2 Anggota Polis Maut Kejar Mat Rempit


Dua anggota polis maut bertembung dalam kemalangan



KAJANG – Dua anggota polis dilaporkan maut selepas motosikal yang mereka tunggangi bertembung dalam satu kemalangan di Lebuh Raya Lingkaran Penyuraian Trafik Kajang (SILK) di sini awal pagi tadi.

Ketua Polis Daerah Kajang Asisten Komisioner Mohd. Zaid Hassan berkata, kejadian berlaku di Kilometer 24.4 dari arah Kajang menghala ke Putrajaya ketika kedua-dua anggota berkenaan sedang menjalankan Operasi Samseng Jalanan kira-kira pukul 1.30 pagi.

“Kedua-dua mangsa merupakan anggota polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah Kajang yang sedang bersama-sama melakukan tugas Operasi Samseng Jalanan dan ketika kejadian mereka sedang mengejar suspek lumba haram.

“Siasatan awal mendapati kejadian berlaku apabila seorang anggota berpangkat sarjan berusia 36 tahun yang datang dari arah Kajang sampai di tempat kejadian dan telah berlanggar dengan seorang lagi anggota berpangkat konstable berusia 26 tahun,” katanya menerusi satu kenyataan hari ini.

Menurut Mohd. Zaid, susulan kejadian tersebut, kedua-dua mangsa telah mengalami kecederaan parah dan maut di tempat kejadian.

“Mayat mangsa telah dibawa ke Hospital Serdang untuk urusan bedah siasat dan siasatan lanjut sedang dijalankan bagi mengenalpasti punca kejadian.

“Kes disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” ujar beliau.

Dua anggota maut ketika kejar suspek lumba haram Dua anggota polis maut selepas terbabit kemalangan ketika mengejar suspek lumba haram dalam Operasi Samseng Jalanan di Kilometer 24.4 Lebuhraya Sistem Lingkaran Kajang (SILK) dari arah Kajang menghala ke Putrajaya, awal pagi tadi.

Dalam kejadian kira-kira pukul 1.30 pagi itu, kedua-dua mangsa yang maut iaitu Sarjan Mohd. Arifah Md Yassin, 36, dan Konstabel Mohd. Muradzi Mohd Nawi,26 dilaporkan meninggal dunia di tempat kejadian.


Difahamkan kedua-dua mereka bertugas di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kajang yang mana Mohd. Arifah bertugas di Bahagian Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (BSPT) manakala rakannya, Mohd. Muradzi bertugas di Cawangan Jenayah (D4).

Mengesahkan kejadian itu, Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Mohd Zaid Hassan berkata, ketika kejadian, mereka sedang bersama-sama melakukan tugas dalam Operasi Samseng Jalanan BSPT IPD Kajang di laluan terbabit yang sering digunakan samseng jalanan untuk berlumba.

“Kedua-dua mangsa, masing-masing menunggang motosikal jenis Yamaha 115Z dan Yamaha RXZ mengejar suspek lumba haram dalam operasi itu.

“Ketika sedang mengejar, mangsa yang menunggang Yamaha 115Z dari arah Kajang bertembung dengan motosikal rakannya,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Mohd Zaid berkata, akibat pelanggaran itu, kedua-dua mangsa mengalami kecederaan parah pada bahagian muka serta kepala dan disahkan meninggal dunia di tempat kejadian.

“Jenazah mereka dibawa ke Hospital Serdang untuk urusan bedah siasat dan siasatan lanjut sedang dibuat bagi mengenal pasti punca kemalangan.

“Siasatan dijalankan mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” ujarnya.-UTUSAN ONLINE


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://beritaup2date.blogspot.com/2021/08/2-anggota-polis-maut-kejar-mat-rempit.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dua Anggota Polis Maut Ketika Kejar Suspek Lumba Haram

Dua Anggota Polis Maut Ketika Kejar Suspek Lumba Haram

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 130 hits
Dua anggota polis yang sedang bertugas dalam Operasi Samseng Jalanan maut selepas motosikal yang ditunggang bertembung di Lebuh Raya Kajang SILK arah Kajang menghala Putrajaya Dalam kejadian jam 1 30 pagi itu mangsa dilaporkan terbabit kema...
Pdrm Ucap Takziah Kepada Dua Keluarga Anggota Polis Maut Kemalangan

Pdrm Ucap Takziah Kepada Dua Keluarga Anggota Polis Maut Kemalangan

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 202 hits
Oleh POLIS Diraja Malaysia menzahirkan ucapan takziah kepada keluarga dua anggotanya yang maut selepas terlibat dalam kemalangan di Kilometer 24 4 Lebuhraya Silk arah Kajang ke Putrajaya awal pagi tadi Ketua Polis Negara Datuk Seri Acryl Sa...
6 Polis Maut Dalam Pertempuran Ganas

6 Polis Maut Dalam Pertempuran Ganas

papar berkaitan - pada 28/7/2021 - jumlah : 99 hits
6 polis maut dalam pertempuran ganas antara dua negeri India Sekurang kurangnya enam anggota polis di Assam terbunuh dalam pertempuran ganas yang berlaku dengan polis negeri Mizoram Kira kira 80 orang termasuk anggota keselamatan dan orang ...
3 Anggota Tudm Maut Dalam Insiden Tembakan Di Kota Samarahan

3 Anggota Tudm Maut Dalam Insiden Tembakan Di Kota Samarahan

papar berkaitan - pada 13/8/2021 - jumlah : 464 hits
Suasana di hadapan kem tentera lokasi kejadian tembakan KUCHING Tiga anggota tentera udara yang terlibat dalam insiden tembakan di sebuah kem tentera udara di Kota Samarahan hari ini disahkan meninggal dunia Pesuruhjaya Polis Sarawak Datuk ...
Anggota Cawangan Khas Ipd Jempol Maut Kemalangan

Anggota Cawangan Khas Ipd Jempol Maut Kemalangan

papar berkaitan - pada 11/8/2021 - jumlah : 175 hits
Anggota Cawangan Khas IPD Jempol maut kemalangan SEREMBAN Seorang anggota polis Cawangan Khas Ibu Pejabat Polis Daerah Jempol meninggal dunia dalam kemalangan di Kilometer 9 Jalan Bahau Kemayan dekat Jempol kira kira pukul 2 50 pagi tadi Ti...
6 Anggota Polis Dikenal Pasti Samun Warga Nepal

6 Anggota Polis Dikenal Pasti Samun Warga Nepal

papar berkaitan - pada 14/8/2021 - jumlah : 176 hits
Faris Fuadfaris fuad bh com myKUALA LUMPUR Polis sudah mengenal pasti enam anggotanya yang disyaki terbabit dalam kes samun lelaki warga Nepal di Jalan Selingsing Taman Sri Kuching semalam Difahamkan semua anggota yang terbabit berpangkat r...
Disuruh Buat Kerja Rumah Kanak Kanak Buat Laporan Polis

Disuruh Buat Kerja Rumah Kanak Kanak Buat Laporan Polis

papar berkaitan - pada 25/7/2021 - jumlah : 251 hits
BEIJING Seorang kanak kanak lelaki berusia 14 tahun membuat laporan polis mendakwa bapanya melakukan kegiatan buruh paksa kanak kanak selepas dia disuruh melakukan kerja rumah Insiden itu berlaku di Ma anshan di wilayah Anhui selepas bapa k...
Tetak Jiran Hingga Maut Gara Gara Kes Tampar Anak

Tetak Jiran Hingga Maut Gara Gara Kes Tampar Anak

papar berkaitan - pada 11/8/2021 - jumlah : 226 hits
LOKASI kejadian seorang lelaki maut ditetak jirannya di kawasan rumah di Jalan Sitiawan Beruas petang semalam MEDIA SOSIAL Bunuh jiran gara gara bincang isu tampar anak Seorang lelaki maut ditetak jirannya dalam satu pertelingkahan berpunca...
Lelaki Maut Dipercayai Ditetak Jiran Gara Gara Tuntut Penjelasan Selepas Anaknya Ditampar

Lelaki Maut Dipercayai Ditetak Jiran Gara Gara Tuntut Penjelasan Selepas Anaknya Ditampar

papar berkaitan - pada 11/8/2021 - jumlah : 370 hits
Gara gara ingin menuntut penjelasan selepas anaknya ditampar jiran seorang lelaki mati ditetak dalam kejadian di sebuah rumah di Jalan Sitiawan Bruas kira kira 40 kilometer dari Lumut semalam Ketua Polis Daerah Manjung ACP Nor Omar Sappi be...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Cabinet To Address Najib S House Arrest Bid With Transparency Urges Zaid

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Mengenal 11 Istri Nabi Muhammad Sesuai Urutan Pernikahan

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Cara Tambah Akaun Admin Page Facebook 2024

Apa Nasib Veteran Tentera Malaysia

Mudahnya Jadi Cikgu Sekolah

Coklat Ketupat Matcha

Khai Bahar Bawa Hatiku Bersama Kamu Chord

Why The Us Can T Win The Trade War With China And Shouldn T Try