Zahid Sebenarnya Balaci Ambil Peruntukan Tapi Masih Nak Jatuhkan Kerajaan


agendadaily.com
Bekas ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Nazri Aziz membidas Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi sebagai adalah 'balaci' apabila masih menerima peruntukan walhal beliau adalah perancang utama dalam menjatuhkan kerajaan. - Gambar Agenda Daily
Pemimpin senior dalam parti, Datuk Seri Nazri Aziz meneruskan kritikan terhadap Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dengan menyifatkan Presiden UMNO itu sebenarnya adalah ‘balaci’ apabila masih menerima peruntukan walhal beliau adalah perancang utama dalam menjatuhkan kerajaan.

Ahli Parlimen (MP) Padang Rengas itu berkata antara terawal menarik sokongan terhadap kerajaan Perikatan Nasional (PN) bersama Datuk Ahmad Jazlan Yaakub (Ahli Parlimen Machang) ia selepas didorong oleh Zahid yang merancang gerakan tersebut.

“Dua Ahli Parlimen, saya dan Jazlan yang menarik sokongan daripada PN, apa lagi bukti? Balaci, balaci PN? Saya menarik sokongan tahu dan saya nak beritahu saya kena tipu dengan Zahid.

“Sebab kita rancang pada ketika itu, kita rancang pada ketika itu bahawa kita akan menarik balik sokongan satu satu, selang dua hari ke, selang tiga hari ke, jatuh lah kerajaan,” katanya kepada Agenda Daily.

Lebih mengecewakan Nazri, sepatutnya Zahid selaku ketua perancang menjadi orang pertama menarik sokongan terhadap kerajaan tetapi sebaliknya yang berlaku apabila mereka berdua ditipu pula.

“Kalau hari itu kita setuju, semua setuju, mungkin 15 orang MP menarik balik sokongan, jatuh lah.

“Jazlan tarik sokongan, saya tarik sokongan, yang merancang dan ketua kepada rancangan ini tidak tarik, dia tipu saya lah,” katanya lagi.

Menurut Nazri, balaci sebenar adalah Zahid memandangkan perancang utama gerakan menjatuhkan kerajaan tersebut masih mengambil peruntukan pembangunan bagi kawasan Parlimennya tetapi Nazri pula tidak diberikan peruntukan yang sama ekoran keputusannya tidak menyokong kerajaan PN.

“Jadi macam mana nak bagi tahu saya ini balaci sebab saya dah tarik sokongan, cuma saya cukup marah sekarang ini, yang sebenar-benarnya balaci ini saya rasa Zahid, sebab dia ambil peruntukan yang kerajaan bagi kepada setiap MP, dia ambil, dia lah balaci maknanya.

“Saya bukan tak ambil (peruntukan), saya tidak diberi, saya dan Jazlan tak dapat peruntukan, RM3.8 juta, itu jumlah yang besar untuk kita punya kawasan,” katanya lagi.

Nazri juga membidas sikap Zahid tersebut tidak mencerminkan satu contoh pemimpin yang baik kerana tidak bertanggungjawab terhadap sesuatu tindakan yang diambilnya.

“Tapi dia ambil (peruntukan), bermakna dia tidak bertanggungjawab, dia tipu… Orang yang ikhlas berjuang untuk parti dan bersetuju mengambil satu tindakan, akhirnya dia sendiri tak tarik sokongan.

“Tak cukup dengan itu, dia pergi minta dan dapat duit RM3.8 juta, saya tidak dapat, jadi macam mana saya nak tanya adakah ini satu contoh pemimpin yang baik?” katanya.

Sikap tidak berprinsip Zahid yang tidak jujur dalam tindakannya juga menyebabkan Nazri kecewa dan marah, lebih malang lagi sanggup menipu rakan separti demi cita-cita peribadi.

“Dia dah tahu saya sudah menarik sokongan, tapi dia boleh terima duit untuk kawasan dia… Tak ada dia tanya saya pun kata Nazri orang bagi RM3.8 juta saya tolak balik… Tidak ada dia ambil (peruntukan), ini pemimpin apa ini, dia buat tak tahu saja.

“Saya duduk tunggu dua tiga hari ada orang ikut tarik sokongan, empat hari pun tidak ada, saya kena tipu sampai kena Covid-19… Patut dia yang pertama sekali (tarik sokongan), dia tak, dia suruh saya buat dahulu, saya ni macam luncai lah, luncai tenggelam dengan labu-labunya, biarkan,” ujarnya lagi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2021/06/zahid-sebenarnya-balaci-ambil.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kerajaan Mahu Angkat Melayu Tapi Sebenarnya Kroni

Kerajaan Mahu Angkat Melayu Tapi Sebenarnya Kroni

papar berkaitan - pada 17/6/2021 - jumlah : 125 hits
Masalah sistem hari ini terus merundung nasib warga dan negara Di bawah pemerintahan hari ini kita masih saksikan kelembaban yang sama kecelaruan yang sama dan kebejatan yang sama Saya tidak lihat ada usaha serius kerajaan untuk betulkan ma...
Kah Kah Kah Sokong Kerajaan Tebuk Atap Pun Nak Masuk Syurga

Kah Kah Kah Sokong Kerajaan Tebuk Atap Pun Nak Masuk Syurga

papar berkaitan - pada 28/6/2021 - jumlah : 210 hits
IBRAHIM MAT ISAApa lagi yang mengikat hati penyokong mereka supaya terus mendokong kerajaan khianat aka zalim ini melainkan berlagak menjadi wakil Tuhan mengedarkan kunci syurga Mereka punya mata tapi tidak melihat punya telinga tapi tidak ...
Ini Bukan Soal Nak Kawal Covid 19 Tapi Kawal Benda Lain Ku Li Desak Buka Parlimen Sebelum 1 Ogos

Ini Bukan Soal Nak Kawal Covid 19 Tapi Kawal Benda Lain Ku Li Desak Buka Parlimen Sebelum 1 Ogos

papar berkaitan - pada 29/6/2021 - jumlah : 237 hits
June 28 2021 Tengku Razaleigh Hamzah berkata undang undang darurat dilihat hanya sekadar untuk kepentingan politik seolah olah tiada kaitan dengan isu pandemik Covid 19 dan kesusahan rakyat PETALING JAYA Ahli Parlimen Gua Musang Tengku Raza...
Hiburan Bercinta Bagai Nak Rak Tapi Kosong Dato Seri Vida Lebih Bahagia Bersama Anak

Hiburan Bercinta Bagai Nak Rak Tapi Kosong Dato Seri Vida Lebih Bahagia Bersama Anak

papar berkaitan - pada 29/6/2021 - jumlah : 658 hits
Usahawan kosmetik terkenal Dato Seri Vida mengakui dirinya kini selesa hidup bersama anak anaknya meski pun tiada insan bergelar suami buatnya disisi AdvertisementMenurut Dato Vida isu berkenaan dengan keretakan rumah tangga semakin membimb...
Hiburan Nak Pakai Tudung Semula Tapi Kena Istiqomah Dulu Nanti Kena Kecam Uqasha Senrose

Hiburan Nak Pakai Tudung Semula Tapi Kena Istiqomah Dulu Nanti Kena Kecam Uqasha Senrose

papar berkaitan - pada 23/6/2021 - jumlah : 225 hits
Tidak dinafikan lagi menjadi seorang selebriti sememangnya akan berhadapan dengan cabaran bukan sahaja dari segi pekerjaan malah dari sudut lainnya menguji mental atas kerana sering menjadi tumpuan netizen yang kadang kala tidak berpuas hat...
Selangor Cukup Bekalan Ikut Kemampuan Vaksinasi Tapi Masih Berbaki Kata Khairy

Selangor Cukup Bekalan Ikut Kemampuan Vaksinasi Tapi Masih Berbaki Kata Khairy

papar berkaitan - pada 29/6/2021 - jumlah : 317 hits
MALAYSIA NOW Untuk semalam sahaja Selangor menerima 1 36 juta dos vaksin Pfizer Sinovac dan AstraZeneca namun hanya 76 sahaja diberikan Menteri Penyelaras Program Imunisasi Covid 19 Kebangsaan Khairy Jamaluddin Gambar Bernama Selangor belum...
Hidup Kerajaan Melayu Isle Perniagaan Melayu Dah Nak Mampos

Hidup Kerajaan Melayu Isle Perniagaan Melayu Dah Nak Mampos

papar berkaitan - pada 26/6/2021 - jumlah : 181 hits
Persatuan beri amaran perniagaan milik Bumiputera dah nak mati June 25 2021 Sebuah persatuan peruncit memberi amaran bahawa perniagaan milik Bumiputera kini di ambang kematian kerana kekurangan bantuan kerajaan untuk membolehkan mereka bert...
Zahid Umpama Buah Masak Ranum Tapi Belum Gugur

Zahid Umpama Buah Masak Ranum Tapi Belum Gugur

papar berkaitan - pada 24/6/2021 - jumlah : 247 hits
Dah mula kena jolok takkan Tak faham bahasa Jatuh kalau kena jolok memang benyekk orang dah Tak pandang Setiap pemimpin bila kena batang hidung sendiri dia PUNYA alasan kalih Cantik MACAM lalat hijau Yang menyindir nyindir bukan tahap Tajud...
Comel Gelagat Anak Dara Che Ta Dah 7 Tahun Masih Nak Minum Susu Dalam Botol

Comel Gelagat Anak Dara Che Ta Dah 7 Tahun Masih Nak Minum Susu Dalam Botol

papar berkaitan - pada 24/6/2021 - jumlah : 360 hits
Lama tak dengar khabar pasangan Che Ta dan Zain Saidin Tahu tahu anak perempuan mereka Aaisyah Dhia Rana dah bersekolah Tahun Satu Dulu dulu masa kecil sering menjadi perhatian ramai kerana wajah kacukannya Kini bila dah besar Aaisyah terny...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Kaswi Gula Melaka

Effective Networking In Business

Doa Masuk Pasar Baca Doa Ini Apabila Pergi Ke Pasar

Lafaz Tasbih Kaffarah Sebagai Doa Pembersih Majlis

Rabbana Atina Fid Dunya Hasanah

Dolar Berada Dalam Kawalan