26 Buffet Ramadan Hotel Terbaik Di Kuala Lumpur Untuk Iftar Yang Sempurna


Bulan Ramadan yang makin menghampiri ini membuatkan ramai teruja. Bukan sahaja kita dapat menambah pahala dan menghapuskan dosa, tetapi juadah berbuka ketika berpuasa sering menjadi sesuatu yang istimewa. Mari kami kongsikan 26 buffet Ramadan Hotel untuk iftar anda di sekitar Kuala Lumpur.
26. DoubleTree By Hilton DoubleTree by Hilton memang antara hotel ternama dan merupakan hotel bertaraf 6 bintang. Jadi, tidak hairanlah jika sajian berbuka juga classy dan berkualiti tinggi. Untuk bulan Ramadan kali ini mereka menawarkan Jelajah Selera, buffet Ramadan yang membawakan pelbagai jenis makanan.
Makanan yang ditawarkan di Buffet restoran Makan Kitchen DoubleTree by Hilton ini menyajikan makanan dari 3 bangsa utama negara kita. Sajian Bunda merupakan makanan Melayu yang berkonsep lauk pauk kampung yang menjadi kegemaran ramai seperti rendang kambing, gulai pedas ayam, sotong kunyit dan banyak lagi menjadi lauk bersama nasi putih atau nasi daging berempah.
Carving Lamp pula merupakan bahagian yang menyajikan kambing golek, aneka seafood panggang, aneka jenis mee dan banyak lagi. Spices of Indian membawa makanan India yang cukup menarik.
Tandoori, roti naan, roti canai, beriyani dan banyak lagi menanti anda. Akhir sekali, Oriental Chinese dimana makanan masyarakat Cina disediakan. Di sini, mereka menawarkan pelbagai jenis sup, Yong taufoo, Roast duck, nasi ayam Hainan dan banyak lagi. Jangan lupa juga dessert station mereka yang membawa bermacam jenis kuih, bubur dan aiskrim.
No. Telefon: 03-2172 7272
[su_tabs style=”default” active=”1″ vertical=”no” class=””][su_tab title=” Alamat” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Alamat: The Intermark, 348, Jln Tun Razak, Kampung Datuk Keramat, 50400, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur[/su_tab][su_tab title=” Waktu Operasi” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Waktu Operasi: 6.00am-11.00pm[/su_tab][su_tab title=” Harga ” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]
Harga:
Dewasa RM188 (nett) Kanak-kanak RM94 (nett) [/su_tab][/su_tabs]
25. Traders Hotel Kuala Lumpur Traders Hotel juga mempersembahkan Sajian Bonda di restoran mereka, Gobo Chit Chat. Traders hotel yang terletak di tengah-tengah bandaraya Kuala Lumpur memberikan pemandangan terus KLCC.
Gobo Chit Chat Pula membawa suasana sofistikated, intimate dan classy dengan pantai marble dan carpet merah mereka. Bermula dari 1 April hingga 1 May 2022 dengan 3 menu rotational dari Isnin-Jumaat dan 2 menu rotational untuk Hari minggu, kepelbagaian dari menu buffet Sajian Bonda pasti dinanti ramai.
Executive chef Traders Hotel, Chef Unaver Unabia mengetahui bahawa musim Ramadan ini, amat penting bagi kita bersama keluarga dan akan mengetengahkan unsur ini dalam menu buffet Sajian Bonda. Ikan bakar station, Kari Laksa Udang Galah, Kambing Bakar, Ayam Golek, Ketam masak cili, Sup Tulang Merah, Adam pedas ekor dan Burung Puyuh Goreng Kunyit adalah antara masakan yang sedia dihidangkan dalam barisan buffet mereka.
Jika anda ingin berbuka di rumah bersama sajian istimewa, boleh dapatkan Dulang Bonda yang sedia dihantar ke rumah. Setiap dulang sesuai untuk 1-3 orang dan berharga dari RM58 nett per set.
Terdapat 3 set pilihan yang boleh anda pesan dari laman web mereka. Jangan lupa juga untuk mendapatkan Koleksi Bonda yang merupakan kuih-muih Raya yang didatangkan dalam kotak hadiah kayu Warisan untuk anda berikan kepada kaum keluarga dan rakan-rakan sempena Hari Raya nanti.
No. Telefon:  (60 3) 2332 9888 Laman Web: www.tradershotels.com [su_tabs style=”default” active=”1″ vertical=”no” class=””][su_tab title=” Alamat” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Alamat: Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur[/su_tab][su_tab title=” Harga” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Harga Tiket:
Ahad-Khamis Dewasa RM128 nett
Kanak-kanak RM64 nett
Jumaat-Sabtu Dewasa RM148 nett
Kanak-kanak RM64 nett
[/su_tab][/su_tabs]
24. EQ Hotel Kuala Lumpur Equatorial Hotel bersama restorannya, Nipah kembali lagi tahun ini dengan Citarasa Nipah, buffet Ramadan mereka yang akan berlangsung dari 3 April sehingga 1 Mei 2022. Diketuai oleh Chef Ali, Nipah mengetengahkan hidangan Melayu dengan resepi-resepi modern dan tradisional yang telah diturunkan dari generasi ke generasi.
EQ Hotel di Jalan Sultan Ismail, Kuala Lumpur ini ternyata menjadi tempat buffet berbuka puasa ramai golongan ternama serta mereka yang ingin melangsungkan gathering atau menyambut apa-apa majlis.
Beberapa hidangan yang boleh anda nantikan ialah Rendang Daging Lebaran, Siakap Tiga Rasa Nusantara, Serawa Durian Selera Timur dan banyak lagi. Mereka juga akan menghidangkan makanan laut di atas air batu atau seafood on ice yang boleh dinikmati segar bersama perahan limau dan seleksi sos.
Antara makanan laut yang boleh anda pilih ialah oyster, baby scallop, udang Harimau dan banyak lagi. Selain itu, carving station mereka akan menyajikan kambing golek serta Signature EQ Satay mereka yang baru-baru ini digelar antara 10 masakan yang perlu dicuba oleh majalah Travel + Leisure.
Jangan lupa juga mencuba Nasi Beriyani Chef Ali. Nipah juga akan menjual beberapa hamper Hari Raya mereka yang bermula dari harga RM288+ ke atas. Dapatkan tiket anda sekarang!
No. Telefon: +603 2789 7777 Mobile: +6016 331 4889 [su_tabs style=”default” active=”1″ vertical=”no” class=””][su_tab title=” Alamat” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Alamat: EQ, Equatorial Plaza, Jalan Sultan Ismail, 50250 Kuala Lumpur, Malaysia[/su_tab][su_tab title=” Waktu Operasi” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Waktu Operasi: 7am-11pm (setiap hari)[/su_tab][su_tab title=” Harga” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Harga: 
Dewasa RM208+ Kanak-kanak (6-12 tahun) RM68+ [/su_tab][/su_tabs]
23. Le Meridien Kuala Lumpur Le Meridien Kuala Lumpur di yang terletak di KL Sentral juga menyediakan buffet Ramadan. Dari restoran mereka, Latest Recipe, mereka mempersembahkan Jemput Santap yang merupakan buffet berbuka mereka.
Sepanjang Ramadan juga, bagi sesiapa yang akan menginap di sini boleh mendapatkan pakej Jemput Santap yang dilengkapi dengan buffet berbuka, sahur awal pagi, sejadah dan WiFi Percuma.
Jemput Santap menyajikan lebih 200 resepi dengan 7 menu rotational dari Executive Sous Chef, Chef Budiman. Buffet ini akan mengetengahkan makanan laut segar, bahagian makanan Jepun, live station dan juga bahagian kegemaran rakyat Malaysia.
Chef Budiman akan berkongsi resepi-resepi kegemaran beliau termasuk rendang, tandoori Murgh, lemang bersama serunding, kerabu, bubur lambuk, mee udang bakar, dan tentunya kuih muih yang menjadi kegemaran ramai. Selain itu, Le Meridien juga menyediakan goodies, hampers dan set hadiah yang boleh dipesan dan dibeli di Latitude 03. Pastikan anda menyelitkan buffet Jemput Santap dari mereka dalam senarai tempat berbuka anda tahun ini.
No. Telefon: +6 03-22637434 Laman Web: www.lemeridienkualalumpur.com [su_tabs style=”default” active=”1″ vertical=”no” class=””][su_tab title=” Alamat” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Alamat: 2, Jalan Stesen Sentral, Kuala Lumpur Sentral, 50470 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur[/su_tab][su_tab title=” Waktu Operasi” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Waktu Operasi: 
Jumaat & Sabtu 6.30pm-10.30pm Isnin-Jumaat 6.30am-10.30am Sabtu & Ahad 6.30am-11am [/su_tab][su_tab title=” Harga” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Harga: 
Dewasa RM188 (nett) Kanak-kanak (5-12 tahun) RM94 (nett) [/su_tab][/su_tabs]
22. Shangri-la Hotel, Kuala Lumpur Lemon Garden Cafe dari Shangri-la Hotel Kuala Lumpur pula mempersembahkan buffet Sajian Istimewa sempena bulan Ramadan tahun ini. Lemon Garden Cafe lebih dikenali dengan buffet seafood segar dan makanan international mereka seperti pizza dan sushi. 
Pada bulan Ramadan ini, sajian seafood dan international ini masih dikekalkan, malah, ditambah lagi dengan hidangan tempatan kegemaran ramai seperti kambing panggang, lemang pulut bersama rendang, spam balik dan banyak lagi. Seafood segar dan mewah seperti oyster, udang galah, dan tiram, kepah, dan banyak lagi turut disediakan untuk dinikmati ramai. Pada hujung minggu pula, anda turut disajikan dengan muzik tradisional secara live. Pastikan anda berbuka di sini nanti. Bolehlah nikmati pemandangan indah sambil menunggu waktu berbuka.
No. Telefon: 603 2074 3900 [su_tabs style=”default” active=”1″ vertical=”no” class=””][su_tab title=” Alamat” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Alamat: Shangri-La Kuala Lumpur, 11 Jalan Sultan Ismail, Kuala Lumpur, 50250, Malaysia[/su_tab][su_tab title=” Harga” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Harga: 
Ahad-Khamis Dewasa RM178 nett Kanak-kanak (bawah 12 tahun) RM89 nett
Jumaat-Sabtu Dewasa RM198 nett Kanak-kanak (bawah 12 tahun) RM99 nett
[/su_tab][/su_tabs]
21. A-Loft, KL Sentral Terletak pada aras 2, A-Loft KL Sentral, Nook menyediakan pengalaman makan hotel mewah dalam suasana yang santai. A-Loft bukan hanya dikenali kerana pilihan buffet mereka yang sering dipuji, mereka juga terkenal dengan rekaan futuristik, dengan rekaan ruang makan yang modern termasuk private pods yang terinspirasi dari private jet, mainan warna pop, hiasan seni lukis rafflesia, dan penataan cahaya dari Raimond Puts.
Ramadan ini, Nook mempersembahkan buffet Mari-Mari Makan, sebuah buffet yang menarik yang boleh dinikmati bersama seisi keluarga. Raikan Ramadan ini dengan masakan authentic Malaysia, dengan carving station, dan hidangan dari negeri-negeri Negara Malaysia, membawa anda berjelajah dari Kelantan ke Johor.
No. Telefon: +60 3 2723 1188 [su_tabs style=”default” active=”1″ vertical=”no” class=””][su_tab title=” Alamat” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Alamat: 5, Jalan Stesen Sentral, Kuala Lumpur Sentral, 50470, Kuala Lumpur[/su_tab][su_tab title=” Harga” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Harga: RM128 (per adult)[/su_tab][/su_tabs]
20. Pavillion Hotel Siap sedia untuk menikmati yang terbaik dari Asia Tenggara dari The Courtyard di Pavillion Hotel. Terletak pada aras 8, bawa seisi keluarga untuk menikmati pemandangan luarbiasa kotaraya Bukit Bintang dan persekitaran al-fresco bergaya di Center Courtyard. Ruang makan yang kasual tetapi ceria memberikan suasana indah sementara anda manjakan diri dengan barisan dan pilihan buffet mereka.
Muhibbah Malaysia dari The Courtyard direka khas untuk selera orang Malaysia. Dengan latar belakang lagu-lagu perayaan, nikmati pengalaman makanan terbaik dengan station-station masakan; dari masakan tradisi ibu, hidangan warung kegemaran hingga ke pemanis mulut lokal. Antara yang dinantikan di sini tentulah kari nenas dan kambing panggang!
No. Telefon: +60 3 2117 2821 [su_tabs style=”default” active=”1″ vertical=”no” class=””][su_tab title=” Alamat” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Alamat: 170, Bukit Bintang St, Bukit Bintang, 55100 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur[/su_tab][su_tab title=” Harga” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]
Harga: 
Dewasa RM188 Nett Kanak-kanak (bawah 12 tahun) Warga Emas (atas 60 tahun)
RM94 Nett [/su_tab][/su_tabs]
19. Intercontinental Hotel Kuala Lumpur Nikmati hidangan multiculture di Serena Brasserie di Intercontinental Hotel Kuala Lumpur. Setiap station di sini berkonsep live jadi anda boleh saksikan sendiri secara langsung, makanan anda disediakan. Pakar kulinari mereka akan grill, stim dan goreng khas buat anda sebelum dihidang terus kepada anda.
Buffet Ramadan Warisan Kita dari Serena Brasserie ingin memberikan anda pengalaman makan yang istimewa buat anda dan keluarga tersayang. Maklumlah, sudah 2 tahun kita tidak dapat menikmati Ramadan seperti biasa.
Dengan aneka masakan dan menu pilihan yang cukup luas, setiap pengunjung pasti akan berpuas hati, walaupun si paling memilih. Antara masakan dinanti ramai ialah Kambing Bakar dari Chef Yussof dan ikan Merah Tiga Rasa dari Chef Taza.
No. Telefon: +60 3 2782 6000 [su_tabs style=”default” active=”1″ vertical=”no” class=””][su_tab title=” Alamat” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Alamat: InterContinental Kuala Lumpur, 165 Jalan Ampang, 50450 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur[/su_tab][su_tab title=” Harga” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Harga: 
Dewasa RM198++ Kanak-kanak (6-12 tahun) RM118++ [/su_tab][/su_tabs]
18. Grand Hyatt Kuala Lumpur Nikmati pengalaman makan bertaraf tinggi dan seni kulinari yang istimewa dari JP Teres, Grand Hyatt Kuala Lumpur, di mana masakan tempatan merupakan speciality mereka. Dengan ruang makan indoor dan juga outdoor, JP Teres merupakan pilihan tepat dan sesuai untuk makan beramai-ramai, tidak kira bersama keluarga, reunion rakan-rakan ataupun makan bersama company.
Buffet yang penuh dengan seleksi menu yang luas menanti anda di Buffet Ramadan Nostalgia Rembulan, mengajak anda berbuka puasa dalam suasana hiasan ala 60an. Pastinya membuat anda teruja dengan kepelbagaian dan beberapa station berkonsep live. Pilihan lauk-pauk dan kuih-muih berwarna-warni pasti membuat semua kagum dan terpegun. Apa lagi bila mula merasai keenakan rasa warisan orang Malaysia.
No. Telefon: + 60 3 2203 9188 [su_tabs style=”default” active=”1″ vertical=”no” class=””][su_tab title=” Alamat” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Alamat: Grand Hyatt Kuala Lumpur, 12, Jalan Pinang, 50450 Kuala Lumpur[/su_tab][su_tab title=” Harga” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Harga: 
Dewasa RM188 nett Kanak-kanak RM94 nett [/su_tab][/su_tabs]
17. W Kuala Lumpur Anda pasti akan menikmati setiap kunjungan ke Flock di W Kuala Lumpur. Pengalaman makan yang menyeronokkan dan sentiasa diingati dijanjikan di Flock, W Kuala Lumpur yang terletak di aras 8. Dengan konsep open kitchen, menghidangkan pelbagai makanan yang diinspirasikan dari rasa pan-Asia menggunakan hanya bahan-bahan segar dan sustainable tempatan.
Sepanjang Ramadan ini pula, mereka akan mengadakan Buffet Bazaar Malam yang telah direka khas oleh para executive chef mereka khas buat anda. Mereka menawarkan kepelbagaian yang termasuk resepi tradisional Malaysia dan juga resepi-resepi innovatif seperti Roti John Lobster dan Angus Beef Ribs Rendang Tok. menarik, kan?
No. Telefon: +60327868888
[su_tabs style=”default” active=”1″ vertical=”no” class=””][su_tab title=” Alamat” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Alamat: No. 121, Jalan Ampang, 50450 Kuala Lumpur[/su_tab][su_tab title=” Harga” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Harga: 
Dewasa RM238 nett Kanak-kanak (6-12 tahun) Kanak-kanak (5 tahun kebawah)
RM118 nett RM50 nett
[/su_tab][/su_tabs]
16. Four Points by Sheraton Sesuai dengan lokasinya yang terletak di tengah-tengah Chinatown Kuala Lumpur, Quan’s dari Four Points by Sheraton, memberi penghormatan kepada bandar ini bukan sahaja dari namanya, tetapi melalui masakan dan hidangan mereka yang mencerminkan rakyat Malaysia. Dekorasi di sini juga mengambil inspirasi dari Chinatown. 
Sepanjang Bulan Ramadan ini, mereka mengajak anda berbuka bersama dengan buffet mereka yang dinamakan Bazaar Selera. Turut mengambil inspirasi dari bazar-bazar Ramadan yang dibuka di seluruh negara sepanjang Bulan Ramadan, Bazaar Selera membawa kepelbagaian dan mengetengahkan masakan Malaysia. Tentunya tidak melupakan juga masakan international. Antara yang istimewa nanti ialah Kambing Bakar Mongolian dan Kambing Kuzi bersama kacang pis.
No. Telefon:  +60 3-2035 7333 ext. 3055
[su_tabs style=”default” active=”1″ vertical=”no” class=””][su_tab title=” Alamat” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Alamat: Four Points by Sheraton, No. 2, Jalan Balai Polis, City Centre, 50000 Kuala Lumpur[/su_tab][su_tab title=” Harga” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Harga: RM158 nett[/su_tab][/su_tabs]
15. Eastin Hotel Kuala Lumpur Tidak kira apa jua anda teringin atau terasa nak makan, kami pasti anda boleh dapati di Swez Brasserie dari Eastin Hotel Kuala Lumpur. Dengan ruang makan luas dan berkonsep open-plan, ia menjanjikan keselesaan buat anda ketika menikmati juadah pilihan.
Buffet Icip-Icip Kampungku sepanjang Ramadan ini menjanjikan seleksi hidangan yang cukup memuaskan. Head chef dan team Swez Brasserie telah menyediakan sebuah buffet yang pasti membuat anda cukup teruja. Antara yang boleh anda nikmati di sini ialah Sup Gearbox Berempah, Kambing Bakar disumbat Nasi Arab dan banyak lagi. Anda juga boleh mendapatkan kegemaran ramai dari mereka seperti nasi ayam penyet dan laksa Johor.
No. Telefon: +603 7665 1111
[su_tabs style=”default” active=”1″ vertical=”no” class=””][su_tab title=” Alamat” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Alamat: 13, Jalan 16/11, Seksyen 16, 46350 Petaling Jaya, Selangor[/su_tab][su_tab title=” Harga” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Harga Tiket:  
Dewasa RM148 nett Kanak-kanak (bawah 11 tahun) RM78 nett [/su_tab][/su_tabs]
14. Four Seasons Kuala Lumpur Four Seasons menggabungkan rekaan modern, layanan terbaik dan buffet yang lain dari yang lain di restorannya, Curate. Tempat makan harian ini mempunyai ruang makan yang dramatik dalam suasana yang penuh rasa sayang dan mesra keluarga, menjadikan ia tempat makan pilihan ramai untuk bersama dengan keluarga tersayang.
Tahun ini, mereka mempersembahkan buffet Sajian Tradisi Kita yang telah direka khas oleh chef celebriti, Dato’ Fazley Yaakob. Buffet yang berinspirasikan masakan klasik dan tradisional, ia direka khas untuk menyatukan keluarga pada musim Ramadan ini.
Baca: 39 Tempat Makan Menarik Di Kuala Lumpur
Marilah beriftar bersama keluarga di Curate, Four Seasons Kuala Lumpur. Jangan lepaskan peluang untuk mencuba Umai Umai seafood salad, Ketam Cili Kampung, Adam Pedas Ekor, Gulai Poor Daging dan banyak lagi.
No. Telefon: +60323828888
[su_tabs style=”default” active=”1″ vertical=”no” class=””][su_tab title=” Alamat” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Alamat: Four Seasons Hotel, 145, Jalan Ampang, Kuala Lumpur, 50450 Kuala Lumpur[/su_tab][su_tab title=” Harga” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]
Harga tiket: 
April 3-9 Dewasa RM198
Kanak-kanak RM99
April 10-25 Dewasa RM238
Kanak-kanak RM119
April 26-May 2 Dewasa RM198
Kanak-kanak RM99
[/su_tab][/su_tabs]
13. Grand Millennium Kuala Lumpur Terletak di tengah-tengah bandaraya Kuala Lumpur, Grand Millennium memuatkan banyak restoran yang sangat classy dan dikenali ramai. Antaranya ialah the Mill Café. Restoran modern dan sofistikated ini mempunyai dapur masakan yang berkonsep live. Mereka sedia menyediakan masakan kegemaran anda, tidak kira masakan Asia ataupun masakan antarabangsa. 
Manjakan keluarga anda dengan berbuka bersama di sini dengan Buffet Selera Kampung Ramadan dari the Mill Café. Disediakan oleh para MasterChef mereka, setiap hidangan dimasak bagi memperingati semua masakan dan rasa nostalgia. Yang menjadi tarikan semestinya ialah Ikan Keli Masak Tempoyak dan Sambal Udang Petai. Kalau terasa nak berbuka dengan masakan western, makanan international mereka seperti Hungarian Beef Goulash memang sesuai untuk anda.
No. Telefon: +60 3 2117 4163
[su_tabs style=”default” active=”1″ vertical=”no” class=””][su_tab title=” Alamat” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Alamat: 160, Jalan Bukit Bintang, Bukit Bintang, 55100 Kuala Lumpur[/su_tab][su_tab title=” Harga” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Harga: RM179 nett/seorang[/su_tab][/su_tabs]
12. Mandarin Oriental Restoran Mosaic dari Mandarin Oriental memang cukup dikenali dengan look mereka yang cukup elegan, sofistikated dan stylish. Dengan rekaan berunsurkan peranakan, Mosaic dihias indah dengan lampu-lampu pewter tergantung dan dinding mosaic. Mereka juga menyediakan 2 bilik khas yang memuatkan 10 orang setiap satu, jadi sangat sesuai untuk anda berbuka bersama keluarga.
Tahun ini, Mosaic membawa Buffet Ramadan Selera Malaysia & Timur Tengah. Buffet yang menarik ini penuh dengan makanan tempatan kita dan juga makanan kegemaran dari Timur Tengah. Dengan kolaborasi dengan chef jemputan, chef Amjad Karkazan, mari kita mengembara melalui makanan, hanya di Mosaic, Mandarin Oriental.
No. Telefon: +60 (3) 2380 8888
[su_tabs style=”default” active=”1″ vertical=”no” class=””][su_tab title=” Alamat” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Alamat: Mandarin Oriental, Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur[/su_tab][su_tab title=” Harga” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Harga tiket: RM138++ seorang[/su_tab][/su_tabs]
11. Putrajaya Marriot Hotel Terletak di dalam Putrajaya Marriott Hotel yang cantik ini, ialah Zest Lifestyle Restaurant, sebuah kedai makan kasual dining yang menghidangkan pelbagai hidangan a-la carte dan juga buffet yang menggabungkan masakan Asia dengan masakan antarabangsa seperti Fish & Chips dan Sup Ekor. Tidak Kira untuk sarapan, makan Tengahari, hi-tea atau makan malam, Zest Lifestyle Restaurant tidak mengecewakan.
Ramadan ini, mereka membawa lebih 100 makanan tradisional Melayu dan Asia Tenggara sebagai juadah berbuka puasa. Dari aneka jenis lauk kawah yang boleh dinikmati bersama aneka jenis nasi, ulam dan sambal belacan, hingga ke hidangan kegemaran ramai seperti Satay Kajang, Mee Warung dan Pemanis Mulut Durian, semuanya menanti anda untuk anda menjamu selera bersama keluarga dan rakan-rakan.
No. Telefon: +603-89498888 1888
[su_tabs style=”default” active=”1″ vertical=”no” class=””][su_tab title=” Alamat” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Alamat: IOI RESORT CITY, Persiaran Utara, 62502 Sepang, Putrajaya[/su_tab][su_tab title=” Harga” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Harga: 
Dewasa RM188 nett Kanak-kanak (6-12 tahun) RM94 nett [/su_tab][/su_tabs]
10. The RuMa Hotel Sejurus masuk ke the RuMa hotel & residensi, anda akan terus berasa tenang dan aman. Kemudian, terus ke ATAS, restoran modern dan elegan mereka. Sinonim dengan namanya, anda akan berasa seperti orang-orang ATAS-an dengan layanan yang diberi dan hidangan masakan gastronomic kontemporari mereka. Semuanya diperbuat dari bahan-bahan dipilh khas tempatan dan bahan-bahan peninggalan nenek moyang.
Nikmati buffet Hidangan Tradisi – Edisi Nyonya mereka dalam suasana rekaan dalaman yang bergaya ini. Raikan masakan lokal dan tradisi artisan melalui juadah Nyonya mereka. Dari kuih-muih tradisional hingga dan bubur cha cha, ke ketam Cili dan sup-sup penuh rasa. Jangan lupa dapatkan ulam-ulaman, kerabu sambal dan banyak lagi.
No. Telefon: +60327780735
[su_tabs style=”default” active=”1″ vertical=”no” class=””][su_tab title=” Alamat” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Alamat: The RuMa Hotel & Residences, 7, Jalan Kia Peng, 50450 Kuala Lumpur[/su_tab][su_tab title=” Harga” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Harga: RM218 nett seorang[/su_tab][/su_tabs]
9. Palm Garden Hotel Putrajaya Palm Garden Hotel di Putrajaya merupakan bangunan kontemporari yang dikelilingi keindahan alam semulajadi. Menjadikan ia gabungan antara keduanya. Ia juga menempatkan beberapa tempat makan yang istimewa, termasuk Palms Café.
Anda dijemput menikmati pelbagai hidangan termasuk tempatan dan antarabangsa dalam suasana yang welcoming dan mesra, menjadikan ia tempat yang sesuai untuk makan bersama orang istimewa ataupun berkumpul bersama keluarga.
Buffet Ramadan Kampunglicious dari Palms Café memberi penghormatan kepada rasa-rasa dan hidangan kampung anda. Terdapat pelbagai hidangan yang menggabungkan pelbagai resepi kampung dari serata negara. Jangan lupa untuk merasa kambing bakar, satay, kari, ayam golek dan banyak lagi.
No. Telefon: +60 38943 ext. 7511
[su_tabs style=”default” active=”1″ vertical=”no” class=””][su_tab title=” Alamat” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Alamat: Palm Garden Hotel, IOI Resort City, 62502 Putrajaya[/su_tab][su_tab title=” Harga” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Harga Tiket: 
Dewasa RM128 nett Kanak-kanak RM64 nett [/su_tab][/su_tabs]
8. Sime Darby Convention Centre Dapur KLGCC mengadakan Buffet Ramadan mereka di Sime Darby Convention Centre. Dewan SDCC yang memang sudah tersedia mewah dah elegan dihias dengan pelbagai elemen yang membawakan look dan suasana kampung modern. Konsep dibawakan adalah gabungan buffet tersedia dan masakan live oleh chef-chef Dapur KLGCC menyediakan pelbagai hidangan yang meliurkan.
Lauk-pauk yang menjadi kegemaran ramai seperti kuah masak lemak, rendang dan macam-macam lagi tersedia di buffet. Di stesyen-stesyen masakan lain, anda boleh mendapatkan kambing Bakar, Murtabak, Apam Balik, dan banyak lagi. Semua ini menanti anda di Dapur KLGCC @ Some Darby Convention Centre.
[su_tabs style=”default” active=”1″ vertical=”no” class=””][su_tab title=” Alamat” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Alamat: 1A, Jalan Bukit Kiara 1,, 60000 Kuala Lumpur, Malaysia[/su_tab][su_tab title=” Harga” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Harga: 
Ahli RM118 nett Bukan Ahli RM140 nett *Potongan 50% untuk kanak-kanak berusia 6-12 tahun.
[/su_tab][/su_tabs]
7. Dorsett Hotels Dorsett Hotels yang mempunyai 4 cawangan di sekitar Kuala Lumpur juga tidak ketinggalan mengadakan Buffet Ramadan. Setiap cawangan akan mempersembahkan buffet berlainan tau, jadi pastikan anda cuba setiap satu. 
Dorsett Grand Subang menawarkan buffet Ramadan Rasa Selangor yang membawakan masakan signature Selangor dari Chef Shahbani seperti Pecel Jawa, Sup Tulang Kambing Berempah, Nasi Ambeng dan banyak lagi. Dorsett Putrajaya Pula mempersembahkan Buffet Ramadan #Bismillah yang menggabungkan makanan tempatan dan antarabangsa.
Dorsett Kuala Lumpur pula Buffet Ramadan Juadah Kampungku yang mengetengahkan masakan Melayu. Dorsett Hartamas pula akan mempersembahkan buffet Ramadan mereka buat pertama kali dengan Buffet Ramadan Warisan Selatan yang mengetengahkan masakan orang Johor. Pastikan anda mencuba setiap buffet Ramadan dari Dorsett Hotels.
[su_tabs style=”default” active=”1″ vertical=”no” class=””]
[su_tab title=” Alamat” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]
Alamat & informasi pergunungan:
Dorsett Grand Subang Alamat: Jalan SS 12/1, Ss 12, 47500 Subang Jaya, Selangor No. Telefon: +603 5031 6060
E-mail: [email protected]
Dorsett Putrajaya Alamat: Precinct 3, 62000 Putrajaya No. Telefon: +6 016 668 0265 / +603 8892 8388
Email: [email protected]
Dorsett Kuala Lumpur Alamat: 172, Jalan Imbi, Pudu, 55100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur No. Telefon: +6012 674 3509 / +6012 628 
0551
Dorsett Hartamas Alamat: Plaza Damas, D-G-8 3, No. 63, Jalan Sri Hartamas 1, Sri Hartamas, 50480 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur No. Telefon: +603 6209 8888
E-mail: [email protected]
[/su_tab]
[su_tab title=” Harga” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]
Harga:
Dorsett Grand Subang Dewasa RM138 nett
Kanak-kanak  (6-12 tahun) & 
Warga Emas 
(60 tahun ke atas)
RM88 nett
Dorsett Putrajaya Dewasa RM138 nett
Kanak-kanak (5-12 tahun) &
Warga Emas
(60 tahun ke atas)
RM78 nett
Dorsett Kuala Lumpur Dewasa RM108 nett
Kanak-kanak (4-11 tahun)
RM78 nett
Warga Emas
(60 tahun ke atas)
RM88 nett
Dorsett Hartamas Dewasa RM98 nett
Kanak-kanak (5-12 tahun) & 
Warga Emas
(60 tahun ke atas)
RM68 nett
[/su_tab][/su_tabs]
6. Sheraton Imperial Hotel KL Essence di Sheraton Imperial Hotel Kuala Lumpur mempersembahkan buffet Ramadan Selera Senja buat tahun 2022 ini. Executive Sous Chef Hazif Ramli menerajui buffet Ramadan ini dengan menyediakan kepelbagaian buat pengunjung. Anda akan dijamu dengan pelbagai stesen masakan live yang menghidangkan masakan tempatan dan juga antarabangsa.
Antara yang mesti dinanti-nantikan ialah Kambing Panggang Chef Mutadza, Trio Siakap Senja yang boleh dimasak dengan 2 method dan telah diperap dengan 3 jenis perapan ala Melayu, Cina dan India, Mee Kuali Besar, Warong Omak Den yang membawa masakan salai lemak cili api, roti jala dan serawa durian, Terasek Jantung Pisang, Ondeh-ondeh Pandan Gula Melaka dan banyak lagi. Anda juga boleh mendapatkan pakej penginapan istimewa pada bulan Ramadan ini. Jadi, jangan tunggu lagi, jom ke Sheraton!
[su_tabs style=”default” active=”1″ vertical=”no” class=””][su_tab title=” Alamat” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Alamat: Jln Sultan Ismail, Chow Kit, 50250 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur[/su_tab][su_tab title=” Harga” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Harga: 
Dewasa RM198 Kanak-kanak (7-12 tahun) RM98 *Setiap kanak-kanak berumur 6 tahun ke bawah makan Percuma (1 kanak-kanak bagi setiap 1 dewasa)
[/su_tab][/su_tabs]
5. The Zenith Hotel Putrajaya Lengkap dengan pemandangan indah Tasik Putra, The Dining Room dari The Zenith Hotel Putrajaya merupakan tempat kegemaran ramai untuk menjamu selera. Dengan menu dan masakan yang pelbagai, anda bukan sahaja akan menikmati makanan lazat, malah turut dijamu dengan pemandangan indah melihat kapal-kapal layar yang berlabuh di sini. 
Buffet Ramadan yang direka khas, Citarasa Muhibbah Ramadan sedia untuk anda nikmati untuk berbuka puasa. Bersedialah untuk rambang mata bila anda dijamu dengan pilihan makanan yang begitu banyak sekali sepanjang bulan – dari makanan Arab, Seleksi BBQ, ke Gulai, beriyani, dan pelbagai dessert tradisional, tentunya anda puas hati.
No. Telefon: +603 8893 9993
[su_tabs style=”default” active=”1″ vertical=”no” class=””][su_tab title=” Alamat” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Alamat: Jalan P2a, Presint 2, 62000 Putrajaya, Wilayah Persekutuan Putrajaya[/su_tab][su_tab title=” Harga” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]
Harga: 
Dewasa RM148 Warga emas RM108 Kanak-kanak RM88 [/su_tab][/su_tabs]
4. Crystal Crown Hotel Petaling Jaya Brass Café merupakan tempat makan yang cukup elegan di Crystal Crown Hotel Petaling Jaya. Dengan suasana mesra dan selesa, nikmati hidangan a-la carte yang berbagai atau terus saja menjamu selera dengan seleksi di meja buffet mereka. 
Berbuka bersama keluarga tersayang Di Bazaar Makan-Makan mereka yang merupakan buffet Ramadan khas dari Brass Café. Tahun ini mereka memastikan untuk menyediakan pelbagai pilihan makanan traditional Melayu. Tak sabar rasanya untuk cuba ayam percik, stew kambing, ikan masak tempoyak, sayur lodeh, masala kambing dan banyak lagi – terlalu banyak nak senaraikan!
No. Telefon: 03-7958 4422
[su_tabs style=”default” active=”1″ vertical=”no” class=””][su_tab title=” Alamat” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Alamat: No. 12, Jalan Utara, PJS 52, 46200 Petaling Jaya, Selangor[/su_tab][su_tab title=” Harga” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Harga: 
Dewasa RM128 nett Kanak-kanak RM64 nett [/su_tab][/su_tabs]
3. Pullman Kuala Lumpur Restoran Link dari Pullman Hotel Kuala Lumpur, Bangsar pula mempersembahkan Khazanah Sajian Desa sebagai buffet Ramadan 2022 mereka. Lebih 150 hidangan akan disajikan yang menonjolkan keistimewaan masakan dari serata Malaysia dan luar negara dari Chef Borhan.
Ruang makan yang dihias dengan konsep kampung ini diceriakan lagi dengan masakan Mongolian grill yang akan dilakukan secara live. Anda pasti akan teruja untuk menikmati hidangan-hidangan istimewa seperti asam pedas, Ayam dan kambing tandoori, aneka buah-buahan termasuk Durian, dan jus-jus buah segar seperti jus tebu dan air kelapa muda yang segar. Jangan lupa untuk dapatkan tempahan anda untuk meraikan Ramadan ini bersama keluarga di Pullman Hotel Bangsar.
[su_tabs style=”default” active=”1″ vertical=”no” class=””][su_tab title=” Alamat” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Alamat: Jalan Conlay, 50450 Kuala Lumpur, Malaysia[/su_tab][su_tab title=” Harga” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Harga tiket:
Dewasa RM168 nett Kanak-kanak (bawah 12 tahun) RM84 nett [/su_tab][/su_tabs]
2. Palm Garden Golf Club, Putrajaya R5ve Café dari Palm Garden Golf Club, Putrajaya membawakan Sajian Nusantara untuk buffet Ramadan mereka tahun 2022 ini. Café yang cukup dikenali dikalangan peminat tegar golf dan pengunjung tetap Palm Garden Golf Club ini memberikan suasana yang sangat chic dan elegan. Dengan ruang makan indoor yang bersambung ke terrace, pemandangan dari padang golf yang hijau dan menenangkan ini sangat cantik.
Sajian Nusantara dari mereka menawarkan hidangan masakan tempatan yang menjadi kegemaran ramai. Selain buffet, terdapat juga masakan berkonsep live stalls di mana masakan dimasak secara langsung dan panas-panas untuk anda.
Antaranya termasuk stall satay, ayam percik, kambing golek dan charkuey teow. Selain itu masakan kampung seperti gulai kawah, kari kambing, sup ekor dan banyak lagi turut disediakan untuk dinikmati dengan lauk-pauk lain pilihan anda. Jangan lupa juga untuk mencuba pemanis mulut dan kuih-muih tradisional yang mereka sediakan.
[su_tabs style=”default” active=”1″ vertical=”no” class=””][su_tab title=” Alamat” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Alamat: Palm Garden Golf Club, Wilayah Persekutuan Putrajaya, Ioi Resort, 62050 Putrajaya[/su_tab][su_tab title=” Harga Tiket” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Harga: 
Dewasa RM88 Kanak-kanak (Ketinggian 90cm-120cm)
RM52.80 Warga Emas (55 tahun ke atas)
RM70 [/su_tab][/su_tabs]
1. Royale Chulan Kuala Lumpur Terletak di Kuala Lumpur, Royale Chulan ialah pusat di mana budaya tradisional dan kemewahan modern disatukan, dan kebolehan mereka menjaga tradisi merupakan sesuatu yang sangat disanjungi, terutama sekali di Warisan Café. Dengan konsep open kitchen dan buffet dining, dalam suasana rekaan tradisional architecture, memberikan kita vibes rewang di tengah kotaraya.
Buffet Cahaya Ramadan 2022 mereka menyediakan lebih 100 masakan dan hidangan sesia untuk dinikmati. Masa ini lah anda perlu mencuba dan menikmati semua juadah kegemaran anda – termasuk otak-otak, asam laksa, satay dan macam-macam lagi. Mereka memang ingin memberikan anda yang terbaik, di bulan mulia ini.
No. Telefon: 03 2688 9611
[su_tabs style=”default” active=”1″ vertical=”no” class=””][su_tab title=” Alamat” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Alamat: Royale Chulan Kuala Lumpur, 5, Jalan Conlay, 50450 Kuala Lumpur[/su_tab][su_tab title=” Harga” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]Harga: 
Dewasa RM180 nett Warga Emas RM150 nett Kanak-kanak (7-12 tahun) RM100 nett Kanak-kanak (4-6 tahun) RM50 nett [/su_tab][/su_tabs]
Raikan Ramadan al-Mubarak ini dengan penuh keriangan dan keistimewaan. Sudah 2 tahun kita terpaksa meraikannya terasing dari yang tersayang. Kini, bolehlah kita meraikannya bersama keluarga dan rakan-rakan. Namun, patuhi SOP dan jaga penjarakkan sosial agar kita dapat beraya dengan tenang dan Dalam keadaan sihat. Selamat menyambut Ramadan!
The post 26 Buffet Ramadan Hotel Terbaik Di Kuala Lumpur (2022) Untuk Iftar Yang Sempurna appeared first on Mai Singgah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.maisinggah.com/buffet-ramadan-di-kuala-lumpur/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Berstaycation Di Santa Grand Signature Kuala Lumpur Hotel

Berstaycation Di Santa Grand Signature Kuala Lumpur Hotel

papar berkaitan - pada 9/7/2024 - jumlah : 171 hits
Hi Korang Hotel ini terletak secara strategik berdekatan dengan Stesen LRT Dang Wangi di sepanjang Jalan Ampang dan dalam jarak berjalan kaki ke Pusat Beli belah Suria KLCC dan Pusat Konvensyen Kuala Lumpur Untuk info korang Santa Grand Sig...
5 Star Hotel Kuala Lumpur Malaysia Top Luxury Kl

5 Star Hotel Kuala Lumpur Malaysia Top Luxury Kl

papar berkaitan - pada 5/7/2024 - jumlah : 264 hits
SOURCE appeared first on 5 Star Hotel in Kuala lumpur Malaysia Top Luxury KL Sebenarnya apa maksud hotel 5 bintang di malaysia Terdapat lima kategori hotel di Malaysia iaitu hotel 1 bintang 2 bintang 3 bintang 4 bintang dan 5 bintang Setiap...
Tfham Mengumumkan Konvensyen Fujian Sedunia Ke 11 Di Kuala Lumpur

Tfham Mengumumkan Konvensyen Fujian Sedunia Ke 11 Di Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 15/7/2024 - jumlah : 127 hits
Pertubuhan Persatuan Hokkien Malaysia dengan gembiranya mengumumkan Konvensyen Fujian Sedunia ke 11 yang dijadualkan berlangsung dari 7 hingga 9 November 2024 di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur Acara penting ini bertujuan untuk mengukuhkan ik...
Tenaga Luar Biasa Selama 3 Jam Konsert B I 2024 Tour Hype Up Di Kuala Lumpur Raih Sambutan Hebat

Tenaga Luar Biasa Selama 3 Jam Konsert B I 2024 Tour Hype Up Di Kuala Lumpur Raih Sambutan Hebat

papar berkaitan - pada 1/7/2024 - jumlah : 207 hits
Dianjurkan oleh Lo Fi Entertainment konsert jelajah Asia B I 2024 TOUR HYPE UP di Kuala Lumpur berjaya menarik 3 000 peminat yang telah membanjiri Mega Star Arena pada 30 Jun Membuka pentas dengan lagu Michelangelo B I turut menghiburkan pe...
12 Makeup Remover Terbaik Untuk Semua Jenis Kulit 2024

12 Makeup Remover Terbaik Untuk Semua Jenis Kulit 2024

papar berkaitan - pada 26/6/2024 - jumlah : 181 hits
Apakah makeup remover terbaik yang boleh anda beli pada tahun 2024 ini Dalam artikel ini kami akan kongsikan 12 makeup remover terbaik untuk memudahkan anda membuat perbandingan Baca juga Micellar Water Garnier Micellar Cleansing Water Pros...
6 Ubat Bisul Terbaik Yang Boleh Dicuba

6 Ubat Bisul Terbaik Yang Boleh Dicuba

papar berkaitan - pada 28/6/2024 - jumlah : 169 hits
Adakah anda atau anak sedang mencari ubat bisul Bisul adalah nanah yang terkumpul dalam satu rongga dan sangat menyakitkan Sekiranya tidak dirawat ia juga boleh mengganggu rutin harian seseorang Ia juga biasanya mengeras dan boleh timbul di...
Panduan Dan Tips Melancong Ke Ho Chi Minh Yang Terbaik Untuk Rakyat Malaysia

Panduan Dan Tips Melancong Ke Ho Chi Minh Yang Terbaik Untuk Rakyat Malaysia

papar berkaitan - pada 26/6/2024 - jumlah : 197 hits
Panduan dan Tips Melancong Ke Ho Chi Minh yang Terbaik Untuk Rakyat Malaysia Panduan dan Tips Melancong Ke Ho Chi Minh yang Terbaik Untuk Rakyat Malaysia Ho Chi Minh sebuah bandar yang kaya dengan sejarah dan budaya semakin menjadi destinas...
Cara Terbaik Mengemas Barangan Berat Apabila Pindah Rumah

Cara Terbaik Mengemas Barangan Berat Apabila Pindah Rumah

papar berkaitan - pada 26/6/2024 - jumlah : 181 hits
Adakah anda tertanya tanya tentang cara terbaik untuk mengemas barang berat apabila pindah rumah Apabila berpindah ke rumah baru beberapa item yang mungkin susah dialihkan kerana ianya bersaiz besar dan berat Walaupun mengemas barang barang...
10 Vacuum Cordless Terbaik Untuk Bersihkan Rumah 2024

10 Vacuum Cordless Terbaik Untuk Bersihkan Rumah 2024

papar berkaitan - pada 25/6/2024 - jumlah : 259 hits
Apakah vacuum cordless terbaik untuk membersihkan rumah yang boleh anda beli pada tahun 2024 ini Dalam artikel ini kami akan kongsikan 10 vacuum cordless terbaik untuk memudahkan anda membuat perbandingan Baca juga Dyson V8 Slim Fluffy Cord...
Commentary Malaysia S Economic Indicators Are Improving So Why Aren T Malaysians Celebrating

Wanita Tawar Khidmat Istimewa Dalam Belukar

Berita Yang Paling Penting Bagi Malaysia China Oil Demand

Panaflex Dan Salonpas

Plumbing And Electrical Services Key Considerations When Using An App

Selangor Aviation Show 2024

Khasiat Tempe Vs Tauhu

Legoland Malaysia Celebrates 12th Anniversary With Fun Filled Activities


echo '';
Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Info Dan Sinopsis Filem How To Make Millions Before Grandma Dies 2024 Kini Di Platform Online Netflix Malaysia

10 Fakta Biodata Reedzwann Penyanyi Lagu Tercipta Satu Senyuman Cinta Pandang Pertama Yang Terpalit Kemalangan

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Uncle Bos Mama Slot Megadrama Astro Ria


Addressing Gaps In Malaysia S Hockey Development Programme

Medical Groups Call For Children S Commission After Welfare Homes Raid

Mahkota Polls Straight Fight Between Coalition Govt Pn

Lirik Lagu Samudera Aisha Retno

Ratusan Penuntut Universiti Di Raub Tiada Tempat Tinggal Kpt Diminta Selesaikan Ppim Malaysia Gazette 14 09 2024

Drama Andartu Kosmopolitan