10 Penginapan Yang Berpatutan Di Busan Untuk Penginapan Sempurna


 

Seoul adalah tempat yang sering diingati apabila anda berfikir tentang Korea Selatan. Tapi bagaimana dengan Busan?! Busan adalah bandar kedua terbesar di Korea Selatan, terdapat banyak tempat – tempat yang cantik, tarikan kebudayaan dan juga aktiviti mendaki.
 
Perjalanan di Korea Selatan boleh jadi sedikit mahal, jadi di sini kami senaraikan 10 penginapan yang berpatutan untuk anda! Masa untuk mula beri perhatian kepada Busan.
 
Nota : Kadar penginapan yang ada dalam artikel ini adalah betul pada masa penulisan, tetapi tertakluk kepada perubahan sepanjang tahun ini. Periksa harga semula sebelum membuat tempahan!
 
Hotel Chicago  
Moden dengan daya tarikan filem-filem lama antarabangsa, Hotel Chicago adalah hotel yang mewah tetapi berpatutan dan berdekatan dengan Stesen Subway Dusil. Kebanyakan bilik di sini sesuai untuk memuatkan dua orang dewasa, tetapi anda juga boleh meminta katil tambahan sekiranya anda mempunyai kumpulan yang lebih besar.
 

 
Setiap bilik juga dilengkapi dengan komputer yang canggih, jadi anda mendapat semua akses Internet yang anda perlukan sepanjang tempoh penginapan anda di sini.
 

 
Waktu daftar masuk di sini ialah pukul 6 petang, jadi jika sampai sebelum itu, pergi ke Cappadocia Turkish Kebap House atau Maghribi Casablanca Restaurant berdekatan untuk menikmati beberapa grub sebelum menunaikan solat di Masjid Busan Al-Fatah, yang hanya 300 meter dari hotel!
 
Harga : Dari SGD 60 untuk bilik double di Agoda dari 18-19 Sep 2017
Alamat: 8-16, Jungang-daero 1929beon-gil, Geumjeong-gu, Busan, Korea Selatan 46230
Hubungi: +82 51-517-0205
Cara untuk ke sana: 5-7 minit berjalan kaki dari Stesen Subway Dusil (Guseo-dong)
Instagram
 
TraveLight
 
Asrama ini menawarkan pelbagai bilik, dari bilik tidur double bed yang sesuai untuk dua orang dewasa dalam asrama bercampur. TraveLight sesuai untuk backpacker atau bercuti dengan kawan-kawan!
 

 
Setiap bilik mempunyai lantai kayu dan dinding konkrit yang menambahkan sentuhan kecanggihan. Di asrama, katil selesa dengan tirai akan memisahkan anda dari penghuni yang lain. Ruang simpanan disediakan untuk menyimpan keperluan anda, dan ada stesen pengecasan untuk cas elektronik anda!
 

 
Sarapan percuma ada disediakan  di sini. Walau bagaimanapun, hostel ini dimiliki oleh bukan Muslim, jadi anda perlulah makan mengikut budi bicara anda sendiri.
 

 
Walau bagaimanapun, masih terdapat Rama & Bavana yang terletak berhampiran dengan stesen kereta api Seomyeon, 5 minit berjalan kaki, menyajikan makanan tradisional India serta makanan gabungan untuk memenuhi selera Korea. Anda boleh cuba pizza vegetarian mereka yang unik dibuat dari naan! Mereka juga mempunyai Nasi Goreng di sini, sekiranya anda rindu dengan masakan rumah.
 
Harga : Dari SGD 24 untuk Agoda untuk katil di asrama 6-katil bercampur dari 18-19 Sep 2017
Alamat : Tingkat 7, 52, Seomyeon-ro 68beon-gil, Seo-myeon, Busan, Korea Selatan, 47286
Hubungi : +82 51-803-7281
 
Laman web | Facebook | Instagram
 
Hotel Foret Busan Station  

 
Hanya 200 m dari Stesen Kereta Api Bawah Tanah Choryang, Hotel Foret Busan Station adalah hotel yang bergaya dan elegan yang menjanjikan keselesaan. Dari kakitangan yang ramah untuk bilik kemas yang sempurna, tetamu pasti dalam keadaan yang menyeronokkan! Kemudahan yang menarik termasuk TV skrin lebar, Wifi percuma, bekalan mandian, peti sejuk mini dan juga periuk elektrik! Perbelanjaan anda pasti berbaloi jika anda menginap di sini.
 

 
Samarkand adalah restoran halal di kawasan Chinatown di Busan berhampiran Hotel Foret yang menyajikan sajian masakan Uzbek seperti kambing shashlik dan samosa. Untuk ke sana, turunlah ke Stesen Bawah Tanah Busan dan berjalan kaki 5 minit ke restoran!
 
Harga : Dari SGD 49 pada Agoda untuk bilik double standard dari 18-19 Sep 2017
Alamat : 1162-3 Choryang-dong, Dong-gu, Jung-gu, Busan, Korea Selatan
Hubungi: +82 51-463-6171-2
 
Laman web | Facebook
 
Popcorn Hostel Haeundae  
Asrama serba lengkap ini menawarkan penginapan untuk backpacker serta keluarga! Bilik keluarga mereka dilengkapi dengan katil double dan katil 2 tingkat, cukup untuk sekeluarga 4. Jika anda melancong dengan rakan-rakan, anda boleh memilih untuk bilik twin rooms atau tidur di katil dua tingkat di asrama.
 

 
Di Popcorn Hostel, kakitangan mereka ramah akan dengan senang hati memberikan tip dan nasihat untuk bersiar-siar di kawasan tempatan. Anda juga boleh berkenalan dengan tetamu-tetamu lain yang juga dating melancong ke Korea sambil bermain darts di ruangan umum.
 
Asrama ini dihubungkan dengan pelbagai pengangkutan awam, hanya 500 m dari Stesen Kereta Api Bawah Tanah Jung-dong dan juga dari Stesen Kereta Api Bawah Tanah Haeundae!
 

 
Apabila anda lapar, naik ke Dubai Arabic & Restaurant Pakistan untuk masakan Timur Tengah. Untuk masakan tempatan, Wonjo Halmae Bokguk yang mesra Islam, ia menyajikan masakan tradisional blowfish Korea. Kedai terletak 10 minit berjalan kaki dari Stesen Subway Jung-dong.
Nota: Wonjo Halmae Bokguk menyajikan makanan yang mesra-Muslim, tetapi alkohol juga dijual di sini, jadi makan dengan tanggungjawab anda sendiri!
 
Harga : Dari SGD 16 di Agoda dari 18-19 Sep 2017
Alamat : Tower Marin 10F & 11F, Haeundaehaebyeon-ro 321, Haeundae-gu, Busan, Korea Selatan, 612-847
Hubungi: +82 51-747-6147
 
Laman web | Facebook | Instagram
 
Melon Guesthouse  

 
Asrama yang terletak berhampiran pantai Haeundae! Mengapa perlu bayar mahal apabila anda boleh tinggal di sini? Bilik-bilik yang berwarna-warni dari bilik tidur twin bed ke katil gaya asrama.
 

 
Perkhidmatan terbaik seperti sarapan percuma, wifi percuma, akses komputer dan penggunaan mesin basuh disediakan. Jika anda terlupa untuk membawa universal adapter, jangan risau: Guesthouse Melon ada menyewakan universal adapter, jadi pastikan anda menggunakan sepenuhnya!
 

 
Jangan bimbang, makanan anda sudah tersedia! Nikmati ayam yang lazat dan ayam tandoori di Restoran India Punjab yang terkenal, hanya 5 minit berjalan kaki dari Stesen Haeundae.
 
Harga : Dari SGD 15 pada Agoda dari 18-19 Sep 2017
Alamat : Jungdong 1394-337, Haeundae-gu, Busan, Korea Selatan, 612-010
Hubungi: +82 51-741-1125
 
Laman web | Facebook | Instagram
 
The Bay Guesthouse  
Tempat tinggal yang anggun dan menawan ini merupakan tempat yang berpatutan berhampiran Haeundae Beach. Tempah bilik peribadi untuk 2 atau tidur solo di dalam bilik kapsul! Bilik-bilik dilengkapi dengan tilam spring yang selesa, memastikan tidur yang nyenyak selepas seharian.
 

 
Dapatkan secawan kopi percuma dengan bijirin pada waktu pagi sebelum memulakan hari. Apabila anda sudah bersedia untuk makan yang mengenyangkan, lawati Dubai Arabic & Restaurant Pakistan hanya dengan jarak berjalan kaki atau naik kereta api ke stesen Jung-dong untuk makan di Wonjo Halmae Bokguk, yang menyajikan masakan tradisional blowfish Korea!
 

 
Harga : Dari SGD 42 pada Agoda dari 18-19 Sep 2017
Alamat : 2 Floor, 19-1 Gunam-ro 41beon-gil, Haeundae-gu, Busan, Korea Selatan, 48095
Hubungi : +82 51-724-0092
 
Laman web | Facebook | Youtube
 
25 Hours Hotel  
Hiasan canggih ditambah dengan hiasan yang menarik di dalam bilik, dari dinding bata, kepada bingkai katil logam yang elegan ke tab mandi mewah, Anda pasti terfikir bagaimana rupa bilik jika menginap disini.
 

 
Hanya 10 minit dari Stesen Kereta Api Bawah Tanah Beomnaegol, naik kereta api dan turun di Seomyeon, dan berjalan kaki ke Rama & Bavana untuk menambah tenaga!
 

Harga : Dari SGD 48 pada Agoda dari 18-19 Sep 2017
Alamat : 63,858, Bumcheon-dong, Jin-gu, Seo-myeon, Busan, Korea Selatan
 
Inside Busan  

 
Tempat tinggal moden ini akan membuatkan anda merasa seperti anda tinggal di Busan! Anda boleh pilih untuk tidur di asrama wanita atau lelaki atau bilik yang lebih peribadi yang mempunyai bilik air. Hirup kopi anda di taman sambil menikmati udara pagi yang segar.
 

 
Ruang simpanan boleh didapati di bilik-bilik supaya anda rasa lebih selamat untuk menyimpan keperluan anda. Simpan ruang di dalam bagasi anda dan bawa baju kurang kerana anda boleh basuh lagi di mesin basuh! Selain itu, mereka juga ada perkhidmatan pos, jadi anda boleh menghantar poskad dengan setem seperti zaman dahulu.
 

Berjalan ke New Little India Restaurant and Bar untuk menikmati jalan-jalan Busan. Sila ambil perhatian bahawa restoran ini menyajikan alkohol.
Harga : Dari SGD 23 pada Agoda dari 13-14 Nov 2017
Alamat : 13-6 Choryangjung-ro, Dong-gu, Jung-gu, Busan, Korea Selatan, 601-011
Hubungi : +82 51-442-1057
 
Laman web | Facebook | Instagram
 
Hostel The New Day  

 
Terletak dalam jarak 90 meter dari Stesen Kereta Api Bawah Tanah Haeundae, Hostel The New Day merupakan pintu masuk ke semua bandar. Bilik-bilik yang selesa dan bersih, dari bilik keluarga yang luas hingga asrama berkongsi, memastikan penginapan yang selesa untuk setiap pengembara atau pelancong yang letih. Barangan bilik mandi disediakan dan wifi juga ada disediakan di setiap bilik.
 

 
Nikmati dan santai di kawasan umum yang dipenuhi reka bentuk indah jika tidak mahu terperap di dalam bilik anda. Untuk berehat, pergi ke taman bumbung dan lihat pemandangan bandar!
Makanan mesra-Muslim boleh didapati di Restoran Punjabi Indian yang berdekatan di mana anda boleh makan ayam mentega dan naan. Yum!
 
Harga : Dari SGD 18 pada Agoda dari 18-19 Sep 2017
Alamat : 632, Haeun-daero, Haeundae-gu, Busan, Korea Selatan
Hubungi : +82 51-741-8200
 
Laman web | Facebook | Instagram
 
 
Good Day Mate Bed & Breakfast  

 
Tempat ini jauh dari rumah berhampiran dengan Stesen Kereta Api Bawah Tanah Haeundae, yang bermaksud bahawa Pantai Haeundae berdekatan dengan tempat ini. Katil-katil yang putih dan ini dapat menjanjikan tidur yang selesa selepas hari yang panjang.
 

 
B & B menawarkan penginapan untuk pelancong solo dengan katil single dan bilik mandi peribadi. Pasangan boleh menginap di standard twin dan kumpulan 3 atau lebih dialu-alukan di bilik triple Sila ambil perhatian bahawa harga untuk Good Day Mate berbeza mengikut musim puncak.
 

Tidak perlu bimbang tentang makanan halal: pergi ke Hello India-Alwaha hanya beberapa minit dari tempat penginapan untuk menikmati masakan Timur Tengah dan India yang tulen!
Harga : Dari SGD 71 pada Tempahan dari 3-4 Sep 2017
Alamat : 9-22, Gunam-ro 21beon-gil, Haeundae-gu, 48095 Busan, Korea Selatan
Hubungi : +82 10-8816-7542
 
Laman web | Instagram
 
Sumber : Have Halal Will Travel
 
The post 10 Penginapan yang berpatutan Di Busan Untuk Penginapan Sempurna (Berhampiran Restoran Mesra Muslim!) appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/10-penginapan-yang-berpatutan-di-busan-untuk-penginapan-sempurna-berhampiran-restoran-mesra-muslim/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
15 Tanda Tanda Kiamat Kecil Telah Lengkap Dan Sempurna Sudah Bersediakah Kita

15 Tanda Tanda Kiamat Kecil Telah Lengkap Dan Sempurna Sudah Bersediakah Kita

papar berkaitan - pada 12/12/2018 - jumlah : 405 hits
Harus diingat kita sudah pun embrace kepada tanda tanda kiamat besar secara tidak rasmi iaitu keluarnya Dajjal dan Yakjuj Ma juj Dajjal telah pun keluar dan kini berada dalam peringkat sehari sama seperti sebulan iaitu diluar dimensi masa m...
Cinta Sampai Syurga Biarlah Tak Sempurna Macam Dulu Tapi Umi Akan Sempurnakan Hidup Abi Tabahnya Hati Isteri Ini

Cinta Sampai Syurga Biarlah Tak Sempurna Macam Dulu Tapi Umi Akan Sempurnakan Hidup Abi Tabahnya Hati Isteri Ini

papar berkaitan - pada 12/12/2018 - jumlah : 396 hits
Cinta sampai syurga Biarlah Tak Sempurna Macam Dulu Tapi Umi Akan Sempurnakan Hidup Abi Tabahnya Hati Isteri Ini Cinta sampai syurga kedengarannya cukup indah jika kita suami isteri dianugerahkan sebegitu Namun asam garam kehidupan cinta ju...
15 Gambar Mempesonakan Diambil Pada Masa Yang Tepat Dan Sempurna

15 Gambar Mempesonakan Diambil Pada Masa Yang Tepat Dan Sempurna

papar berkaitan - pada 7/12/2018 - jumlah : 224 hits
Di zaman serba canggih dengan penggunaan teknologi tinggi ini hampir setiap individu di dunia memiliki telefon pintar masing masing Malah semakin lama reka bentuk dan fungsi telefon pintar ini juga semakin hebat dan berkuasa sekali gus memb...
Pelamin Berendoi Yang Cantik Harga Berpatutan Di Kuala Selangor

Pelamin Berendoi Yang Cantik Harga Berpatutan Di Kuala Selangor

papar berkaitan - pada 4/12/2018 - jumlah : 2516 hits
Assalammualaikum 25 Nov 2018Majlis aqiqah dan cukur jambul Rayyan Mikhael telah dibuat pada 4 november 2018 di Jeram Kuala Selangor di rumah ibu mertua Mula mula plannya nak buat di KL sahaja tetapi macam lebih meriah buat di kampung ibu Se...
Asus Zenfone Max Diperkenalkan Hadir Dengan Snapdragon 632 Harga Lebih Berpatutan

Asus Zenfone Max Diperkenalkan Hadir Dengan Snapdragon 632 Harga Lebih Berpatutan

papar berkaitan - pada 12/12/2018 - jumlah : 276 hits
Bersama sama dengan pelancaran ASUS ZenFone Max Pro ASUS turut menawarkan model yang lebih berpatutan untuk siri ASUS ZenFone Max kali ini Ia dikenali sebagai ASUS ZenFone Max yang turut memfokuskan kepada penawaran Android asli dan ketahan...
Selesa Di Avillion Cameron Highlands Penginapan Santai Dan Mesra Kanak Kanak

Selesa Di Avillion Cameron Highlands Penginapan Santai Dan Mesra Kanak Kanak

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 858 hits
hai assalammualaikumAvillion Cameron HighlandsAvillion Cameron di Bahagian luar waktu malam Mr DIY tu ada Avillion Cameron Highlands Tanah Rata PahangSelesa Di Avillion Cameron Highlands Tanah Rata Pahang Baru minggu lepas nad bercuti di Ca...
Pilihan Percutian Keluarga Terbaik Dengan Penginapan Mewah Atas Bukit Di The Cedar Bidor

Pilihan Percutian Keluarga Terbaik Dengan Penginapan Mewah Atas Bukit Di The Cedar Bidor

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 743 hits
Beberapa hari lalu saya berpeluang mengikuti teambpt bercuti di Perak Lokasi percutian kami adalah di The Cedar yang terletak di Bidor Memandangkan Auni akan mula bersekolah pada tahun depan jadi percutian kali ini kami anggap sebagai merai...
Lima Lokasi Penginapan Bajet Bawah Rm 200 Semalam Di Pulau Langkawi

Lima Lokasi Penginapan Bajet Bawah Rm 200 Semalam Di Pulau Langkawi

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 304 hits
Langkawi merupakan satu daerah dalam negeri Kedah Ia terdiri dari gugusan pulau pulau yang terletak di Selat Melaka berhampiran negeri Perlis Pulau Langkawi yang terkenal dengan berbagai kisah mitos dan lagenda seperti Mahsuri Lagenda Tasik...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Kempen Ramadan Dan Raya 2024 Kuskop Mari Beli Lokal Kembali Lagi

Sustainable And Ethical Practices

Aktiviti Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Yayasan Bekas Anggota Perisikan Tentera Malaysia 04 05 2024

Aktiviti Majlis Perasmian Richiamo Mart Dan Rumah Terbuka Aidilfitri Kumpulan Richiamo 2024 Ppim 05 05 2024

Suspek Simbah Asid Faisal Halim Ditahan Direman Hari Ini

Kita Berada Di Dalam Kubur Lebih Lama Daripada Hidup Di Atas Dunia