15 Mp Umno Ikut Zahid Adalah Pengkhianat Kena Bertaubat Shahidan


AGENDA DAILY
Datuk Seri Shahidan Kassim tidak faham kenapa Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi boleh melanggar peraturan parti dengan menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan Perikatan Nasional (PNBBC), Datuk Seri Shahidan Kassim membidas 15 Ahli Parlimen (MP) UMNO yang mengikut kem Presiden, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi adalah pengkhianat kerana tindakan mereka mahu menjatuhkan kerajaan sedia ada.
MP Arau itu menyifatkan tindakan 15 MP itu sebagai mengkhianati orang Melayu dan Islam memandangkan penubuhan kerajaan PN terdiri daripada gabungan parti-parti bumiputera terbesar dalam sejarah negara tetapi ia cuba dijatuhkan dengan cara tidak demokratik.
“Jadi orang yang menarik sokongan daripada kerajaan sama seperti membubarkan kerajaan, jadi yang mengkhianati kerajaan Melayu Islam ini adalah 15 MP yang melanggar keputusan PAU (Perhimpunan Agung UMNO) iaitu mesti sokong kerajaan sedia ada sehingga pilihan raya.
“Perbuatan tersebut pengkhianatan kepada UMNO dan orang Melayu, kerajaan ini goyah berpunca daripada 15 MP ini,” katanya kepada Agenda Daily.
Jelasnya, kerajaan PN ditubuhkan hasil gabungan parti yang mewakili masyarakat bumiputera di Malaysia, ia terdiri dari parti UMNO, Bersatu, PAS, GPS, STAR dan beberapa MP Bebas yang bersama dalam kerajaan PN.
“Jadi ini kerajaan Bumiputera Islam, sebuah kerajaan yang wakilnya menggambarkan demografi penduduk Malaysia, iaitu 70 peratus Bumiputera.
“Ini sebuah kerajaan terbaik pernah ditubuhkan, BN (Barisan Nasional) pun tidak sama dengan kerajaan sekarang,” katanya lagi.
Beliau tidak bersetuju dan menentang keras tindakan 15 MP UMNO yang sanggup mengikut arahan Zahid sehingga mengancam kestabilan politik negara ketika ini.
“Tetapi UMNO yang merupakan tunjang kepada parti ini tiba-tiba 15 MP tarik sokongan atas alasan mengikut arahan Presiden dan MT (Majlis Tertinggi).
“Kami 27 MP masih memegang teguh kepada keputusan PAU iaitu No Anwar dan NO DAP… kami sokong kerajaan PN sampai Parlimen dibubar,” tegasnya.
Shahidan juga menggesa supaya 15 MP yang ikut Zahid supaya bertaubat dan kembali ke pangkal jalan selamatkan kerajaan Melayu Islam ini dan jangan sesekali menyokong Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai calon Perdana Menteri.
“Mereka sepatutnya bertaubat dan kembali ke pangkal jalan selamatkan kerajaan Melayu Islam ini kerana kalau jatuh kerajaan ini yang naik adalah Anwar dan DAP,” ujarnya.
Dalam pada itu, beliau mendesak supaya Zahid menjelaskan hala tuju parti sekiranya kerajaan PN jatuh dan siapa yang akan mereka bekerjasama.
“Presiden pernah melakukan pembohongan kepada parti, kami MP pun kena bohong.
“Presiden tak pernah tunjuk hala tuju nak tubuh kerajaan baharu selepas ini, tidak pernah tunjuk. Beliau kena beritahu kami dengan siapa UMNO akan bekerjasama,” katanya.
15 MP UMNO termasuk diketuai Zahid sedang merancang bersama blok pembangkang diketuai Anwar, serta parti kecil lain yang cuba menumbangkan kerajaan PN pimpinan Muhyiddin ketika ini.
Setelah beberapa kali gagal untuk menumbangkan kerajaan PN, kumpulan Zahid dan Anwar dilaporkan mengutus surat terbaharu kepada Yang di-Pertuan Agong mendakwa Muhyiddin tidak mempunyai majoriti.
Sebelum ini Yang di-Pertuan Agong sudah memperkenankan rancangan Muhyiddin untuk mengemukakan usul percaya terhadap kepimpinan beliau bagi membuktikan keabsahannya sebagai Perdana Menteri yang memiliki majoriti Parlimen.
Usul itu dijangka dibentangkan pada sidang Dewan Rakyat yang bakal bermula 6 September ini.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2021/08/15-mp-umno-ikut-zahid-adalah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tak Perlu Ikut Rentak Zahid Dengan Meletak Jawatan Kata Shahidan

Tak Perlu Ikut Rentak Zahid Dengan Meletak Jawatan Kata Shahidan

papar berkaitan - pada 4/8/2021 - jumlah : 115 hits
agendadaily com3 8 2021Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi diberikan peringatan berhubung pendirian No Anwar No DAP Menteri dan Timbalan Menteri UMNO tidak perlu mengikut rentak yang dibawa Presiden Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yan...
Umno Khuatir Kesilapan Teknikal Jika Pemilihan Dibuat Online Zahid

Umno Khuatir Kesilapan Teknikal Jika Pemilihan Dibuat Online Zahid

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 225 hits
Ahmad Zahid Hamidi berkata kesukaran liputan internet di kawasan luar bandar akan mendatangkan suatu masalah terhadap kelancaran mesyuarat PETALING JAYA Umno tidak pernah melaksanakan mesyuarat dan persidangan dengan pemilihan secara dalam ...
Ahmad Zahid Persoal Pendirian Ahli Parlimen Umno

Ahmad Zahid Persoal Pendirian Ahli Parlimen Umno

papar berkaitan - pada 8/8/2021 - jumlah : 202 hits
bharian com Ogos 8 2021 12 13pmApakah mereka merestui tindakan kerajaan ke atas parti mereka sendiri Ahmad Zahid FOTO NSTPKUALA LUMPUR Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mempersoalkan tindakan Ahli Parlimen UMNO yang masih menyokong Perikatan...
Umno Not The Same As Parliament Zahid Defends Delaying Party Polls

Umno Not The Same As Parliament Zahid Defends Delaying Party Polls

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 259 hits
PETALING JAYA Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi has defended pushing back the Umno party elections saying that it is not the same as postponing the Parliament special sitting The party president said that Umno has 3 3 million members and to ...
No Anwar No Dap Hanya Sentimen Umno Zahid Boleh Ubah Kata Ph

No Anwar No Dap Hanya Sentimen Umno Zahid Boleh Ubah Kata Ph

papar berkaitan - pada 8/8/2021 - jumlah : 270 hits
agendadaily com8 8 2021Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi kawan rapat politik sejak 1980 an Laungan No Anwar No DAP dibawa UMNO hanya berbentuk sentimen dan boleh berubah sekali gus menjayakan kerjasama parti itu den...
Apakah Najib Zahid Umno Lupa Musuh Utama Mereka Ialah Tun M

Apakah Najib Zahid Umno Lupa Musuh Utama Mereka Ialah Tun M

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 198 hits
Bukankah setiap ahli umno yang suci mulia dan pemimpin umno yang keramat sangat pantang dan benci pada Tun yang kononnya merosak bangsa Melayu Apakah kluster mahkamah sekarang bukan lagi konspirasi Mahathir dan bukan lagi pertuduhan terpili...
Zahid Najib Patut Bimbang Umno Jadi Minoriti Dalam Kerajaan Diketuai Anwar

Zahid Najib Patut Bimbang Umno Jadi Minoriti Dalam Kerajaan Diketuai Anwar

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 321 hits
agendadaily com9 8 2021Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan Datuk Seri Najib Razak kini mahu bekerjasama dengan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim Cerita dan hujah yang dijaja Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi d...
Analysts Pn Forcing Umno Polls Could Push Angry Grassroots Into Zahid S Arms

Analysts Pn Forcing Umno Polls Could Push Angry Grassroots Into Zahid S Arms

papar berkaitan - pada 8/8/2021 - jumlah : 224 hits
Trying to oust Umno president Ahmad Zahid Hamidi by pushing for his party to conduct an election may backfire on Prime Minister Muhyiddin Yassin and his Perikatan Nasional government according to analysts They believe the action by the Regi...
Langkah Pn Paksa Pemilihan Umno Beri Kelebihan Pada Zahid

Langkah Pn Paksa Pemilihan Umno Beri Kelebihan Pada Zahid

papar berkaitan - pada 8/8/2021 - jumlah : 196 hits
Hariz MohdUsaha untuk menjatuhkan Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi dengan memaksa pemilihan parti itu diadakan boleh memakan diri bagi Muhyiddin Yassin dan kerajaan Perikatan Nasional menurut penganalisis Mereka percaya tindakan Jabatan Pen...
Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

Kelebihan Berpuasa Hari Putih

Ppim Sedia Bantu Cari Penyelesaian Harian Metro 17 05 2024

More Than 20 Ji Members In Johor Igp



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Asean Night Bazaar Hatyai Thailand

10 Tips Untuk Meningkatkan Rekaan Kad Perniagaan Anda

Xiaomi Pad 6s Pro 12 4 Idea Besar Pada Skrin Yang Lebih Besar

Honor Menawarkan Program Beta Android 15 Kepada Pembangun Untuk Honor Magic6 Pro Dan Honor Magic V2

Lebih Gempar Dua Ditahan Cuba Masuk Istana Negara Bawa Parang Dalam Kereta

Apa Aku Buat Sekarang Ni