Yakjuj Makjuj Yahudi Bani Israel


Kalau sembang bab yakjuj makjuj, memang takkan habis walaupun dah datang kobis menyerang dengan pelbagai varian UKASI, (uk,afrikaselatan,Indian). Sejak meminjam banyak buku buku kontroversi, banyak juga benda benda baru yang aku belajar, semuanya berkaitan dengan akhir zaman. Sebelum itu, tulisan aku ini cuma andaian semata-mata. Kalau nak tahu cerita sebenar, tanyalah yang lebih arif lagi.
Kalau aku google pasal yakjuj makjuj ini, ada beberapa pendapat yang keluar di carian google. Paling dasyat ialah pendapat yang mengatakan yakjuj dan makjuj adalah bencana gunung berapi yang meletup pada zaman sekarang. Kalau nak lebih konvesional mengikut hadith hadith soheh, boleh tengok banyak video berkaitan akhir zaman dari Ustaz Wadi Anuar. Mengikut turutan banyak ulamak, yakjuj dan makjuj akan muncul setelah kemunculan dajjal dan Nabi Isa.
Cuma kali ini aku nak bawak korang tengok pendapat yang mengatakan bahawa Yakjuj dan Makjuj dah lama keluar bebas dari tembok yang dibina oleh Dzulkarnain. Dalam banyak dalil berkaitan dengan yakjuj dan makjuj, tak boleh lari dari Surah Al-Kahfi, ayat ke 94
“ Mereka berkata: “wahai Zulkarnain, sesungguhnya kaum Yakjuj dan Makjuj sentiasa melakukan kerosakan di bumi; oleh itu, setujukah kiranya kami menentukan sejumlah bayaran kepadamu (dari hasil pendapatan kami) dengan syarat engkau membina sebuah tembok di antara kami dengan mereka?” (18:94)
Macam biasa, korang pun tahu, Zulkarnain meminta mereka membuat tembok besi dan tembaga, dan satu masa nanti tembok ini akan roboh. Jangan lupa, dalam surah Al-Anbiya, Allah bagi lagi petunjuk tentang yakjuj dan makjuj.
“ Dan mustahil kepada penduduk sesebuah negeri yang Kami binasakan, bahawa mereka tidak akan kembali (kepada Kami untuk menerima balasan di akhirat kelak). “ (21:95)
“ (Demikianlah keadaan mereka) hingga apabila terbuka tembok yang menyekat Yakjuj dan Makjuj, serta mereka meluru turun dari tiap-tiap tempat yang tinggi.” (21:96)
Mengikut pendapat , negeri yang kami binasakan ialah merujuk kepada Baitul Maqdis (Palestin). Mereka tidak akan kembali merujuk kepada Bani Israel . Petunjuk kepada penduduk ini mungkin juga merujuk kepada janji Allah dalm surah Al-Isra
“Dan Kami menyatakan kepada Bani Israil dalam Kitab itu: “Sesungguhnya kamu akan melakukan kerosakan di bumi (Palestin) dua kali, dan sesungguhnya kamu akan berlaku sombong angkuh dengan melampau.” (17:4)
“Maka apabila sampai masa janji (membalas kederhakaan kamu) kali yang pertama dari dua (kederhakaan) itu, Kami datangkan kepada kamu hamba-hamba Kami yang kuat gagah dan amat ganas serangannya lalu mereka menjelajah di segala ceruk rantau (membunuh dan membinasakan kamu); dan (sebenarnya peristiwa itu) adalah satu janji yang tetap berlaku.” (17:5)
“Kemudian (setelah kamu bertaubat), Kami kembalikan kepada kamu kekuasaan untuk mengalahkan mereka, dan Kami beri kepada kamu dengan banyaknya harta kekayaan dan anak pinak, serta Kami jadikan kamu kaum yang lebih ramai pasukannya. “ (17:6)
Jika kamu berbuat kebaikan, (maka faedah) kebaikan yang kamu lakukan adalah untuk diri kamu; dan jika kamu berbuat kejahatan, maka (kesannya yang buruk) berbalik kepada diri kamu juga. Oleh itu, apabila sampai masa janji (membalas perbuatan derhaka kamu) kali kedua, (Kami datangkan musuh-musuh kamu) untuk memuramkan muka kamu (dengan penghinaan dan keganasannya); dan untuk memasuki masjid (BaitulMaqdis) sebagaimana mereka telah memasukinya pada kali yang pertama; dan untuk menghancurkan apa sahaja yang mereka telah kuasai, dengan sehancur-hancurnya. (17:7)
Perdebatan lokasi yakjuj dan makjuj ini menjadi sangat menarik di dunia maya. Ada yang mengatakan di China . Ada yang mengatakan yakjuj makjuj mungkin China. Ada juga mengatakan tembok yakjuj dan makjuj terletak di Pengunungan Caucasus.
Menjadi lebih tegang lagi apabila seorang yahudi bernama Dr Eran Elhaik membuat kajian berkaitan asal usul manusia dengan menggunakan DNA Global Population Structure (GPS). Kenapa dengan DNA GPS ? Kalau GPS biasa boleh mengesan kedudukan sesebuah objek atau Kawasan, DNA GPS ciptan Dr Elhaik ini boleh mengesan kedudukan sesebuah bangsa berdasarkan DNA . Dengan menggunakan Teknik Principal Component Analysis (PCA), data dari DNA bangsa dan Kawasan boleh dipetakan dan pemadanan boleh dilakukan. Contohnya , kalau kita kata mengaku orang Selangor, DNA kitab oleh dikaji mengikut DNA arkeologi sesebuah kawasan. DNA GPS rupanya menunjukkan kita orang luar tanah melayu walaupun kita mengaku orang bandar.
Kajian Dr Eran Elhaik menjadi lebih kontroversi bila beliau mengeluarkan satu jurnal bertajuk “The Missing Link of Jewish European Ancestry: Contrasting the Rhineland and the Khazarian Hypotheses. Genome Biology and Evolution, 2012 “ . Kajian ini mendapat liputan meluas, mengatakan 99% jews adalah dari Khazarian Empire,bukannya dari keturunan Abraham. Ramai juga orang tak puas hati dan cuba counter balik kajian ini dan membuktikan mereka ialah Askenazi Jews dari Jerman.
Khazarian Empayar ini betul betul terletak di Pergunungan Kaukasus. Ini menguatkan lagi teori mengatakan bawaha Yakjuj dan Makjuj ini adalah dari Yahudi kulit putih yang sangat kuat. Dalam sejarah, tentera Islam mengalahkan tentera Parsi dan Byzantin, tapi tak Berjaya mengalahkan empaya Khazar King Bulan ini.
Dalam dunia ini, sangat pelik bila kita katakan ada bangsa lain bukan keturunan nabi Ibrahim yang menganut agama Judaism. Mereka bukanlah nak ikut sangat ajaran Judaism, tapi lebih kepada Gerakan untuk menakluk Eropah dan dunia. Perancangan mereka ini sangat hebat hingga banyak berlaku Revolusi Eropah dan bermulalah ketamadunan Eropah Moden. Mereka menyerang dan menakluk semua tempat di dunia, termasuklah tanah melayu.
Sampai satu masa, mereka berjaya mengalahkan Kesultanan Turki Uthmaniyah dan mengalahkan Palestin. Cita cita terakhir untuk membawa orang yahudi ini masuk ke Palestin ialah dengan menggunakan Teknik “Play Victim “. Mengikut pendapat, Hitler sebenarnya juga adalah dari keturunan Khazar ini. 6 Juta penduduk yahudi dalam Holocaust sebenarnya ialah yahudi yang tidak mengikut kata kata bangsa Khazar ini. Ada yang mengatakan yahudi yang dibunuh adalah suku suku bani Israel , ataupun dikatakan yahudi kelas kedua kulit hitam. 14/5/1948 bermula sebuah negara haram bernama Israel dibumi Palestin, hasil perancangan kukuh lagi bijaksana oleh Khazar atau yahudi kulit putih, ataupun IMPOSTER yahudi.
Boleh dikatakan bangsa ini memegang dunia, dan bangsa ini yang paling banyak menerima Anugerah Noble. Mereka juga memegang kekuatan teknologi , ekonomi , termasuklah owner platform ini. Mereka sekarang memegang dunia dan dikenali sebagai ZIONIS. Dalam satu hadith tentang tembok yakjuj makjuj yang bermaksud
“Abu al-Yaman telah menceritakan kepada kami, Shu’aib telah mengkhabarkan kepada kami daripada al-Zuhri, ح, Ismail telah menceritakan kepada kami, saudaraku telah menceritakan kepadaku daripada Sulaiman daripada Muhammad bin Abi Atiq daripada Ibn Shihab daripada Urwah bin Zubair bahawa Zainab anak perempuan Abi Salamah daripada Ummu Habibah binti Abi Sufyan daripada Ummul Mu’minin, Zainab binti Jahsy (isteri Rasulullah SAW), bahawa Rasulullah SAW (Pada suatu hari) masuk ke dalam rumahnya dengan keadaan cemas sambil bersabda: “La ilaha illallah, celaka (binasa) bagi bangsa Arab dari kejahatan (malapetaka) yang sudah hampir menimpa mereka. Pada hari ini telah terbuka dari dinding Yakjuj dan Makjuj seperti ini” dan Baginda menemukan ujung jari dan ujung jari yang sebelahnya (jari telunjuk) yang dengan itu mengisyaratkan seperti bulatan. Aku (Zainab binti Jahsy) lalu bertanya: “Ya Rasulullah! Apakah kami akan binasa sedangkan dikalangan kami masih ada orang-orang yang saleh?” Lalu Nabi SAW bersabda: “Ya, jikalau kejahatan sudah terlalu banyak”. (Riwayat al-Bukhari)
Aku rasa kalimat “ CELAKA BAGI BANGSA ARAB “ boleh membawa pada dua makna. Satu makna yang sangat jelas ialah bangsa arab sememangnya menjadi korban, banyak nyawa tergadai , samada di Palestin, Lubnan, Syria , Yaman . Makna yang lebih menyakitkan mungkin juga Rasulullah menyela sikap sesetengah bangsa arab yang menjadi tali barut yahudi khazar ini. Ini bermula dengan Jordan, Mesir, Bahrain, UAE dan Sudan.
Jadi bila kita dah boleh tahu keturunan YAHUDI ini, bagaimana pula dengan Bani Israel ? Perasan tak sebenarnya Allah seringkali menggunakan istilah bani Israel dan yahudi. Ada masa guna bani Israel, ada masa guna yahudi.
Aku suka tengok video pasal keturunan Nabi yang berkulit gelap ini. Dalam video ini, kitab oleh tahu Nabi Sulaiman dari keturunan bani Israel mempunyai kulit yang gelap. Nak jadi lebih best, Nabi Musa mempunyai kulit yang paling gelap dalam kebanyakkan nabi. Dalam satu riwayat lain, nabi Muhammad pernah berjumpa dengan Nabi Isa yang berkulit gelap juga. Video di bawah juga cuba membawa kita satu mesej tentang kulit warna bukanlah ukuran dalam agama.
Nak dijadikan cerita, ada juga bangsa Africa yang menganut agama Judaism. Tapi mereka bukanlah bangsa yang dapat masuk ke tanah HOLYLAND, mereka tak dapat balik ke Palestin, walaupun mereka mengaku mereka yahudi. Selain itu ada cubaan dibuat Nabi Isa dan Nabi Musa adalah berkulit putih macam dalam filem Hollywood. Jadi mungkin juga sisa sisa bani Israel sebenarnya ialah berkulit gelap. Adakah juga penindasan kepada bangsa kulit hitam oleh Yahudi khazar ini menunjukkan mereka cuba membunuh saki baki bani Israel yang memang berketurunan dari Nabi Yaakob. Ini memang menjadi lagi persoalan menarik yang boleh dikaji.
Apapun apa yang aku tulis adalah satu pendapat ekstrem yang sangat kuat konspirasinya (macam masuk air pun ada sebab banyak sangat teori konsipirasinya) Ulasan mematahkan pendapat ini boleh didapati dalam banyak tulisan ilmuwan agama. Cumanya anda boleh membaca dan mengkaji fakta tentang bangsa KHAZAR ,kajian pergunungan Caucasus dan juga kajian DNA Dr Eran Elhaik. Yang betul hanyalah Allah swt. Jangan tinggal Al-Quran dan rajinlah membaca dan berfikir. Antara misi dajjal di dunia ialah untuk mematikan fitrah yang manusia yang boleh membuat pilihan melalui pemikiran. Jangan sampai orang fikir untuk kita, jangan sampai orang lain tentukan nasib kita.
Faiz – 9 Syawal 1442


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://faizsaaid.com/yakjuj-makjuj-yahudi-bani-israel/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sejarah Bangsa Yahudi Bani Israel

Sejarah Bangsa Yahudi Bani Israel

papar berkaitan - pada 20/5/2021 - jumlah : 293 hits
1 Kisah bermula dengan kelahiran Nabi Ibrahim Baginda AS mempunyai anak bernama Nabi Ishak Bermula dari Nabi Ishak lahir kaum Bani Israel Nabi Ishak ada anak bernama Nabi Yaakob Nabi Yaakob pula mempunyai 12 orang anak berdasarkan al Quran ...
Beza Antara Bani Israel Yahudi Dan Zionis

Beza Antara Bani Israel Yahudi Dan Zionis

papar berkaitan - pada 17/5/2021 - jumlah : 475 hits
Bani Israel Anak keturunan Nabi Yaakub Alaihisalam Dalam Quran disebut ada sebahagian dari Bani Israel yang Kufur Maknanya tidak semua Bani Israel yang kufur ada yang beriman Yahudi Mereka yang kafir dari kalangan Bani Israel Jika diteliti ...
Sejarah Islam Dan Bani Israel Cintai Al Aqsa 1

Sejarah Islam Dan Bani Israel Cintai Al Aqsa 1

papar berkaitan - pada 25/5/2021 - jumlah : 465 hits
Assalamulaikum Baru baru ni kita dikejutkan dengan serangan bom kat negara Palestin Walaupun berapa terkejut sebab memang itu yang selalu berlaku Cuma setiap kali kejadian itu berulang rasa macam hati kita ni orang hiris hiris sakitnya bila...
Disahkan Keturunan Diraja Palestin Ayah Bella Hadid Dedah Pernah Dilayan Kejam Oleh Yahudi Israel

Disahkan Keturunan Diraja Palestin Ayah Bella Hadid Dedah Pernah Dilayan Kejam Oleh Yahudi Israel

papar berkaitan - pada 23/5/2021 - jumlah : 235 hits
Langgan saluran Telegram kami untuk kemaskini berita baharu dan isu terkini VOCKET Sejak berlakunya pertempuran darah di bumi Palestin ramai di kalangan selebriti dan personaliti media sosial antarabangsa telah mengutuk kekejaman tentera Zi...
Keluarga Abu Hatab Termasuk Ibu Dan Anak Yang Sedang Tidur Terbunuh Dalam Serangan Roket Israel

Keluarga Abu Hatab Termasuk Ibu Dan Anak Yang Sedang Tidur Terbunuh Dalam Serangan Roket Israel

papar berkaitan - pada 16/5/2021 - jumlah : 310 hits
643 total views 643 views today Tentera Israel pada pagi Sabtu telah melancarkan serangan roket yang mensasarkan rumah rakyat Palestin di kem pelarian Shati di sebelah Serangan itu telah membunuh sekurang kurangnya lapan sekeluarga termasuk...
Pernah Dedah Pemilik Chelsea Penyumbang Utama Dana Israel Pejabat Media Di Gaza Dibom Israel

Pernah Dedah Pemilik Chelsea Penyumbang Utama Dana Israel Pejabat Media Di Gaza Dibom Israel

papar berkaitan - pada 16/5/2021 - jumlah : 315 hits
Konflik terbaru Israel Palestin yang kembali tercetus pada penghujung Ramadan lalu kini telah mengorbankan sekurang kurangnya 103 nyawa termasuklah 27 kanak kanak manakala 580 lagi cedera Ia disahkan Menteri Kesihatan Palestin di Gaza Di Is...
Video Bangunan Pejabat Al Jazeera Ap Di Gaza Runtuh Dibedil Israel

Video Bangunan Pejabat Al Jazeera Ap Di Gaza Runtuh Dibedil Israel

papar berkaitan - pada 16/5/2021 - jumlah : 270 hits
2 818 total views 1 535 views today Blok menara di Gaza setinggi 12 tingkat yang menempatkan pejabat Associated Press yang berpangkalan di AS dan penyiaran berpangkalan di Qatar Al Jazeera runtuh pada hari Sabtu Ini selepas serangan peluru ...
Israel Itu Dikaitkan Dengan Zalim

Israel Itu Dikaitkan Dengan Zalim

papar berkaitan - pada 16/5/2021 - jumlah : 320 hits
Di sini yang nak bercakap nak simpati nak tunjuk Islamic nak tunjuk patriotic pun kena cermin diri dulu JUGA Takut sendiri PUNYA sikap KEPUTUSAN dan tindakan lebih kurang zalim MACAM israel Sambungan
Masjid Al Aqsa Garisan Merah Tidak Boleh Disentuh Israel

Masjid Al Aqsa Garisan Merah Tidak Boleh Disentuh Israel

papar berkaitan - pada 17/5/2021 - jumlah : 256 hits
Pemimpin Hamas beri amaran kepada Netanyahu jangan bermain api DOHA Pergerakan Perjuangan Islam Palestin sekali lagi memberi amaran kepada negara haram Israel supaya tidak menyentuh Masjid Al Aqsa Pemimpin Hamas Ismail Haniyeh berkata masji...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin

Catat Nekad Berhaji Tanpa Visa Haji Bisa Dideportasi Dari Arab Saudi

Sambutan Ulang Tahun Ke 30 Dan Pelancaran 4 Model Motosikal Ktm Duke



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Contact Lens Trial Experience The Difference Risk Free

Beyond The Arrest Colorado Springs Criminal Lawyers Advocate For Your Freedom

Aktivis Gagal Rayu Mohon Cabar Keputusan Ag Tak Dakwa Muhammad Zamri Vinoth Dan Firdaus Wong

What Are The Chances That Anwar Will Honour His Promise To Raise The Salary Of Civil Servants

Is The Government Getting Paranoid About The Media

Bila Rakyat Kurang Faham Jangan Kata Lantaklah Ka Siong