15 Resepi Masakan Perut Muda Dan Hati Limpa Lembu Kambing Yang Menyelerakan


Saya boleh membantu anda mencari 10 jenis resepi masakan sedap dan menyelerakan bagi perut lembu dan hati lembu. Berikut adalah resepi-resepi yang saya dapati dari hasil carian web saya:
 


1.  **Resepi Perut Muda Ala Padang**: Resepi ini menggunakan perut muda lembu yang direbus dan dipotong kecil, kemudian ditumis dengan bahan-bahan seperti bawang besar, bawang putih, halia, lengkuas, serai, cili kering kisar, sup bunjut, perencah sup, tomato, batang saderi, asam limau dan perasa.
2. **Resepi Hati Lembu Goreng Berempah**: Resepi ini menggunakan hati lembu yang direbus dan dipotong, kemudian digoreng dengan bahan-bahan seperti bawang besar, bawang putih, halia, serai, rempah kari, serbuk ketumbar, serbuk jintan manis, serbuk jintan putih dan garam.
3.  **Resepi Perut Lembu Sambal Bercili**: Resepi ini menggunakan perut lembu yang direbus dan hiris kasar, kemudian dimasak dengan bahan-bahan seperti cili besar merah, cili padi, kunyit hidup, bawang besar, bawang putih, serai, asam gelugur dan garam.
4.  **Resepi Rendang Campur Berempah**: Resepi ini menggunakan hati lembu, limpa lembu dan paru lembu yang direbus dan dihiris, kemudian dimasak dengan bahan-bahan seperti santan pekat, pes asam jawa, kerisik, rempah kari daging, serbuk ketumbar, serbuk jintan manis, serbuk jintan putih dan garam. Bahan kisar yang digunakan adalah cili kering kisar, bawang besar kisar, lengkuas kisar, halia kisar dan serai kisar. Bahan hirisan yang digunakan adalah bawang merah hiris, bawang putih hiris dan serai hiris. Bahan rempah penumis yang digunakan adalah kulit kayu manis, bunga lawang, bunga cengkih dan buah pelaga.
5.  **Resepi Perut Muda Kerisik Air Asam**: Resepi ini menggunakan perut muda lembu yang direbus dan dipotong kecil. Bahan-bahan lain yang digunakan adalah ikan selar bakar (ambil isinya sahaja), bawang besar hiris, cili padi hiris, buah tomato potong dadu, kerisik hiris halus daun limau purut hiris halus air asam jawa air suam garam dan gula secukup rasa.
6.  **Resepi Hati Lembu Goreng Kunyit**: Resepi ini menggunakan hati lembu yang direbus dan dipotong kecil. Bahan-bahan lain yang digunakan adalah minyak masak secukupnya kunyit hidup (dikisar) garam secukup rasa daun salam daun pandan daun kunyit (dipotong halus) daun limau purut (dipotong halus) daun kesum (dipotong halus) daun pudina (dipotong halus) daun ketumbar (dipotong halus) daun sup (dipotong halus) cili padi merah (dipotong halus) cili padi hijau (dipotong halus) cili merah (dipotong halus) cili hijau (dipotong halus) bawang merah (dipotong halus) bawang putih (dipotong halus) bawang besar (dipotong halus) halia (dipotong halus) serai (dipotong halus) lengkuas (dipotong halus) kacang tanah (digoreng dan ditumbuk kasar) kacang dal (digoreng dan ditumbuk kasar) kacang hijau (direbus dan ditumbuk kasar) kacang merah (direbus dan ditumbuk kasar) kacang soya (direbus dan ditumbuk kasar) kacang botol (direbus dan dipotong halus) kacang panjang (direbus dan dipotong halus) taugeh (dicelur dan dipotong halus) kobis (dicelur dan dipotong halus) lobak merah (dicelur dan dipotong halus) timun (dipotong halus) tomato (dipotong halus) limau nipis (diperah airnya).
7.  **Resepi Perut Lembu Masak Lemak Cili Api Bersama Pucuk Paku**: Resepi ini menggunakan perut lembu yang direbus dan dipotong kecil. Bahan-bahan lain yang digunakan adalah cili padi kunyit hidup serai asam keping daun kunyit pucuk paku santan kelapa parut garam dan gula secukup rasa.
8.  **Resepi Hati Lembu Goreng Berlada**: Resepi ini menggunakan hati lembu yang direbus dan dipotong kecil. Bahan-bahan lain yang digunakan adalah minyak masak secukupnya bawang putih cincang bawang besar cincang cili merah cincang cili hijau cincang lada hitam tumbuk garam secukup rasa sos tiram sos tomato sos cili sos ikan gula secukup rasa daun sup hiris.
9.  **Resepi Perut Lembu Air Asam Simple**: Resepi ini menggunakan perut lembu yang direbus hingga empuk. Bahan-bahan lain yang digunakan adalah air rebusan perut lembu bawang besar hiris cili padi hiris limau nipis perah air garam secukup rasa.
10.                      **Resepi Kerabu Perut Lembu**: Resepi ini menggunakan perut lembu yang direbus dan potong halus. Bahan-bahan lain yang digunakan adalah kacang panjang dicelur taugeh dicelur bawang besar hiris serai hiris cili padi hiris cili merah hiris kerisik garam secukup rasa.
Semoga anda dapat mencuba resepi-resepi ini dan menikmatinya bersama keluarga dan rakan-rakan anda. Selamat mencuba! 😊

MORE feed

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://adsenseephoto.blogspot.com/2023/06/15-resepi-masakan-perut-muda-dan-hati.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
15 Resepi Daging Lembu Dan Kambing Yang Menarik Sempena Aidiladha Bakal Tiba

15 Resepi Daging Lembu Dan Kambing Yang Menarik Sempena Aidiladha Bakal Tiba

papar berkaitan - pada 27/6/2023 - jumlah : 175 hits
Saya boleh membantu anda mencari resepi daging lembu dan kambing yang sedap dan menyelerakan bagi Malaysia Berikut adalah lima resepi yang saya dapati dari hasil carian web saya Resepi ini menggunakan daging lembu yang digoreng dengan cili ...
Hati Hati Dihubungi Pegawai Polis Minta Derma

Hati Hati Dihubungi Pegawai Polis Minta Derma

papar berkaitan - pada 3/7/2023 - jumlah : 87 hits
Ketua Polis Bentong Zaiham Mohd Kahar berkata suspek yang menyamar sebagai pegawai polis itu menjadikan ahli perniagaan di sekitar Bentong sebagai sasaran utama PETALING JAYA Polis meminta orang ramai berhati hati dengan panggilan telefon d...
Hati Hati Dalam Harta Pusaka Dalam Tak Sedar Termakan Harta Orang Lain Selama 43 Tahun

Hati Hati Dalam Harta Pusaka Dalam Tak Sedar Termakan Harta Orang Lain Selama 43 Tahun

papar berkaitan - pada 3/7/2023 - jumlah : 152 hits
8220 Hati hati dalam harta pusaka dalam tak sedar termakan harta orang lain selama 43 tahun 8221 Dalam Islam terdapat satu kaedah pembahagian harta pusaka yang dinamakan faraid sebagaimana yang telah diputuskan di dalam Al Quran Kareem Sete...
Drama Tentang Hati Dia

Drama Tentang Hati Dia

papar berkaitan - pada 2/7/2023 - jumlah : 140 hits
Tonton Drama Tentang Hati Dia drama terbaharu di Slot Akasia TV3 mula bersiaran pada hari Isnin 3 Julai 2023 jam 7 00 malam Drama Tentang Hati Dia bersiaran setiap hari Isnin hingga Khamis merupakan drama adaptasi novel Kapcai Girl vs Encik...
Kalau Penganalis Cakap Memang Betul Lah Jkom Pmo Dan Paling Menyanyat Hati Mcmc Dan Kegagalan Pak Menteri

Kalau Penganalis Cakap Memang Betul Lah Jkom Pmo Dan Paling Menyanyat Hati Mcmc Dan Kegagalan Pak Menteri

papar berkaitan - pada 3/7/2023 - jumlah : 129 hits
Gagal tangani isu 3R punca orang Melayu tak sokong Anwar kata penganalisis Azmi Hassan dari Akademi Nusantara berkata sentimen itu dimainkan PAS dan Bersatu yang menjadikannya pilihan orang Melayu 03 Jul 2023 8 00am PETALING JAYA Seorang pe...
Bantu Janda Muda Bertatu Ebit Lew Didakwa Tak Serik Tunggang Agama

Bantu Janda Muda Bertatu Ebit Lew Didakwa Tak Serik Tunggang Agama

papar berkaitan - pada 15/6/2023 - jumlah : 166 hits
Sebelum ini tular hantaran dimuat naik pendakwah terkenal Ebit Lew menghulurkan bantuan kepada seorang ibu tunggal bertatu Mondy yang dipercayai seorang gelandangan ketika berada di Jakarta Indonesia Bahkan Ebit Lew juga telah membantu wani...
Gandeng Sekolah Adiwiyata Pertamina Ajak Generasi Muda Pakai Energi Baru Terbarukan

Gandeng Sekolah Adiwiyata Pertamina Ajak Generasi Muda Pakai Energi Baru Terbarukan

papar berkaitan - pada 17/6/2023 - jumlah : 92 hits
VP Corporate Communication Pertamina Fadjar Djoko Santoso mengatakan pada tahun ini Pertamina akan berkeliling di 10 sekolah peraih Adiwiyata untuk menanamkan perilaku ramah lingkungan serta memberikan edukasi pemanfaatan EBT
Video Prabowo Tantang Anak Muda Bikin Jam Tangan Dijamin Dipakai Seluruh Tni

Video Prabowo Tantang Anak Muda Bikin Jam Tangan Dijamin Dipakai Seluruh Tni

papar berkaitan - pada 16/6/2023 - jumlah : 190 hits
Menteri Pertahanan Prabowo Subianto menantang semua anak muda untuk membuat jam tangan buatan asli Indonesia Tidak hanya itu Prabowo juga menjamin langsung memberi kontrak dipakai seluruh prajurit TNI
Pet Expo Midvalley 2024

Apa Itu Kwsp Akaun 3

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Speed Read Rsd S Nitrous Fueled Bmw R18 Drag Bike And More

All Cheers For 1q 2024 Gdp Growth Of 4 2 But Sustaining That Pace Is Tricky And Highly Challenging

Tajuk Utama Minggu Ini Ytl Power Euforia Gabungan Axiata Inflasi Rendah Gdp 1q Wajib

Cara Buat Kad Guru Malaysia Online Dan Cara Dapatkan Sijil Guru Malaysia

Isu Uitm Kerajaan Kena Berani



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Flexibility In Business Operations

Aktiviti Kunjungan Hormat Grt Dan Ppim Ke Atas Tun M Ppim 20 05 2024

Biodata Shalin Zulkifli Ratu Boling Tenpin Negara

Bacaan Rukuk Cara Rukuk Yang Afdhal

Nyoman Paul Mundur Perlahan Chord

Tidak Termasuk Ummat Nabi Muhammad Orang Yang Tidak Menghormati Yang Tu