10 Tempat Cantik Untuk Girls Trip Tahun 2019


Jika ada sesiapa di luar sana yang memahami keperluan perjalanan dan keutamaan anda – menemui tempat yang indah, membeli-belah untuk cenderahati, menikmati makanan tempatan, dan nampak seronok ketika melakukan semua itu bersama kawan-kawan anda.
 
Tinggalkan lelaki di belakang kerana tiba masanya untuk geng gadis itu pergi berjalan! Berikut adalah 10 destinasi yang indah yang perlu anda pergi bersama dengan geng gadis anda pada tahun 2019:
 
Meknes, Maghribi Meknes mungkin telah jatuh kebelakang dari Fez dan Marrakesh dari segi popularity. Selama bertahun-tahun, adegan riad di Meknes semakin berkembang, tetapi berbanding dengan bandar-bandar yang lebih besar, anda boleh mendapatkan barang dengan harga separuh harga.
 

Mulakan lawatan anda di Makam bersejarah Moulay Ismail, salah satu bangunan terbaik di Meknes yang menempatkan mayat bekas sultan terkenal. Walaupun melawat makam bukan sesuatu yang anda fikirkan, butiran seni bina unik dan ciri-ciri hiasan makam sangat mengagumkan! Untuk pemandangan matahari terbenam yang indah di waktu petang, pergi ke Bab Mansour, gerbang empayar yang indah beberapa minit dari makam.
 

Sekiranya anda mencari pengembaraan sedikit dan suka sejarah, keluar dari bandar ke Volubilis. Runtuhan purba Volubilis adalah sebahagian dari kota Berber dan Rom yang digali, yang menampilkan mosaik yang diajaga dengan baik, basilicas, dan berbagai bangunan. Tapak ini ditinggalkan dan tidak didiami selama berabad-abad sebelum ia hancur oleh gempa bumi pada pertengahan abad ke-18, dan kemudian digali semasa dan selepas pemerintahan Perancis di Maghribi.
 
Pulau Pinang, Malaysia
Bandar kolonial di barat laut Malaysia mungkin tidak begitu terkenal seperti Melaka yang ikonik, tetapi popularity menaik pada kebelakangan ini membuktikan bahawa Pulau Pinang mempunyai banyak pesonaliti sendiri. Kota yang berwarna-warni dan pelbagai budaya George Town dihiasi dengan koleksi seni jalanan yang dicat atau dipasang di dinding lot-lot kedai lama dan bangunan-bangunan, yang menjadikan latar belakang OOTD sempurna.
 

Salah satu sebab yang paling utama mengapa Pulau Pinang adalah destinasi percutian popular kerana makanan! Sekiranya masa anda terhad tetapi anda masih ingin mencuba segala-galanya, pergi ke Gurney Drive Hawker Centre. Ia berpecah kepada dua bahagian berasingan; halal dan bukan halal – jadi buat pilihan anda dengan tepat. Sudah tentu, jangan tinggalkan Pulau Pinang tanpa mencuba nasi kandar !
 
Chiang Mai, Thailand Dengan masakan yang lazat, kuil-kuil besar, pemandangan-pemandangan yang sempurna, penduduk tempatan yang mesra dan membeli-belah dengan murah, Thailand adalah seperti kotak harta karun dengan banyak daya tarikan. Dan Chiang Mai menjanjikan semua ini
 

Terletak di utara Thailand, Chiang Mai adalah bandar artisan dan pembuat kraft dengan banyak galeri seni dan pusat kebudayaan.
 
Pergi bersama geng gadis anda ke Bo Sang Handicraft Centre untuk mempelajari seni membuat payung kertas tradisional dengan tangan. Sekiranya alam semulajadi lebih banyak perkara anda, luangkan masa bersama dengan gajah di Elephant Jungle Sanctuary..

Nasib baik, terdapat banyak hotel mesra-Muslim yang menyajikan makanan halal atas permintaan di Chiang Mai. Salah satu daripadanya ialah Rainforest Boutique Hotel, tempat yang indah yang dikelilingi oleh alam, jauh dari pusat bandar yang sibuk.
 
Denpasar, Bali, Indonesia Menggabungkan daya tarik yang berbeza di Indonesia, ibu kota Bali boleh menjadi sibuk dan damai. Denpasar boleh menjadi sedikit menakutkan untuk pengunjung pertama kali kerana ia bukan imej syurga tropika yang anda ketahui tentang Bali, tetapi bandar multikultural ini sebenarnya adalah di mana anda boleh menemui Bali yang “sebenar” di luar pantai dan sawah padi.
 

Denpasar dilimpahi dengan kuil, muzium dan istana. Malah, mungkin lebih banyak kuil daripada rumah di sini. Ini destinasi yang sempurna jika anda mencari pengembaraan, budaya dan bersantai di atas pemandangan yang indah! Senibina tradisi tradisional Bali adalah pemandangan yang tidak boleh ditinggalkan, dan di sebelahnya adalah Kuil Jagatnatha yang megah, kuil Hindu terbesar di bandar ini.

Adakah anda suka membeli-belah? anda berada di tempat yang betul! Denpasar adalah pusat perdagangan penting sebelum era kolonial – dengan demikian nama “pasaran” (pasaran) – dan masih menjadi pusat membeli-belah sehingga kini. Ada sekelompok pusat membeli-belah di sekitar bandar, tetapi jika anda ingin merasai dan melihat pemandangan membeli-belah di pasar tradisi dan menawar cenderahati anda pada harga terbaik, jalan ke Pasar Badung. Berasa lapar? Pastikan anda berhenti di mana-mana restoran halal yang mengagumkan untuk mendapatkan sampel makanan tempatan.
 
Santorini, Greece Apa yang boleh menjadi lebih ajaib dari rumah-rumah Cycladic putih Santorini yang melapisi tebing yang menghadap ke perairan biru Aegea?

 
Santorini adalah salah satu daripada tempat-tempat yang mengingatkan anda betapa indahnya ciptaan Tuhan ini. Walaupun pulau Yunani kecil ini terkenal sebagai destinasi bulan madu, ia boleh juga untuk percutian gadis. Luangkan masa anda mengelilingi bangunan-bangunan bercat putih yang indah kerana anda menjelajah secara hiking di sepanjang Fira, menuju ke pantai gunung berapi yang unik di mana pasir putih berpasir bercampur dengan kerikil gunung berapi merah dan hitam, dan melihat matahari terbenam yang menakjubkan di Oia

Berbanding dengan Athens di mana masyarakat Islam lebih besar, makanan halal tidak mudah dijumpai di Santorini. Nasib baik, majoriti makanan di sini adalah makanan laut. Namun, alkohol dan daging cincang ditambah sebagai bahan dalam sesetengah hidangan, jadi kami mengesyorkan anda untuk bercakap dengan kakitangan restoran atau hubungi terlebih dahulu untuk memastikan. Namun begitu, anda boleh tinggal di banyak penginapan mesra Muslim di pulau-pulau Greek!
 
Paris, Perancis Mungkin ianya pelik perjalanan ke bandar cinta dengan rakan-rakan boleh menjadi lebih menyeronokkan daripada dengan pasangan anda. Fikirkan semua pemandangan besar seperti Menara Eiffel, Muzium Louvre, Sacré-Cœur dan banyak lagi! Atau makan pencuci mulut yang terkenal di dunia dan pergi membeli-belah di Champs-Élysées dengan geng gadis anda
 
Untuk masa yang menyeronokkan dengan geng gadis anda, jalan ke Palais Royal, istana abad ke-17 dan kediaman bekas Kardinal Richelieu, dan rumah zaman kanak-kanak Raja Louis XIV. Pastikan untuk melawat taman yang indah, Jardin du Palais Royal, yang merupakan satu-satunya taman di Paris untuk diklasifikasikan sebagai “Taman yang Menakjubkan” oleh Kementerian Kebudayaan Perancis. Ia adalah tempat yang sempurna untuk berkelah dengan kawan-kawan anda atau bersiar-siar di sekitar kawasan OOTD yang terbaik
 

Suka makan malam yang mewah? Pergi ke Le Confidentiel untuk masakan Perancis asli, dan ia benar-benar halal! Restoran Perancis Gourmet terletak beberapa jarak dari Champs Elysees dan merupakan restoran halal pertama di Paris menawarkan menu semua-anda-boleh-makan. Hidangan purata adalah sekitar € 25, jadi bersedia untuk berbelanja hebat! Mereka juga menawarkan Sunday Brunch berharga € 35 / dewasa.
 
Kyoto, Jepun Kyoto adalah sinonim dengan kuil-kuil kuno, bangunan tradisional, penginapan ryokan, dan pemandangan semula jadi yang menakjubkan. Bina kenangan yang tidak dapat dilupakan dengan geng gadis anda dan berpakaian dalam kimono cantik atau yukatas semasa anda menavigasi bandar bersejarah.

Bagi mereka yang memakai tudung, anda boleh menyewa tudung dengan kimono anda di Yumeyakata
 
Walaupun ia sering sesak dengan pelancong, lorong-lorong yang sempit dari Ninenzaka dan Sannenzaka menuju ke Kuil Kiyomizu-dera adalah lorong-lorong belanja terbaik di mana anda boleh mencari barang-barang yang paling unik untuk dibawa pulang sebagai cenderahati atau menikmati makanan ringan dan pencuci mulut tempatan. Jangan lupa untuk mencuba matcha asli di sini dalam pelbagai bentuk!
 

Jangan terlepas hutan buluh yang menakjubkan di Arashiyama! Berdiri di tengah-tengah tangkai buluh, rasanya seperti anda telah berada di dunia lain. Jika anda berada di sini pada musim luruh, pastikan untuk naik Kereta Api Romantik Sagano, sebuah laluan kereta api yang berjalan di sepanjang Sungai Hozugawa. Kereta api lama ini bergerak pada kadar yang perlahan, memberi penumpang peluang yang baik untuk mengagumi landskap yang indah. Warna-warna keemasan musim gugur membuat pandangan lebih ajaib!
 
Pulau Jeju, Korea Selatan Pulau terbesar di luar pantai Semenanjung Korea, Jeju-do terkenal dengan hutan yang subur, tepi pantai yang indah, jalan-jalan pantai dan laluan berjalan kaki. Disukai oleh kedua-dua pelancong tempatan dan asing, Jeju-do memenuhi sempurna untuk apa-apa jenis percutian, sama ada percutian yang santai atau pengembaraan.
 

Mt Halla, atau Hallasan, adalah tarikan terbesar Jeju-do. Gunung berapi berperisai, Hallasan adalah gunung tertinggi di Korea Selatan dan dikelilingi oleh Taman Negara Hallasan. Jika hiking adalah usaha yang terlalu banyak, bagaimana jika memetik tangerin? Untuk serendah 5000 won, anda bebas untuk berkeliaran di sekitar ladang, memilih dan makan seberapa banyak yang anda mahu! Setiap orang dibenarkan membawa pulang 1 kilogram tangerin.
 

Menyewa kereta adalah cara terbaik untuk pergi mengelilingi bandar kerana pengangkutan awam di Jeju-do tidak semudah di bandar-bandar lain. Perkhidmatan kereta sewa tersedia di lapangan terbang. Kereta dilengkapi dengan GPS dan tanda jalan ditulis dalam bahasa Inggeris, jadi jangan risau tentang tidak mencari jalan anda! Jika tidak, anda juga boleh menyewa pemandu atau teksi untuk sehari.
 
London, UK Setiap impian gadis melawat London sekali dalam hidupnya, apa kata anda datang sini bersama geng gadis anda. Tidak menjadi masalah jika anda seorang penggemar sejarah, seorang fashionista, seorang foodie atau seorang Potterhead, tidak ada kekurangan yang menyeronokkan untuk dilakukan di London.
 

Dari Pasar Borough yang meriah ke Harrods yang bergaya, London adalah tempat membeli-belah. Dengan begitu banyak jalan-jalan dan pasar membeli-belah , hanya berhati-hati untuk tidak melabur! Sementara itu, jika anda menyukai seni dan budaya, terdapat banyak muzium, galeri serta teater untuk pergi. Berada di tanah Shakespeare, anda pasti tidak dapat melepaskan Shakespeare Globe.
 

Minat dengan keluarga diraja Britain? Semasa mengadakan lawatan diraja ke Istana Buckingham dan Kensington Palace, tidak begitu menarik, mengapa tidak merebut peluang sekali dalam seumur hidup untuk menangkap gambar “bersama”? Pergi ke Madame Tussauds London dan temui selebriti, atlet, ahli politik, dan lebih banyak lagi serta keluarga diraja sendiri!
 
Bucharest, Romania Pernah dikenali sebagai ” Paris in the East “, Bucharest adalah ibu kota Romania yang menggabungkan sejarah masa lalu mereka dengan identiti moden. Apa yang mungkin mengejutkan anda tentang Bucharest adalah bahawa ia tidak estetik cantik, tetapi itulah daya tarikan sebenar. Terdapat banyak seni bina yang tidak sepadan di bandar yang terdiri daripada bangunan yang diilhamkan oleh Perancis dan blok utilitarian zaman komunis, yang menjadikannya campuran yang menarik. Bolehkah anda percaya Bucharest mempunyai ikon Arc de Triomphe sendiri?
 

Walaupun menjadi sebahagian daripada Kesatuan Eropah, Romania jauh lebih murah daripada negara-negara Eropah yang lain kerana mereka menggunakan Romanian Leu (RON) sebagai mata wang mereka dan bukan Euro.
 

Jangan lupa untuk singgah Carturesti Carusel, salah satu kedai buku yang paling indah yang pernah anda lihat. Terletak di tengah-tengah Old Town (Lipscani), kedai buku itu terletak di dalam bangunan abad ke-19 yang telah dipulihkan dan mempunyai reka bentuk minimalis namun mewah.
 
Kami berharap 10 tempat menarik ini dapat membuat anda bercadang untuk merancang perjalanan dengan geng gadis anda tahun ini! Dengan banyak tempat Instagrammable, aktiviti membeli-belah dan unik, anda pasti akan mempunyai perjalanan yang tidak dapat dilupakan dengan gadis-gadis terbaik anda.
 
Sumber : Have Halal Will Travel
The post 10 Tempat Cantik (Dan Mesra Muslim!) Untuk ‘Girls Trip’ Tahun 2019 appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/10-tempat-cantik-dan-mesra-muslim-untuk-girls-trip-tahun-2019/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
2019 Akan Jadi Tahun Terpanas Dalam Sejarah Peradaban Manusia Bersiaplah Hadapi Dampaknya

2019 Akan Jadi Tahun Terpanas Dalam Sejarah Peradaban Manusia Bersiaplah Hadapi Dampaknya

papar berkaitan - pada 25/2/2019 - jumlah : 372 hits
Peristiwa El Nino kemungkinan sedang berlangsung meningkatkan cuaca ekstrem yang diperburuk oleh perubahan iklim Dan menurut para ilmuwan 2019 akan menjadi tahun terpanas dalam sejarah manusia Berdasarkan data dari Climate Predicition Cente...
Bengkel Pengurusan Sjq Bersama Semua Sektor Dan Ppd Tahun 2019

Bengkel Pengurusan Sjq Bersama Semua Sektor Dan Ppd Tahun 2019

papar berkaitan - pada 28/2/2019 - jumlah : 317 hits
Bengkel Pengurusan SJQ bersama semua Sektor dan PPD tahun 2019 Dua hari kami berkampung di Pontian Banyak ilmu pengurusan dikongsi bersama Alhamdulillah Snap tak banyak Multitasking tul minggu ni Sambil berbengkel sambil memverifikasi koord...
Kementerian Esdm Investasi Migas Di Tahun 2019 Bergairah

Kementerian Esdm Investasi Migas Di Tahun 2019 Bergairah

papar berkaitan - pada 10/3/2019 - jumlah : 289 hits
Kementerian Energi dan Sumber Daya Mineral mencatat animo para investor migas dalam mengakses dokumen penawaran 5 Wilayah Kerja Migas Konvensional tahap I tahun 2019 yang dilelang pada bulan lalu sangat tinggi
Misi Tahun 2019 Terjah Taipei Taiwan Dengan Bajet Yang Murah

Misi Tahun 2019 Terjah Taipei Taiwan Dengan Bajet Yang Murah

papar berkaitan - pada 25/2/2019 - jumlah : 475 hits
Azam saya tahun ini memang nak melancong jauh jauh Tapi tiada rezeki lagi Jadi aku nak focus melancong kat dalam Malaysia Tapi tak salah jika aku tanam azam nak melancong ke luar negara juga kan So aku pilih nak travel ke Taipei Kenapa Taip...
Informasi Penerimaan Mahasiswa Baru Sekolah Tinggi Multi Media Mmtc Yogyakarta Tahun 2019

Informasi Penerimaan Mahasiswa Baru Sekolah Tinggi Multi Media Mmtc Yogyakarta Tahun 2019

papar berkaitan - pada 7/3/2019 - jumlah : 568 hits
Informasi Penerimaan Mahasiswa Baru Sekolah Tinggi Multi Media MMTC Yogyakarta Tahun 2019PMB MMTC 2019Untuk informasi lebih lengkap silahkan mengunjungi Website Resmi Sekolah Tinggi Multi Media MMTC Yogyakarta atau melalu situs PMB MMTC Ter...
Kompilasi 7 Kontroversi Dan Insiden Lion Air Di Tahun 2019 Banyak Banget Ya Masalahnya

Kompilasi 7 Kontroversi Dan Insiden Lion Air Di Tahun 2019 Banyak Banget Ya Masalahnya

papar berkaitan - pada 26/2/2019 - jumlah : 249 hits
Mulai dari kalajengking di kabin dan penumpang yang ditinggal padahal belum waktunya Dengan berbagai kontroversinya apakah kamu masih setia dengan Lion Air atau ganti maskapai
Senarai Kadar Pos Laju Terkini Harga Naik 5 Peratus Tahun 2019

Senarai Kadar Pos Laju Terkini Harga Naik 5 Peratus Tahun 2019

papar berkaitan - pada 27/2/2019 - jumlah : 2116 hits
Senarai Kadar Pos Malaysia Terkini Harga Naik 5 Peratus Untuk Tahun 2019 Kita boleh lihat sekarang ini semenjak Lazada Shopee apa lagi 11 Street Alibaba Taobao dan banyak lagi online shopping yang boleh diakses oleh pembeli di Malaysia Maca...
Pemberitahuan Program Mesra Krt Srs Bersama Warga Tmn Kasih Putera Tahun 2019

Pemberitahuan Program Mesra Krt Srs Bersama Warga Tmn Kasih Putera Tahun 2019

papar berkaitan - pada 13/3/2019 - jumlah : 309 hits
Assalamualaikum wbt Selamat sejahtera Dato Datin Ustaz Ustazah Tuan Puan Hadiri Hadirat PROGRAM MESRA KRT SRS BERSAMA WARGA TMN KASIH PUTERA Adalah dengan ini dimaklumkan pihak KRT SRS Tmn Kasih Putera akan mengadakan program di atas sepert...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Ukraine Approaching Total Collapse

Police Probe Chaos Incident Outside Mosque In Penang

Budaya Pot Luck Jimat Kos Makanan Lebih Banyak Pilihan

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally