10 Aktiviti Menarik Yang Anda Tidak Boleh Ketinggalan Untuk Tahun 2019


Jeju adalah tempat yang kami suka dan tidak keberatan akan kembali lagi dan lagi. Pemandangan sangat indah, kelajuan kehidupan lebih perlahan dan ia adalah cara terbaik untuk melarikan diri dari kesibukan dan kehidupan kota. Pasti aka nada sesuatu yang baru dan menarik untuk dilakukan.
Jika anda ada perancangan untuk berjalan ke Jeju tidak lama lagi, anda beruntung! AirAsia, merupakan satu-satunya syarikat penerbangan yang terbang langsung ke Jeju dari Kuala Lumpur mempunyai promosi yang hebat. Tempah antara sekarang hingga 21 Julai dan anda boleh terbang terus ke pulau yang indah dari hanya RM299 (satu arah) untuk ahli BIG. Nikmati pelbagai pilihan dalam penerbangan seperti Premium Flatbed yang selesa, Zon Tenang aman mereka, atau memilih salah satu daripada Hot Seats mereka ! Ketahui lebih lanjut di laman web mereka .
* Tempoh perjalanan adalah dari sekarang hingga 31 Januari 2020. 
 
Berikut adalah 10 perkara hebat yang perlu anda lakukan pada percutian Jeju anda pada 2019!
1. Mengagumi Rumput Perak yang cantik di Saebyeol Oreum
Setiap tahun semasa musim luruh, Saebyeol Oreum di Jeju dan beberapa bukit lain di pulau itu dibanjiri dengan rumput perak Eulalia yang tinggi mengubah landskap menjadi pemandangan  yang ajaib.

“Oreum” merujuk kepada gunung berapi kecil yang dapat ditemui di seluruh pulau, dan terdapat lebih daripada 368 oreums di Jeju! Saebyeol adalah sekitar 520 meter tinggi jadi anda perlu memanjat sedikit sebelum anda disambut dengan tumbuhan yang anggun yang menari bersama dengan angin. Masa terbaik untuk melihat tumbuhan Eulalia ini adalah dari pertengahan hingga akhir Oktober!

Walaupun kebanyakan pendakian adalah sesuai untuk pendaki pertama, terdapat beberapa bahagian di mana anda perlu bersedia untuk bukit curam jadi disarankan untuk memakai kasut yang selesa. Selain pemandangan Eulalia yang mempesonakan, anda juga akan disajikan dengan pemandangan menakjubkan pergunungan di sekeliling!
Petua: Sekiranya anda menuju ke Saebyeol Oreum pada waktu petang, kami mencadangkan untuk anda berada disitu lebih lama untuk melihat matahari terbenam yang menakjubkan.
Alamat: Bongseong-ri, Aewol-eup, Jeju-si, Jeju-do, Korea Selatan
Buka 24h
Arah: Saebyeol Oreum terletak di sepanjang Pyeonghwa-ro (Laluan 1135)
 
2. Melihat matahari terbenam di Saengyigijeong
Ada sesuatu tentang waktu matahari terbenam yang begitu romantis dan kami akan memperkenalkan, Saengyigijeong, salah satu tempat terbaik untuk mengagumi matahari terbenam di Pulau Jeju!

Pantai yang indah ini adalah sebahagian daripada laluan jejambat Jeju Olle yang menuju ke arah nombor 12 yang bermula dari gunung berapi Dangsanbong. Menyaksikan matahari terbenam di sini berasa hampir bukan realiti kerana anda dapat mendengar bunyi ombak yang terhempas di atas batu-batu dan melihat ke laut terpampang luas.

Walaupun anda tidak datang ke sini semasa matahari terbenam, pemandangan pagi atau petang adalah sama hebatnya kerana anda dapat melihat 2 pulau kecil Chagwido dan Wando, ditambah dengan perairan biru zamrud yang pasti membuat anda terkedu. Yang menariknya ialah tidak ramai pelancong mengetahui tentang tempat ini jadi anda tidak akan terganggu oleh segerombolan pelancong!
Lokasi: 산 60 Yongsu-ri, Hangyeong-myeon, Cheju, Jeju-do, Korea Selatan
Buka 24 jam
 
3. Saksikan musim Camellia Hill yang berubah-ubah
Satu perkara yang kita sukai tentang Jeju adalah bahawa bunga berubah setiap musim dan Camellia Hill adalah tempat yang tepat di pulau itu untuk melihat bunga yang berbeza! Walaupun arboretum ini mempunyai 6000 pokok camellia lebih daripada 500 spesies di tapak, ia juga menjadi rumah bagi banyak tumbuhan lain yang menjadikannya paparan berwarna-warni pada bila-bila masa sepanjang tahun.

Pada musim panas (biasanya dari bulan Jun-Julai), anda boleh mengharapkan hidrangeas cantik untuk mengisi seluruh tempat dan pastikan anda merancang untuk memakai pakaian yang sesuai supaya anda setanding dengan kecantikan dan kesempurnaan kelopak – kelopak ini.

Sebaik sahaja bulan November datang dan pulau mengalu-alukan musim luruh, camellias mekar dengan kelopak merah dan merah jambunya. Adakah anda tahu bahawa camellias juga dikenali sebagai bunga romantis? Oleh itu, jika anda berada di sini bersama pasangan anda, jangan ketinggalan peluang keemasan ini untuk mengambil beberapa gambar yang indah!
Lokasi: 166, Byeongak-ro, Seogwipo-si, Jeju-do
Waktu buka: 8.30 pagi-5 petang (Dis-Feb), 8.30 pagi-5.30 petang (Mac-Mei, Sep-Nov), 8.30 pagi-6 petang (Jun-Ogos)
Yuran kemasukan: KRW8000 (Dewasa), KRW6000 (Remaja / Remaja), KRW5000 (Anak / Orang kurang upaya)
 
4. Sertai penyelam haenyeo di Hado-ri
Salah satu pengalaman yang anda tidak boleh ketinggalan semasa berada di Jeju adalah untuk mengetahui lebih lanjut mengenai penyelam haenyeo. Untuk yang masih belum tahu, haenyeo adalah penyelam wanita yang menangkap ikan kerang yang indah seperti abalone atau landak laut dan mereka tidak menggunakan topeng oksigen. Apa yang lebih mengagumkan ialah kebanyakan wanita ini berusia 60an-70an, ada juga yang berumur 80-an. Setiap kali mereka menyelam, mereka pergi sejauh 10 hingga 25 meter.

Walaupun terdapat banyak haenyeos di sekitar Jeju dan anda boleh menonton kerana mereka melakukan pekerjaan mereka, tidak setanding anda yang ingin merasainya sendiri dan di Hado-ri, anda boleh mendaftar untuk mendapatkan pengalaman haenyeo. Program ini tersedia dari Mac hingga November dan berlangsung sekitar 1.5 jam. Apa yang anda perlukan adalah kemahiran asas berenang!

Sebaik sahaja anda menjalani program ini, anda akan belajar untuk melibatkan diri dalam kehidupan mereka dan memahami kesukaran dan perjuangan para haenyeo ini. Sebagai sebahagian daripada program ini, anda berkesempatan untuk memakai sut haenyeo dan juga menikmati semua makanan laut segar yang anda dapat!
Lokasi: 1897-27, Haemajihaean-ro, Gujwa-eup, Bandar Jeju
Bulan: Mac hingga November (Perlu rizab terlebih dahulu)
Harga: KRW20,000 (kumpulan 5 atau lebih)
Tempahan: Hunbungi +82 64-783-1996 atau layari di sini untuk maklumat lanjut
 
5. Lawati ladang bunga matahari
Kami suka bagaimana Jeju mempunyai bunga untuk setiap musim dan jika anda perasan banyak hidrangeas dan camellias di Camellia Hill, kini sudah tiba masanya untuk melihat beberapa bunga matahari!

Bunga-bunga cantik dan terang yang anda lihat di dalam gambar-gambar menjadi kenyataan di Kim Kyung Sook Sunflower Farm kerana mereka berkembang pada musim panas. Disini dimana anda akan dapati latar belakang yang sangat sesuai untuk diletakan di post kard anda sepanjang anda berjalan melalui 750 ribu lautan bunga matahari!

Terdapat pelbagai saiz bunga matahari di sini dan anda bebas untuk mengambil gambar atau hanya menikmati pemandangan yang luar biasa ini. Ada yang lebih tinggi (atau lebih tinggi daripada) manusia!
Selain melihat kelopak bunga ini, anda juga boleh mendapatkan beberapa hadiah yang disemai bunga matahari seperti biji bunga matahari yang boleh ditanam di rumah, minyak bunga matahari, esensi bunga matahari kosmetik dan sabun bunga matahari. Mereka juga menjual beberapa makanan ringan seperti benih bunga matahari yang lembut dan jus hallabong, yang terbuat dari jeruk Jeju segar yang sangat manis.
Petua: Cuba cari papan tanda bunga matahari kuning tersenyum sewaktu memasuki pintu utama kebun. Anda tidak akan dapat melihat ladang bunga matahari lagi sehingga anda memasuki ladang.
 
Lokasi: 854-1, Beonyeong-ro, Jeju, Pulau Jeju 63330, Korea Selatan
Waktu buka: 9 pagi hingga 7 malam
Hubungi Nombor: +82 64-724-1482
Yuran kemasukan: KRW3000
 
6. Nikmati hidangan makanan laut yang mesra Muslim
Jika ada satu masakan yang istimewa di Jeju, ia adalah makanan laut segar! Dari abalone dan cutlassfish yang terkenal, seperti ikan mackerel, kupang, ketam dan udang, Jeju adalah syurga untuk pencinta makanan laut!
 
Abalone rebus

Bagi mereka yang tidak biasa dengan abalone dan anda tidak pasti di mana untuk memulakan, kami mencadangkan untuk anda menuju ke Daewonga ( 대원가) untuk mencuba Stew Seafood mereka (haemul cheongbol) – yang terdiri daripada abalone segar, kerang, ketam dan cumi dalam paip sup kuih kimchi panas. Ia berharga KRW60,000 tetapi ia sempurna untuk berkongsi antara 3-4 orang.

Sekiranya anda tidak merancang untuk memakan makanan laut seperti itu, Uribong Sikdang ( 우리 봉 식당) juga menyediakan versi hotpot makanan laut abalone yang lebih ringan dan lebih kecil (KRW15,000). Supnya kelihatan kosong tetapi masih berperisa, menjadikannya enak dan menyegarkan untuk dihirup.
 
Pisang cutlassfish
Biasanya dikenali sebagai galchi oleh penduduk tempatan, cutlassfish (atau hairtail seperti yang dipanggil juga), dikenali sebagai ikan yang sangat mahal oleh penduduk tempatan. Cara yang terbaik adalah dengan memanggangnya dan apa yang akan dilakukan oleh beberapa kedai adalah membuang tulang ikan untuk anda, menjadikannya lebih mudah untuk dimakan.

Ikan ini mungkin tidak murah tetapi kami merasainya sewaktu kami ke Jeju dan percayalah, ia tidak menghampakan anda. Kesegaran ikan itu tidak tertandingi, dengan rasa yang puas akan mengejutkan bagi bukan penggemar ikan. Salah satu tempat untuk mendapatkan ikan ini ialah di Rumah Choonsim ( 춘심 이네) di mana anda akan melihat kepanjangan ukuran ikan itu (berdasarkan gambar di atas). Harga KRW78,000, ia mungkin agak mahal tetapi sangat berbaloi jika anda berkongsi di bersam rakan-rakan.
Jika anda mempunyai bajet yang lebih, anda juga boleh mencuba versi cutlassfish panggang (KRW29,000) di Uribong Sikdang. Cutlassfish biasanya sangat popular dari Julai hingga Oktober dimana mereka akan menangkap ikan pada musim itu.
 
Ikan Tawar Rebus
Satu lagi hidangan makanan laut yang sangat popular di Jeju adalah Braised Mackerel. Tenggiri segar direbus dan kemudian dibiarkan rebus dan masak bersama lada merah.

Satu restoran di mana anda boleh menikmati hidangan sederhana namun memuaskan ini adalah di Bada Punggyeong (바다 풍경) . Ikan Tawar Rebus (KRW29,000) diletakkan di atas sebuah dapur panas di mana anda dapat menikmati hidangan panas. Keenakan melampau apabila rebusan kering, ikan tenggiri menyerap semua rasa. Lagi menariknya ialah Bada Punggyeong memaparkan pemandangan laut untuk anda menikmati semasa anda makan.
 
Berikut adalah senarai restoran mesra Muslim yang disebutkan di atas:
1) Daewonga ( 대원가)
Status Halal: Hanya hidangan makanan laut yang dijual, tiada alkohol / daging digunakan dalam penyediaan makanan. Alkohol juga disediakan, jadi minum dengan beradab. Anda juga boleh bersolat disini. 
Lokasi: 15, Donam-ro 16-gil, Jeju-si, Jeju-do (Korea: 제주 특별 자치도 제주시 도남 로 16 길 15 재영)
Waktu buka: 9 pagi – 9.30 malam, ditutup pada hari Selasa
Hubungi Nombor: + 82-64-753-3030
 
2) Uribong Sikdang ( 우리 봉 식당)
Status halal: Hanya hidangan makanan laut yang dijual, tiada alkohol / daging digunakan dalam penyediaan hidangan. Alkohol juga disediakan, jadi minum dengan beradab . Kemudahan bersolat juga disediakan.
Lokasi: 273, Ilchul-ro, Seogwipo-si, Jeju-do (Korea: 제주 특별 자치도 서귀포시 성산읍 일출 로 27)
Waktu buka: 8.30 pagi – 9 malam setiap hari
Hubungi Nombor: +82 64-782-0032
 
3) Rumah Choonsim ( 춘심 이네)
Status halal: Hanya hidang makanan laut di Chunsimine yang mesra Muslim. Walaupun mereka tidak menyediakan daging babi, daging lain di kedai ini juga tidak diperakui halal. Alkohol juga disediakan, jadi minum dengan beradab. Anda juga boleh bersolat di sini.
Lokasi: 16, Changcheonjungang-ro 24beon-gil, Seogwipo-si, Jeju-do (Korea: 제주 특별 자치도 서귀포시 안덕면 창천 중앙로 24 번길 16 2 층)
Waktu buka: 10 pagi – 9 malam setiap hari
Hubungi Nombor: +82 64-794-4010
 
4) Bada Punggyeong (바다 풍경)
Status halal: Hanya hidangan makanan laut yang dijual, tiada alkohol / daging yang digunakan dalam hidangan. Alkohol juga disediakan, jadi minum dengan beradab. Bilik solat juga disediakan.
Lokasi: 654, Seohaean-ro, Jeju-si, Jeju-do, Korea Selatan (Korea: 제주 특별 자치도 제주시 서해안 로 654)
Waktu buka: 11 pagi – 11 malam setiap hari
Hubungi Nombor: +82 64-711-7992
Di antara matahari terbenam yang cantik, ladang bunga matahari yang cantik dan makanan lazat Korea di Jeju, tidakkah ia membuatkan anda ke sana? Tempah dengan AirAsia dari sekarang hingga 21 Julai untuk menempah penerbangan anda di sana dari hanya RM299 (satu arah) !
 
7. Kafe “hopping”
Kafe “hopping” telah menjadi sebahagian penting dalam budaya belia Korea dimana anda dapati banyak kafe yang menakjubkan di destinasi utama seperti Jeju. Selain kopi, kafe-kafe juga menjadi tempat yang sempurna untuk mengambil gambar!
Aewol Monsant
Dibuka oleh bintang K-pop dan ketua kumpulan Big Bang G-Dragon, Cafe Monsan terletak di daerah Aewol Jeju yang menghadap ke laut. Anda mungkin akan dapat melihat Monsan dari jauh kerana pantulan cermin luarannya, yang kelihatan hampir ajaib.

Tetapi setelah memasuki kafe – suasana lebih pendesaan dengan tona alam dan pemandangan siling ke lantai laut, memberikan rasa keterbukaan.

Terdapat juga kawasan tempat duduk di mana anda boleh menonton matahari terbenam dan platform teres di mana anda boleh bersantai dan menikmati angin bertiupan.
Status halal: selain kopi, teh dan minuman lain, Aewol Monsant juga menyajikan makanan pencuci mulut dan makanan ringan tetapi kami tidak dapat mengesahkan status mesra Muslim mereka. Kami menasihatkan anda untuk melakukan pemeriksaan yang diperlukan dan melawat mengikut waktu anda sendiri.
Lokasi: 56-1 Aewolbukseo-gil, Aewol-eup, 애월읍 Cheju, Jeju-do, Korea Selatan
Waktu buka: 9 pagi hingga 7 malam
Hubungi Nombor: +82 64-799-8900
 
Bomnal
Kafe lain yang patut dikunjungi di Aewol adalah Bomnal, terletak hanya beberapa minit berjalan kaki dari Monsant. Sebaik sahaja anda masuk ke Bomnal, rasanya seperti anda telah memasuki kelompok kecil kedai – kedai bukan hanya satu kafe, yang membuatnya sangat unik!

Kafe yang luas mempunyai kawasan tempat duduk dalam dan luar, dengan perabot kayu dan papan tanda kayu ini (digambarkan di atas) membuatkan gambar Instagram anda bertambah unik dan trendy! Kafe ini juga memberikan rasa seperti dirumah dimana membuatkan anda ingin berada disitu lebih lama.

Kami sangat mengesyorkan supaya anda berjalan di sekitar kafe untuk menghayati seni yang berbeza-beza seperti seni mural dan seni yang dilukis pada kayu. Malah ada kawasan yang menghadap ke laut di mana anda boleh duduk dan bersantai, berasa seolah-olah anda berada di beberapa pulau Yunani dan bukannya Jeju!
Status halal: Perlu diketahui bahawa selain kopi, teh dan minuman lain, Bomnal juga menyajikan makanan pencuci mulut dan makanan ringan tetapi kami tidak dapat mengesahkan status mesra Muslim mereka. Ketahuilah (perhatian) bahawa kafe juga menghidangkan alkohol. Kami menasihatkan anda untuk melakukan pemeriksaan yang diperlukan dan melawat mengikut waktu anda sendiri.
Lokasi: Aewol-ro 1-gil 25, Jeju-si
Waktu buka: 9 pagi hingga 9.30 malam
Hubungi Nombor: +82 64-799-4999
Laman web | Instagram
 
Gongbech
Berikut adalah kafe yang juga mempunyai hubungan dengan selebriti Korea – Gongbech Cafe baru dibuka oleh abang kepada BTS Korea, Suga. Berkonsepkan minimalis dan moden, anda mungkin merasa seolah-olah masih dalam pembinaan apabila anda melangkah masuk tetapi itu hanya perindustrian estetik pada kafe itu!

Dengan ciri-ciri seni hijau dan dinding yang dihiasi dengan tumbuh-tumbuhan sebagai latar belakang, berjalan-jalan di kafe ini terasa lebih seperti sebuah muzium daripada sebuah kafe. Jangan lupa untuk mengambil gambar dengan cermin lingkaran ikonik ini!

Kafe ini masih tidak dikenali ramai dalam kalangan pelancong dan anda mungkin akan melihat banyak pemuda Korea, ianya bagus jika anda ingin melarikan diri dari keramaian pelancong!
Status halal: Sila ambil perhatian bahawa selain kopi, teh dan minuman lain, Gongbech juga menghidangkan pastri tetapi kami tidak dapat mengesahkan status mesra Muslim mereka. Kami menasihatkan anda untuk melakukan pemeriksaan yang diperlukan dan melawat mengikut waktu anda sendiri.
Lokasi: 83 Dongbok-ro, Gujwa-eup, Cheju, Jeju-do, Korea Selatan
Waktu buka: 10 pagi hingga 7 malam
Instagram
 
8. Kenaikan Mt. Halla
Ini adalah untuk jiwa-jiwa yang gemar akan cabaran! Sekiranya anda berada di Jeju dan anda inginkan sedikit cabaran, mengapa tidak mendaki Gunung Halla? Pada 1950 meter dari paras laut, ia adalah puncak tertinggi di Korea Selatan!

Adakah anda tahu bahawa Gunung Halla sebenarnya gunung berapi? Tetapi ia tidak meletus selama lebih daripada 5,000 tahun sehingga ia hampir tidak aktif. Anda boleh mendaki gunung sepanjang tahun (walaupun pada musim sejuk!) Tetapi cuaca pada musim panas dan musim luruh / musim bunga adalah lebih ringan dan iklim yang lebih baik untuk mendaki.

Terdapat 5 laluan mendaki di Mt Halla tetapi hanya 2 akan membawa anda ke puncak – Seongpanak (9.7km) dan Gwaneumsa (8.7km). Laluan pendakian Seongpanak mengambil masa lebih lama, ia juga kurang curam dan mudah dinaiki. Selain itu, jejak permulaan pendakian lebih baik dikendalikan oleh pengangkutan awam. Gwaneumsa adalah laluan yang lebih pendek tetapi ia lebih curam dan pemandangannya lebih indah, terutamanya pada musim gugur (gambar di atas).
Petua: Penting disini bahawa pentadbiran taman mempunyai masa “cut-off” dimana waktu yang sesuai untuk memulakan pendakian anda juga apabila anda perlu beredar dari puncak. Ini adalah supaya anda tidak akan kembali ke pintu gerbang masuk pada waktu malam. Semak laman web rasmi Hallasan untuk maklumat lanjut dan masa pembukaan untuk laluan .
 
Alamat:
Seongpanak Trail titik permulaan – 1865 516-ro, Jochon-eup, 조천읍 Cheju, Jeju-do, Korea Selatan
Titik permulaan Gwaneumsa Trail – Sallokbuk-ro, Odeung-dong, Cheju, Jeju-do, Korea Selatan
Waktu buka: 5.30 pagi (Musim Bunga – Mar / Apr & Autumn – Sep / Okt), 5 pagi (Musim panas – Mei hingga Ogos), 6 pagi (Musim sejuk – Nov hingga Feb)
Waktu pemotongan bermula: 12.30 petang (Spring / Autumn), 1 petang (Musim Panas), 12 petang (Winter)
Waktu pemotongan untuk meninggalkan puncak: 2 petang (Spring / Autumn), 2.30 petang (Musim panas), 1.30 petang (Winter)
Kemasukan: Percuma
 
9. Menunggang kuda di Pantai Gwangchigi
Terletak di sebelah timur Pulau Jeju, Gwangchigi Beach adalah tempat anda dapat melihat pemandangan mercu tanda Jeju, Seongsan Sunrise Peak. Kenapa tidak pergi bersiar-siar dengan menunggang kuda?

Sama ada anda melancong dengan keluarga atau bersama pasangan, menunggang kuda dengan Seongsan Sunrise Peak akan menjadi pengalaman yang tidak dapat dilupakan dan peluang foto di sini adalah suatu kewajipan!
Untuk memulakan pengembaraan menunggang kuda, anda harus menuju ke Steel Flower Horse Riding Ranch ( 쇠 와 꽃 승마장). Sesi menunggang kuda di sepanjang pantai akan dikenakan bayaran sebanyak KRW35000 selama 20 minit. Anda juga boleh mengambil kursus yang lebih murah atau lebih mahal bergantung pada bajet anda!
Walaupun anda tidak berada di Pantai Gwangchigi untuk menunggang kuda, anda harus akui bahawa pandangan di sini cukup hebat dan ramai orang akan mengesyor untuk datang ke sini menghayati matahari terbit
 
Lokasi: 354-1 Goseong-ri, Seongsan-eup, Seogwipo, Jeju-do, Korea Selatan
Waktu pembukaan: 9 pagi hingga 6.30 petang (Musim Panas), 9 pagi hingga 5.30 petang (Musim Sejuk), jam mungkin berbeza-beza bergantung kepada keadaan cuaca
Yuran kemasukan: KRW35000 (Kursus pantai), KRW20000 (Kursus Asas), KRW50000 (Kursus D)
Hubungi Nombor: +82 64-782-3900
Laman web (Korea)
 
10. Ambil gambar “Insta-worthy”
Selain dari pemandangan alam semula jadi yang ajaib di Jeju, terdapat banyak tarikan cantik lain di Jeju yang mana anda akan benar-benar mahu mengambil foto untuk Instagram. Dari kampung-kampung bertemakan Eropah ke pemasangan seni dan mural dinding, pastikan anda berpakaian cantik semasa melawat tempat-tempat ini!
 
Kampung Swiss Jeju
Melangkah ke kampung Switzerland di Wasan-ri, anda pasti akan merasa seolah-olah anda berada di sebuah kampung di Eropah.

Rumah-rumah kampong yang dicat dengan warna cerah seperti warna merah, kuning dan oren, dipenuhi di jalan yang berbukit dimana sangat sempurna untuk berjalan santai di waktu petang. Anda akan menemui sekumpulan kafe dan kedai artisanal di sini juga. Oleh itu, mengapa tidak pergi ke salah satu daripada kafe – kafe di sini dan menikmati setiap detik kehidupan?  Tambahan pula, kampung itu tiada banyak pelancong, jadi ia adalah tempat terbaik untuk melarikan diri kesibukan dari orang ramai.

Selain rumah-rumah yang cerah dan terang warnanya, kampung ini juga mempunyai beberapa seni dinding seperti gerbang bunga ini. Menggembara bersama rakan travel anda dan ambil gambar disetiap sudut.
 
Petua: Jika anda ingin bermalam di “Switzerland”, Jeju Swiss Village juga mempunyai penginapan yang anda boleh buat tempahan.
Lokasi: 1345 Wasan-ri, Jochon-eup, Cheju, Jeju-do, Korea Selatan
Waktu buka: Buka 24 jam
 
Festival Seni Lampu
Banyak yang anda telah lihat di Jeju pada siang hari tetapi adakah anda tahu bahawa ia juga luar biasa pada waktu malam? Diilhamkan oleh medan vulkanik Jeju, pelbagai pemasangan cahaya yang tersebar di atas padang teh hijau, menyala langit malam.

Reka bentuk utama pemasangan itu ialah oleh pencipta lampu dari British, Bruce Munro serta pemasangan oleh artis antarabangsa yang lain.

Jika anda sedang mencari malam romantis bersama pasangan anda, mungkin Light Art Festa adalah tempat yang terbaik!
Nota: Light Art Festa sedang berlaku sepanjang tahun tetapi pameran mungkin berubah. Disini untuk perkembangan terkini Light Art Festa yang akan datang di laman web mereka !
 
Lokasi: 115-1 Seongyo-ro, Jocheon-eup, Bandar Jeju
Waktu buka: 6 malam 12 pagi (Musim panas, 16 Jun-15 Okt), 5 petang hingga 11 malam (Musim Sejuk, 16 Okt-28 Feb), 5 petang hingga 11 malam (Spring, 1 Mac-15 Jun)
Yuran kemasukan: KRW18000 (Dewasa), KRW10000 (Belia, 13-18), KRW8000 (Anak, 7-12)
Hubungi Nombor: +82 064-784-9030
 
Muzium Bonte
Menggabungkan landskap dan senibina yang terbaik, Muzium Bonte mempunyai karya tradisional dan kontemporari.

Keseluruhan muzium ini direka oleh pemenang anugerah Tadao Ando dan ruangan ini terdiri daripada 4 galeri seni, dan taman arca luar di mana anda boleh berkeliaran dan mencari sudut dan celah untuk mengambil gambar!

Anda boleh melihat karya terkenal oleh artis Jepun terkenal Yayoi Kusama seperti Infinity Mirrored Room dan The Pumpkin. Sebaik sahaja anda melangkah masuk ke Infinity Mirrored Room, anda akan melangkah masuk ke bilik gelap dengan lampu bertitik dan lampu galaksi yang berubah warna. Sudah tentu pengalaman menajubkan jika anda Tanya kami!
 
Nota: Pameran yang sedang berjalan di Muzium Bonte akan berlangsung hingga 31 Dis 2020. Sila periksa laman web mereka untuk maklumat terkini mengenai pameran mereka.
Lokasi: 380-5 Sangcheon-ri, Andeok-myeon, Seogwipo, Jeju-do, Korea Selatan
Waktu buka: 10 pagi hingga 6 malam setiap hari
Yuran kemasukan: KRW20000 (Dewasa), KRW14000 (Remaja), KRW12000 (Anak / Kanan)
Hubungi Nombor: +82 64-792-8108
Laman web
 
Jadi, jika anda akan ke Jeju, pastikan anda menyemak 10 perkara ini dalam senarai tugasan anda! Tidak lupa bahawa anda boleh dengan mudah terbang ke Jeju dari hanya RM299 (satu arah) dengan AirAsia.

Dari bunga-bunga yang sempurna terus merasai makanan laut segar, kafe “hopping” dan bersiar mencari ruangan insta-worthy, banyak yang perlu dilakukan di Jeju dan sudah tiba masanya tahun 2019 anda menjadi tahun yang anda lawati pulau yang menarik ini.
* Tempoh perjalanan untuk penerbangan promosi AirAsia ke Jeju adalah antara sekarang dan 31 Januari 2020.
 
Sumber: Have Halal Will Travel
The post 10 Aktiviti Menarik Yang Anda Tidak Boleh Ketinggalan Untuk Tahun 2019 appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/10-aktiviti-menarik-yang-anda-tidak-boleh-ketinggalan-untuk-tahun-2019/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Senarai Website Yang Boleh Jana Pendapatan Online Untuk Tahun 2019

Senarai Website Yang Boleh Jana Pendapatan Online Untuk Tahun 2019

papar berkaitan - pada 3/8/2019 - jumlah : 467 hits
Setiap tahun saya akan buat penyenaraian laman web yang saya yakini mampu untuk memberikan pendapatan tambahan Bagi meneruskan tradisi tahun tahun yang lalu kali ini saya akan kongsikan beberapa laman web yang anda boleh kunjungi jika anda ...
Bulan Ogos Tahun 2019 Dah

Bulan Ogos Tahun 2019 Dah

papar berkaitan - pada 1/8/2019 - jumlah : 366 hits
Bulan April Tahun 2019 Dah Terlebih dahulu Cik Ash ingin mengucapkan terima kasih kepada korang yang sudi memberi komen dekat entri Hari ini bermula bulan baru Dah masuk bulan 8 untuk tahun 2019 Sekejap jer rasa tak lama dah masuk tahun 202...
21 Hotel Menarik Menghadap Pantai Di Terengganu Boleh Ditempah Melalui Bagasi My

21 Hotel Menarik Menghadap Pantai Di Terengganu Boleh Ditempah Melalui Bagasi My

papar berkaitan - pada 24/7/2019 - jumlah : 727 hits
Ni dah bulan Julai dan tak lama lagi akan masuk cuti sekolah Sudah tentu senarai percutian bukan main panjang berjela tetapi jangan lupa masukkan negeri Terengganu sebagai lokasi utama sebab korang boleh lepak tepi pantai Bagasi My telah me...
Ciri Menarik Telefon Pintar Kamera Pop Up Y9 Prime 2019 Dari Huawei

Ciri Menarik Telefon Pintar Kamera Pop Up Y9 Prime 2019 Dari Huawei

papar berkaitan - pada 24/7/2019 - jumlah : 689 hits
HUAWEI akan melancarkan Y9 Prime 2019 pada 27 Julai 2019 ini yang menampilkan kamera hadapan pop timbul yang disepadukan dengan paparan yang kurang jelas menawarkan grafik yang dipertingkatkan dan pengalaman tontonan yang mendalam pada hany...
Apa Yang Menarik Di Netflix Pada Ogos 2019

Apa Yang Menarik Di Netflix Pada Ogos 2019

papar berkaitan - pada 7/8/2019 - jumlah : 285 hits
Pada bulan Ogos ini laman penstriman video Netflix membawakan banyak rancangan dan filem menarik kepada pengguna Buat pengguna tempatan anda berpeluang untuk menyaksikan filem seram tempatan berjudul Till Death Azalea s Wrath lakonan Vanida...
Selamat Cuti Hari Sarawak Banyak Cuti Hari Minggu Yang Panjang Tahun 2019

Selamat Cuti Hari Sarawak Banyak Cuti Hari Minggu Yang Panjang Tahun 2019

papar berkaitan - pada 22/7/2019 - jumlah : 617 hits
Salam Isnin Cuti hari Isnin ni jadi kita pergi bercuti selama 3 hari Tahun 2019 ni agak banyak juga cuti weekend yang panjang di Sarawak hehe Jadi kita manfaatkannya untuk bercuti dan merehatkan minda Untung la orang bekerja di Sarawak Dan ...
Ulasan Menarik Untuk Dibaca Gabungan Boleh Menang Terbina Atas Kekuatan Lapangan Pertengahan

Ulasan Menarik Untuk Dibaca Gabungan Boleh Menang Terbina Atas Kekuatan Lapangan Pertengahan

papar berkaitan - pada 7/8/2019 - jumlah : 225 hits
Pada 5 Ogos 2019Politik identiti terutamanya melibatkan kaum dan agama adalah suatu daya yang kuat sepertimana yang dapat kita lihat dalam fenomena Trump di Amerika Syarikat dan juga di Malaysia sebagaimana yang diketahui umum Adakah Pakata...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Honor Lancar Empat Peranti Baharu Honor Pad 9 5g Honor X7b 5g Honor Magicbook X 16 Honor Band 9

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan

Kkb Polls Respect Mca S Decision To Boycott Campaign



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Update Daftar Link 50 Anggota Aktif Komunitas Blogger Pontianak

Time Crunched Car Care How Mobile Washes Save The Day

Semakin Ramai Kanak Kanak Masuk Hospital Akibat Vape E Rokok

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan