10 Perkahwinan Paling Pelik Di Dunia Dan Jarang Berlaku


Hari perkahwinan adalah hari paling bahagia yang dinanti-nanti oleh bakal pasangan mempelai untuk mengikat hubungan cinta ke peringkat yang lebih rasmi.
Tetapi pernahkah anda dengar mengenai upacara perkahwinan yang pelik?
Mungkin anda akan terkejut melihat pelbagai jenis perkahwinan yang sangat pelik dan jarang berlaku dalam masyarakat.
1. M@yat Teman Wanita

Walaupun beberapa kes di atas boleh dilihat sebagai sungguh aneh dan mengejutkan, malah melibatkan perasaan cinta yang lahir dari hati yang tulus murni, ia tetap tidak dapat menandingi kisah Chadil Deffy yang jauh lebih tragis dan dramatis.
Deffy yang berasal dari Thailand, telah bercinta dengan Sarinya Kamsook selama 10 tahun sejak mereka bertemu di Universiti. Namun begitu, pernah sekali Kamsook mengajak Deffy untuk berkahwin, dia selalu menolak dengan alasan terlalu sibuk dengan kerja 25jam sehari.

Pada Januari 2012, Kamsook telah terbuonuh dalam satu kema1angan jalan raya. Menurut rakan baik Deffy, dia berhasrat untuk menikahi Kamsook walaupun dia sudah m4ti, sebagai tanda menebus kesilapannya menolak lamaran Kamsook semasa dia masih hidup.
Majlis perkahwinan itu berlangsung serentak dengan majlis pengebumian Kamsook. Deffy menyarungkan cincin ke jari mayyat Kamsook dan menciumnya.
Tindakan Deffy menyiarkan gambar majlis perkahwinan itu di Facebook mendapat kec4man daripada masyarakat luar yang menyatakan Deffy hanya ingin mencari publisiti murahan. Namun Deffy mempertahankan tindakannya yang kononnya merupakan satu bentuk paparan cintanya terhadap Kamsook yang jujur lahir dari hatinya.
2. Ikan Lumba-Lumba

Sharon Tendler mengahwini seekor dolphin bernama Cindy di dalam suatu majlis yang diadakan di Eilat, sebuah bandar Israel. Walaupun dolphin tersebut diberi nama Cindy, ini tidak bermakna mereka mengamalkan LGBT atau lesbian. Cindy sebenarnya ialah seekor ikan lumba-lumba jantan yang sangat comel.
Apabila jatuh cinta pada pandang pertama dengan Cindy, Sharon Tendler bermusafir ke Israel beberapa kali dalam setahun untuk menziarahi buah hatinya itu. Selepas 14 tahun berulang-alik menziarahi Cindy, Sharon akhirnya melamar Cindy untuk berkahwin melalui pelatihnya. Namun perkahwinan mereka tidak kekal lama apabila Cindy akhirnya telah pergi dahulu akibat usia yang lanjut.
3. Bantal

Lee Jin-Gyu mengahwini sejenis bantal yang dipanggil Dak.i.m.a.k.ura (sila buang dot dot tu…kalau xde dot dot, automatik kene censor..haha..), yang bermaksud Isteri Warga Belanda (Dutch Wife). Bantal Dak.i.m.a.k.ura selalunya dicetak dengan lukisan/imej watak anime, dan ianya berfungsi untuk memberi keselesaan kepada pengguna yang suka memeluk bantal ketika tidur.
Bantal Dak.i.m.a.k.ura milik Lee dicetak dengan lukisan watak anime kegemarannya, Fate Testarossa, dari siri anime Magical Girl Lyrical Nanoha. Setelah menghabiskan tempoh yang lama menjalin hubungan dengan Cik Testarossa itu dengan membawanya ke restoran, taman tema, dan sebagainya, Lee akhirnya mengambil keputusan untuk mengambil Testarossa sebagai isterinya yang sah.
Majlis perkahwinan mereka diadakan pada tahun 2008, dan berlangsung dalam suasana penuh tradisi. Namun kita bimbang kerana sarung bantal tersebut akan kerap ditukar atau dibasuh, dan Cik Testarossa akan pudar warnanya. Maka tidak diketahui selama manakah hubungan mereka akan kekal. Wakaka..
4. Kucing

Apabila Cecilia, seekor kucing betina yang berumur 15 tahun jatuh sakit, tuannya berhasrat untuk membawanya berjumpa dengan doktor haiwan. Uwe Mitzscherlich yang berasal dari German, telah dimaklumkan oleh doktor haiwan tersebut bahawa Cecilia takkan dapat hidup lebih lama lagi akibat penyakit asma dan berat badan berlebihan.
Oleh yang demikian, Mitzscherlich merasakan telah tiba masanya untk mereka mewartakan hubungannya dengan kucing kesayangannya selama ini.
Seorang pelakon telah diupah untuk mengendalikan majlis mereka, lalu Mitzscherlich dan Cecilia pon berkahwin. Cecilia memakai pakaian serba putih ketika majlis berkenaan.
5. Tembok Besar Berlin

Eija-Riitta Berliner-Mauer (surname beliau bermaksud Tembok Berlin dalam bahasa German), merupakan manusia pertama yang meluahkan secara terbuka mengenai perasaan cintanya kepada objek tidak bernyawa. Dan beliau jugalah yang mencipta istilah objectum-seksualiti.
Beliau mula jatuh cinta dengan Tembok Berlin apabila pertama kali melihat tembok itu di kaca TV semasa beliau masih kanak-kanak. Selepas menziarahi tembok itu beberapa kali dalam masa beberapa tahun, beliau akhirnya mengambil keputusan mengahwini tembok berkenaan pada tahun 1979.
Memandangkan terdapat kawalan keselamatan yang ketat terhadap Tembok Berlin, beliau tidak dapat melahirkan perasaan cintanya terhadap tembok itu secara fizikal. Namun beliau cuba untuk menziarahinya sekerap yang mungkin.
Tembok Berlin akhirnya diruntuhkan pada tahun 1989, dan ketika rakyat German meraikannya, Puan Berliner-Mauer bersedih dan berkabung atas pemergian ‘suaminya’ itu. Beliau tidak lagi menziarahi serpihan tembok itu, tetapi membina replika Tembok Berlin di kediamannya sebagai memperingati suaminya yang tercinta itu.
6. Trak

Maria Griffin dari San Bernadino, California, berasa gusar akibat tidak merasa teruja atau terangsang dengan manusia selama beberapa tahun. Beliau mendakwa merasa terangsang / 0rgasm buat pertama kalinya apabila memikirkan tentang Bangunan Chrysler.
Lama-kelamaan beliau mula merasa tertarik kepada kenderaan pula, iaitu sebuah Trak Ford. Tanpa perlu lagi berpura-pura meminati lelaki sejati, beliau membeli sebuah Trak Ford dan mengahwini trak tersebut dalam sebuah majlis perkahwinan yang dikendalikan oleh rakannya sendiri.
Selepas perkahwinan itu, kedua mempelai tersebut telah pergi berbulan madu di sebuah kawasan perkhemahan. Maria juga mendakwa kehidupan seksual mereka sangat sihat dan aktif.
7. Anjing

Seperti beberapa kisah di atas, sesetengah orang berkahwin dengan haiwan akibat terpaksa dan sebagai hukuman atas kesalahan mereka, namun terdapat juga perkahwinan dgn haiwan yang terbit dari rasa cinta dan sayang yang tulus murni.
Joseph Guiso dari Toowoomba, Australia, membawa anjing kesayangannya berjalan-jalan di taman pada suatu hari dan terserempak dengan sebuah majlis perkahwinan yang berlangsung pada hari tersebut. Insiden inilah yang membuatkan beliau terdetik untuk mengahwini Honey, anjing betina berbaka Labrador kesayangannya.
Dengan majlis yang berlangsung di taman yang sama yang dihadiri oleh ahli keluarga dan sahabat handai (kaum keluarga pengantin wanita tidak hadir), Guiso melafazkan sumpah setia cinta beliau kepada Honey utk selamanya. Guiso sebelum itu juga telah memberi jaminan kepada wartawan bahawa perkahwinan itu tidak akan berlanjutan sehingga ke ranjang. Harap2 begitulah ya.
Untuk pengetahuan semua, perasaan cinta terhadap haiwan, dari segi seksual atau romantik, dikenali sebagai Zoophilia.
8. Menara Eiffel

Erika Eiffel, merupakan seorang wanita yang terkenal kerana mengahwini objek tidak bernyawa. Pada tahun 2007, selepas bercinta dgn penuh emosi selama 3 tahun, Erika akhirnya mengahwini Menara Eiffel kesayangannya itu.
Sehingga kini beliau masih menjalani kehidupan suami isteri yang bahagia, dan semakin terkenal dengan mengasaskan sebuah laman web bagi mereka yang turut mempunyai perasaan yang sama terhadap objek2 pegun sepertinya.
Walaupun perbuatan ini dikenali sebagai objectum-seksualiti atau objectophilia, ia bukanlah perbuatan yang bersifat seksual semata-mata. Erika Eiffel, sebagai pasangan yg secocok, merasakan hubungan yang sungguh serasi dengan Menara Eiffel tersebut.
Puan Eiffel sebelum ini pernah menjalinkan hubungan dengan busur memanah yang digunakan beliau dalam suatu pertandingan memanah, yang diberi nama Lance.
9. Kambing

Pada tahun 2006, terdapat satu kes di mana seorang warga Sudan telah mengahwini seekor kambing betina. Sama seperti kisah Ngurah di atas, Charles Tombe telah ditangkap bersekedudukan dengan seekor kambing betina dan telah dihukum untuk mengahwini kambing tersebut oleh badan kehakiman di kampungnya.
Pada asalnya badan kehakiman tersebut tidak menganggap kesalahan itu sebagai serius dan hanya menganggap hukuman perkahwinan itu sebagai jenaka, namun masyarakat otai di kampung tesebut berkeras supaya Tombe membayar wang hantaran (dowry) kepada tuan empunya kambing jelita tersebut.
Hakikatnya tuan empunya kambing itu berhak membawa Tombe kepada polis dan melaporkan perbuatan sumbangnya, namun dgn hanya membawa kes itu kepada masyarakat otai kampung tersebut, Tombe dianggap terlepas drpd hukuman yang lebih berat dari pihak berkuasa. Nasib baik!
Namun, perkahwinan bahagia mereka tidak kekal lama apabila tidak lama selepas itu ‘isteri’ Tombe telah tertelan plastik bag lalu mati tercekik.
10. Lembu

Di Pulau Bali, seorang remaja berusia 18 tahun, Ngurah Alit, tidak dapat menahan nafsu berahinya dan telah melakukan hubungan intim dengan seekor lembu betina milik jirannya.
Apabila ditangkap dan disoal siasat, remaja tersebut mendakwa dia membayangkan lembu tersebut sebagai seorang gadis yang sgt cun yg telah menggodanya, lantas mendorong mereka melakukan perbuatan tersebut.
Bak kata orang tua2, setiap perbuatan harus ada hukuman yang setimpal, maka remaja tersebut telah dihukum mengahwini lembu tersebut memandangkan hubungan seksual dengan lembu tersebut ‘di luar nikah’ amat tidak boleh diterima masyarakat setempat.
Diberitakan, Ngurah Alit telah pengsan akibat tekanan tidak dapat menerima hakikat dia terpaksa berkahwin dengan lembu comel berkenaan.
Selepas berkahwin, lembu tersebut yang disifatkan sudah ‘tidak suci’ lagi telah dihukum mati dgn cara dilemaskan. Ngurah Alit pula telah dibersihkan secara ritual untuk menghapuskan dosanya dengan cara pelemasan simbolik/olok2 (mock drowning).
Macam-macam jenis perkahwinan yang tidak terlintas di akal fikiran dan logik kita telah berlaku, sama-sama kita berdoa agar kita tidak lari jauh daripada norma dan nilai agama yang kita amalkan sejak sekian lama.
Sumber dari FB Ahmad Kasnan
The post 10 Perkahwinan Paling Pelik Di Dunia Dan Jarang Berlaku appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2018/11/13/10-perkahwinan-paling-pelik-di-dunia-dan-jarang-berlaku/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
10 Selebriti Seksi Dengan Pinggul Paling Aduhai Di Dunia Hiburan

10 Selebriti Seksi Dengan Pinggul Paling Aduhai Di Dunia Hiburan

papar berkaitan - pada 19/11/2018 - jumlah : 1338 hits
10 Selebriti seksi dengan pinggul paling aduhai Antara lain Kylie Jenner Shakira Michelle Keegan Candice Swanepoel dan Barbara Palvin
4 Pulau Paling Padat Di Dunia Termasuk Indonesia

4 Pulau Paling Padat Di Dunia Termasuk Indonesia

papar berkaitan - pada 5/11/2018 - jumlah : 210 hits
Tak heran jika beberapa pulau di dunia juga semakin padat karena bertambahnya jumlah penduduk Berikut pulau pulau terpadat di dunia itu
Inilah Dia Lelaki Paling Kacak Di Dunia Wow Malaysia Pun Tersenarai

Inilah Dia Lelaki Paling Kacak Di Dunia Wow Malaysia Pun Tersenarai

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 1117 hits
Siapa lelaki paling kacak di dunia tahun ini Fattah Amin Itu mungkin pilihan anda dan yang pasti itu pilihan Fazura Laman web World s Top Most tahun ini menyenaraikan 10 lelaki paling kacak 2018 meliputi pelbagai latar belakang dari putera ...
Teknik Selfie Paling Pelik

Teknik Selfie Paling Pelik

papar berkaitan - pada 5/11/2018 - jumlah : 298 hits
Trend Selfie Pita Pelekat tengah melanda di seluruh dunia Selfie ini kelihatan tidak masuk akal di mana orang mengambil gambar dirinya sendiri dengan kepala yang dibalut dengan pita pelekat Ungkapan aneh yang ditimbulkan menjadi daya tarik ...
Oneplus Kini Memegang Rekod Dunia Untuk Paling Ramai Nyah Kotak Telefon Secara Serentak

Oneplus Kini Memegang Rekod Dunia Untuk Paling Ramai Nyah Kotak Telefon Secara Serentak

papar berkaitan - pada 4/11/2018 - jumlah : 225 hits
Terdapat pelbagai variasi rekod dunia yang dipegang pelbagai jenama seluruh dunia Terkini ia dilihat OnePlus mengumumkan yang mana kini mereka memegang rekod dunia untuk angka pengguna paling ramai nyah kotak suatu telefon secara serentak M...
Dengan Menggunakan Sabun 3 Orang Berhasil Lari Dari Penjara Paling Ketat Di Dunia

Dengan Menggunakan Sabun 3 Orang Berhasil Lari Dari Penjara Paling Ketat Di Dunia

papar berkaitan - pada 20/11/2018 - jumlah : 701 hits
19 11 18 Agen Fbi membuka kes pelarian Alcatraz Alcatras San Fransisco adalah sebuah yang dianggap paling ketat dalam sejarah Selain itu dipenjara ini berisikan penjenayah dengan kejahatan kelas kakap dari seluruh dunia Maka tak heran jika ...
Durian Tersenarai Antara 80 Makanan Paling Menjijikkan Dari Seluruh Dunia

Durian Tersenarai Antara 80 Makanan Paling Menjijikkan Dari Seluruh Dunia

papar berkaitan - pada 10/11/2018 - jumlah : 426 hits
Durian dikenali sebagai raja buah di Asia disebabkan keunikan dan kemewahan rasa buah tersebut Namun lain pula cerita di Sweden apabila durian tersenarai di antara 80 makanan menjijikkan dari seluruh dunia Durian terpilih untuk dipamerkan d...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Cukai Perkhidmatan 8 Hanya Ke Atas Golongan Berkemampuan

300 Extra Padu Registration Counters Opened

Nadma Remaining Water Storage Reserves In Four Dams In Johor Penang And Kedah At Critical Level

Mixing Politics With Religion In Malaysia Breeds Negativity

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Senarai Cerita Filem Terbaru 2024 Di Pawagam