seiras Wani Hasrita Ditemui

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 1973 hits
Seorang gadis cantik menjadi tular di laman sosial gara gara mempunyai wajah seiras penyanyi popular Gadis yang dikenali sebagai Syaza Amira Azahar atau Mia pelajar semester akhir jurusan Corporate Communication di Kolej Universiti Poly Tec...
Gol Cantik Syahmi Tak Mustahil Ke Anugerah Puskas Fifa

Gol Cantik Syahmi Tak Mustahil Ke Anugerah Puskas Fifa

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 662 hits
SEPANG Persatuan Bolasepak Malaysia bersedia untuk mengemukakan nama pertahanan kanan Harimau Malaya Syahmi Safari bagi pencalonan Anugerah Puskas FIFA selepas jaringan menariknya pada minit ke 29 mendapat pujian ramai dan dianggap antara g...
Ellie Suriati Cantik Berkebaya Putih Turun Perhimpunan 812

Ellie Suriati Cantik Berkebaya Putih Turun Perhimpunan 812

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 610 hits
KUALA LUMPUR Pelakon Ellie Suriati Omar sudah mula turun ke Himpunan Kesyukuran Penolakan Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum pada Sabtu Ellie yang berkebaya putih dilihat bersama beberapa peserta hi...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Legacy Credit Emerges As A Substantial Shareholder In Vci Global

Sempena Mother S Day Enfagrow A Mindpro Menjemput Semua Ibu Ibu Untuk Hasilkan Lagu

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Power Of Storytelling In Marketing

Lirik Lagu Berharap Kau Kembali Fabio Asher