10 Penginapan Berpatutan Di Bangkok Berdekatan Stesen Keretapi Utama


Sumber: The Peninsula Hotels  
Bangkok pastinya destinasi yang popular untuk membeli-belah, makan dan bersiar-siar. Tetapi dengan begitu banyak untuk melihat, makan dan aktiviti, memilih hotel terbaik untuk berehat dan bersantai adalah sangat penting!
 
Lebih baik jika anda boleh mendapatkan penginapan yang berada di lokasi yang baik supaya anda tidak perlu membuang masa perjalanan. Jangan risau, kami ada untuk anda dan telah memastikan penginapan berdekatan dengan stesen kereta api utama. Dan mereka berada di bawah RM160 setiap malam (untuk bilik berkembar / dua katil!) Jadi anda tidak perlu menambah bajet anda. Berikut adalah pilihan utama kami!
 
Nota: Harga bagi penginapan adalah berdasarkan carian yang dilakukan pada minggu kedua bulan September 2019. Sila ambil perhatian bahawa kadar mungkin berubah berdasarkan musim perjalanan.
 
BTS Siam / Stadium Nasional
Sebagai stesen persimpangan untuk kedua-dua landasan BTS Sukhumvit dan Silom, stesen Siam mungkin merupakan stesen kereta api tersibuk di Bangkok! Ia juga dihubungkan dengan pusat membeli-belah popular seperti Siam Paragon dan Siam Square. Walau bagaimanapun, kebanyakan penginapan di sekitar kawasan ini terletak berhampiran Stadium Nasional BTS (bersambung ke MBK Centre), hanya satu stesen sahaja.
 
Chao Hostel Walaupun terletak berhampiran dengan pusat membeli-belah utama, Chao Hostel berasa seperti di dunia lain
 

 
Menggabungkan keindahan pesona dunia lama dengan kemudahan moden, tinggal di salah satu bilik gaya Thai yang asli dihiasi dengan gaya Chao Hostel!
 

 
Bilik Comfort Twin atau Comfort Double Bed dengan bilik mandi peribadi berharga dari hanya RM141 tetapi jika anda melancong solo, anda juga boleh membayar kurang – harga untuk asrama 6 orang bermula dari hanya RM48
 
Kadar: dari RM141 di Agoda (Comfort Twin / Comfort Double Bed)
Alamat: 865 Rama 1 Road, 8th. Lantai, di dalam Bangunan Siam @ Siam Hotel, Wang Mai, Patumwan, Bangkok, Siam, Bangkok, Thailand, 10330
Jarak dari Stadium Nasional BTS: 210m (2 minit berjalan kaki)
Laman web
 
Lub D Bangkok Siam Asrama yang popular dan cawangan yang mantap di Thailand, Lub D memberikan gaya keremajaan dan hip. Salah satu perkara yang menonjol ialah hiasan berwarna terang mereka, pasti sesuatu yang perlu ditunggu-tunggu selepas hari yang panjang!
 

 
Jika anda tidak keberatan berkongsi bilik mandi dengan tetamu lain, anda boleh mendapatkan bilik berkembar atau double room dengan harga murah sebanyak RM104.
 
Apa yang hebat tentang Lub D adalah bahawa lobinya sentiasa riuh dan anda pasti dapat menemui beberapa aktiviti atau lawatan untuk dilakukan jika anda mencari lebih daripada sekadar membeli-belah dan makan biasa. Selain itu, kawasan umum juga sangat indah, dengan kerusi beg kacang dan kafe di mana anda boleh berehat.
 
Kadar: RM104 di Agoda (Standard Twin / Double dengan bilik mandi berkongsi)
Alamat: 925/9, Rama1 Rd., Wang Mai, Phatumwan, Siam, Bangkok, Thailand, 10330
Jarak dari Stadium Nasional BTS: 11m (1 minit berjalan kaki)
Laman web
 
Ratchaprarop ARL Station
Terletak dengan mudah Laluan Keretaq api Lapangan Terbang, Ratchaprarop adalah pintu masuk ke daerah membeli-belah sibuk Pratunam di Bangkok. Stesen ini hanya berjalan kaki dari pasar borong Pratunam dan Platinum Fashion Mall yang popular.
 
Gaam Hotel Untuk penginapan yang selesa dan berpatutan, tengok Gaam Hotel! Hotel ini memukau dari lobinya
 

 
Bilik-bilik ini mempunyai katil-katil yang tinggi, kelabu sejuk dan bauan kayu hangat untuk rasa bergaya yang padat. Kemudahan lain termasuk bar mini, kawalan suhu, TV satelit, pengering rambut dan peralatan mandian percuma.
 

 
Berjalan kaki singkat akan membawa anda ke Pasar Pratunam, Platinum Fashion Mall dan jika anda berjalan lebih jauh, anda akan sampai ke Central World! Belum cukup dengan itu, terdapat banyak kedai urut yang mantap di sekitar hotel, sempurna jika anda memerlukan rehat.
 
Kadar: dari RM109 di Agoda (Bilik Asteroid Ratu)
Alamat: 39/33 Phetchaburi 15, PhayaThai, Ratchathewi, Pratunam, Bangkok, Thailand, 10400
Jarak dari ARL Ratchaprarop: 750m (9 minit berjalan kaki)
Laman web
 
Lemontea Hotel Terletak di tengah-tengah pasar fesyen utama di Thailand, Lemontea Hotel adalah tempat yang hebat untuk memulakan aktiviti membeli-belah di Pratunam.
 

 
Setiap bilik di Lemontea ceria diilhamkan oleh pelbagai jenis minuman seperti Matcha Green Tea, Latte, O-liang (kopi es ais) dan Earl Grey. Anda boleh mendapatkan cangkir hiasan dan teko.
 

 
Hotel yang sempurna untuk gambar ini adalah tepat Instagram dari pintu masuk ke lobinya dan bilik-bilik yang selesa. Jangan terkejut melihat roll kamera anda dipenuhi dengan pemandangan hotel ini
 
Kadar: dari RM147 di Agoda (Superior)
Alamat: 55 Soi Petchaburi 15, Petchaburi Road, Ratchathewi, Pratunam, Bangkok, Thailand
Jarak dari ARL Ratchaprarop: 650m (8 minit berjalan kaki)
Laman web
 
Stesen Thailand Phaya (pertukaran BTS / ARL)
Stesen lain yang penting di daerah membeli-belah Pratunam, tinggal di sekitar Phaya Thai adalah mudah kerana ia adalah stesen pertukaran untuk Link Kereta Api dan BTS. Jadi anda boleh dengan mudah tiba dari lapangan terbang dan mengambil BTS ke tempat-tempat membeli-belah lain dan pemandangan di Bangkok!
 
Tarawish Hotel Interior yang rapi pada harga yang berpatutan? Tarawish Hotel menawarkan penginapan yang bersih dan selesa di bilik-bilik mereka yang baru diubahsuai, anda tidak perlu menghabiskan wang anda untuk tinggal di bilik-bilik mereka yang cantik
 

 
Apa yang hebat tentang hotel ini adalah bahawa kedua-dua bilik bergaya dan luas sehingga anda akan mempunyai ruang yang cukup untuk barang-barang anda! Hotel yang terletak di lorong-lorong Pratunam, hotel ini juga menawarkan perkhidmatan tuk-tuk percuma untuk membawa anda ke jalan utama, sangat mudah.
 
Kadar: dari RM159 di Agoda (Standard Twin)
Alamat: 45 Petchaburi 13 Petchaburi Road Phayathai, Pratunam, Bangkok, Thailand, 10400
Jarak dari Phaya Thai: 5 minit berjalan kaki
Laman web
 
Posh Phayathai Merekodkan dirinya sebagai asrama mewah, The Posh Phayathai terletak di lokasi utama di sepanjang jalan utama ke pusat beli-belah di daerah Siam.
 

 
Bahagian dalam bilik mereka mungkin hanya dihiasi dengan lantai kayu dan perabot tetapi memberikan anda perasaan yang hangat dan nyaman. Bilik paling murah untuk 2 adalah Bilik Bawah Persendirian (RM132) yang terdiri daripada katil double-dekker tetapi ambil perhatian bahawa anda perlu berkongsi bilik mandi dengan tetamu lain.
 

 
Jika anda bersedia untuk berbelanja lebih hebat, kami mencadangkan menempah Bilik Double yang kelihatan hebat seperti mana-mana hotel lain di Bangkok! Selain daripada bilik-bilik yang indah, The Posh juga mempunyai kawasan kolam renang, kafe dan kolam renang atas bumbung untuk anda berehat dan bersantai.
 
Kadar: dari RM132 di Agoda (Private Bunk)
Alamat: 55 / 21-23 Phayathai Road., Thanon Phayathai, Rajthewee, Bangkok, Pratunam, Bangkok, Thailand, 10400
Jarak dari Phaya Thai: 120m (1 min berjalan kaki)
Laman web
 
BTS Asok-MRT Sukhumvit Interchange
Sukhumvit adalah kawasan pelancongan yang popular dengan banyak pusat membeli-belah, restoran halal, kafe dan hotel mewah dan salah satu tempat utama untuk tinggal adalah di stesen-stesen BTS Asok / MRT Sukhumvit. Di sini anda akan menemui pusat membeli-belah Terminal 21, yang terkenal dengan lantai bertema yang menarik dan tempat membeli-belah yang hebat!
Planet Merah Bangkok Asoke Terletak di kedudukan strategik berhampiran Sukhumvit Rd yang sibuk dan beberapa minit dari Terminal 21, Red Planet Asoke menawarkan salah satu penginapan yang paling berpatutan dan selesa di kawasan ini.
 

 
Bilik-bilik mempunyai rasa moden dan banyak cahaya semulajadi juga. Hotel ini sangat bangga dengan teknologi mereka yang bijak, anda boleh mendapatkan WiFi percuma dan pantas dan banyak soket kuasa untuk mengecas telefon atau komputer riba anda!
 
Kadar: dari RM134 di Agoda (Bilik Standard)
Alamat: 7 Sukhumvit Soi 14, Sukhumvit Road, Sukhumvit, Bangkok, Thailand, 10110
Jarak dari BTS Asok: 260m (3 minit berjalan kaki)
Laman web
 
Jellybean The Blocks Hostel Sukhumvit 10 Siapa kata anda perlu menghabiskan banyak wang untuk tinggal di kawasan kelas Sukhumvit? Jellybeans The Blocks Hostel menawarkan bilik-bilik peribadi dari harga RM105 semalam.
 

 
Apa yang hebat tentang Jellybean adalah bahawa ia tidak hanya untuk pasangan tetapi terdapat juga bilik triple dan bilik keluarga untuk 4-6 orang di bawah RM150 (bilik mandi berkongsi)! Jika anda ingin menghabiskan lebih sedikit untuk bilik mandi peribadi, bilik keluarga untuk 6 hanya akan dikenakan bayaran sekitar RM250
 
Kadar: dari 105 di Agoda (Bilik Tidur Raja Persendirian)
Alamat: 1 / 3-4 Sukhumvit Soi 10 Klongtoey, Sukhumvit, Bangkok, Thailand, 10110
Jarak dari BTS Asok: 350m (5 minit berjalan kaki)
Laman web
 
BTS Chit Lom
Terletak berhampiran Central World, Kedutaan Besar, Kuil Erawan dan dihubungkan dengan laluan pejalan kaki tertutup ke Platinum Fashion Mall, BTS Chit Lom merupakan tempat yang popular di Bangkok! Selain itu, ia terletak di tengah-tengah dan boleh diakses dengan Siam Square, Sukhumvit dan Pratunam.
 
LiveItUp Central Mahu yang lain dari rumah? LiveItUp Central adalah apa yang anda perlukan! Asrama ini memberikan suasana yang sangat mesra dan santai dan kakitangan mereka menyambut mesra dan akan memenuhi keperluan anda.
 

 
Hostel ini terletak dalam jarak berjalan kaki dari Kedutaan Besar dan Central Chidlom. Ia sempurna jika anda mahu tempat yang mudah diakses tetapi masih cukup tenang untuk menginap malam yang baik. Bilik En-Suite Private Double mereka sangat berbaloi – ia berharga hanya dari RM148!
 
Kadar: dari RM148 (Bilik Double En-Suite Pribadi) / RM81 (Twin Bunk Bed) di Agoda
Alamat: 33/6 Soi Langsuan Lumpini, Wireless, Bangkok, Thailand, 10330
Jarak dari BTS Chit Lom: 400m (6 minit berjalan kaki)
Laman web
 
Stesen Kereta Api Hua Lamphong / MRT Hua Lamphong
Bagi anda yang merancang untuk melakukan perjalanan dengan kereta api ke bahagian lain di Thailand seperti Chiang Mai atau Hua Hin atau jika anda tiba dari tempat-tempat ini, maka tinggal di sekitar Stesen Hua Lamphong pastinya pilihan yang hebat. Selain itu, Hua Lamphong juga terletak berhampiran dengan Chinatown di Bangkok, Yaowarat yang juga merupakan destinasi pelancongan yang popular.
 
Metro Hotel Terletak betul-betul bertentangan dengan stesen keretapi, reka bentuk bergaya Metro Hotel akan memberi anda berehat dari kesibukan Bangkok.
 

 
Dengan bilik-bilik double peribadi dari RM124, Metro Hotel adalah penginapan yang sangat berpatutan di lokasi utama. Walaupun ia tidak dekat dengan kawasan membeli-belah utama, ia terletak dalam jarak yang agak dekat dari kawasan bersejarah seperti Chinatown dan Old City di mana anda akan menemui Grand Palace dan muzium.
 
Kadar: dari RM124 pada Agoda (Bilik Superior Queen)
 
Alamat: 326 / 20-22 Rama 4 Rd., Maha-Phruttharam Bang-Rak Bangkok 10500 Thailand, China Town, Bangkok, Thailand, 10500
 
Jarak dari Hua Lamphong: 57m (1 min berjalan kaki)
 
Sekarang anda tahu di mana penginapan terbaik dan berpatutan adalah, tidak ada sebab untuk membazir! Kongsi ini dengan rakan-rakan dan mula merancang perjalanan anda!
 
Sumber : Have Halal Will Travel
The post 10 Penginapan Berpatutan Di Bangkok (bawah RM160) Berdekatan Stesen Keretapi Utama appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/10-penginapan-berpatutan-di-bangkok-bawah-rm160-berdekatan-stesen-keretapi-utama/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pergi Bangkok Dengan Keretapi

Pergi Bangkok Dengan Keretapi

papar berkaitan - pada 24/8/2019 - jumlah : 342 hits
Bismillah Assalamualaikum Stress dengan kerja Rasa nak bercuti Tapi tak tahu nak ke mana Tak nak drive jauh2 kalau drive cepat mengantuk Apa kata korang ke Bangkok naik keretapi tak lama 28 jam je dari KL korang dah sampai Bangkok Boleh fol...
Menteri Bambang Bongkar Syarat Utama Dalam Ciptakan Smart City

Menteri Bambang Bongkar Syarat Utama Dalam Ciptakan Smart City

papar berkaitan - pada 22/8/2019 - jumlah : 106 hits
Menteri Perencanaan Pembangunan Nasional Kepala Bappenas Bambang Brodjonegoro mengatakan salah satu konsep pembangunan kota pintar atau smart city di Indonesia harus diawali dengan pembangunan infrastruktur dasar memadai Sebab adanya infras...
Penarikan Semula Harga Usd Cad Berada Di Bawah Rintangan Utama

Penarikan Semula Harga Usd Cad Berada Di Bawah Rintangan Utama

papar berkaitan - pada 22/8/2019 - jumlah : 194 hits
Penarikan semula harga di bawah tahap rintangan dan penurunan harga sedang berjalan Kemasukan 1 33060Kenapa baik 61 8 Lanjutan Fibonacci 76 4 61 8 Penarikan semula Fibonacci pergerakan mendatar pada tahap rintangan tinggiStop Loss 1 33470Ke...
Analisis Teknikal Tahap Utama Urusniaga Harian Pasangan Mata Wang Eur Usd Untuk 22 Ogos 2019

Analisis Teknikal Tahap Utama Urusniaga Harian Pasangan Mata Wang Eur Usd Untuk 22 Ogos 2019

papar berkaitan - pada 22/8/2019 - jumlah : 270 hits
Apabila pasaran Eropah dibuka beberapa laporan ekonomi utama seperti Keyakinan Pengguna Indeks Pengurus Pembelian Perkhidmatan Akhir PMI Pembuatan Awal PMI Perkhidmatan Awal Jerman PMI Pembuatan Awal Jerman PMI Pembuatan Awal Perancis dan P...
Paru Paru Gagal Berfungsi Selama 10 Hari Doktor Dakwa Vape Antara Punca Utama

Paru Paru Gagal Berfungsi Selama 10 Hari Doktor Dakwa Vape Antara Punca Utama

papar berkaitan - pada 24/8/2019 - jumlah : 233 hits
Seorang remaja berusia 17 tahun hidup bergantung pada mesin ventilator iaitu mesin yang menyokong fungsi paru paru selama 10 hari kerana paru paru gagal berfungsi didakwa vape itu sebagai habit di mana ibu bapanya tidak mengetahui perkara t...
Ada 8 Jenis Penyakit Utama Akibat Jangkitan Seksual

Ada 8 Jenis Penyakit Utama Akibat Jangkitan Seksual

papar berkaitan - pada 25/8/2019 - jumlah : 1277 hits
Sambil pantau kerja sekolah anak aku sempat melihat pada salah satu topik di dalam mata pelajaran Sains Tingkatan 3 pada tajuk STD iaitu Terus cakap pada anak sulung supaya jangan pandang remeh hal hal begitu Sambil tengok sambil belajar da...
China Salip Amerika Jadi Kekuatan Militer Utama Di Asia

China Salip Amerika Jadi Kekuatan Militer Utama Di Asia

papar berkaitan - pada 21/8/2019 - jumlah : 141 hits
Sebuah laporan penelitian dari Pusat Studi Amerika Serikat di Universitas Sydney Australia menyatakan Amerika bukan lagi sebagai kekuatan utama di Asia dan China dengan pesat meningkatkan kemampuan rudalnya hingga bisa melumat seluruh pangk...
Penyelesaian Utama Kepada Semua Masalah Rantai Motosikal

Penyelesaian Utama Kepada Semua Masalah Rantai Motosikal

papar berkaitan - pada 20/8/2019 - jumlah : 262 hits
Assalamualaikum Rantai adalah antara bahagian penting dalam motosikal dan sering diabaikan Tujuan untuk memastikan rantai motosikal anda dalam keadaan yang terbaik bukan sahaja akan mempertingkatkan prestasi kenderaan anda malah turut memba...
Catatan Hujung Minggu

Economists Tout Entrepreneurship As Panacea For Poverty

Perlis Darul Kopi Ada 100 Port Untuk Ngopi Di Perlis

Teroka Pemikiran Baharu Bina Ekosistem Teknologi Ai

Maksud All Eyes On Rafah

Pendapat Pelabur Asing Kerajaan Melayu Kerajaan Korup

Savour Malaysia Tour Packages Provided By Malaysian Aviation Group

Majlis Rumah Terbuka Koperasi Norras Berhad



Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra


Chonggu Experimental School By Bau Brearley Architects Urbanists In Shanghai China

Wang Ehsan Ke T Ganu Kelantan Tanda Kerajaan Madani Adil

Beraninya Kata Saya Pernah Bercinta Dengan Aliff Didi Astillah

Macc Proposes Criminal Charges In Case Involving Perlis Mb S Son

No Talks About Opening Uitm To Non Bumi Students Says Zambry

Singapore S New Pm Takes Office Pledging To Lead In His Own Way