10 Cenderahati Awesome Untuk Bawa Pulang Dari Tokyo



Apabila anda terfikir untuk membeli-belah di Tokyo, mungkin perkara pertama yang terdetik ialah kedai-kedai fesyen mewah di daerah pemilihan trend yang banyak. Tetapi jika anda melihat di luar kawasan tersebut atau disebalik mereka, anda boleh menikmati membeli-belah dengan tawaran menarik di kedai ¥ 100.

Ya, ia adalah kedai di mana barang dijual untuk ¥ 100! Kedai-kedai ini mungkin hanya meniup pikiran anda dengan barisan pelbagai barangan.
 
Sekiranya anda membayangkan barang-barang murah dan tidak diingini, fikirkan semula! Berikut adalah 10 pilihan cenderamata Jepun popular yang anda harus beli di kedai ¥ 100.
 
Tenugui (tuala Jepun)  

Tenugui adalah sejenis tuala Jepun tradisional yang terdapat dalam pelbagai corak. Tidak seperti tuala kain terrycloth biasa, tenugui mempunyai tekstur licin yang boleh digunakan dalam pelbagai cara selain mengeringkan tangan atau badan.

Oleh kerana variasi gaya, tenugui boleh dibuat sebagai cenderahati yang sesuai untuk pelancong bawa pulang. Ada di seluruh Tokyo, ia adalah murah dan anda boleh menemuinya di mana-mana kedai ¥ 100.
 
Sensu (Kipas Jepun)  

Sensu , atau kipas Jepun adalah salah satu cenderahati yang paling tulen yang anda boleh dapatkan dari Tokyo. Dicipta antara abad ke-6 dan ke-9, sensu secara tradisinya dibuat daripada kertas ishi dan jalur kayu nipis.

Ia bukan sahaja bajet, ia juga berguna dan boleh dibawa ke dalam beg anda setiap masa.
 
Produk bertemakan watak (Character goods)  

Tokyo, seperti yang kita tahu, bangga menghasilkan barangan atau produk yang bertemakan watak dan jangan ragu untuk mendapatkannya sendiri

Samada Doraemon, Hello Kitty atau Rilakumma. Ia adalah cenderahati yang sempurna untuk peminat budaya pop.
 
case telefon pintar  

Jujurlah – kami semua pengguna telefon pintar, dan setiap telefon pintar memerlukan case yang cantik. Tokyo adalah tempat untuk kes telefon pintar!

Anda boleh mencari pelbagai jenis reka bentuk untuk pelbagai model dan walaupun anda tidak mempunyai sebarang case, ia akan membuat anda ingin membeli satu (sekurang-kurangnya). Dan mereka mempunyai reka bentuk comel untuk pelindung skrin juga!
 
Chopsticks Jepun  

Chopsticks adalah keperluan untuk masakan Jepun, dan mereka juga popular sebagai cenderahati. Anda mungkin bertanya mengapa, dan jawapannya mudah. Chopsticks adalah praktikal dan mereka bukan sekadar penyepit biasa yang anda lihat di kedai sushi tempatan anda.

Penyepit ini dibuat dengan unsur-unsur yang akan mengingatkan anda tentang sejarah dan budaya Jepun. Idea yang bagus untuk memulakan koleksi bukan?
 
Coasters  

Siapakah yang tahu satu set coaster akan menjadi sempurna sebagai cenderahati atau hadiah? Jika anda ingin menghias meja makan anda, ini adalah yang sesuai sebagai hiasan yang memberi elemen Asia pada meja makan.
 
magnet peti sejuk  

Tokyo benar-benar tidak terhad, di mana anda boleh mencari semua perhiasan unik dalam semua bentuk dan saiz. Tetapi, jika anda mencari sesuatu yang tidak akan mengambil terlalu banyak ruang dalam beg anda, ia akan menjadi magnet peti sejuk!

Mengumpul magnet peti sejuk dari perjalanan anda yang paling popular. Walaupun kecil, ia adalah cara yang baik untuk mengingatkan kita tentang tempat-tempat yang kita pergi.
 
Cawan teh  

Jika anda membeli satu set coaster, mengapa tidak membeli satu set cawan teh Jepun juga? Dalam budaya Jepun, teh memainkan peranan penting, cawan teh membawa maksud kesopanan dan simbol kebersamaan dan menghormati pengunjung.

Oleh itu, orang Jepun melakukan tembikar dalam pelbagai gaya bentuk. Bukan sahaja cawan teh ini mengajar kita satu atau dua perkara mengenai etika majlis teh di Tokyo, tetapi mereka juga membuat cenderahati yang cantik.
 
Acuan sushi  

Tidak puas makan sushi di Tokyo? Bagaimana jika kami kata, anda boleh membuat sushi sendiri? Ya, itu benar! Selain cenderamata / buatan tangan yang anda dapati di ¥ 100, anda juga boleh mencari barisan barangan dapur juga!
 
Dengan acuan sushi ini, anda boleh mempunyai pesta makanan sendiri di rumah dengan orang tersayang dan hanya menikmati pelbagai sushi buatan sendiri.
 
Gamaguchi (Purse Clasped)  

Di Tokyo, gamaguchi , atau dompet dengan penjepit adalah paling berpengaruh. Memfokuskan kecantikkan dan kebolehgunaannya, dompet yang datang dalam pelbagai jenis rekaan dari corak Jepun tradisional hinggalah ke corak-corak dan binatang.

Permintaan untuk gamaguchi sangat tinggi di kalangan golongan muda kerana ia sesuai untuk keperluan harian mereka.
 
Fakta gembira tentang gamaguchi : apabila ia terbuka, ia menyerupai katak. Oleh itu, nama gamaguchi yang diterjemahkan sebagai “mulut katak”.
 
Tokyo menawarkan semua yang anda boleh fikirkan sebagai cenderahati pada harga yang lebih murah. Dari peralatan makan, alat tulis, barangan dapur, barang dagangan dan banyak lagi.  Kedai ¥ 100 ada di mana-mana dan terus menarik banyak pelanggan – penduduk tempatan dan pelancong! Sekarang anda tahu apa yang harus dibawa pulang, pastikan anda tidak terlepas lawatan ke kedai-kedai ‘hyaku-en’ ini dan memburu khazanah yang berbaloi untuk dibeli!
 
Sumber: Have Halal Will Travel
The post 10 Cenderahati Awesome Untuk Bawa Pulang Dari Tokyo (Hanya 100 Yen!) appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/10-cenderahati-awesome-untuk-bawa-pulang-dari-tokyo-hanya-100-yen/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pertamina Bawa Pulang Minyak Mentah 8 Juta Barel Dari Sumur Luar Negeri

Pertamina Bawa Pulang Minyak Mentah 8 Juta Barel Dari Sumur Luar Negeri

papar berkaitan - pada 17/1/2019 - jumlah : 209 hits
Presiden Direktur Pertamina Internasional EP Denie S Tampubolon mengatakan Pertamina Internasional EP beroperasi di 12 negara menggarap langsung ladang minyak atau melalui mitra Hal ini dilakukan untuk meningkatkan ketahanan energi nasional
Shiro Juara Maharaja Lawak Mega 2018 Ini Hadiah Hadiah Lumayan Yang Berjaya Mereka Bawa Pulang Memang Tak Sangka

Shiro Juara Maharaja Lawak Mega 2018 Ini Hadiah Hadiah Lumayan Yang Berjaya Mereka Bawa Pulang Memang Tak Sangka

papar berkaitan - pada 19/1/2019 - jumlah : 442 hits
Shiro Juara Maharaja Lawak Mega 2018 Ini Hadiah Hadiah Lumayan Yang Berjaya Mereka Bawa Pulang Memang Tak Sangka Shiro Juara Maharaja Lawak Mega 2018 Ini Hadiah Hadiah Lumayan Yang Berjaya Mereka Bawa Pulang Memang Tak Sangka
Jdt Sedia Bawa Pulang Syazwan Andik Ke Bumi Johor

Jdt Sedia Bawa Pulang Syazwan Andik Ke Bumi Johor

papar berkaitan - pada 12/1/2019 - jumlah : 460 hits
nbsp Juara bertahan Liga Super Johor Darul Ta zim menyuarakan hasrat ingin mendapatkan khidmat bek kiri kebangsaan Muhammad Syazwan Andik Mohd Ishak nbsp Pengarah Sukan JDT Martin Prest berkata mereka sedia berunding dengan pemain k
Dlhk Denpasar Resmi Larang Penggunaan Kantong Plastik Untuk Bawa Belanjaan

Dlhk Denpasar Resmi Larang Penggunaan Kantong Plastik Untuk Bawa Belanjaan

papar berkaitan - pada 3/1/2019 - jumlah : 179 hits
DLHK Denpasar akan tindak tegas dan melakukan pemanggilan kepada manajemen toko berjaringan yang masih membandel serta memberikan sanksi adminstrasi sesuai peraturan yang berlaku
Cinta Sejati Vespa Buruk Bawa Wanita Ini Jelajah Sampai Ke Indochina

Cinta Sejati Vespa Buruk Bawa Wanita Ini Jelajah Sampai Ke Indochina

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 386 hits
Cinta Sejati Vespa Buruk Bawa Wanita Ini Jelajah Sampai ke Indochina Siapa sangka vespa tua yang sering dipanggil besi buruk ini membuatkan seorang wanita terbuka hati untuk menerima lamaran mendirikan rumah tangga Malah Nurrashidah Roslan ...
Kfa Kekal Bawa Kes Muhammad Akhyar Ke Cas

Kfa Kekal Bawa Kes Muhammad Akhyar Ke Cas

papar berkaitan - pada 3/1/2019 - jumlah : 216 hits
02 Januari 2019 7 44 PM ALOR SETAR Persatuan Bola Sepak Kedah kekal dengan keputusan untuk membawa kes perpindahan kontroversi membabitkan bekas pemainnya Muhammad Akhyar Abdul R
Saya Tunggu Awak Suami Kami Rindu Awak Suami Ditahan Polis Thailand Kerana Bawa Walkie Talkie

Saya Tunggu Awak Suami Kami Rindu Awak Suami Ditahan Polis Thailand Kerana Bawa Walkie Talkie

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 445 hits
Saya tunggu awak suami Kami rindu awak luahan hiba seorang isteri Afiqah Baharuddin 22 apabila mengenangkan nasib suaminya ditahan polis Thailand Menerusi entri Instagramnya dia meluahkan isi hatinya berkaitan suaminya Amirul Adib 22 ditaha...
Bayi Baru Lahir Kerap Muntah Susu Ibu Bapa Wajib Periksa Perkara Ini Sebelum Bawa Ke Pakar

Bayi Baru Lahir Kerap Muntah Susu Ibu Bapa Wajib Periksa Perkara Ini Sebelum Bawa Ke Pakar

papar berkaitan - pada 2/1/2019 - jumlah : 543 hits
Masalah bayi muntah ini kerap terjadi kepada bayi berumur di bawah 6 bulan dan boleh berlaku samada bayi menyusu ibu atau susu formula Jika terjadi kepada bayi yang menyusu ibu ibu atau orang di sekelilingnya akan mengatakan susunya tidak s...
Pendakwah Bawa Diri Selepas Dihentam Dia Tak Minta Dipanggil Ustaz Adik

Pendakwah Bawa Diri Selepas Dihentam Dia Tak Minta Dipanggil Ustaz Adik

papar berkaitan - pada 2/1/2019 - jumlah : 279 hits
Pendakwah bawa diri selepas dihentam dia tak minta dipanggil ustaz Adik Gara gara dituduh tidak layak berbicara perihal agama seorang pendakwah popular di media sosial Ustaz Ad Dien mengejutkan pengikutnya apabila menyahaktifkan akaun Twitt...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Bila Duit Nak Masuk

Perasaan Bila Orang Namakan Kucing Mereka Dgn Nama Anda



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Starting Somewhere

Ktm Kenalkan 4 Model Motosikal Duke Sempena Ulangtahun Ke 30

Sambutan Ulang Tahun Ke 30 Dan Pelancaran 4 Model Motosikal Ktm Duke

First Impressions Make A Powerful Impact With A Creative Digital Business Card

Restoran Di Jepun Buang 25 Set Nasi Lemak Kena Tipu Ejen Dari Malaysia

Kumpulan Pro Palestin Kecam Kehadiran Syarikat Bekal Senjata Kepada Israel