Yuran Pengajian Diploma Pendidikan Awal Kanak Kanak Yang Rendah Pekerjaan Segera Di Singapura



Yuran Pengajian Diploma Pendidikan Awal Kanak-kanak Yang Rendah  Pekerjaan Segera di Singapura! Institu CECE Buka Pemgambilan Pelajar. Selaras dengan perkembangan sistem Pendidikan Awal Kanak-kanak yang pesat mutakhir ini,  semakin ramai ibu bapa kini lebih mengutamakan konsep pembelajaran yang lebih profesional dan holistik pada peringkat pendidikan awal anak-anak mereka. Pendidikan prasekolah berperanan penting dalam keseluruhan sistem pendidikan kanak-kanak. Perkembangan mental kanak-kanak pada usia awal semakin dititikberatkan. Oleh demikian, permintaan untuk tenaga pengajar yang berkualiti serta profesional pada tahap perkembangan awal kanak-kanak adalah jauh lebih tinggi berbanding dengan zaman sebelum ini.

Peringkat awal kanak-kanak merupakan fasa perkembangan intelektual dan asas perkembangan keperibadian seseorang insan. Pendidikan pada tahap awal ini amat penting bagi pembentukan persepsi dan nilai murni serta penyemaian tabiat mulia dalam sanubarianak-anak kecil.

Dalam proses pembelajaran, kanak-kanak memerlukan seorang pendidik yang boleh membimbing mereka secara komprehensif. Maka, pengajar pada tahap pendidikan prasekolah wajiblah memiliki pengetahuan dan kemahiran pengajaran yang bertaraf tinggi.
Institut CECE yang ditubuhkan pada tahun 1993 kini dikenali sebagai kolej latihan guru khusus dalam bidang Pendidikan Awal Kanak-kanak. Pasukan pensyarahnya terdiri daripada pengajar-pengajar yang memiliki ijazah sarjana dalam pendidikan prasekolah. Program latihan akademik dan peluang latihan praktikal di tadika dan taska yang disediakan oleh Institut CECE dapat memberi asas pendidikan yang kukuh kepada pelajar-pelajarnya. Para pelajar dilatih untuk mengembangkan potensi dan kreativiti kanak-kanak secara berkesan. Diperlengkap dengan pengetahuan dan kemahiran yang diperlukan dalam menangani perkembangan fizikal dan mental anak-anak kecil, pelajar-pelajar Institut CECE mampu memupuk generasi muda yang penyayang dan penyabar.

Sehingga hari ini, Institut CECE telah berjaya melahirkan lebih daripada 3,500 pendidik prasekolah yang berkelayakan. Program-program diploma Institut CECE diiktiraf oleh Agensi Kelayakan Malaysia (MQA) dan juga Agensi Pembangunan Awal Kanak-kanak (ECDA) di Singapura.
Pendekatan pengajaran Institut CECE yang menjamin hasil pembelajaran yang efektif mendapat reputasi yang tinggi dalam kalangan tadika dan taska di Malaysia serta Institusi Antarabangsa KLC (KLCII) di Singapura. Malahan graduan-graduan Institut CECE dapat memulakan kerjaya mereka sebaik sahaja tamat pengajian.
Kursus-kursus yang ditawarkan oleh Institut CECE termasuk: Diploma Pendidikan Awal Kanak-kanak dan Diploma Pendidikan Khas. Pelajar boleh mengikuti pengajian secara sepenuh masa, separa masa atau modular. Kursus jangka pendek mengambil masa 2.5 tahun manakala kursus jangka panjang mengambil masa 4 tahun. Walaupun Institut CECE menyediakan program yang berkualiti tinggi, yuran pengajiannya hanya RM13,560. Yuran pengajian ini boleh dibayar secara ansuran pada kadar faedah 0%.



Kursus diploma ini merangkumi pembelajaran subjek seperti asas pendidikan awal kanak-kanak, pembangunan awal kanak-kanak, kaunseling kanak-kanak, program prasekolah kebangsaan, penjagaan bayi dan permainan, pendidikan khas, kurikulum tadika dan perancangan, seni visual, muzik, matematik, bahasa dan literasi.

Menerusi program pemindahan kredit, graduan yang telah memperoleh Diploma Pendidikan Awal Kanak-Kanak boleh meneruskan pelajaran mereka ke peringkat ijazah Sarjana Muda di Universiti Tunku Abdul Rahman (UTAR) atau mana-mana universiti tempatan lain. Selain itu, mereka juga boleh melanjutkan pengajian mereka di University College Birmingham diUnited Kingdom.

Jika anda beraspirasi menjadi seorang pendidik kanak-kanak prasekolah, anda dialu-alukan untuk menghadiri Hari Terbuka Institut CECE!

EVENT DETAILS:
Date: 14 th April 2019
Time: 9am – 5pm
Address: INSTITUT CECE
Tingkat 1 & 2, Lot 9094, Jalan Malinja,
Taman Bunga Raya, 53000. Kuala Lumpur.
**Light refreshment will be served.

RSVP now!
https://forms.gle/vuJR91qpcMyta1TB7

EVENT HIGHLIGHTS:
 CECE Early Childhood Education Talk
 Understand the Early Childhood environment through a Centre Tour
 Career Talk Singapore
 Trial Class
 Consultation HourENTRY REQUIREMENTS:
SPM 3 Credits in any subject (Pass in BM & SEJARAH) or Equivalent; CECE Certificate in Pre-school Education.
FINANCIAL ASSISTANCE:
Interest-free Study Loan from Chang Ming Thien Foundation (Upon meeting stipulated requirements).
PTPTN Study Loan (for Full Time Class only).
For more information:
Website: http://www.cece.edu.my/
Facebook: https://www.facebook.com/InstitutCECE.Malaysia
Contact number: 03-4142 6362
Email: [email protected]





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.zazaiman.com/2019/04/yuran-pengajian-diploma-pendidikan-awal.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dapatkan Segera Kopi White Coffee Cappuccino Cafe Latte Keluaran Muslim

Dapatkan Segera Kopi White Coffee Cappuccino Cafe Latte Keluaran Muslim

papar berkaitan - pada 4/4/2019 - jumlah : 536 hits
Anda peminat WHITE COFFEE atau CAPPUCCINO atau CAFE LATTE Produk MOSHA WHITE COFFEE MOSHA CAPPUCCINO MOSHA CAFE LATTE dengan formulasi yang khusus untuk penggemar kopi melalui proses R D yang berterusan dan dikilangkan oleh syarikat Kopi Da...
Tak Ingin Kecolongan Seperti China Bi Segera Standarisasi Qr Code

Tak Ingin Kecolongan Seperti China Bi Segera Standarisasi Qr Code

papar berkaitan - pada 4/4/2019 - jumlah : 234 hits
Bank Indonesia tengah menyiapkan standarisasi sistem pembayaran berbasis QR Code Standarisasi tersebut diberi nama QRIS atau QR Code Indonesia Standard Standarisasi tersebut dirasa perlu untuk segera diterapkan mengingat penggunaan QR Code ...
Wechat Dan Alipay Akan Segera Resmi Beroperasi Di Indonesia

Wechat Dan Alipay Akan Segera Resmi Beroperasi Di Indonesia

papar berkaitan - pada 4/4/2019 - jumlah : 192 hits
Uang elektronik asal China yaitu AliPay dan WeChat Pay akan segera resmi dapat digunakan di Indonesia sebagai salah satu sistem pembayaran Kedua penyedia jasa sistem pembayaran asing tersebut sudah mengantongi izin operasional di Indonesia
Jika Anwar Segera Jadi Tpm Semua Isu Peralihan Kuasa Akan Selesai Dengan Sendirinya

Jika Anwar Segera Jadi Tpm Semua Isu Peralihan Kuasa Akan Selesai Dengan Sendirinya

papar berkaitan - pada 4/4/2019 - jumlah : 278 hits
Hari demi hari isu berkaitan kedudukan Anwar Ibrahim sebagai bakal Perdana Menteri ke 8 terus menjadi perbualan perbincangan dan tidak kurang sebagai bahan spekulasi batu api serta adu domba Semalam bekas Naib Presiden UMNO Hishammuddin Hus...
Master Pasto Spaghetti Segera 3 Minit Just Heat And Eat

Master Pasto Spaghetti Segera 3 Minit Just Heat And Eat

papar berkaitan - pada 7/4/2019 - jumlah : 421 hits
Assalammualaikum Pernah tak satu hari korang rasa malas yang amat sangat nak masak Pastu tekak pulak meronta ronta nak makan makanan lain selain nasi haha Mellya pernah sebab tu Mellya nak kongsikan salah satu makanan yang Mellya akan senti...
Spageti Segera Keluaran Master Pasto

Spageti Segera Keluaran Master Pasto

papar berkaitan - pada 8/4/2019 - jumlah : 642 hits
Salam and hi everyone Korang tau tak yang salah satu makanan kegemaran Juju adalah spageti Macam macam jenama dah Juju cuba Tapi semuanya kena rebus dulu mi dia dan kuah dia pun kena masak Tapi kalini Juju dah jumpa dengan spageti segera we...
Prabowo Sindir Jokowi Pengangguran Harusnya Dikasih Pekerjaan Bukan Kartu Duit

Prabowo Sindir Jokowi Pengangguran Harusnya Dikasih Pekerjaan Bukan Kartu Duit

papar berkaitan - pada 28/3/2019 - jumlah : 213 hits
Calon Presiden nomor urut 02 Prabowo Subianto dalam kampanyenya di lapangan Sidolig Bandung Jawa Barat menyinggung pasangan Jokowi Ma ruf Amin terkait program pembagian kartu yang bisa ditukarkan dengan uang ketika terpilih lagi sebagai pre...
Berkas Kasus Pengaturan Skor Lengkap Joko Driyono Cs Segera Dikirim Ke Kejaksaan

Berkas Kasus Pengaturan Skor Lengkap Joko Driyono Cs Segera Dikirim Ke Kejaksaan

papar berkaitan - pada 8/4/2019 - jumlah : 203 hits
Berkas perkara 10 tersangka dugaan pengaturan skor sepak bola Indonesia telah dinyatakan lengkap Dengan begitu para tersangka yang salah satunya merupakan mantan pelaksana tugas Ketua Umum PSSI Joko Driyono atau Jokdri itu segera diserahkan...
Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas

Are Malaysian Consumers Missing The Target In Anti Israel Boycotts Of Western Brands

Crisis Management 101



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Faedah Sirah Nabi Perang Bani Quraizhah Dan Pelajaran Di Dalamnya

Zim Zim Ala Kazim

Dalia Farhana Curang Chord

Cara Hilangkan Migrain

Untonglah Menantu Zahid Hamidi Dilantik Pengerusi Jiankun

Mad Science A Harley Sportster Grand Prix Racer By A Nuclear Chemist