14 Lokaliti Termasuk 10 Di Sabah Dikenakan Pkpd Sehingga 27 Julai Ismail Sabri


14 lokaliti melibatkan negeri Pahang, Sarawak, Johor dan Sabah dikenakan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) bermula 14 Julai hingga 27 Julai ini.



SHAH ALAM - Sebanyak 14 lokaliti melibatkan negeri Pahang, Sarawak, Johor dan Sabah dikenakan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) bermula 14 Julai hingga 27 Julai ini.

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, antara lokaliti yang terbabit ialah Felda Lembah Klau, Mukim Gali, Raub, Pahang; Kampung Kendaie dan Kampung Bukit Batu, Lundu, Kuching, Sarawak dan Felda Maokil, Muar, Johor.

Menurutnya, di Sabah pula melibatkan Taman Muhibbah Fasa Satu,Dua dan Tiga, Beaufort; Kawasan Sekitar Kampung Patikang Ulu, Keningau iaitu Kampung Patikang Ulu, Pusat Memandu IDA, Penempatan warga Indonesia, Kilang dan Kuarters Focus Lumber, Veracity dan Hasil Jadi.

“Turut terlibat lokaliti di Penampang ialah Kampung Madsiang dan Apartment Beverly Hills Fasa Dua serta Kampung Kobusak, Penampang, Sabah,” katanya dalam kenyataan pada Isnin.

Mengulas lanjut, Ismail Sabri berkata, kerajaan juga bersetuju untuk melanjutkan PKPD di CLQ Gamuda Garden, Kundang Jaya, Rawang, Selangor dan Flat Taman Benus Jaya, Bentong, Pahang.

Tambahnya, kedua-dua lokaliti itu dijadualkan tamat pada 13 Julai namun dilanjutkan kepada 19 Julai bagi CLQ Gamuda Garden dan 27 Julai bagi Flat Taman Benus Jaya.

Sementara itu, beliau berkata, PKPD di di 10 lokaliti termasuk Taman Murni, Sepang; Pangsapuri Sri Ayu, Seksyen 4, Bandar Baru Bangi, Hulu Langat dan CLQ Johan Setia, Kampung Johan Setia, Klang, Selangor dan Kampung Tematu, Jalan Batu Kitang, Kuching, Sarawak ditamatkan pada 13 Julai.

Tambahnya, di Sabah pula, turut tamat PKPD ialah lokaliti di; Kampung Linukaan, Kota Marudu; Kampung Perpaduan Gumpa, Kampung Perpaduan 2, Kampung Timbagaan, Matunggong, Kudat, Sabah.

“Rumah Pekerja Ladang Sungai Balung, Tawau dan Kuarters Kilang Bata Kampung Durok, Kampung Limbawan Sayur, Keningau juga tamat pada tarikh yang ditetapkan iaitu 13 Julai,” katanya.

Selain itu, Ismail Sabri berkata,17 premis meliputi kilang, premis perniagaan dan tapak pembinaan diarahkan tutup kerana gagal mematuhi prosedur operasi standard (SOP) ditetapkan kerajaan.

Katanya, ia hasil daripada pemeriksaan ke atas 2,087 buah kilang, 16,086 premis perniagaan, 625 tapak pembinaan dan 449 buah asrama penempatan pekerja.

“Semalam (Ahad) Pasukan Task Force Operasi Pematuhan telah melaksanakan 78,975 pemeriksaan dan 'snap check' Covid-19 di seluruh negara dengan jumlah kekuatan anggota seramai 19,477 orang,” katanya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://sabahup2date.blogspot.com/2021/07/14-lokaliti-termasuk-10-di-sabah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
2 Lagi Kawasan Di Sabah Dikenakan Pkpd Mulai 6 Julai

2 Lagi Kawasan Di Sabah Dikenakan Pkpd Mulai 6 Julai

papar berkaitan - pada 5/7/2021 - jumlah : 291 hits
2 Kawasan tersebut membabitkan Kampung Jambatan Baru di Membakut dan Blok 6 Kampung Titingan di Tawau KOTA KINABALU Dua lagi lokaliti di Sabah dikenakan perintah kawalan pergerakan diperketatkan selama dua minggu mulai 6 hingga 19 Julai kat...
Fourteen Localities Including 10 In Sabah Under Emco Until July 27 Says Ismail Sabri

Fourteen Localities Including 10 In Sabah Under Emco Until July 27 Says Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 13/7/2021 - jumlah : 229 hits
PUTRAJAYA Ten localities in Sabah are among areas that will be placed under an enhanced movement control order beginning Wednesday says Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob Among the affected localities are Taman Muhibbah Phases 1 2 and 3 in Beau...
Sabah Must Adopt Sop Issued By Nsc Ismail Sabri

Sabah Must Adopt Sop Issued By Nsc Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 240 hits
The Sabah government must abide by and adopt the standard operating procedure issued by the National Security Council just like other states said Senior Minister Ismail Sabri Yaakob He said the NSC decided that there must be only one SOP to...
Sabah Tidak Patut Longgarkan Sop Pkp Ismail Sabri

Sabah Tidak Patut Longgarkan Sop Pkp Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 245 hits
Menteri Kanan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob menegaskan semua negeri sepatutnya melaksanakan satu standard SOP sahaja Sabah tidak patut longgarkan SOP PKP Ismail Sabri KUALA LUMPUR Sabah tidak patut melonggarkan Prosedur Operasi Standard Pe...
Terkini Pkpd Di Beberapa Mukim Di Selangor Dan Lokaliti Di Kl 1 Julai 2021

Terkini Pkpd Di Beberapa Mukim Di Selangor Dan Lokaliti Di Kl 1 Julai 2021

papar berkaitan - pada 1/7/2021 - jumlah : 223 hits
Ikuti perkembangan terkini penguatkuasaan pematuhan SOP bagi Fasa 1 PKP dalam Pelan Pemulihan Negara menerusi kenyataan media Menteri Kanan Pertahanan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob AWANInews HapusCOVID19 SUBSCRIBE now Astro Awani https www...
Aktiviti Penanaman Padi Kawasan Pkpd Dibenarkan Ismail Sabri

Aktiviti Penanaman Padi Kawasan Pkpd Dibenarkan Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 4/7/2021 - jumlah : 230 hits
Kelangsungan bekalan makanan tidak terjejas PUTRAJAYA Aktiviti penanaman padi di kawasan yang dikenakan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan dibenarkan bagi mengelak masalah kekurangan bekalan beras dalam negara Menteri Kanan Datuk Ser...
13 Lokaliti Di Kuantan Dikenakan Pkpd

13 Lokaliti Di Kuantan Dikenakan Pkpd

papar berkaitan - pada 17/7/2021 - jumlah : 210 hits
Anggota Angkatan Tentera Malaysia melakukan kerja kerja membuka kawat berduri di sekitar laluan masuk dan keluar ke kawasan Projek Perumahan Rakyat Pantai Ria di Pantai Dalam selepas Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan yang dilaksanak...
Pkpd Di Penjara Kepayan Disambung 7 Lagi Lokaliti Baru Di Sabah

Pkpd Di Penjara Kepayan Disambung 7 Lagi Lokaliti Baru Di Sabah

papar berkaitan - pada 12/7/2021 - jumlah : 296 hits
Tujuh lokaliti di Sabah satu di Kelantan dikenakan PKPD KUALA LUMPUR Tujuh lokaliti di Sabah dan satu di Kelantan dikenakan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan mulai Selasa ini sehingga 26 Julai kata Timbalan Perdana Menteri Datuk Ser...
Ismail Sabri Alat Mahiaddin Untuk Pecahkan Umno Atau Alat Umno Untuk Cepat Rampas Kerusi Pm

Ismail Sabri Alat Mahiaddin Untuk Pecahkan Umno Atau Alat Umno Untuk Cepat Rampas Kerusi Pm

papar berkaitan - pada 10/7/2021 - jumlah : 208 hits
Siapa sebenarnya Ismail Sabri Yaakob dalam perkelahian politik antara UMNO dengan Mahiaddin Md Yasin sekarang ini Pada awalnya ketika nama beliau diumumkan secara mengejut sebagai Timbalan Perdana Menteri beberapa jam menjelang mesyuarat MT...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Rm232mil Road Project Awarded To Nepturis Witness Tells Wan Saiful Trial

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Family Camping Journey Kami Repeat Lagi Camping 3h2m Di Dusun Pak Abu Campsite



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Continuous Learning

Maksud Gaji Bersih Gaji Kasar Gaji Pokok Perbezaannya

Pengumuman Gaji Penjawat Awam Naik 15 Peratus Dan Cara Kira Kenaikan Gaji Baharu Penjawat Awam

Hati Bersih Hidup Bahagia

Ai Team Talent Sementara Batch 3

Glamping With The Stars