Wayar Berselirat Ditempatkan Dalam Inkubator Ainul Lebih Kuat Dari Walid Dan Mama


Selepas tiba di London pagi Sabtu lalu, Ainul Mardhiah Ahmad Safiuddin, kini ditempatkan di dalam inkubator dengan wayar yang berselirat di sebuah hospital kanak-kanak.
Naluri sebagai bapa, Ahmad Safiuddin Ahmad Razak, 24, terusik apabila mengenangkan keadaan Ainul Mardhiah ketika ini apabila mengenangkan bayinya pernah melalui situasi sama berada Unit NICU (wad penjagaan intensif untuk bayi) sewaktu baharu lahir.

“Ainul, hari ini Ainul duduk semula dalam inkubator, walid dengan mama sebak sangat. Teringat waktu Ainul baru lahir dahulu, begini lah keadaannya.
“Tubuh badan kamu penuh dengan wayar, bunyi mesin yang tidak pernah berhenti mengingatkan walid dan mama ketika kamu di NICU suatu ketika dahulu,” katanya menerusi status Facebook kira-kira jam 6 petang semalam.

Bagaimanapun, Ahmad Safiuddin dan isteri, Nurul Erwani Zaidi, 24, yakin Ainul Mardhiah kuat melalui ujian kerana dia anak yang kuat sesuai dengan namanya, yang bermaksud pejuang.
Dalam statusnya, sebelum ini, Ahmad Safiuddin memaklumkan perjalanan bayi perempuannya, terbang ke luar negara, berjaya diharungi tanpa sebarang masalah sejurus berlepas ke London, Jumaat lalu.

Katanya, Ainul Mardhiah selamat tiba di sana selain berjaya melepasi risiko menaiki penerbangan tanpa sebarang masalah.
Katanya, ia juga kerana dibantu doktor tempatan yang juga individu sukarela mengikuti misi itu, bagi memastikan keadaan Ainul baik sepanjang dalam perjalanan ke sana.
Antara hero Ainul yang mengiringi perjalanannya ke London. Dari kanan, Dr Jaseem dari Avisena dan Dr Guna dari SJMC Bagaimanapun, katanya, ketika tiba di sana, bekalan oksigen Ainul Mardhiah agak terganggu namun pihak hospital kanak-kanak di sana menstabilkannya semula.
“Mungkin sebab Ainul mengembara jauh, jadi dia perlu belajar sesuaikan diri di sini,” katanya yang sentiasa mengemaskini keadaan Ainul di Facebooknya.
Ahmad Safiuddin berkata, dia akan melaporkan perkembangan bayinya menjalani pembedahan dan rawatan sepanjang berada di sana melalui laman sosial itu.
Sementara itu, pakar bedah warga Malaysia yang berpangkalan di United Kingdom (UK), Dr Nur Amalina Che Bakri, melalui Instagram beliau memuat naik status bayi itu tiba di sana bersama ibu bapanya dengan ditemani sekumpulan pakar bius negara ini, semalam.
View this post on Instagram
Alhamdulillah, Ainul, Safi and Erwani have arrived in London. Thank you to Malaysian anaesthetists who accompanied Ainul while on the plane, a team of Malaysian doctors (residing in the UK) who helped out with the logistics, as well as @malaysiaairlines and Malaysian High Commission in London. Last but not least, thank you Malaysia . It took a village to ensure that Ainul could arrive here safely. Please respect the family’s privacy during this difficult time. Let’s all pray for baby Ainul p/s: I am sorry I cannot give any details due to patient confidentiality, thank you. #Pray4BabyAinul
A post shared by Dr. Amalina (@dramalinabakri) on May 25, 2019 at 5:22am PDT

Dr Nur Amalina yang memuat naik gambarnya dengan ibu bapa bayi itu, turut menzahirkan penghargaan kepada rakyat Malaysia bersama-sama membantu memastikan Ainul Mardhiah selamat tiba serta dapat menjalani rawatan.
Media sebelum ini melaporkan Dr Nur Amalina bersama sekumpulan pakar di UK bersedia membuat pembedahan terhadap Ainul Mardhiah dengan kos rawatan dianggarkan lebih RM1 juta.
Sumber: Ahmad Safiuddin & BH Online
The post Wayar Berselirat, Ditempatkan Dalam Inkubator, Ainul Lebih Kuat Dari Walid Dan Mama appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/wayar-berselirat-ditempatkan-dalam-inkubator-ainul-lebih-kuat-dari-walid-dan-mama/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mama Walid Jangan Risaukan Ainul Ainul Kan Kuat

Mama Walid Jangan Risaukan Ainul Ainul Kan Kuat

papar berkaitan - pada 2/6/2019 - jumlah : 307 hits
KUALA LUMPUR Mama Walid jangan risaukan Ainul Ainul dah biasa Ainul kan kuat Itu luahan bapa bayi penghidap kanser mulut Germ Cell Tumor Ahmad Safiuddin Ahmad Razak 24 untuk menggambarkan anaknya itu cukup kuat dan tabah mengharungi dugaan ...
Ainul Hari Ini Ainul Duduk Semula Dalam Inkubator

Ainul Hari Ini Ainul Duduk Semula Dalam Inkubator

papar berkaitan - pada 27/5/2019 - jumlah : 301 hits
SELEPAS dua hari berada di London bayi perempuan menghidap kanser mulut Germ Cell Tumor Ainul Mardhiah Ahmad Safiuddin kini ditempatkan di dalam inkubator dengan wayar yang berselirat di sebuah hospital kanak kanak Naluri sebagai bapa Ahmad...
Lebih 20 Letupan Kuat Kebakaran Di Setapak

Lebih 20 Letupan Kuat Kebakaran Di Setapak

papar berkaitan - pada 14/5/2019 - jumlah : 243 hits
Lebih 20 letupan kuat didengari dari kilang di Jalan Perusahaan Kiri Setapak itu dalam kejadian kira kira 7 malam itu Foto JBPMKUALA LUMPUR Dentuman kuat disusuli kebakaran di sebuah kilang plastik memecah suasana ketika tiba waktu berbuka ...
Ajar Mama Sabar Kuat Berkorban Sebaknya Ucapan Isteri Alif Satar Sempena Birthday Anak

Ajar Mama Sabar Kuat Berkorban Sebaknya Ucapan Isteri Alif Satar Sempena Birthday Anak

papar berkaitan - pada 1/6/2019 - jumlah : 499 hits
Tidak dinafikan bila tiba ulangtahun kelahiran anak ibu akan terkenang kembali detik kelahiran dan pembesaran anak Sebaknya tak terkata Isteri penyanyi pelakon pengacara Alif Satar Shadila Halid mencoretkan ucapan untuk sempena ulangtahun a...
Maksimalkan Potensi Diri Dan Raih Sukses Lebih Cepat Di Agus Tjandra Academy

Maksimalkan Potensi Diri Dan Raih Sukses Lebih Cepat Di Agus Tjandra Academy

papar berkaitan - pada 17/5/2019 - jumlah : 204 hits
Agus Tjandra pebisnis yang meraih beragam penghargaan seperti Asia s Top 10 Technopreneur meluncurkan Agus Tjandra Academy Agus Tjandra Academy adalah pelatihan online untuk membangun karakter seseorang agar memaksimalkan potensi dirinya de...
1mdb Berusaha Dapatkan Semula Lebih Rm6 Juta

1mdb Berusaha Dapatkan Semula Lebih Rm6 Juta

papar berkaitan - pada 16/5/2019 - jumlah : 211 hits
1MDB berusaha dapatkan semula lebih RM6 juta Dikemas kini 5 minit yang lalu Diterbitkan pada 16 May 2019 9 57PM
Ada Makna Bila Dengan Ibu Perangai Anak Lain Dengan Ayah Pula Mengadanya Lebih

Ada Makna Bila Dengan Ibu Perangai Anak Lain Dengan Ayah Pula Mengadanya Lebih

papar berkaitan - pada 16/5/2019 - jumlah : 707 hits
Pernah alami anak bila di sekolah lain di rumah lain Dengan atuk dan nenek lain perangai dengan ibu lain perangai atau dengan ayah lain perangainya Tingkah laku yang ditunjukkan anak ini adalah satu bentuk komunikasi tidak kisah jika anak a...
Rupanya Ini Tips Mudah Nak Bagi Telur Dadar Lebih Gebu Tebal Lembut Dan Sedap Tanpa Mayonis

Rupanya Ini Tips Mudah Nak Bagi Telur Dadar Lebih Gebu Tebal Lembut Dan Sedap Tanpa Mayonis

papar berkaitan - pada 16/5/2019 - jumlah : 1434 hits
Rupanya Ini Tips Mudah Nak Bagi Telur Dadar Lebih Gebu Tebal Lembut Dan Sedap Tanpa Mayonis Salam Ramadan ke 11 semua alhamdulillah dah 11 hari kita berpuasa ya masuk bulan puasa dah 3 kali atau 4 kali hujan tak ingat dah Semalam pun hujan ...
Tema Hari Guru Tahun Ini Lebih Bermakna

Tema Hari Guru Tahun Ini Lebih Bermakna

papar berkaitan - pada 16/5/2019 - jumlah : 316 hits
Tarikh 16 Mei setiap tahun merupakan tarikh paling bermakna bagi seorang guru dimana hari berkenaan mereka dihargai atas usaha mereka memerah tenaga dan keringat untuk mendidik anak bangsa kearah kejayaan Kebiasaanya guru yang menjadi kesuk...
Nga Kor Ming S Influence In Dap On The Rise

Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami

Salah Besar Kalau Kembali Kepada Quran Dan Sunnah Saja Tambah Ulil Amri

Panduan Dan Cara Atasi Sembelit Bagi Dewasa Kanak Kanak Dan Selepas Bersalin

Suami Tukang Masak Dadah Isteri Tolong Edar

Tahukah Anda Fasal Bas Dari London Ke Calcutta

Cheah Liek Hou

The Colours Of Life Perkongsian 1 Hari 1 Hadis Allah Membuka Aib Kepada Pembuka Aib



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


Wanita Maut Ditikam 30 Kali Di Sepanyol

Tawas Hilangkan Masalah Air Telaga Berbau

Anda Diintai Tanpa Sedar Di Internet

Miniatur Bis Kalebas Legacy Sr3

Filem Tentang Sisi Gelap Suatu Entiti Bakal Melambak

Lasserhaus Where Contemporary Art Meets Hospitality By Vudafieri Saverino Partners In South Tyrol