11 Pencuci Muka Untuk Kulit Berminyak Malaysia


Pemilik kulit berminyak harus memilih pencuci muka yang sesuai untuk elak wajah melekit, nampak kusam, ada whiteheads/blackheads, dan mudah tumbuh jerawat.

Anda harus menggunakan pencuci muka yang dirumus khas yang mampu menanggalkan minyak berlebihan, kotoran, dan bersihkan liang pori tanpa mengeringkan kulit. 

Pencuci muka ini kebiasaanya mengandungi bahan seperti salicylic acid, glycolic acid, hyaluronic acid ringan, atau niacinamide, serta tidak mengandungi bahan yang menghilangkan kelembapan semula jadi kulit.

Punca kulit berminyak:
Hormon Pemakanan Kebersihan Genetik Stress Cuaca

Usah risau! Saya bantu anda dengan menyenaraikan sejumlah pencuci muka untuk kulit berminyak yang boleh anda dapatkan di pasaran. Saya serta link pembelian online untuk harga yang lebih rendah.

COSRX Low PH Good Morning Cleanser

Rangkaian penjagaan kulit Cosrx dari Korea ini memang tengah hot. Rata-rata yang menggunakan Good Morning cleanser ini berpuas hati dengan hasilnya. Sangat sesuai untuk kulit berminyak tetapi dalam masa sama tidak mengeringkan kulit.
Kandungan AHA/BHA pun ada untuk hilangkan sel kulit mati. Anda masih boleh guna setiap hari sebab kandungannya adalah 'mild' sahaja.

Nilai pH nya yang rendah iaitu sekitar 5.0 - 6.0 sahaja, which is almost perfect untuk semua jenis kulit termasuk kulit sensitif.  Dalam masa sama, pencuci muka ini juga boleh membersihkan sisa makeup berlebihan.

Harga: RM12
Beli di sini: https://invl.io/clkdwy0

CETAPHIL Oily Skin Cleanser

Keberkesanan pencuci muka Cetaphil sudah tidak dapat disangkal lagi. Jenama ini memang terkenal seantero dunia. Ia merupakan pencuci muka yang sesuai untuk kulit berminyak dan tidak mengeringkan kulit. 
Tanyalah sesiapa sahaja yang pernah mempunyai masalah jerawat, 9/10 daripada mereka akan mengatakan Cetaphil adalah yang terbaik. Ia ringan, mengawal minyak berlebihan, dan tidak menyebabkan iritasi.

Harga: RM33

Beli di sini: https://invl.io/clkdwza

Himalaya Purifying Neem Face Wash

Dirumus khas untuk pembersihan yang mendalam supaya bebas bakteria. Dengan penggunaan setiap hari, kulit anda akan bebas dari minyak berlebihan dan merawat kulit.

Pencuci muka Hilamaya ini mengandungi 'neem' yang terkenal dengan cirinya yang membunuh bakteria. Ia turut digabungkan dengan kunyit, kedua-dua bahan ini dapat menghalang pertumbuhan jerawat. Serta merawat jerawat aktif. 
Harga: RM10.90
Beli di sini: https://invl.io/clkdwzp

Hada Labo Blemish & Oil Control Hydrating Wash

Produk dari Jepun ini tidak kurang juga hebatnya. Ia mengandungi ekstrak bunga Hatomugi, Bishop's Weed dan Chamomile yang mampu menghilangkan cela, mengurangkan merah jerawat, dan menenangkan kulit.
Buih halusnya membantu menghilangkan minyak dan kotoran tanpa mengeringkan wajah. 
Bahan best yang terkandung di dalamnya adalah hyaluronic acid untuk lock kelembapan semula jadi. Sekali gus wajad jadi lebih berseri.

Menariknya ia bebas pewangi, pewarna, dan mineral oil. Bagus juga, mineral oil boleh menyebabkan breakout bagi sesetengah kulit.

Harga: RM35
Beli di sini: https://invl.io/clkdx0l

AIKEN Derma Care Deep Cleansing Oil Control Skin Cleanser

Untuk kulit berminyak, anda perlu guna pencuci muka yang ringan. Jika tidak, wajah akan bertambah berminyak. Aiken Derma Care Deep Cleansing Oilt Control sangat ringan dan efektif. Tekstur ini boleh menghilangkan kotoran, minyak, dan makeup.
Baca: 11 Pencuci Muka Lelaki Untuk Kulit Berminyak dan Berjerawat

Dalam masa sama ia turut memberikan kelembapan yang diperlukan kulit. Brand Aiken ni mudah di dapati. Di drugstore dan pasaraya mesti ada. Ini adalah salah satu pencuci muka untuk kulit berminyak di Watson.

Harga:RM11
Beli di sini: https://invl.io/clkdx0x

SIMPLE Refreshing Facial Wash Gel

Produk nombor satu di Unite Kingdom, pencuci muka ini mengandungi ramuan sempurna dalam mengurangkan minyak berlebihan.

Tambahan pula, Pro-Vitamin B5 yang terkandung di dalamnya boleh melembut dan menyegarkan kulit. Pencuci muka terbaik di Watsons ini turut menjadi pilihan utama rakyat Malaysia. 
Ini kerana ia gentle, tak banyak buih, tidak berbau, dan tidak mengandungi bahan yang boleh mengakibatkan iritasi. Ideal untuk kulit sensitif. Tidak hairanlah mengapa ramai yang suka akan Simple ni. Di Shopee je dah 34k unit terjual.

Harga: RM16
Beli di sini: https://invl.io/clkdx3j

SKINTIFIC 5X Ceramide Low pH Cleanser


Skintific ni memang ramai pengikut. Ini kerana ia berkesan, berkualiti, dan dipercayai. Pencuci muka ini sahaja hadir dengan sejumlah bahan best untuk kurangkan minyak dan buat kulit mulus. 
Contohnya ceramide untuk kuatkan skin barrier supaya tidak mudah terdedah kepada masalah kulit. Amino acid, niacinamide, hayaluronic acid berfungsi ungi kuangkan extra sebum, berhidrasi, dan buat kulit lebih lembut dan berseri. 
Skintific juga tekankan 'low pH' yang just nice for your skin supaya tidak mudah kering atau iritasi. 
Harga: RM35

Beli di sini: https://invl.io/clkdx4y
Sebamed Facial Cleanser for Oily and Combination Skin


100 peratus bebas sabun, alkohol, dan bahan aktif yang boleh menyebabkan iritasi. Ia diformulasi untuk kulit berminyak dan kombinasi agar wajah mendapat hidrasi yang sempurna. 
Tambahan pula ia mengandungi Hamamelis Virginia dan Pro-Vitamin B5 which buat kulit sihat dan mulus. 
Untuk pengetahuan Sebamed ini adalah produk dari Jerman. Sebamed terkenal dengan produk merawat bibir. Namun, skincare mereka tidak kurang hebatnya. 
Harga: RM26

Beli di sini: https://invl.io/clkdx8b
DERMACTION PLUS BY WATSONS Pro Acne Purifying Facial Gel


Nampaknya produk keluaran Watsons ini semakin popular. Harganya amat berpatutan dan berkesan dalam mengurangkan minyak pada wajah. 
Disamping itu, ia turut membersih jauh ke dalam pori agar tidak tersumbat. Pencuci muka ini turut hadir dengan P.acne bacterial yang menghalang bakteria yang sekali gus boleh membentuk jerawat. Ia turut merawat jerawat yang masih aktif. 
Langsung tidak mengeringka kulit, bahkan wajah lebih lembut dan tidak lagi berminyak.

Harga: RM19

Beli di sini: https://invol.co/clkdxe1

Wardah Lightening Whip Facial Foam


Siapa tidak kenal akan produk Wardah. Berkesan, berkualiti, dan harga yang mesra pelanggan. Pencuci muka ini ada niacinamide yang kawal minyak dan beri kelembapan kepada kulit. 
Ia menghasilkan buih halus bak whip cream sebagai ejen pencuci yang efektif dalam menanggalkan segala kotoran pada wajah. Sesuai buat oily to combination skin. Lepas ni wajah tidak akan melekit lagi. 
Harga: 11

Beli di sini: https://invl.io/clkdxff
Kahf Oil & Acne Care Face Wash


Pencuci muka untuk kulit berminyak lelaki. Kalau anda sering terdedah kepada cahaya matahari dan kotoran, this cleanser is for you. 
Efektif dalam membersihkan kotoran selepas seharian berpanas. Cleanser Kahf ini mampu kawal minyak selama 12 jam tau. Ini membuatkan kulit anda terhindar dari whiteheads dan jerawat. 
So guys, Kahf adalah jenama dari Indonesia yang memfokuskan set penjagaan diri lelaki tau. Memang tengah famous di Tiktok sekarang.  
Harga: RM17

Beli di sini: https://invl.io/clkdxhg
Kalau korang ada cadangan pencuci muka untuk kulit berminyak yang lain boleh kongsikan dalam ruangan komen di bawah okay?




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.nikkhazami.com/2018/08/pencuci-muka-untuk-kulit-berminyak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sengkenit Bila Melekat Pada Kulit Memang Bahaya Boleh Sebabkan Muka Lumpuh Hati Bengkak

Sengkenit Bila Melekat Pada Kulit Memang Bahaya Boleh Sebabkan Muka Lumpuh Hati Bengkak

papar berkaitan - pada 29/11/2023 - jumlah : 254 hits
Awas bila sengkenit melekat pada tubuh Bukan sahaja menyakitkan tetapi juga boleh mengundang bahaya Mungkin anda pernah keluar berjalan jalan di kebun dan bila balik ke rumah anda rasa kurang selesa Atau mungkin anda akan rasa lemah lemah b...
Pelembap Muka Terbaik Untuk Kulit Kering Moisturizer Water Based Menjadikan Kulit Glowing Sihat Berseri

Pelembap Muka Terbaik Untuk Kulit Kering Moisturizer Water Based Menjadikan Kulit Glowing Sihat Berseri

papar berkaitan - pada 24/11/2023 - jumlah : 213 hits
sebelum ni aku pernah kongsikan dengan korang berkenaan kali ini aku akan buat kesinambungan produk hansaegee iaitu moisturizer untuk kulit kering pelembab muka ni penting tau selain melembabkan muka ia juga penting sebagai lapisan mekap Ke...
Choose Colours Of Malaysia Over Tone Of Skin

Choose Colours Of Malaysia Over Tone Of Skin

papar berkaitan - pada 28/11/2023 - jumlah : 131 hits
The FA of Malaysia has literally changed the complexion of the national team by colouring it predominantly with mixed shades of white Some seem to like the brushwork many still prefer their familiar single colour coated portrait There are t...
Kementerian Pendidikan Malaysia Sejarah Matlamat

Kementerian Pendidikan Malaysia Sejarah Matlamat

papar berkaitan - pada 27/11/2023 - jumlah : 111 hits
Kementerian Pendidikan Malaysia merupakan sebuah kementerian yang berperanan membangunkan dan mengurus sistem pendidikan di Malaysia Pada saat artikel ini ditulis jawatan Menteri Pendidikan Malaysia disandang oleh Puan Fadhlina Sidek sejak ...
Pembangunan Idn Data Rakyat Malaysia Selamat Kata Fahmi

Pembangunan Idn Data Rakyat Malaysia Selamat Kata Fahmi

papar berkaitan - pada 27/11/2023 - jumlah : 84 hits
KEMENTERIAN Komunikasi Digital hari ini memberi jaminan pembangunan Identiti Digital Nasional tidak akan menjejaskan keselamatan data peribadi rakyat kata menterinya Fahmi Fadzil Beliau berkata inisiatif yang diusahakan oleh Mimos Berhad de
Redtone Space X Meterai Perjanjian Tawar Perkhidmatan Jalur Lebar Satelit Di Malaysia

Redtone Space X Meterai Perjanjian Tawar Perkhidmatan Jalur Lebar Satelit Di Malaysia

papar berkaitan - pada 28/11/2023 - jumlah : 97 hits
Setakat September 2023 Starlink telah menghubungkan lebih dua juta pelanggan aktif jalur lebar di lebih 60 negara KUALA LUMPUR REDtone Digital Bhd dan SpaceX memeterai perjanjian penjualan semula bagi menawarkan perkhidmatan internet berkel...
Malaysia Kini Berada Di Ranking Ke 24 Di Kalangan 30 Pasukan Terbaik Di Asia

Malaysia Kini Berada Di Ranking Ke 24 Di Kalangan 30 Pasukan Terbaik Di Asia

papar berkaitan - pada 28/11/2023 - jumlah : 96 hits
Malaysia kini berada di ranking ke 24 di kalangan 30 pasukan terbaik di Asia Nampaknya impian Kim Pan Gon untuk membawa Harimau Malaya menjadi 18 pasukan terbaik di Asia semakin hampir Follow Instagram
Lack Of Understanding Infidelity Main Reasons For Divorce In Malaysia

Lack Of Understanding Infidelity Main Reasons For Divorce In Malaysia

papar berkaitan - pada 28/11/2023 - jumlah : 129 hits
Most married couples who faced domestic conflicts were young and married for five to 10 years KOTA BHARU Lack of understanding infidelity and interference by in laws are the main reasons for divorces among married couples aged 35 to 39 in t...
Id Digital Malaysia Identiti Digital Nasional 2024

Id Digital Malaysia Identiti Digital Nasional 2024

papar berkaitan - pada 28/11/2023 - jumlah : 191 hits
Mungkin ada rakyat Malaysia akhir akhir ini berasa gelisah dengan pelaksanaan Program ID Digital Nasional yang bakal bermula pada 2024 Segelintir pengguna media sosial mendidakwa akan mendedahkan data peribadi rakyat turut mendakwa bahawa I...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H

Catat Nekad Berhaji Tanpa Visa Haji Bisa Dideportasi Dari Arab Saudi



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


The Benefits Of Wearing Feelingirl S Bodysuits

Sepuluh Perkara Tetap Mengalir Pahalanya Setelah Mati

Hobi Baru

Beli Saldo Paypal Via Bank Line By Bank Hana

Akhirnya Dapat Beli Sobek

Selesai Sesi Marhaban 2024 1445h