Sabah Fc Guna Semula Maskot Sang Badak


Jersi baharu Sabah FC yang diperkenalkan hari ini.
Sabah FC guna semula maskot Sang Badak Sabah Football Club (Sabah FC) hari ini secara rasmi mempertaruhkan semula maskot The Rhinos atau Sang Badak bagi menghadapi saingan Liga Malaysia (Liga M) musim ini. M askot Sang Badak menggantikan 'Tambadau' yang digunakan pasukan berkenaan pada musim lalu dan diperkenalkan semula pada pelancaran jersi baharu Sabah FC musim 2021, yang diadakan secara maya petang ini.

Pasukan Sabah juga pernah menggunakan maskot helang atau SabahHawks pada 2010 hingga 2014 sebelum kembali kepada Sabah Rhino pada 2015 hingga 2018 dan Tambadau pada 2019 hingga 2020.

Kali ini, Sabah FC menampilkan jersi utama atau 'home' berwarna merah yang memaparkan imej kepala badak dan dinamakan The Rhinos.

Jersi kedua pula yang digunakan di tempat lawan menampilkan imej Gunung Kinabalu yang menjadi kebanggaan rakyat Sabah dikenali sebagai Blue Kinabalu.

Majlis pelancaran secara maya yang dihoskan pengacara Farish Aziz itu turut memaparkan rakaman ucapan Ketua Menteri Sabah, Datuk Hajiji Noor; pemangku Presiden Persatuan Bola Sepak Sabah (SAFA), Datuk Seri Bung Moktar Radin dan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Sabah FC, Khairul Firdaus Akbar. Seramai tujuh pemain Sabah FC terdiri daripada Rawilson Batuil (ketua pasukan), Bobby Gonzales, Amri Yahyah dan Mohd Syukri Baharun bersama tiga penjaga gol, Rozaimie Rohim, Robson Rendy Rining dan Joslan Aping turut ditampilkan pada majlis itu.

Tidak ketinggalan, majlis itu turut diserikan dengan penampilan istimewa ketua jurulatih, Kurniawan Dwi Yulianto dan pengurus pasukan, Marzuki Nasir.

Sementara itu, Hajij dalam ucapannya menyatakan harapan agar pengurusan Sabah FC dan pemain dapat memberikan komitmen tinggi bagi menjulang nama Sabah dalam sukan bola sepak di negara ini.

"Saya yakin kita boleh, The Rhino boleh, Sabah FC boleh. Kita yakin Sabah akan mendapat tempat dalam Liga Malaysia tahun ini," kata.

Bagi Bung Moktar, beliau yakin dengan prestasi pasukan Sabah FC kali ini lebih baik berbanding musim lalu dan mampu meletakkan Sabah di kedudukan yang baik.

"Berdasarkan persiapan dan perancangan baik dalam kalangan pemain, kita dapat mempamerkan permainan matang yang boleh memberikan cabaran kepada kawan dan lawan nanti," katanya.

Bagi meniup semangat Sabah FC pada musim ini, pasukan itu turut memperkenalkan lagu tema bertajuk 'Team Kami' nyanyian K-Clique hasil ciptaan Anas Amdan, Sa.tugram dan K-Clique sendiri.

Sabah FC turut menawarkan jersi baharu pasukan kepada peminatnya dengan harga RM109 yang boleh dibeli secara dalam talian di website Maxumax, www.maxumax.my bermula hari ini atau di Sabah FC Shopee dan outlet ASK Creative bermula 8 Mac ini.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://obsesbola.blogspot.com/2021/02/sabah-fc-guna-semula-maskot-sang-badak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Guna Semula Op Cantas Untuk Cegah Gengster

Guna Semula Op Cantas Untuk Cegah Gengster

papar berkaitan - pada 26/2/2021 - jumlah : 210 hits
PETALING JAYA Kerajaan perlu mengembalikan dan memperkasa Op Cantas Khas bagi memburu anggota kumpulan gengster yang dikesan aktif di negara ini Hanya dengan langkah itu jenayah gengsterisme yang setakat ini merekodkan sebanyak 72 kumpulan ...
Drama Hit Tahun 2006 Goong Akan Dihasilkan Semula

Drama Hit Tahun 2006 Goong Akan Dihasilkan Semula

papar berkaitan - pada 6/3/2021 - jumlah : 246 hits
Mahwha Goong bakal mendapat adaptasi drama kedua Menurut laporan Soompi syarikat Jae Dam Media yang menguruskan manhwa Goong telah menandatangani kontrak dengan Group 8 untuk menghasilkan remake terbaru Group 8 The post appeared first on
Cara Pos Barang Guna J T Express Paling Mudah

Cara Pos Barang Guna J T Express Paling Mudah

papar berkaitan - pada 15/2/2021 - jumlah : 1314 hits
Ini cara pos barang guna j t express yang saya selalu guna dan paling cepat sebab saya dah standby semua nya awal awal Jadi bila dah di kaunter J T saya terus bagi parcel bayar Senang tau tak perlu nak tunggu akak kaunter key in semua Bagai...
Calon Bebas Prk Dun Chini Nyatakan Hasrat Mungkin Akan Aktif Semula Politik Selepas Ini

Calon Bebas Prk Dun Chini Nyatakan Hasrat Mungkin Akan Aktif Semula Politik Selepas Ini

papar berkaitan - pada 6/3/2021 - jumlah : 270 hits
KUANTAN Bekas calon bebas pilihan raya kecil DUN Chini Mohd Shukri Mohd Ramli hari ini menyatakan beliau kemungkinan akan kembali menyertai salah sebuah parti politik di negara ini Kenyataan itu diluahkan selepas genap 10 tahun beliau bereh...
Tukar Ekzos Standard Sebelum Tuntut Semula Motosikal

Tukar Ekzos Standard Sebelum Tuntut Semula Motosikal

papar berkaitan - pada 6/3/2021 - jumlah : 296 hits
IPOH Tukar ekzos standard sebelum tuntut semula motosikal yang disita Itu tindakan dikenakan Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Perak terhadap pemilik motosikal yang mengubah suai ekzos hingga mengeluarkan bunyi bising melebihi kada...
Umno Diharap Kaji Semula Keputusan Kata Azmin

Umno Diharap Kaji Semula Keputusan Kata Azmin

papar berkaitan - pada 6/3/2021 - jumlah : 212 hits
KUALA LUMPUR Pimpinan UMNO diharap terus bekerjasama dengan Perikatan Nasional dan meneliti semula keputusan parti berkenaan untuk tidak bekerjasama dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia pada PRU akan datang Ketua Penerangan PN Mohamed Azmi...
Berhati Hati Kata Skmm Ketika Semakin Ramai Wanita Guna Media Sosial Cari Sugar Daddy

Berhati Hati Kata Skmm Ketika Semakin Ramai Wanita Guna Media Sosial Cari Sugar Daddy

papar berkaitan - pada 15/2/2021 - jumlah : 172 hits
Pengguna terdedah kepada risiko jenayah siber sekiranya tidak mengambil langkah keselamatan siber dan kawalan kendiri SKMM akan terus memantau dan menyiasat bersama polis aplikasi Sugarbook Gambar Pexels Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedi...
Elaklah Guna Kuasa Ketam Batu Jeritan Petir Tak Bagus Pada Psikologi Anak

Elaklah Guna Kuasa Ketam Batu Jeritan Petir Tak Bagus Pada Psikologi Anak

papar berkaitan - pada 16/2/2021 - jumlah : 320 hits
Ada ibu bapa yang berpendapat skil ini semua tak jalan yang jalan hanyalah ketam batu dan jeritan petir halilintar barulah anak behave Ayah ibu sekalian anak anak kita akan membesar masuk tadika masuk sekolah rendah masuk sekolah menengah m...
15 Kali Aku Basuh Langsung Tak Tanggal Wanita Menyesal Guna Gam Gorilla Untuk Kekalkan Gaya Rambut

15 Kali Aku Basuh Langsung Tak Tanggal Wanita Menyesal Guna Gam Gorilla Untuk Kekalkan Gaya Rambut

papar berkaitan - pada 16/2/2021 - jumlah : 237 hits
15 kali aku basuh langsung tak tanggal Wanita menyesal guna Gam Gorilla untuk kekalkan gaya rambutBaru baru ini video TikTok seorang wanita bernama Tessica Brown 40 viral di media sosial selepas dia mengambil keputusan untuk menggunakan gam...
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11