10 Rutin Kecantikan Wanita Korea Yang Buat Kulit Kelihatan Berseri


Wanita Korea terkenal dengan kulit yang cantik berseri. Mereka mengamalkan rutin kecantikan yang ketat untuk memastikan kulit sentiasa tampak cantik dan berseri. Jika anda inginkan kulit seperti wanita Korea, anda boleh cuba amalkan 10 rutin kecantikan wanita Korea yang buat kulit kelihatan berseri ini.
Gambar: Instagram
Pembersih Bertekstur Minyak
Membersihkan solekan sebelum tidur adalah peraturan paling penting dalam rutin kecantikan. Kulit anda perlu bernafas dan berehat semasa tidur dan cara untuk melakukannya adalah dengan membersihkan sisa solekan, debu dan kotoran yang melekat pada kulit wajah anda sepanjang hari. Pembersih bertekstur minyak adalah cara sesuai untuk membersihkan solekan kerana minyak menyerap sisa solekan dengan baik. Gunakan dalam kadar yang mencukupi, urutkan pada wajah dan biarkan minyak itu melakukan tugasnya. Kemudian tambahkan sedikit air siam untuk membantu minyak diserap ke dalam kulit. Apabila selesai, bilas sehingga bersih.
Pembersih Berasaskan Air
Setelah anda menanggalkan solekan, sudah tiba masanya untuk membersihkan wajah anda sekali lagi. Hal ini adalah untuk memastikan anda membasuh semua kesan yang ditinggalkan oleh pembersih bertekstur minyak . Ini kerana sisa minyak boleh menghalang langkah seterusnya. Anda perlu mengambil pembersih dan urut muka anda sekali lagi. Pastikan anda berikan perhatian pada leher anda juga.
Pengelupasan (Exfoliator)
Kaedah ini yang paling rumit kerana penggunaanya bergantung pada jenis kulit anda namun lazimnya ia dilakukan dua kali seminggu. Menghapukan sel kulit mati adalah penting untuk mendapatkan wajah yang berseri dan sihat. Pastikan anda memilih pengelupasan dengan zarah kecil seperti pic, aprikot atau biji anggur untuk pengelupasan yang lembut.
Toner
Anda sudah sampai separuh dalam rutin kecantikan ini dengan memakai toner. Kulit yang sudah agak lembap lebih mudah dijaga kerana ia lebih cenderung untuk menyerap produk yang dipakai. Toner memberikan kelembapan kepada wajah dan mengimbangi tahap pH. Terdapat dua cara untuk anda memakai toner dan ia bergantung kepada keutamaan anda dan tekstur khusus produk tersebut. Biasanya, pad kapas akan digunakan ketika memakai toner.
Esen
Esen adalah salah satu item kecantikan penting buat wanita Korea. Ia adalah kombinasi toner dan serum yang membantu untuk menghidratkan kulit anda dan membantu mempertingkatkan kondisi kulit anda dan membantu kulit dalam proses sel regenerasi dan membaikinya. Sapukan esen selepas toner.
Rawatan
Langkah paling penting dalam rutin kecantikan wanita Korea. Berikan rawatan yang terbaik untuk kulit anda setelah seharian dalam persekitaran yang buruk dan tekanan yang berterusan. Rawatan yang diberikan adalah berbeza mengikut masalah yang anda hadapi seperti liang pori yang besar, zon T berminyak, kulit kusam, jerawat, pigmentasi, kedutan dan sebagainya.
Masker
Salah satu trend dalam rutin penjagaan kulit. Masker kini boleh didapati dalam pelbagai bentuk antaranya dalam corak haiwan. Anda boleh mengambil swafoto ketika memakai masker. Ia juga boleh memberikan anda 15 hingga 30 minit masa rehat yang anda perlukan. Jadi gunakan masa ini untuk baring dan nikmati kebaikan masker tersebut.
Krim Mata
Krim mata membantu dalam memberikan penghidratan dan pelindungan tambahan kepada kulit halus di bawah mata anda. Anda perlu ingat, jika kulit bawah mata anda nipis, elakkan dari menggosok krim terlalu kuat. Jika musim sejuk, gunakan krim yang lebih berkhasiat dan untuk musim panas pula, gunakan krim yang bertekstur gel. Terdapat beberapa krim mata yang mempunyai kesan penyejukan sedikit.
Pelembap
Badan dan kulit anda sangat bergantung kepada air untuk berfungsi dengan baik dan kelihatan sihat. Penghidratan adalah kunci untuk kesihatan dan kulit yang luar biasa. Pelembap boleh didapati dalam pelbagai tekstur seperti lotion, gel, krim, balm dan emulsi. Semuanya dengan tujuan untuk memberikan kelembapan sedalam mungkin di dalam epidermis dan menguncinya di sana untuk manfaat anda.
Krim Pelindung Matahari
Anda tidak boleh mengabaikan pelindungan UVA atau UVF untuk kulit anda. Jangan lupa untuk sapukan krim pelindung matahari pada bila-bila masa sahaja terutama sekali ketika anda berada di bawah sinaran matahari. Jika anda berada di dalam pejabat atau rumah, anda juga perlu menggunakan krim pelindung matahari kerana sinar UV menembusi tingkap walaupun ia menggunakan kaca yang tebal.
 
The post 10 Rutin Kecantikan Wanita Korea Yang Buat Kulit Kelihatan Berseri appeared first on Her Inspirasi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://herinspirasi.com/fesyen-kecantikan/diy-cantik/10-rutin-kecantikan-wanita-korea-yang-buat-kulit-kelihatan-berseri/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wajah Gadis Alami Masalah Kulit Teruk Selepas Berhenti Guna Produk Kecantikan Tempatan

Wajah Gadis Alami Masalah Kulit Teruk Selepas Berhenti Guna Produk Kecantikan Tempatan

papar berkaitan - pada 20/10/2018 - jumlah : 426 hits
Kuala Lumpur Gara gara berhenti menggunakan sejenis produk keluaran tempatan yang diguna olehnya sebelum ini seorang gadis cantik mendakwa telah mengalami masalah kulit yang teruk pada kulit wajahnya apabila kulitnya kini dipenuhi jerawat b...
Tips Kecantikan Untuk Wanita

Tips Kecantikan Untuk Wanita

papar berkaitan - pada 20/10/2018 - jumlah : 247 hits
Mengurangkan penggunaan pelembapPenjagaan kulit juga terpaksa menyesuaikan diri dengan kelembapan udara Terutamanya semasa cuaca panas Dalam cuaca pnanas perubahan kosmetik anda Pilih produk yang mempunyai formula yang lebih lembut Formula ...
Wanita Umur 40 Nak Kulit Kembali Gebu Dan Licin Guna 3 Bahan Ini Saja Cukup Mudah

Wanita Umur 40 Nak Kulit Kembali Gebu Dan Licin Guna 3 Bahan Ini Saja Cukup Mudah

papar berkaitan - pada 27/10/2018 - jumlah : 302 hits
Bukan sekadar golongan muda bahkan wanita berusia juga boleh bergaya Usia tidak menghalang seseorang untuk tampil menarik dan cantik asal kena pada caranya Untuk anda yang mengalami masalah bintik hitam cuba petua yang diamalkan oleh seoran...
Perla Coffee Badan Sihat Kulit Cerah Berseri

Perla Coffee Badan Sihat Kulit Cerah Berseri

papar berkaitan - pada 12/10/2018 - jumlah : 735 hits
Nama item Perla CoffeeIsian kandungan 20 sachet boxHarga Normal RM59 exc postageHarga Promosi RM40 RM45 Harga termasuk kos poslajuInfo Produk Perla Coffee adalah minuman yang diadun khusus untuk menjaga kesihatan dalaman di samping memberik...
7 Tips Jitu Dan Mudah Raih Wajah Cloudless Skin Tren Kulit Sehat Terbaru Di Korea Yang Wajib Dicoba

7 Tips Jitu Dan Mudah Raih Wajah Cloudless Skin Tren Kulit Sehat Terbaru Di Korea Yang Wajib Dicoba

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 310 hits
Dengan mengikuti tren terbaru Korea Cloudless Skin bisa bikin kamu bersinar nggak cuma dari wajah tapi dari hati juga
Taiwan Gunakan Simbol Haiwan Tentukan Tandas Lelaki Dan Wanita

Taiwan Gunakan Simbol Haiwan Tentukan Tandas Lelaki Dan Wanita

papar berkaitan - pada 11/10/2018 - jumlah : 765 hits
Taiwan Gunakan Simbol Haiwan Tentukan tandas Lelaki Dan Wanita Bayangkan anda dalam keadaan tergesa gesa mahu menggunakan tandas tetapi anda terpaksa membuang masa kerana keliru dengan simbol yang diletakkan pada pintu tandas Kejadian yang ...
Wonder Series Haruharu Produk Penjagaan Wajah Korea Dengan Fomula Penapaian

Wonder Series Haruharu Produk Penjagaan Wajah Korea Dengan Fomula Penapaian

papar berkaitan - pada 30/10/2018 - jumlah : 393 hits
Wonder Series Haruharu Produk Penjagaan Wajah Korea Dengan Fomula PenapaianBila tengok cerita Korea selalu saya perhatikan kulit wajah mereka yang halus dan licin Kalau anda pernah tengok telur yang telah dibuang kulitnya yang kelihatan geb...
N Korea Hospital Rejects Warmbier Torture Charges

N Korea Hospital Rejects Warmbier Torture Charges

papar berkaitan - pada 29/10/2018 - jumlah : 230 hits
File photo shows Otto Warmbier s parents Fred and Cindy Warmbier cry as US President Donald Trump talks about the death of their son after his arrest in North Korea during the State of the Union address Reuters photo SEOUL The director of t...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Optimizing Your Twitter Feed Strategies For Positive Content Filtering

There Is An Awakening

Rm232mil Road Project Awarded To Nepturis Witness Tells Wan Saiful Trial

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Masih Beraya

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Continuous Learning

Maksud Gaji Bersih Gaji Kasar Gaji Pokok Perbezaannya

Pengumuman Gaji Penjawat Awam Naik 15 Peratus Dan Cara Kira Kenaikan Gaji Baharu Penjawat Awam

Hati Bersih Hidup Bahagia

Ai Team Talent Sementara Batch 3

Glamping With The Stars