10 Pencuci Muka Untuk Kulit Kering


Memiliki kulit kering memang tidak selesa. Kulit terasa tegang, kusam dan tampak tidak bermaya. Kulit wajah akan bertambah kering sekiranya anda sering terdedah dengan penghawa dingin, kurang minum air, dan menggunakan pencuci muka yang tidak sesuai.

 
Apa yang perlu anda lakukan untuk atasi masalah ini adalah dengan meningkatkan kelembapan pada kulit. Langkah pertama adalah menggunakan pencuci muka untuk kulit kering. Pilih yang ada moisturizing ingredients seperti glycerin dan ceramides yang boleh 'lock' air dari hilang. 





Saya senaraikan sejumlah pencuci muka untuk kulit kering yang boleh anda dapatkan di drugstore serta link pembelian online untuk harga yang lebih murah. 


1. CeraVe Hydrating Cleanser

 
Antara produk yang popular dan digunakan di seantero dunia, CeraVe memang diakui keberkesanannya.  Hydrating Facial Cleanser (hijau) menggunakan formula ringan untuk menanggalkan kotoran dan makeup. 


Kandungan utamanya adalah Hyaluronic acid yang sudah terkenal dalam meningkatkan kelembapan untuk kulit kering. Selain itu ia tidak berbuih dan tidak meninggalkan kesan ketegangan selepas mencuci.  
 


 
Produk ini agak mahal berbanding yang lain, tapi amat berbaloi. 


Harga: RM32

Beli di sini: https://invol.co/cl7jlt3
 
Artikel berkaitan: 
+ Skincare Untuk Kulit Kering di Watsons

+ 12 Moisturizer Untuk Kulit Kering

+ 10 Toner Untuk Kulit Kering

+ 7 Pencuci Muka Untuk Kulit Kering di Watsons



2. Hada Labo AHA+BHA Mild Exfoliating Face Wash


Pencuci muka ini juga adalah antara produk popular dari Hada Labo. Salah satu kebaikannya adalah kandungan AHA/BHA yang bertindak sebagai exfoliator yang boleh buang sel kulit mati dan blackheads. 



Hasilnya kulit jadi bersih, segar, dan mulus. Selain itu ia turut menghilangkan kotoran, minyak berlebihan tanpa mengeringkan kulit.  
 
 
Ramai yang tertanya-tanya, since it is an 'exfoliator', boleh ke guna setiap hari? Boleh. Sebab ia cuma mild dan stay kejap je pada muka. Sesuai dijadikan sebagai pencuci muka untuk kulit kering bagi lelaki. Sebab men lebih terdedah pada kotoran.



Harga: RM25

Beli di sini: https://invol.co/cl7hpi6
 
3. SIMPLE Moisturising Facial Wash


SIMPLE Moisturising Facial Wash ini adalah pencuci muka untuk kulit kering dan sensitif. Familiar dikalangan pemilik kulit kering kerana keberkesanan dan harganya yang berpatutan.  
 


 
Ia memiliki Pro-Vitamin B5, Vitamin E and Bisabolol, iaitu segala yang diperlukan agar kulit sihat. Tambahan pula, cleanser ini tidak berbuih which is good for dry skin. Produk ini adalah pencuci muka untuk kulit kering di Watsons yang cukup popular.



Harga: Rm15.89
Beli di sini: https://invol.co/cl7hqxh
 

4. Sebamed Facial Cleanser Normal to Dry Skin
 
Pencuci muka untuk kulit kering yang seterusnya adalah dari Sebamed yang mempunyai pH 5.5 which is bagus untuk kawal minyak dan air semula jadi agar kulit dapat kelembapan sempurna. 


Tugasan seperti keluarkan kotoran, membersihkan pori, dan buat kulit lebih lembut dapat dilakukan dengan baik. Rupanya ramai yang guna cleanser ni. Sebamed banyak keluarkan skincare untuk kulit kering di Watsons. Lipcare mereka juga tidak kurang hebatnya. 





 
Harga: RM36
Beli di sini: https://invol.co/cl7ht94
 
5. Cosrx Low pH Good Morning Cleanser


Ini adalah pencuci muka untuk kulit kering dan berminyak / kombinasi. But ist is a good pick for dry skin dek kerana nilai pH nya yang rendah. Bertekstur gel cair, ia juga mampu menanggalkan makeup dan sunscreen yang tidak mampu dikeluarkan oleh makeup remover. So muka jadi bertambah bersih.  
 


 
Pencuci muka ini tidak mengakibatkan iritasi, sebaliknya kulit jadi lembut dan segar selepas dicuci. Tak ada fragrance tapi berbau herba. Saya pernah guna cleanser ni dulu. Best! Sekarang produk Cosrx dah masuk Watsons. Senang sikit nak beli. 
 
Harga: dari RM12.99

Beli di sini: https://invol.co/cl7ic0o
 
6. Eversoft Facial Cleanser Avocado


Jenama ni pun dah berpuluh tahun digunakan para wanita. Facial Cleanser Avocado ni amat sesuai untuk kulit yang rasa tegang. Kandungan utama cleanser ini adalah air dan glycerin yang banyak membantu melembapkan kulit kering.


Selain seimbangkan kelembapan wajah, ia juga deeply clean your pores agar kulit bersih dan dapat elak tumbuhnya jerawat.  
 
 




Lagi satu, hargnya amat berpatutan. Sekitar RM13 sahaja dan hadir dengan 195g satu tiub. Boleh tahan lama. 


Harga: RM13.50

Beli di sini: https://invol.co/cl7idj1
 
7. SAFI Beautea Black Tea & Black Orchid Detox Cleanser


Mudah didapati di drugstore dan pasaraya, produk Safi ini ada banyak kandungan yang baik untuk kulit kering dan sensitif. Contohnya Glycerin, Water, dan Sodium Cocoyl Glycinate. This products claims ada antioxidant. 



Fungsi antioxident ni boleh neutralise kulit selepas terkena kotoran, makeup, dan kekusaman akibat stress.  
 


 
Disamping itu, cleanser ni tak ada alkohol, paraben, fragrance, dan SLS.


Harga: RM18.50
Beli di sini: https://invol.co/cl7ivii
 
8. SAFI Dermasafe Mild & Gentle Gel Cleanser
 
Cleasser seterusnya juga dari Safi. Saya pernah tulis dalam artikel sebelum ini yang Safi adalah produk skincare tempatan terbaik! Bagi SAFI Dermasafe Mild & Gentle Gel Cleanser, produk ni langsung tidak menegangkan kulit malah, bertambah lembut.  
 


 
Nilai pH nya juga rendah. Kandungan licorice & chamomile membantu mengurangkan iritasi dan kemerahan akibat kotoran dan suhu. Ia juga seimbangkan kelembapan agar kulit tampak segar dan bersih. 


Harga: RM21

Beli di sini: https://invol.co/cl55pnh
 
9. Cetaphil Gentle Skin Cleanser
 
Siapa tidak kenal dengan jenama ini. Menjadi kegemaran ramai dan rekomendasi dermatologi. Ini semua kerana kandungan dan keberkesanannya dalam merawat semua jenis kulit. Kalau tengah cari pencuci muka untuk kulit kering dan berjerawat di Watsons, Cetaphil adalah pilihan ideal.


 
Terbukti secara klinikal dapat memberikan penghidratan secara berterusan pada kulit dan melindungi dari kekeringan. Kandungan seperti (vitamin B3), panthenol (vitamin B5) glycerin memang baik untuk kulit sensitif.  
 


 


Selain itu, Cetaphil juga boleh menanggalkan makeup berlebihan, bersihkan pori dari kotoran dan minyak. Highly recommeded. 


Harga: dari RM16.50

Beli di sini: https://invol.co/cl20zuw
 
10. Kayman Coalberry Cleanser
 
Antara produk tempatan yang berkualiti dan dipercayai. Bukan timbang kilo tau. Ramai pemilik kulit flawless guna Kayman. Saya sendiri pernah try dulu. Bagi Coalberry Cleanser, produk ni memiliki nilai pH rendah.  
 


 
Bertekstur gel cair dengan kandungan premium-grade activated charcoal. Madu, dan 10 jenis ekstrak berry. Semua ini bagus bagi memastikan pori betul-betul bersih selepas cucian dan menjadikan kulit lembap dan segar. Kalau tengah cari pencuci muka untuk kulit kering dan berjerawat, boleh try yang ni. 



Produk ni berbaloi untuk anda cuba. Banyak dijual di Shopee. 


Harga: RM49
Beli di sini: https://invol.co/cl7jlqz



Journey untuk mendapatkan kulit sihat dan mulus ni kena try and error tau. Tak semestinya produk tu sesuai dengan kulit kita. Semoga artikel pencuci muka untuk kulit kering ini dapat bantu melembapkan wajah agar segar sepanjang hari.





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.nikkhazami.com/2021/11/pencuci-muka-untuk-kulit-kering.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pernah Digelar Pengotor Sissy Iman Kongsi Fasa Alami Masalah Kulit Muka

Pernah Digelar Pengotor Sissy Iman Kongsi Fasa Alami Masalah Kulit Muka

papar berkaitan - pada 25/11/2021 - jumlah : 187 hits
Penyanyi dan pengacara Sissy Iman mendedahkan dia pernah mengalami masalah kulit muka yang teruk satu ketika dahulu yang menyebabkan dia rasa hilang keyakinan diri Sissy atau nama lengkapnya Sissy Imann Mohammad Kamil memaklumkan masalah ku...
Tips Makeup Nak Muka Flawless Gitu

Tips Makeup Nak Muka Flawless Gitu

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 120 hits
Bila dengar muka flawless ni mesti banyak yang suka kan Ok hari ni sha nak kongsikan tips makeup nak dapat muka flawless ala ala di dandan oleh mak andam ye hehe well sha mmg suka semua tentang makeup ni pantang sangat tengok makeup melongg...
Safi Youth Gold Membantu Kulit Lebih Anjal Dan Awet Muda

Safi Youth Gold Membantu Kulit Lebih Anjal Dan Awet Muda

papar berkaitan - pada 29/11/2021 - jumlah : 205 hits
Assalamualaikum hai semua Kali nie Kak Sue nak kongsi produk penjagaan diri Safi Youth Gold Membantu Kulit Lebih Anjal dan Awet Muda pula dengan korang Ya lah walaupun kita sibuk dengan rutin harian tapi penampilan dan penjagaan diri pun ha...
Hiburan Perhatian Sesiapa Miliki Kulit Sensitif Rutin Penjagaan Wajah Ini Pasti Sesuai Buat Anda

Hiburan Perhatian Sesiapa Miliki Kulit Sensitif Rutin Penjagaan Wajah Ini Pasti Sesuai Buat Anda

papar berkaitan - pada 28/11/2021 - jumlah : 279 hits
Tak dinafikan dalam pelbagai jenis kulit wajah yang sensitif pasti mengalami kerunsingan yang tiada penghujungnya Ada sahaja produk yang tak boleh digunakan dan memudaratkan wajah Terpaksa pandang sepi sahaja apabila lihat produk popular me...
Atasi Parut Jerawat Dengan Rawatan Kulit Di Klinik Dr Bazilah Bandar Baru Bangi Dan Klinik Dr Bazilah Shah Alam

Atasi Parut Jerawat Dengan Rawatan Kulit Di Klinik Dr Bazilah Bandar Baru Bangi Dan Klinik Dr Bazilah Shah Alam

papar berkaitan - pada 25/11/2021 - jumlah : 378 hits
Atasi Parut Jerawat dengan Rawatan Kulit di Klinik Dr Bazilah Bandar Baru Bangi dan Klinik Dr Bazilah Shah Alam Assalamualaikum dan hi korang Zaza tahu rata rata antara kita ini memang kebanyakan sedang mengalami masalah kulit muka macam pa...
Kulit Tampil Lebih Anjal Dengan Safi Youth Gold

Kulit Tampil Lebih Anjal Dengan Safi Youth Gold

papar berkaitan - pada 29/11/2021 - jumlah : 191 hits
Assalamualaikum Hi korang Disana rancak disini rancak dimana mana rancak apa tu haaaaaa meh sini SA nak bagitau korang yang mengalami masalah kulit leher kendur akibat faktor usia atau kenaikkan berat badan dan bahagian leher yang kendur ag...
Muka Surat 20

Muka Surat 20

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 178 hits
7 8Kemudian apabila engkau telah selesai maka bersungguh sungguhlah engkau berusaha Dan kepada Tuhanmu sahaja hendaklah engkau memohon Bermula jalan muraqabah itu bahawa kau akui pada pertamanya niatmu ibarat daripada keadaannya dan haqiqat...
Tmk T6 Fitur Fitur Antara Muka Perisian Pengaturcaraan

Tmk T6 Fitur Fitur Antara Muka Perisian Pengaturcaraan

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 125 hits
post ads SUBJEK TMK TAHUN 6UNIT 3 PENGHASILAN DAN PENGUJIAN ATUR CARATOPIK 3 1 FITUR FITUR ANTARA MUKA PERISIAN PENGATURCARAAN Buku Teks M S 47 pdpr tmk tahun6 cikgutube setarahan tmktahun6 pengaturcaraan algoritma pseudokod cartaalir simbo...
Muka Lembut Je Tenang Tengok Izreen Azminda Ded4h Wajah Anak Bongsu Nama Ali Idrees Jadi Pilihan

Muka Lembut Je Tenang Tengok Izreen Azminda Ded4h Wajah Anak Bongsu Nama Ali Idrees Jadi Pilihan

papar berkaitan - pada 13/11/2021 - jumlah : 163 hits
Umum mengetahui pelakon Izreen Azminda baru sahaja selamat melahirkan cahaya mata leaki pada tanggal 20 September lalu Terbaru menerusi hantaran terkini di laman Instagram Izreen telah pun berkongsi wajah penuh anaknya itu buat tatapan para...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Titah Addendum Kenyataan Dan Pendirian Anwar Didorong Pemegang Saham Terbesar Pakatan Harapan

Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams