16 Cek Yayasan Akalbudi Mempunyai Tandatangan Zahid Ahli Kimia


Seorang ahli kimia hari ini memberitahu Mahkamah Tinggi di sini bahawa 16 cek milik Yayasan Akalbudi yang digunakan untuk membuat beberapa pembayaran termasuk kegunaan peribadi Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mempunyai tandatangan bekas Timbalan Perdana Menteri itu.
Siti Nur Musliha Mohamad Noor, 41, daripada Jabatan Kimia Malaysia berkata 10 tandatangan itu menunjukkan persamaan ketara dengan ciri tandatangan Ahmad Zahid sebagai tandatangan spesimen ‘S’. 
Kekal berhubung bersama rakan-rakan dan juga ahli keluarga serta tambah kenalan baru. Hanya di Frenzscape.com ianya percuma!
Loading… “Oleh kerana ciri-ciri yang terhad, saya berpendapat bahawa tandatangan yang dipertikaikan ini (10 cek) kemungkinan besar ditulis oleh penulis spesimen.
“Bagaimanapun, enam tandatangan dipertikai (pada cek) menunjukkan beberapa persamaan dalam ciri tulisan tangan sebagai tandatangan spesimen ‘S’,” katanya ketika membacakan penyataan saksinya pada pemeriksaan utama oleh Timbalan Pendakwa Raya, Lee Keng Fat.
Saksi pendakwaan ke-31 itu berkata demikian pada hari ke-15 perbicaraan kes Ahmad Zahid yang berdepan 47 pertuduhan melibatkan dana Yayasan Akalbudi berjumlah jutaan ringgit dan rasuah berhubung kontrak pembekalan cip pasport kepada beberapa syarikat.
Siti Nur Musliha berkata beliau melihat 49 tandatangan yang dipertikaikan menggunakan peralatan ‘Video Spectral Comparator’ (VSC6000) yang dilengkapi dengan ‘Stereomicroscope’ bagi melihat struktur dan imej tandatangan itu dengan lebih jelas. 
“Peralatan ini juga dapat membantu untuk melihat sama ada terdapat sebarang kesan pengubahsuaian atau tekapan pada tandatangan yang dipertikaikan.
“Dengan menggunakan peralatan itu, saya dapati imej beberapa tandatangan yang dipertikaikan menunjukkan ciri-ciri yang serupa dengan imej tandatangan kesan teraan dan menunjukkan ciri-ciri yang berbeza dengan imej tandatangan yang dihasilkan secara ditulis tangan,” katanya.
Saksi itu juga bersetuju dengan cadangan peguam Hisyam Teh Poh Teik yang mewakili Ahmad Zahid bahawa dia tidak yakin untuk pastikan tandatangan itu adalah milik Ahmad Zahid, bagaimanapun, semasa pemeriksaan semula oleh Lee, Siti Nur Musliha berkata terdapat sedikit persamaan antara tandatangan (milik Ahmad Zahid) dengan spesimen tandatangan. 
“Bagaimanapun, disebabkan struktur strok yang tidak jelas, ciri-ciri yang terhad, saya berpendapat terdapat kemungkinan tandatangan-tandatangan yang dipertikaikan ditulis oleh spesimen tandatangan (Ahmad Zahid) tetapi saya tidak dapat mengesahkannya,” katanya semasa menjawab soalan Lee.
Ahmad Zahid, 67, menghadapi 47 pertuduhan, dengan 12 daripadanya bagi pecah amanah (CBT), lapan bagi rasuah dan 27 bagi pengubahan wang haram melibatkan puluhan juta ringgit dana milik Yayasan Akalbudi.
Perbicaraan berlangsung di hadapan Hakim Collin Lawrence Sequerah. 
–Bernama



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysianupdate.my/2020/02/16-cek-yayasan-akalbudi-mempunyai-tandatangan-zahid-ahli-kimia/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Zahid Tandatangan 51 Cek Yayasan Akalbudi Berjumlah Rm31 Juta Saksi

Zahid Tandatangan 51 Cek Yayasan Akalbudi Berjumlah Rm31 Juta Saksi

papar berkaitan - pada 12/2/2020 - jumlah : 193 hits
Mahkamah Tinggi di sini hari ini diberitahu bahawa Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menandatangani 51 keping cek berjumlah RM31 juta milik Yayasan Akalbudi yang digunakan untuk membuat beberapa pembayaran termasuk kegunaan peribadi Pengurus...
Saksi Rm 31 Juta Dana Akalbudi Dikeluar Melalui Kiriman Wang Cek Ditandatangani Zahid

Saksi Rm 31 Juta Dana Akalbudi Dikeluar Melalui Kiriman Wang Cek Ditandatangani Zahid

papar berkaitan - pada 12/2/2020 - jumlah : 270 hits
3 30 petang KES ZAHID Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini dimaklumkan Yayasan Akal Budi yang dipengerusikan bekas Timbalan Perdana Menteri Ahmad Zahid Hamidi membuat pembayaran berjumlah RM 31 082 732 57 atas pelbagai tujuan Perkara itu d...
Ramai Ahli Parlimen Tandatangan Sokong Mahathir Tolak Anwar Jadi Pm

Ramai Ahli Parlimen Tandatangan Sokong Mahathir Tolak Anwar Jadi Pm

papar berkaitan - pada 15/2/2020 - jumlah : 493 hits
Buletin Asia Gambar hiasan KUALA LUMPUR Ahli parlimen dari UMNO PAS Bersatu dan sebahagian ahli parlimen PKR yang pro Timbalan Presiden PKR Dato Sri Azmin Ali telah dipanggil untuk menandatangani deklarasi untuk menyokong Tun Dr Mahathir Mo...
Yayasan Akalbudi Never Submit Agm Audit Reports To Ssm Court Told

Yayasan Akalbudi Never Submit Agm Audit Reports To Ssm Court Told

papar berkaitan - pada 13/2/2020 - jumlah : 184 hits
KUALA LUMPUR The High Court here was yesterday told that Yayasan Akalbudi founded by former deputy prime minister Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi had never submitted its annual general meeting and audit reports to the Malaysian Companies C...
Ahli Majlis Tertimnggi Umno Hilang Kepercayaan Terhadap Zahid Hamidi

Ahli Majlis Tertimnggi Umno Hilang Kepercayaan Terhadap Zahid Hamidi

papar berkaitan - pada 7/2/2020 - jumlah : 409 hits
AHLI Majlis Tertinggi UMNO Datuk Lokman Noor Adam mengesahkan tidak akan menghadiri mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi UMNO kerana hilang kepercayaan terhadap Presiden Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi Katanya isu untuk membentuk gabungan bers...
Tidak Benar Ahli Parlimen Masjid Tanah Mahu Kembali Kepada Umno

Tidak Benar Ahli Parlimen Masjid Tanah Mahu Kembali Kepada Umno

papar berkaitan - pada 19/2/2020 - jumlah : 686 hits
Ahli Parlimen Masjid Tanah Datuk Wira Mas Ermieyati Samsudin menyangkal kenyataan yang ditularkan individu tidak bertanggungjawab yang menyatakan kekesalannya menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia baru baru ini Menurut beliau kenyataan y...
Surat Kpk Ungkap Istri Nurhadi Staf Ahli Menteri Tjahjo Kumolo

Surat Kpk Ungkap Istri Nurhadi Staf Ahli Menteri Tjahjo Kumolo

papar berkaitan - pada 19/2/2020 - jumlah : 166 hits
Tamu yang datang sekitar Pukul 22 00 WIB itu rupanya Agung Dia orang utusan KPK untuk mengantar surat panggilan yang ditujukan kepada Nurhadi Toto diminta mendampingi
Ppbm Batal Persidangan Cawangan Di 2 Bahagian Selepas Dibantah Ahli

Ppbm Batal Persidangan Cawangan Di 2 Bahagian Selepas Dibantah Ahli

papar berkaitan - pada 19/2/2020 - jumlah : 187 hits
Syed Hamid Albar berkata ahli yang tidak berpuas hati dengan perjalanan persidangan boleh membuat bantahan secara bertulis kepada Jawatankuasa Pemilihan Parti dengan menyertakanaduan secara jelas termasuk bukti KUALA LUMPUR Jawatankuasa Pem...
Dr Mahathir Anwar Belum Dapat Sokongan Minimum 112 Ahli Parlimen China Press

Dr Mahathir Anwar Belum Dapat Sokongan Minimum 112 Ahli Parlimen China Press

papar berkaitan - pada 20/2/2020 - jumlah : 273 hits
Kedua dua kem yang masing masing menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri masih gagal mengumpul sokongan minimum 112 Ahli Parlimen Keadaan itu berlaku susulan perpecahan pendapat dalam UMNO sela...
Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Bnm Fines Habib Jewels Rm96 250 For Anti Money Laundering Breach

Business Community Heaves Sigh Of Relief At Stable Opr

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka

Are Malaysian Consumers Missing The Target In Anti Israel Boycotts Of Western Brands



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Faedah Sirah Nabi Perang Bani Quraizhah Dan Pelajaran Di Dalamnya

Zim Zim Ala Kazim

Dalia Farhana Curang Chord

Cara Hilangkan Migrain

Untonglah Menantu Zahid Hamidi Dilantik Pengerusi Jiankun

Mad Science A Harley Sportster Grand Prix Racer By A Nuclear Chemist