13 Penghantaran Bento Halal Yang Sempurna Untuk Perjalanan Jepun Anda



 
Tidak akan ada kekurangan restoran halal di Jepun pada hari ini (sekurang-kurangnya di bandar-bandar utama!), Tetapi bagaimana dengan hari-hari ketika anda hanya mahu memesan hidangan halal? Dan bagaimana pula dengan bandar-bandar kurang popular di mana ia hampir mustahil untuk mencari apa-apa yang mesra-Muslim, atau jika anda akan berada di kereta api dan tidak ada apa-apa di stesen yang boleh anda makan?
 
Mencari set bento halal mudah alih di Jepun pastinya masih sedikit cabaran – itulah sebabnya kami telah menyenaraikan perkhidmatan penyampaian 13 bento ini yang boleh dipercayai semasa perjalanan seterusnya! Walaupun hanya segelintir sahaja yang menyeberang di seluruh Jepun, kami pasti bersyukur bahawa perkhidmatan ini wujud sama sekali! Sekarang anda tidak perlu risau tentang tempat untuk mencari makanan halal yang lazat tidak kira bahagian Jepun yang anda sedang meneroka.
 
Penafian: Sila ambil perhatian bahawa seberapa banyak perkhidmatan pengiriman bento ini memerlukan tempahan minimum dalam JPY, atau set minimum, kami mengesyorkan untuk memesan bento ini jika anda pergi dengan keluarga atau kumpulan anda. Pengembara solo dan pasangan dengan akses kepada peti sejuk dan ketuhar gelombang mikro boleh memesan mereka juga, tetapi pastikan untuk memeriksa sama ada bento akan tiba sejuk atau baru dimasak!
 
Seluruh Jepun
Makanan Halal Royal Deli Kumpulan Royal adalah salah satu syarikat pengeluaran makanan terbesar di Jepun, dan anda mungkin mengenali nama mereka dari set bento mereka yang mula dijual di Asakusa pada awal tahun ini! Berita baik untuk peminat – bento kini boleh didapati untuk pesanan dan penghantaran di Jepun dari laman web Royal!

 
Produk yang ditawarkan adalah dari Gyudon Beef Bowls yang mudah hingga ke set makanan sejuk beku iaitu Hamburg & Nasi Biryani. Sekiranya anda akan berada di Jepun untuk jangka panjang, anda juga boleh memesan makan popuar mereka Butter Chicken Curry Sauce or Gyudon Sauce yang datang dalam pakej 30 yang boleh tahan sehingga akhir bulan.
 
Status Halal: Halal yang diperakui oleh Jepun Islamic Trust. Sila ambil perhatian bahawa produk siap halal dan bukan halal boleh disimpan dan diedarkan bersama.
Lokasi Penghantaran: Pelbagai destinasi di sekitar Jepun, tetapi mungkin tidak dihantar ke pulau terpencil dan kawasan terpilih
Pilihan Penghantaran: Suhu bilik, Peti sejuk, dan beku (Yuran penghantaran tambahan JPY594 – JPY972)
Harga: JPY2,720 – JPY11,850
Kaedah Pesanan: Memesan dalam talian
Hubungi: +81 0120 196 303 (hanya Jepun) atau e-mel [email protected] (tersedia dalam bahasa Inggeris)
Laman web
 
WaO -Bento Kajiya Sekiranya anda sedang mencari bento asli gaya Jepun yang halal, pelbagai pilihan WaO -Bento Kajiya disediakan dan ia adalah sempurna untuk anda! Bukan sahaja mereka boleh membuat penghantaran ke seluruh Jepun (dari Hokkaido ke utara pulau Okinawa) tetapi kotak makanan mereka bahkan datang dalam bekas khas yang boleh dipanaskan secara automatik. Tiada microwave diperlukan!
 

 
Kotak gaya Jepun mereka datang dengan pelbagai hidangan sampingan, termasuk Teriyaki Chicken dan Prawn Tempura. Mereka yang suka sesuatu yang lebih dikenali juga akan menyukai Bento Kari yang diilhamkan di Asia Selatan, dan bento gaya Asia yang termasuk nasi goreng!
 
Status Halal: Dapur dan bahan yang disahkan halal (Yayasan Halal Jepun yang disahkan oleh Yayasan Halal)
Lokasi Penghantaran: Pelbagai destinasi di sekitar Jepun, tetapi mungkin tidak untuk pulau terpencil dan kawasan terpilih. Tidak boleh dihantar ke taman Tokyo Disney atau tempat-tempat bersiar-siar utama.
Pilihan Penghantaran: Disejukkan (mungkin memerlukan pemanasan semula)
Harga: JPY1,000 – JPY2,500 (Bayaran penghantaran tambahan mungkin dikenakan)
Kaedah Pesanan: Pesanan melalui Taste & Discover Japan atau di laman web mereka
Hubungi: Borang dalam talian
Laman web
 
Malaychan Malaychan pada asalnya adalah sebuah restoran milik rakyat Malaysia di Tokyo, dengan outlet bersertifikat halal di Ikebukuro menjual masakan asli Malaysia. Mereka telah diperluaskan untuk menyertakan perkhidmatan penghantaran yang juga diperakui halal, dan pemiliknya bahkan terbang ke Malaysia untuk membeli bahan untuk makanan mereka!
 

 
Kini bento mereka boleh didapati untuk pesanan dan penghantaran, anda tidak akan mendapat masalah untuk memesan juga Mee Goreng, Nasi Goreng, atau Nasi Goreng di mana sahaja anda berada! Sila ambil perhatian bahawa hidangan lain boleh didapati untuk pesanan di laman web mereka tetapi mungkin tidak dapat dihantar di luar Tokyo.
 
PS Jika anda bercadang untuk berkunjung ke restoran Tokyo, pastikan untuk melawat outlet Ikebukuro dan bukan outlet Higashi-Ikebukuro kerana hanya restoran dahulu yang bersertifikat halal.
 
Status Halal: Halal yang diperakui oleh Jepun Islamic Trust
Lokasi Penghantaran: Pelbagai destinasi di sekitar Jepun, tetapi mungkin tidak untuk pulau terpencil dan kawasan terpilih.
Pilihan Penghantaran: Segar (Tokyo, Saitama, Kanagawa), atau sejuk (Rest of Japan)
Harga: JPY1,180 – JPY1,980 (Caj penghantaran tambahan mungkin dikenakan)
Kaedah Pesanan: Pesan melalui Taste & Discover Japan
Hubungi: Email [email protected]
Laman web
 
Kappou Yama Kappou Yama adalah restoran Saitama (terletak di rantau Tokyo yang lebih besar) yang telah berkembang untuk menawarkan perkhidmatan penghantaran bento kepada umat Islam di seluruh Jepun.
 

 
Menu restoran mereka menawarkan pelbagai hidangan Jepun yang popular, dan sekarang bento mereka juga menawarkan pilihan Sukiyaki, Anago , dan Yakitori! Jika anda tidak dapat menjamin tempahan di restoran mereka, maka dapatkan salah satu bento mereka untuk dihantar ke pintu depan anda mungkin menjadi perkara terbaik bagi anda
 
PS: Mereka juga boleh menghantar tart strawberi halal dan kek strawberi
 
Status Halal: Halal yang diperakui oleh Yayasan Halal Jepun
Lokasi Penghantaran: Pelbagai destinasi di sekitar Jepun, tetapi mungkin tidak untuk pulau terpencil dan kawasan terpilih.
Pilihan Penghantaran: Segera dibuat (Tokyo, Saitama), atau sejuk (Rest of Japan)
Harga: JPY1,500 – JPY5,000
Kaedah Pesanan: Pesan melalui Taste & Discover Japan
Hubungi: +81 048 711 4119 atau email [email protected]
Laman web | Facebook
 
 Tokyo & Greater Tokyo rantau sahaja
 
Organik Deli GAJYUMAARU Gajyumaaru adalah katerer yang berpusat di Tokyo yang membanggakan menggunakan hanya bahan organik, dan perasa semulajadi dalam makanannya. Makanan mereka bukan sahaja sihat, tetapi penuh warna dan rasa!
 

 
Pilihan mesra-Muslim mereka termasuk Chicken Teriyaki and Beef, serta vegetarian berasaskan daging soya Hamburg Steak. Setiap set bento dilengkapi dengan nasi ungu dan sayur-sayuran bermusim, dan pasti akan membuatkan anda berasa kenyang sepanjang hari.
 
Status Halal: Menu mesra Muslim yang menggunakan hanya bahan yang disahkan halal, tanpa daging babi atau alkohol. Pilihan vegetarian dan vegan juga disediakan untuk pesanan. Sila maklum bahawa produk mereka yang lain menggunakan daging babi dan daging bukan halal dan bahan-bahan, dan kami tidak dapat mengesahkan jika terdapat risiko pencemaran silang. Oleh kerana katering ini tidak diperakui halal, kami menasihatkan bahawa anda makan mengikut budi bicara anda sendiri.
 
Lokasi Penghantaran: Tokyo sahaja
Pilihan Penghantaran: Segera dibuat
Harga: JPY1,500 – JPY5,000
Kaedah Pesanan: Pesan melalui Taste & Discover Japan
Hubungi: +81 03 6868 5346 atau e-mel
Laman web | Facebook | Instagram
 
Mrs Istanbul Jika anda telah terbang ke Tokyo melalui Lapangan Terbang Haneda sebelum anda dapat mencari nama ini kerana ia kini merupakan satu-satunya restoran halal di lapangan terbang!
 

 
Sekarang anda tidak perlu pergi ke Haneda hanya untuk mendapatkan Doner Kebab dan Shish Kebab mereka. Mereka juga menjual set bento mereka di Stesen JR Tokyo – pergilah ke Yaesu Exit Passage Selatan untuk mengambil set lazat lengkap yang akan memberi tenaga anda!
 
Status Halal: Halal yang disahkan oleh Persatuan Halal Nippon Asia dan Persatuan Muslim Jepun
Lokasi Penghantaran: Tokyo sahaja
Pilihan Penghantaran: Segera dibuat
Harga: JPY1,200 – JPY2,500
Kaedah Pesanan: Pesan melalui Taste & Discover Japan 
Hubungi: Borang dalam talian
 
Nanie’s Cooking Tidak kira di mana kita pergi ke dunia, tidak ada makanan seperti yang dimasak di rumah untuk memadamkan nostalgia. Itulah sebabnya bento dari Nanie’s Cooking Malaysia sangat menakjubkan, kerana mereka mendapat rasa Asia Tenggara itu betul-betul!
 

 
Nanie menyajikan masakan Malaysia dan Jepun, dan anda boleh menemui hidangan yang biasa seperti Ayam Merah, Nasi Goreng, dan Nasi Lemak di sini yang merasai seperti di rumah. Tidak lupa pilihan Jepun mereka seperti Unagi! Kita boleh bayangkan betapa lazatnya untuk dapat makan ini semasa anda melawat Tokyo DisneySea .
 
Status Halal: milik orang Islam
Lokasi Penghantaran: Tokyo sahaja
Kaedah / Hubungan Pesanan: DM di Instagram
Facebook | Instagram
 
HH Bento Tokyo HH Bento Tokyo adalah satu lagi perniagaan milik rakyat Malaysia yang berpusat di Tokyo yang dikendalikan oleh Che Hazani yang juga mengendalikan Hazani Homestay milik orang Islam! Salah satu ciri terbaik HH Bento Tokyo ialah mereka juga membuat penghantar ke tarikan ikonik seperti Tokyo Disneyland, Tokyo DisneySea , dan juga Gunung Fuji! Ini bermakna lebih banyak kemudahan untuk anda kerana anda tidak perlu bimbang untuk membawa bento semasa perjalanan anda – dan anda masih akan mempunyai hidangan yang lazat.
 

 
Makanan mereka adalah menakjubkan dan lazat. Anda boleh memesan apa-apa dari Jepun Wafu Chicken Hamburger Steak kepada Nasi Tomato Ayam Merah kepada Nasi Lemak Pandan.
 
Status Halal: milik orang Islam
Lokasi Penghantaran: Tokyo sahaja
Cara Kaedah / Hubungi: Whatsapp +81 90 1778 2009
Instagram
 
Masakan Turki Tokyo Sekiranya anda peminat masakan Turki, anda pasti akan tertarik dengan makanan yang dimasukkan ke dalam kotak bento ini. Bukan sahaja mereka menghantar terus ke hotel tetapi kotak boleh dipanaskan sendiri supaya anda boleh makan mereka di mana sahaja.
 

 
Pesanan biasa mereka termasuk Lamb Kofte, Chicken Doner , dan Beef Kofte, dengan sebilangan mentega pilaf dan sayur-sayuran panggang. Mereka juga mempunyai sos khas mereka sendiri untuk membuat makanan anda lebih melazatkan
 
Status Halal: milik orang Islam
Lokasi Penghantaran: Tokyo sahaja
Kaedah / Hubungi: Whatsapp +81 80 9636 1588 atau DM di Instagram
Facebook | Instagram
 
Tokyo Halal Bento Semua perkhidmatan penyampaian bento berasaskan rumah setakat ini telah menjanjikan makanan yang lazat di rumah – tetapi adakah salah satu daripada mereka menawarkan Ayam Karipap juga? Perniagaan milik Malaysia ini bukan hanya melayani Chicken Karaage , Ebi Gurai , dan Nasi Lemak, tetapi hidangan sampingan mereka kadang-kadang termasuk makanan ringan biasa juga!
 

 
Setiap pesanan juga termasuk pencuci mulut yang baru dibakar – mereka mempunyai muffin dan brownies, yang merupakan hidangan manis yang sempurna untuk membungkus hidangan anda! Tambahan makanan boleh disesuaikan mengikut bajet anda sendiri supaya anda tidak perlu terlalu risau untuk mendapatkan beberapa masakan Malaysia yang lazat.
 
Status Halal: milik orang Islam
Lokasi Penghantaran: Tokyo sahaja
Kaedah / Hubung Pesanan: E-mel [email protected]
Facebook | Instagram
 
Nasi Abe Tokyo Nasi Abe Tokyo adalah salah satu perniagaan penghantaran terbaru di Tokyo – mereka hanya mempunyai penghantaran pertama mereka pada Disember 2018! Tetapi kami teruja untuk melihat apa yang mereka tawarkan ketika mereka menyajikan masakan Malaysia yang lazat dan asli!
 

 
Jika anda ingin Ayam Gulai Kuning atau Sambal Belacan pastikan anda mencuba!
 
Status Halal: milik orang Islam
Lokasi Penghantaran: Tokyo sahaja
Kaedah / Hubung Pesanan: DM di Instagram
Instagram
 
 Di luar Tokyo
 
Halal Restaurant Naritaya Osaka Minami Peminat ramen Jepun pasti akan mengenali Naritaya – mereka menjalankan beberapa restoran ramen yang popular dengan kedai-kedai di Kyoto, Osaka, dan Asakusa! Walaupun mereka tidak menawarkan ramen popular mereka untuk penghantaran, kami pasti bahawa kotak bento mereka akan membuatkan anda berpuas hati.
 

 
Kotak bento mereka mempunyai bahan-bahan klasik bento Jepun, seperti Yakiniku Beef, Crockette Potato, dan Chicken Karaage . Jika anda menyukai Naritaya ramen dan ingin memesan lebih banyak makanan yang lazat daripada mereka, maka anda perlu cuba!
 
Status Halal: Halal yang diperakui oleh Jepun Islamic Trust
Lokasi Penghantaran: Kyoto, Osaka, dan Hyogo sahaja
Pilihan Penghantaran: Segera dibuat
Harga: JPY800 – JPY2,500
Kaedah Pesanan: Pesan melalui Taste & Discover Japan atau Halal Navi Bento atau UberEats (penghantaran panas hanya Osaka)
Hubungi: Laman Web | Instagram
 
Sushi Umemori (Kyoto, Osaka, Nara & sbg) Umemori Halal Deli adalah cabang penghantaran yang terkenal dari Umemori Sushi School yang terkenal dengan kedai-kedai di Osaka, Kyoto, Nara, dan Tokyo. Set bento mereka pasti salah satu pilihan yang mahal pada senarai ini, tetapi reputasi mereka sebagai salah satu sekolah sushi terbaik kita fikir ia akan bernilai dengan harga!
 

 
Bento- bento mereka dihidangkan dengan 2 ‘lapisan’ – satu bahagian menyediakan hidangan daging Jepun, Sashimi, Teriyaki Chicken, atau Sushi, dan yang lain adalah pelbagai hidangan sampingan. Jika anda ingin menamatkan perjalanan anda dengan tenang, ini adalah bento yang anda cari!
 
Status Halal: Persijilan Halal oleh Persatuan Asia Nippon Halal
Lokasi Penghantaran: Kyoto, Osaka, dan Nara sahaja
Pilihan Penghantaran: Disejukkan atau dibuat baru
Harga: JPY3,600 – JPY12,000
Kaedah Pesanan: Pesanan melalui Taste & Discover Japan atau melalui laman web (FAX / online)
Hubungi: +81 0120 015 098 atau email [email protected]
Laman web
 
Sekarang tidak kira di mana anda berada di Jepun, anda pasti akan mendapat perkhidmatan penghantaran yang sempurna untuk anda.
 
Sumber: Have Halal Will Travel 
The post 13 Penghantaran Bento Halal Yang Sempurna Untuk Perjalanan Jepun Anda appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/13-penghantaran-bento-halal-yang-sempurna-untuk-perjalanan-jepun-anda/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bibik Jepun Mogok

Bibik Jepun Mogok

papar berkaitan - pada 3/9/2019 - jumlah : 315 hits
AssalamualaikumDah Sarapan ke tu LM masih termangu mangu ni Tak tau nak mulakan hari Bagaimana Biasanya pagi sidai baju dulu Tapi mesin basuh si bibik Jepun tu rosak la pulak sejak semalam 3 bakul kain kotor menanti untuk di cuci Dia cuci b...
Terbang Ke Osaka Jepun Dengan Airasia X

Terbang Ke Osaka Jepun Dengan Airasia X

papar berkaitan - pada 4/9/2019 - jumlah : 595 hits
Assalamualaikum semua Dah lama update story pasal personal Kali ni BBL nak share pengalaman pertama kali terbang dengan AirAsia X ke Osaka Jepun Sebelum ni kerap jugak naik flight tapi setakat 1 2 jam penerbangan je Paling lama pun flight d...
Demonstrasi Masih Berlanjut Pemerintah Imbau Wni Tunda Perjalanan Ke Hong Kong

Demonstrasi Masih Berlanjut Pemerintah Imbau Wni Tunda Perjalanan Ke Hong Kong

papar berkaitan - pada 14/8/2019 - jumlah : 155 hits
Tak hanya itu pemerintah juga menyerukan bagi yang merencanakan bepergian ke Hong Kong agar mencermati perkembangan keamanan terakhir termasuk melalui aplikasi safe travel Kemlu
Peluang Keemasan Buat Pemain Muda Intai Peluang Beraksi Di Liga Jepun

Peluang Keemasan Buat Pemain Muda Intai Peluang Beraksi Di Liga Jepun

papar berkaitan - pada 2/9/2019 - jumlah : 298 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Enam Pemain Negara Bakal Berlatih Di Jepun

Enam Pemain Negara Bakal Berlatih Di Jepun

papar berkaitan - pada 2/9/2019 - jumlah : 240 hits
KUALA LUMPUR 1 Sept Enam pemain bola sepak muda negara termasuk bintang skuad bawah 18 tahun kebangsaan Luqman Hakim Shamsudin mendapat peluang keemasan untuk berguru di Jepun secara berperingkat bermula Selasa ini Setiausaha Agung Persatua...
Org Jepun Bukan Gila Nak Beli 14 Harga Tinggi Dari Pasaran

Org Jepun Bukan Gila Nak Beli 14 Harga Tinggi Dari Pasaran

papar berkaitan - pada 1/9/2019 - jumlah : 341 hits
Semasa Azmin Ali ditanya kenapa Khazanah menjual IHH Berhad kepada Jepun pada bulan Disember 2018 lalu dia kata ini cara paling bagus untuk melepaskan aset Ketika itu dia kata harga RM6 00 satu saham yang ditawar oleh Jepun adalah premium y...
Saksikan Filem Filem Menarik Di Festival Filem Jepun Ke 16 Mulai 5 September Ini

Saksikan Filem Filem Menarik Di Festival Filem Jepun Ke 16 Mulai 5 September Ini

papar berkaitan - pada 2/9/2019 - jumlah : 431 hits
Acara tahunan Festival Filem Jepun kini memasuki tahun ke 16 penganjurannya Sebanyak 13 filem Jepun merangkumi judul terkini dan tersohor daripada pelbagai genre seperti kekeluargaan muzik dan komedi pastinya memikat hati dan minda penonton...
Perjalanan Enzo Jadi Taruna Akmil Yang Sempat Terganjal Dugaan Radikalisme

Perjalanan Enzo Jadi Taruna Akmil Yang Sempat Terganjal Dugaan Radikalisme

papar berkaitan - pada 14/8/2019 - jumlah : 136 hits
Warganet bereaksi memviralkan dengan beragam sudut pandang akan sebuah foto Facebook diduga Enzo Zenz Allie yang tengah berpose membawa ransel dan bendera hitam hitam berlafadz Tauhid yang sering dibawa Ormas HTI
9 Hotel Terbaik Shinjuku Untuk Perjalanan Tokyo Terbaik

9 Hotel Terbaik Shinjuku Untuk Perjalanan Tokyo Terbaik

papar berkaitan - pada 23/8/2019 - jumlah : 397 hits
Sumber Merancang perjalanan ke Tokyo tetapi tidak pasti di mana untuk menempah hotel atau asrama Setiap kejiranan Tokyo adalah menakjubkan dari Asakusa yang tradisional ke Shinjuku yang sibuk meriah mempunyai daya tarikan tersendiri yang un...
Transit Aliran Automatik Di Putrajaya Percuma Selama Tiga Bulan

Rumah Terbuka Wld Raya 2024

Pramugari Malaysia Airlines Meninggal Dunia Tak Sempat Pulang Ke Tanah Air

Biodata Shalin Zulkifli Ratu Boling Tenpin Negara

Tutorial Cara Daftar Asb Online Dan Cara Semak Asb Guna Ic

Apa Itu Wang What Is Money

Beyond Lettuce Wraps Unleash The Power Of Low Carb Bread

Doubletree By Hilton Presents Signatures Across The State A Makan Kitchen Showcase



10 Fakta Biodata MK K Clique Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Gandingan Erysha Emyra Yang Beristerikan Siti Hajaar Syeikh Nordin

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria


Duit Dalam Akaun Bank Arwah Hilang Sebelum Tuntutan Pusaka Selesai

Makanan Kucing Terbaik Kenapa Kucing Perlukannya

Al Ikhsan Sports Spend And Win

Cuci Karpet

Lambstongues The Benefits Of Plastic Downspouts Over Metal Alternatives

Beyond The High Exploring The Therapeutic Uses Of Thca Flower In Houston