10 Budak Super Ajaib


Manusia-manusia berikut ini adalah satu dari sejuta kelahiran :

1. Kim Ung-Yong : Manusia Ber-IQ Tertinggi di Dunia

Lahir pada tahun 1962, Anak dari Korea ini dinobatkan sebagai manusia genius di seluruh dunia. Bayangkan Pada umur 4 tahun, dia sudah boleh membaca tulisan Jepun , Korea , Jerman, Inggeris. Pada umur 5 tahun ia mampu menyelesaikan masalah pada soalan kalkulus. Dia mencatatkan dirinya pada Guinness Book of World Records dengan "Highest IQ" 210.

2. Gregory Smith : Mendapatkan Penghargaan Nobel Pada Usia 12 tahun

Lahir pada tahun 1990, Gregory Smith mencatatkan namanya pada nobel perdamaian. Berkat usahanya dalam mendirikan International Youth Advocates. Perkumpulan Orang muda seluruh dunia.



3. Akrit Jaswal : Doktor Bedah pada usia 7 tahun

Jolokan "anak terpandai di dunia" telah sebati pada Akrit Jaswal, seorang anak dari India . Ia mengejutkan dunia, ketika pada umur 7 tahun melakukan pembedahan pada seorang gadis di tempatnya. gadis itu menderita luka terbakar di tangannya, hingga tangannya tidak dapat dibuka, dan jaswal pun melakukan pembedahan hingga jemari gadis itu boleh terbuka seperti sedia kala. Saat ini, ia tercatat sebagai doktor paling muda di dunia, ia diterima masuk ke universiti pada usia 11 tahun.


4. Cleopatra Stratan : Penyanyi Berusia 3 Tahun dengan Gaji 1000€ setiap lagu

Lahir Pada 6 Oktober 2002 di Chisinau. ia adalah pencatat sejarah di Industri muzik sebagai seorang penyanyi termuda yang merakam album. Dengan albumnya tahun 2006 La vârsta de trei ani ("pada usia 3"). Dia mencatat rekod seorang artis cilik yang tampil diatas panggung dengan ribuan penggemarnya. Dia juga menerima penghargaan MTV Award dalam Artis termuda yang mencetak #1 Hit


5. Aelita Andre : Pelukis di usia 2 tahun

Anak kelahiran Australia ini, baru berumur dua tahun sudah menunjukkan dia sebagai genius, ia memiliki sebuah gedung pertunjukkan untuk karya-karya abstraknya.
Pada mulanya Mark Jamieson, pengarah dari Brunswick Street Gallery di Melbourne's Fitzroy. Tertarik melihat sebuah lukisan dari Aelita Andre. dan dia menginginkannya bergabung dalam kumpulannya kerana bakat lukisannya itu. Ketika undangan telah dibuat, ia baru saja menyedari bahawa Aelita adalah anak yang masih berumur 22 bulan. Namun ia tetap melanjutkan pertunjukannya itu.


6. Saul Aaron Kripke : Mengajar Havard saat Masih Duduk di Bangku SMA

Lahir di New York dan dewasa di Omaha di 1940. Genius ini menguasai aljabar pada usia 10 tahun, saat akhir di sekolah rendah ia sudah menguasai geometri, kalkulus dan falsafah. Ketika di pengajian menengah ia memperoleh surat dari Harvard melantiknya sebagai pensyarah, namun ibunya menyuruhnya untuk menamatkan sekolahnya dahulu. Kripke dihadiahi Schock Prize, Nobel Falsafah. Sekarang, ia dinobatkan sebagai ahli Falsafah terbesar dalam sejarah.


7. Michael Kevin Keaulus tamat pengajian Universiti pada umur 10 tahun

Kaerny, lahir tahun 1984, ia menyelesaikan kuliah pada umur 10 tahun dan tercatat sebagai sarjana termuda. Dia dilantik sebagai pensyarah pada usia 17 tahun. Namanya semakin dikenali apabila dia menang dalam sebuah kuiz dengan hadiah sebanyak 1 Juta GBP.


8. Fabiano Luigi Caruana : Grandmaster pada usia 14 tahun

Seorang anak berwarga negara Amerika dan Itali ini sungguh genius. Pada tahun 2007 ia memperoleh Grandmasternya, 11 bulan, 20 hari. sejarah telah mencatat namanya dalam Grandmaster termuda. Dan baru-baru ini pada bulan April 2009, ia memperoleh Elo rating 2649, dalam usianya yang dibawah 18 tahun, membuatnya sebagai pemeroleh ranking terbanyak, dan menakjubkan, hal itu dilakukannya sebelum usianya genap 18 tahun.


9. Willie Mosconi : Pemain Billiard Professional pada usia 6 tahun

Mendapat jolokan "Tuan Pocket Billiards". Dia berasal dari Philadelphia , Pennsylvania . Ayahnya seorang pemilik tempat Billiard, namun ayahnya tidak mengizinkannya bermain, ia sering berimprovisasi dengan penyapu milik ibunya. Ayahnya melihat bakat anaknya, ia sering mengalahkan orang-orang yang lebih tua darinya. Antara tahun 1941 dan 1957, dia menjadi juara BCA World Championship selama 15 kali tanpa kalah sekalipun. Dia membuat berbagai macam trik, membuat banyak rekod, dan menjadikannya ahli billiard yang terkenal.


10. Elaina Smith : Penyiar Usia 7 tahun

Dalam usianya yang 7 tahun Elaina telah menjadi penyiar radio dengan pendengar yang melebihi umurnya. Elaina banyak memberikan penyelesaian tentang percintaan kepada para pendengarnya antaranya bagaimana caranya berpisah dengan kekasih dan bagaimana caranya untuk membina hubungan yang harmonis.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.simiey.info/2009/09/10-budak-super-ajaib-bukan-kamen-rider.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+simiey/nQtu+(simiey%5Bdot%5Dcom)

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Fakta Fakta Alat Super Cepat Mendeteksi Corona Covid 19 Buatan Abbott Laboratories

Fakta Fakta Alat Super Cepat Mendeteksi Corona Covid 19 Buatan Abbott Laboratories

papar berkaitan - pada 29/3/2020 - jumlah : 144 hits
menggunakan PCR bisa memakan waktu 24 jam Sedangkan pemeriksaan GS bisa mencapai 3 hari Abbott Laboratories meluncurkan sebuah alat kemarin Sabtu
18 Idea Resipi Berasaskan Sotong Super Sedap Mesti Cuba Sendiri

18 Idea Resipi Berasaskan Sotong Super Sedap Mesti Cuba Sendiri

papar berkaitan - pada 26/3/2020 - jumlah : 317 hits
Sotong sejenis makanan laut yang lembut dan mempunyai peminatnya yang tersendiri Sebut sahaja sotong pasti terbayang sotong bakar sotong sumbat sotong masak merah dan banyak lagi Jadi jom kita selongkar idea resipi berasaskan sotong yang bo...
Nvidia Melancarkan Siri Kad Grafik Geforce Rtx Super Untuk Komputer Riba

Nvidia Melancarkan Siri Kad Grafik Geforce Rtx Super Untuk Komputer Riba

papar berkaitan - pada 2/4/2020 - jumlah : 372 hits
Pada pertengahan tahun lepas NVIDIA telah memperkenalkan siri kad grafik NVIDIA GeForce RTX Super sebagai sebuah penaiktarafan kepada siri kad grafik NVIDIA GeForce RTX khusus untuk mereka yang inginkan prestasi terbaik daripada sebuah kad ...
Super Sim Gabungan Sim Card Dan Memory Card Jadi Satu Solusi Masa Depan

Super Sim Gabungan Sim Card Dan Memory Card Jadi Satu Solusi Masa Depan

papar berkaitan - pada 1/4/2020 - jumlah : 303 hits
kucingtekno Semua ponsel membutuhkan SIM Card untuk dapat bekerja Berbagai macam SIM Card disediakan operator memang difungsikan agar dapat berkomunikasi dengan yang lainnya Selain SIM Card semua ponsel juga membutuhkan Memory Card yang dib...
Gadis Super Ring Persoal Muhyiddin Jadi Pm8 Adik Syatilla Melvin Buat Hal

Gadis Super Ring Persoal Muhyiddin Jadi Pm8 Adik Syatilla Melvin Buat Hal

papar berkaitan - pada 26/3/2020 - jumlah : 277 hits
Hi gais kali ini Ohmedia bawakan kepada korang video kompilasi ohtrending sepanjang minggu pertama Mac 2020 Sumber Oh Media
7 Super Easy Recipes You Can Make With A Can Of Tuna

7 Super Easy Recipes You Can Make With A Can Of Tuna

papar berkaitan - pada 25/3/2020 - jumlah : 235 hits
Canned tuna but make it fancy small Cover image via Marion s Kitchen Salt amp Lavender small 1 Spicy Thai style tuna salad b INGREDIENTS b br br 1 13oz can of tuna drained br br 3 small Asian shallots sliced br br 3 tablespoons lime juice b...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

The Evolution Of Adult Entertainment

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe

Datuk Beraksi Di Pentas Peragaan Pada Usia 88 Tahun

Pemilik R R Didenda Rm30 000 Jual Petrol Bersubsidi Kepada Rakyat Thailand

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16