10 Toner Untuk Kulit Kombinasi


Susah juga nak cari toner untuk kulit kombinasi. Mana tidaknya, sebahagian kulit berminyak sampai berkilat, manakala sebahagian lagi normal atau sangat kering. Pemakaian produk tepat adalah penting untuk menyelesaikan masalah ini. 


Toner kebiasaannya dipakai selepas pencuci muka. Ia berfungsi untuk mengeluarkan kotoran yang tidak dapat dibersihkan cleanser dan memperbaiki teksur dan tona kulit. 
 


 
Bagi kulit kombinasi, toner tersebut haruslah mampu mengurangkan minyak berlebihan dan seimbangkan kelembapan wajah. 


Saya senaraikan sejumlah toner untuk kulit kombinasi berserta dengan link pembelian online yang termurah. 
 
1. Simple Soothing Facial Toner
 
Toner untuk kulit kombinasi Watsons yang paling popular. This product is famous for a reason okay. Ia hadir dengan sejumlah kandungan baik untuk kulit seperti niacinamide, Pro-Vitamin B5, Chamomile, dan Witch Hazel.
 


 
Simple toner untuk kulit kombinasi ni ada niacinamide, ia bagus untuk whitening. Tapi tak ketara sangat. Boleh menghidrasi dengan sekata, tak melekit dan tidak mempunyai fragrance. And, harganya sangat berpatutan. 


Harga: RM16.75

Beli di sini: https://invol.co/cl3gvgg  


 
2. Innisfree Balancing Toner with Green Tea
Ramuan toner inidirumus khas buat pemilik kulit kombinasi dan berminyak. Ia boleh replanish new skin dan memberi kelembapan sempurna sepanjang hari.  
 


 
Hasilnya, t-zone kurang berminyak dan kulit akan tampak segar dan mulus. Untuk pengetahuan, tekturnya sedikit pekat berbanding toner lain dipasaran. Tetapi langsung tidak melekit malah cepat meresap pada kulit. 


Harga: RM56

Beli di sini: https://invol.co/cl5xixd



Artikel berkaitan: 
+ Skincare Untuk Kulit Kombinasi Malaysia

+ 10 Toner Untuk Kulit Berjerawat

+ 10 Moisturizer Untuk Kulit Kombinasi

+ 8 Pencuci Muka Untuk Kulit Kombinasi di Watson 
 
3. The Body Shop Vitamin E Hydrating Toner
 

The Body Shop memang terkenal dengan rangkaian produk penjagaan diri dan perfume. Produk skincare mereka tidak kurang hebatnya. Vitamin E Hydrating Toner ada vitamin E sebagai kandungan utama dan wheatgem oil yang mampu menanggalkan sisa makeup berlebihan.  
 

 
Hasilnya, kulit lebih segar dan bersih sekaligus menjadikan tona wajah sekata. Ramai juga yang suka dengan toner TBS ni sebab ia memang berkesan. Walaupun harganya agak tinggi. 


Harga: RM70

Beli di sini: https://invol.co/cl5xiub


4. Mamonde Rose Water Toner
 
Mengandungi 90% ramuan rose water yang banyak khasiatnya untuk kulit wajah. Ia mengurangkan sebum berlebihan dan mencegah masalah kulit seperti blackheads, whiteheads, dan jerawat.  
 


 
Cara guna Mamonde Rose Water Toner sama seperti toner lain iaitu sama ada terus sapu pada muka atau titiskan pada cotton pad. Boleh pakai 2 kali sehari agar kulit kekal segar dan berseri. 
 
Harga: RM7.50 - RM31.20

Beli di sini:  https://invol.co/cl5xikp


5. Pixi Glow Tonic
 
Pixi Glow Tonic merupakan exfoliating toner untuk kulit kombinasi. Exfoliating tu ada untuk buang sel kulit mati dan bantu replanish kulit baru supaya kulit sentiasa segar. Produk dari USA ni memang hype gila sebab ia adalah toner untuk kulit kusam and boleh buat anda glowing!  



 
Kandungan Pixi Glow Tonic            
Glycolic Acid - Form of AHA yang mengeluarkan sel kulit mati untuk bantu hasilkan kulit baru yang lebih segar/mulus.           Aloe Vera - Melega dan menghidrasi kulit           Glycerin - Agen pelembap kulit yang paling berkesan, menghalang kekeringan. 

Harga: RM16 (25 ml)
Beli di sini: https://invol.co/cl5xihm

 


6. Hada Labo Hydrating Lotion Light



Hada Labo merupakan jenama yang tidak perlu diperkenalkan lagi. Setiap pemilik wajah glowing pasti guna salah satu produk rangkaian dari Jepun ini. Ramai yang sanggup membelinya walaupun agak mahal.  
 
 




Hydrating Lotion Light (line hijau) merupakan hydrating toner untuk kulit kombinasi, berminyak, dan normal. Mengandungi 4 jenis Hyaluronic Acids yang mengekalkan kelembapan semula jadi agar kulit sihat dan lembut.  



Then, ada ceramide yang 'lock' kelembapan kulit. Highly recommended! 
 
Harga: 

170 ml (RM59) - https://invol.co/cl5xewj 
30 ml (RM17) - https://invol.co/cl5xex5



7. Cosmoderm Tea Tree Oil Clarifying Face Toner
 
Toner untuk kulit kombinasi seterusnya adalah dari Cosmoderm. Toner ini khas untuk kawasan berminyak seperti t-zone dan mereka yang mempunyai kulit berjerawat. Mencegah minyak berlebihan adalah kangkah awal dari tumbuhnya jerawat.  
 

 
Ia bebas paraben dan frangrance. Botol lama berwarna hijau, manakala botol berwajah baru berwarna biru. 


Harga: RM20

Beli di sini: https://invol.co/cl5xeuw
 
8. Aiken Tea Tree Oil Toner
 
Tidak mengandungi bahan-bahan yang boleh harm kulit seperti paraben, mineral oil, dan triclosan. Sebaliknya kaya dengan tea tree oil dan extrak tumbuh-tumbuhan. Kandungan ini boleh rawat jerawat dan kurangkan minyak pada wajah.  
 


 
It also claims mampu melembutkan kulit, mengekalkan kelembapan, membersihkan liang pori. 


Harga: RM11

Beli di sini: https://invol.co/cl5y4sl


9. Neutrogena Alcohol-Free Toner
 
Toner ini sesuai untuk semua jenis kulit. Menyegarkan kulit tanpa menghilangkan kelembapan semula jadi. Tidak mengandungi alkohol. 
 
Selain itu, ia mempunyai 'mild purifiers' yang mampu membersih kotoran pada liang pori. Saya dan guna beberapa botol. Apa yang paling best tentang toner ini bila guna cotton pad, anda boleh lihat saki baki daki yang tertanggal. So impressed!  
 


 
Harga: RM14
Beli di sini: https://invol.co/cl3gvu6


10. Klairs Supple Preparation Toner
Klairs adalah produk terkenal seantero dunia! Bagi Supple Preparation toner, ia berfungsi agar kulit kekal lembap dan segar sepanjang hari tanpa ada kesan melekit. Ini adalah formula yang dah diperbaharui. 


 


 
Kali ini ia mampu memberi 20% kelembapan berbanding produk yang ada hyaluronic acid. Selain itu, ia mengandungi kandungan organik (vegan) yang baik untuk kesihatan kulit wajah. Ramai yang berpuas hati dengan toner Klairs ni.



Harga: RM15 - RM55

Beli di sini: https://invol.co/cl5xed4



Semoga artikel toner untuk kulit kombinasi ini dapat membantu anda dalam mencari toner yang sesuai untuk mendapatkan kulit sihat, segar, dan glowing!





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.nikkhazami.com/2021/09/toner-untuk-kulit-kombinasi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Crystal Skin Terbukti Mampu Merawat Dan Mencantikkan Kulit

Crystal Skin Terbukti Mampu Merawat Dan Mencantikkan Kulit

papar berkaitan - pada 27/8/2021 - jumlah : 222 hits
Assalamualaikum Hai korang sihat Mommylin doakan korang sentiasa sihat Zaman sekarang ni kita tak boleh demam Bila demam je mulalah gelabah kan Kalau dulu demam tu biasa lah Sekarang tak boleh sakit tekak sikit je laju laju buat air lemon p...
Banpeel Fertiliser Kulit Pisang Sebagai Baja Organik Masa Kini

Banpeel Fertiliser Kulit Pisang Sebagai Baja Organik Masa Kini

papar berkaitan - pada 27/8/2021 - jumlah : 168 hits
Oleh Siti Noor Syuhada Binti Mohd Muhammad Amin Dr Siti Maisarah Binti Aziz Dr Azma Binti Abdul Malek Pusat Asasi Sains dan Perubatan UniSZA Universiti Sultan Zainal Abidin Pencemaran bahan buangan yang berlaku kini mengundang pelbagai kris...
Tips Kulit Gebu Halus Dengan Deep Hydrating Essence Mask Nurraysa

Tips Kulit Gebu Halus Dengan Deep Hydrating Essence Mask Nurraysa

papar berkaitan - pada 27/8/2021 - jumlah : 476 hits
Kelebihan Exclusive Deep Hydrating Essence Mask Gabungan 8 ciri hyaluronan yang berbeza untuk kelembapan yang berganda Instant effect Sakura yang membuatkan tona kulit tampak lebih cerah Deep hydrating mask membantu memberikan kelembapan be...
Hiburan Asid Tranexamic Trend Baru Lawan Masalah Tona Kulit Tak Sekata Anda Perlu Cuba

Hiburan Asid Tranexamic Trend Baru Lawan Masalah Tona Kulit Tak Sekata Anda Perlu Cuba

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 230 hits
Serabut betul memikirkan pelbagai cela di wajah Paling memeningkan apabila parut jerawat tompokan hitam membuatkan tona kulit nampak tak sekata Sedih sangat Pelbagai cara dan petua sudah dicuba bahkan kandungan seperti Vitamin C Niacinamide...
Rawat Kulit Muka Berparut Dan Berjerawat Dengan Crystal Skin

Rawat Kulit Muka Berparut Dan Berjerawat Dengan Crystal Skin

papar berkaitan - pada 29/8/2021 - jumlah : 227 hits
Rawat Kulit Muka berparut dan Berjerawat dengan Crystal SkinMasalah kulit muka berparut dan berjerawat adalah antara masalah utama yang sering di alami baik lelaki mahupun wanita Selain daripada faktor cuaca banyak lagi faktor lain yang men...
Kenali Tanda Kulit Sensitif Dan Cara Mengatasinya Pada Bayi

Kenali Tanda Kulit Sensitif Dan Cara Mengatasinya Pada Bayi

papar berkaitan - pada 30/8/2021 - jumlah : 200 hits
Kulit bayi lebih rentan dari orang dewasa kenali tanda tanda kulit sensitif pada bayi dan cara mengatasinya
Ketahui 6 Jenis Makanan Yang Boleh Buat Kulit Awet Muda

Ketahui 6 Jenis Makanan Yang Boleh Buat Kulit Awet Muda

papar berkaitan - pada 30/8/2021 - jumlah : 301 hits
Awet muda Siapa yang tak nampak kelihatan awet muda kan Lagi lagi wanita yang dah berusia sikit Yang seangkatan usia dengan sis dah tentu punya rasa seperti ini Tidak dinafikan untuk nampak lebih awet muda kebanyakan wanita cenderung menggu...
Merawat Masalah Kulit Kusam Dan Berjerawat Dengan Mengamalkan Pengambilan Crystal Skin

Merawat Masalah Kulit Kusam Dan Berjerawat Dengan Mengamalkan Pengambilan Crystal Skin

papar berkaitan - pada 29/8/2021 - jumlah : 258 hits
Bila kita mula meningkat usia biasalah kulit wajah kita pun mula mempunyai pelbagai masalah yang terpaksa kita hadapi Termasuklah Seri Wangi yang menghadapi masalah kulit kering kusam tak sekata gelap dan garis garis kedutan pun mulai nampa...
Cara Buat Kulit Karipap Yang Ranggup

Cara Buat Kulit Karipap Yang Ranggup

papar berkaitan - pada 26/8/2021 - jumlah : 258 hits
Karipap ranggup Kulit karipapBahan bahan 4 cawan tepung gandum3 sudu besar marjerin1 sudu besar minyakGaramAir secukupnyaCaranya panaskan marjerin dan minyak smp mendidihmasukkan ke dalam besen yang berisi tepung gandumgaul guna senduk bila...
Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Optimizing Your Twitter Feed Strategies For Positive Content Filtering

Adapting To Consumer Behavior

Rm232mil Road Project Awarded To Nepturis Witness Tells Wan Saiful Trial

There Is An Awakening

App Inarah

Masih Beraya

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


Pesanan Buat Sang Suami

Lfl Should Defend The Victims Too

1 500 Berarak Ke Dataran Merdeka Tuntut Hak Pekerja

More Than Pools Patios Eric Curtis Landscape Architecture Designs For Life

Dua Lelaki Didakwa Tebang Pokok Robin Hood

Anwar Announces Over 13 Pay Hike For Govt Servants Largest In History