16 Hujah Menjawab Menjawab Fitnah Kononnya Dari Tun Haniff Omar


 
Banyak hampas yang tidak bernilai berita dikisar dan diedar merata tempat untuk menjatuhkan imej DSAI. Salah-satunya ialah kononnya tulisan dari Tun Hanif Omar. Kawan baik saya telah menghubungi Tun dan Tun menafikannya.
Apabila ditelusuri ianya ditulis oleh seorang blogger Umno yang memang benci kepada DSAI. Blogger ini ketinggalan zaman kerana pimpinan kanan Umno sudah menyokong DSAI untuk menjadi PM menggantikan TSMY.
Namun begitu fitnah itu perlu dijawab satu persatu.
1. Tuduhan bahawa kawan-kawan lama DSAI seperti Ismail Mina, Sidek Baba/SB dan Yusri telah meninggalkan DSAI. Ini perkara biasa dalam gerakan Islam. Ia dipanggil oleh *Fathi Yakan tokoh gerakan Islam terkenal Lubnan sebagai orang yang *“ jatuh di tengah jalan”.* atau *Mutasaqitun*
2. Dalam Gerakan Islam terkenal seperti Ikhwan dan Jamaat Islami ada tokoh-tokoh seperti Timbalan Amir atau Setiausaha Agung yang meninggalkan jemaah kerana tarikan kilauan tawaran daripada pihak pemerintah.
3. Timbalan kepada Asy Syahid Hassan al Banna meninggalkan jemaah untuk menjadi menteri awqaf. Timbalan kepada Syeikh Maududi juga meninggalkan Jamaat Islam. Begitu juga yang terbaru di Mesir tokoh penting Ikhwan yang menjadi jurucakap Ikhwan di Barat telah menyeberang ke sebelah As-Sisi.
4. Setakat Ismail Mina yang tak pernah pegang apa-apa jawatan dalam ABIM – cuma kawan baik DSAI semasa di Universiti Malaya, tidak lah pelik sangat. Berkenaan Dr. Sidek Baba dan Dr. Yusri, tak payahlah kita aibkan mereka di sini. Banyak yang boleh diceritakan!
5. Penulis juga cuba membangkitkan suatu isu yang beliau tidak reti apa pun dan naif iaitu pluralisme agama (religious pluralism – RP) yang kononnya DSAI terlibat. RP di Barat ini dilihat dari 2 perspektif: sosiologi/sains politik dan pengajian agama (khusus christianity). Dari sudut sosiologi ia bermaksud ‘religious diversity’ – kepelbagaian agama. Ini tiada masalah dan Islam pun terima hakikat ini. Keduanya dari perspektif pengajian agama dan ia merupa subjek penting di kalangan ‘Christian scholars’.
6. Di kalangan mereka pula berpecah dua: satu mengatakan boleh diterima akan kewujudan religious pluralism tapi yang betul hanya agama Kristian.
7. Satu lagi didokongi oleh John Hicks, bekas profesor agama di Universiti Birmingham. Beliau mengatakan semua agama sama sahaja dan agama Kristian tidak lebih daripada agama lain. Tindakannya itu cukup ‘revolutionary’ ketika itu kerana sarjana-sarjana Kristian lain rata-ratanya merasakan Kristian sahaja yang betul.
8. Hujah John Hicks adalah meyakinkan, dan kerana itu Kerajaan Britain mengambil keputusan membenarkan sembelihan dan pengedaran daging halal di United Kingdom akhir tahun 1960an. Org Islam di UK cukup berterima kasih kepada Prof Hicks ini walaupun org Islam itu tetap yakin bahawa Islam sahaja agama yang diredhai Allah Subhanahu wa-Ta’ala.
9. DSAI membincangkan ‘religious pluralism’ dalam konteks perdebatan John Hicks dgn sarjana-sarjana lain yang menggoncangkan seluruh premis kekuatan pengakuan/klaim agama Kristian. Memang DSAI mengambil pandangan terbuka John Hicks sebagai positif (dan menguntungkan masyarakat Islam di Barat apabila Islam juga mulai diakui sah) itu, tetapi dalam penjelasannya kepada kawan-kawan senior ABIM, beliau sekalipun tidak berniat mengatakan Islam itu sama sahaja dan agama-agama lain. Jadi, kalau nak quote, jangan quote di luar konteks. *Itu ‘intellectual dishonesty’ dan satu penipuan yang nyata.*
10. Bab DSAI dan DAP juga sengaja diputar-belitkan. Tidakkah Ku Li tahun 1980an dahulu membuat pakatan seperti PH di mana Semangat 46 bergabung dengan DAP untuk membentuk kerajaan, tapi kecundang dalam pilihan raya ketika itu.
11. Begitu juga dalam PRU 14, *DSAI berada dalam penjara tetapi yang mengetuai perundingan dengn semua parti dalam PH (termasuk DAP) ialah Tun M dan TSMY.* Kenapa tindakan mereka ini tak pernah diungkit? Yang diungkit ialah kononnya DSAI bersekongkol dengan DAP dan menjadi ‘tali barut DAP.’
12. Dalam PRU 1999 dulu – DAP, KeADILan dan PAS pun pernah bergabung dalam Barisan Alternatif. *Tidak ada siapa yang menyerang PAS/Ustaz Fadzil Noor ketika itu. DAP dulu dan sekarang serupa sahaja, hakikatnya dipimpin oleh Lim Kit Siang!* Dan orang lupa siapa yang mendapat projek raksasa di Pulau Pinang sehingga LGE dihadapkan ke mahkamah, kerana tuduhan rasuah daripada projek itu. Nazri Aziz lah yang berunding dgn LGE sehingga projek berbilion itu diperolehinya!
13. Akhir sekali tuduhan “Anwar berkawan (oleh yang demikian talibarut) Barat.” Mereka ini lupa Anwar ini pernah menjadi orang besar Malaysia (TPM), jadi takkan dia tak berjumpa dan berkawan dgn orang-orang besar/hebat dalam bidang politik, bisnes, korporat dsb nya.
14. Ada yang berkenalan begitu-begitu sahaja, dan ada yang menjadi kawan rapat. Ini lumrah manusia. Tak kisah orang itu dari Barat, Timur dsb nya. Memang Anwar berkawan dengan semua orang. Tapi kenapa disebut nama-nama di Barat sahaja?
15. Kawan-kawan baiknya termasuk Joseph Estrada dulu Presiden Filipina, Pak Suharto (seperti bapanya) dan Pak BJ Habibie (seperti abangnya sendiri), Manmohan Singh bekas PM india, PM Kanada dan Australia.
Ingat tak Margaret Thatcher yang cukup mgkagumi Anwar bila dia berkata, “…kalau dia ini (Anwar) seperti pemain bola professional, semua negara akan membelinya untuk menjadi menteri kewangan mereka!”.
16. Ketika Anwar menjadi Menteri Pendidikan (masih muda ketika itu), dia menang dalam pimilihan menjadi Presiden Unesco kerana para Menteri Pendidikan dari seluruh dunia adalah kawan-kawan sezaman dalam pergerakan belia khususnya World Assembly of Youth (WAY) yang mana *Anwar adalah anggota Jawatankuasanya. Itulah hebatnya Anwar. Cukup disayangi oleh Syeikh Dr. Yusoff al Qaradawi dan Almarhum Tuan Guru Nik Abdul Aziz.*
Kalau nak attack dan nak berbohong tentang Anwar, buatlah homework terlebih dahulu, jangan hentam kromo sahaja. *Nampak sangat tulisan picisan walaupun mencuri nama Tun Hanif Omar.*
*#AnwarPM9*
*#apakhabaranwar?*
*I S L A H M E D I A*


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/10/16-hujah-menjawab-menjawab-fitnah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mb Kedah Saman Fitnah 4 Individu Termasuk Mahfuz Omar Cybertropper Ph Berkaitan Tuduhan Pembelian Vellfire

Mb Kedah Saman Fitnah 4 Individu Termasuk Mahfuz Omar Cybertropper Ph Berkaitan Tuduhan Pembelian Vellfire

papar berkaitan - pada 22/10/2020 - jumlah : 430 hits
ALOR SETAR Menteri Besar Kedah YAB Haji Muhammad Sanusi Md Nor telah melantik beberapa peguam bagi memfailkan saman fitnah terhadap pemimpin pemimpin pembangkang serta individu yang telah melontarkan fitnah terhadap beliau berkaitan dengan ...
Fitnah Dan Dosa Yg Berterusan Omar Abu Bakar Saya Terlibat Dalam Perancangan Fitnah Liwat I Ds

Fitnah Dan Dosa Yg Berterusan Omar Abu Bakar Saya Terlibat Dalam Perancangan Fitnah Liwat I Ds

papar berkaitan - pada 21/10/2020 - jumlah : 187 hits
FITNAH DAN DOSA YG BERTERUSAN Pada tahun 2013 Dato Omar Abu Bakar bekas Pegawai Khas PT95 pernah mengaku bertanggajwab dan terlibat dalam Konspirasi Fitnah Liwat I terhadap DSAI Ia tidak terhenti di situ apabila DSAI difitnah lagi dalam Liw...
Penulisan Tun Hanif Omar

Penulisan Tun Hanif Omar

papar berkaitan - pada 17/10/2020 - jumlah : 284 hits
Daripada Tun Hanif Omar Mantan Ketua Polis Negara MAJLIS DAKWAH NEGARA hak asasi kemanusiaanKepada semua Ahli Parlimen UMNO PPBM dan PAS jika ada di antara anda yang ingin menyokong Anwar luangkan lah sedikit masa membaca tulisan saya ini S...
Dengarlah Nasihat The Old Man Ni Dah Penat Dah Kata Tun Mahathir

Dengarlah Nasihat The Old Man Ni Dah Penat Dah Kata Tun Mahathir

papar berkaitan - pada 16/10/2020 - jumlah : 280 hits
Entahlah Nak kata padan muka pun kesian pulak Tapi saya cuma doakan negara ini kembali aman dan stabil penat dah kata Dr Mahathir Dengarlah nasihat the old man ni selagi dia masih hidup Dah penat dah kata Tun Dr Mahathir Mohamad berikutan k...
Pru 15 Tun M Bertanding Lagi

Pru 15 Tun M Bertanding Lagi

papar berkaitan - pada 7/10/2020 - jumlah : 205 hits
PRU 15 TUN M BERTANDING LAGI SHAH ALAM Tun Dr Mahathir Mohamad memberi gambaran berkemungkinan bertanding pilihan raya umum akan datang selepas penyokongnya tidak bersetuju beliau bersara Menurut portal Free Malaysia Today bekas Perdana Men...
Tun Mahathir Dakwa Beliau Tidak Menyokong Mana Mana Individu Menjadi Perdana Menteri

Tun Mahathir Dakwa Beliau Tidak Menyokong Mana Mana Individu Menjadi Perdana Menteri

papar berkaitan - pada 13/10/2020 - jumlah : 266 hits
KUALA LUMPUR Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini memberitahu beliau tidak pernah menyokong mana mana individu untuk diangkat menjadi perdana menteri Mahathir berkata beliau yang kini bergerak atas platform Parti Pejuang T...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ

Wanita Cedera Diragut Ketika Menunggang Motosikal

Kes Lelaki Israel 10 Ditahan Semula Bawah Sosma

Pelbagai Cara Memakai Samping

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Prove Existence Of Addendum Decree For Najib S House Arrest Experts Say